Jatkuva vippauksen tunne.....

minäjustiisa

Mies, ikää 20. Olen tässä jo puolisen vuotta kärsinyt todella ärsyttävästä vippauksen tunteesta.

Lääkärillä olen käynyt, kahdella eri neurologillakin, mutta eivät ole löytäneet mitään vikaa. Sanovat vain että olen ihan terve. Mutta jotakin täytyy olla, koska oireeni ovat seuraavanlaiset:

Ainainen huimaus (vippaava) (verenpaine on mulla normaali)
Välillä voimakkaampi (paikoitellen tuntuu että kun tulisi joku pelon tai jännityksen tunne, niin tämä voimistuisi??) sitten erillaisia silmäoireita: Kun katsoo lähelle ensin ja siirtää katseen kauas, kaikki alkaa vippaamaan todella voimakkaasti, sama kun jos yrittää katsoa tarkasti jotakin kohdetta.
Näkökentässäni pyörii myös niitä lasiaissamentumia paljon. Silmäoireet alkoivat oikeastaan melko pian kun vaihdoin nykyiset silmälasit, voimakkuutta on jotain -2. Voisikohan tämä johtua silmälaseista?

Olen koittanut vetreyttää niskan ja selän lihaksia hieromalla, venyttelemällä, liikkumalla ja painoja nostelemalla mutta tuloksetta, joten en usko että syy olisi lihaskireydessä..

Jos joku keksii että mitä tämä voisi olla, niin olisin kiitollinen kaikista vastauksista.. lääkäritkään ei tunnu ymmärtävän ja ei sielläkään jaksa aina ravata turhan takia. että tämä huimaus voikin olla näin ärsyttävää :(

17

9309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäjustiisa

niin ja tuohon kertomukseen lisäisin vielä, että päässä takaraivon alueella oikealla puolella tuntuu joskus ajoittaista puutumista/nipistelyä myös. Tuo vippauksen tunne tuntuu aina, myös pitkälleen ollessa.

• Lumitaria

tutkituttaa korvat,
        koska siellähän meidän
        tasapainoaistit toimivat, eikö ?

Käy myös uudet silmälasisi
        tutkituttamassa, että ne on oikein tehty.
        Virheitä sattuu ammattilaisillekkin.
        Syytä olisi myös näkösi tarkistaa uudelleen.

• minä justiisa
        Lumitaria kirjoitti:

tutkituttaa korvat,
        koska siellähän meidän
        tasapainoaistit toimivat, eikö ?

Käy myös uudet silmälasisi
        tutkituttamassa, että ne on oikein tehty.
        Virheitä sattuu ammattilaisillekkin.
        Syytä olisi myös näkösi tarkistaa uudelleen.

niin, korvatkin on tutkittu, mutta puhtaat olivat. Tuo silmälasien virheet voi pitää kyllä paikkaansa, pitää käydä optikolla tarkistuttamassa. Edellisillä laseilla nyt kokeilen pärjätä, että jos näillä menis paremmin.

• Lumitaria
        minä justiisa kirjoitti:

niin, korvatkin on tutkittu, mutta puhtaat olivat. Tuo silmälasien virheet voi pitää kyllä paikkaansa, pitää käydä optikolla tarkistuttamassa. Edellisillä laseilla nyt kokeilen pärjätä, että jos näillä menis paremmin.

" Korvatkin tutkittu ja puhtaat olivat ".

Tarkoitin onko korvalääkäri ne tutkinut
        ettei siellä ole mitään vikaa ?

Tasapainohäiriöt johtuvat monesti korvien
        tulehduksista ym...

• minä justiinsa
        Lumitaria kirjoitti:

" Korvatkin tutkittu ja puhtaat olivat ".

Tarkoitin onko korvalääkäri ne tutkinut
        ettei siellä ole mitään vikaa ?

Tasapainohäiriöt johtuvat monesti korvien
        tulehduksista ym...

siis kyllä ihan korvalääkäri on ne tutkinu, mutta se sanokin että "puhaat" ovat :))))

• Lumitaria
        minä justiinsa kirjoitti:

siis kyllä ihan korvalääkäri on ne tutkinu, mutta se sanokin että "puhaat" ovat :))))

Kaikkea hyvää Sinulle ja laita
        viestiä kun tiedät mikä oli
        " vippauksen " aiheuttaja ;).

• "minä justiinsa"?!

Kannattais tutkituttaa aivot tältä kirjoittajalta. Nuortu yllättäen 24:stä 20:neen.
      Siis keksitty juttu. Kun alempaa lukee näitä juttuja niin tyylistä tunnistaa.
      On tullut ensin luettua jotain jostain diagnoosista ja sitten sepustaa omiaan tänne..ja kysyy mikä vaivaa...jne.

• minä justiisa

vai että nuortu? Mitä helv?? Kyllä tää ihan totisinta totta on, kantsis sun pää varmaan itteltäs tutkituttaa.. jos täällä on joskus kaltaisia tapauksia ollut, niin kyllä minä ihan eri henkilö olen jos sitä luulet :)

• +++

nikamankäsittelyyn. Minäkin kärsin parin vuoden ajan huimauksesta ja oudosta olosta, aivan kuin olisi ollut pienessä humalassa . Ravasin hieronnassa, lääkärillä, akupunktiossa ja vaikka missä. Niistä sain vain hetkellistä helpotusta. Vasta kun kävin nikamankäsittelijällä, vaivani helpottuivat. Heti ensimmäisen kerran jälkeen olo oli kuin toisella ihmisellä. Suosittelen.

• minä justiinsa

kyllähän tuota voisi kokeilla, koska olo on juuri sellainen niinkuin olisi pienessä tuiskeessa. Tässä on melkein valmis kokeilemaan mitä tahansa hoitokeinoa, kun on niin ärsyttävä olo. Kiitos vinkistä!

• - - -

Mä olen myös kärsinyt ajoittain 'huimauksesta'. Se ilmenee silloin, kun pään asento muuttuu nopeasti. Esim. vuoteessa kyljen vaihto, kengännauhoja solmiessa, pöydän alle kurkatessa jne. Olen vasta 35 v. nainen. Ekan kerran ilmeni 12v. sitten, nyt vuoden sisään kolme kertaa, parhaillaankin vaivaa. Mulla on nyt 4 kk ikäinen lapsi (ja toinen on jo 6 v.). Lääkäri selitteli raskauden vaikutusta yms. vaivaani, mutta en usko tähän. Mitkä nikamat sulla erityisesti olivat 'vinossa'? Olen menossa laivalle piakkoin, ja vähän pelottaa miten laivan keikkuminen vaikuttaa olotilaani nyt...!

• minä justiinsa
        - - - kirjoitti:

Mä olen myös kärsinyt ajoittain 'huimauksesta'. Se ilmenee silloin, kun pään asento muuttuu nopeasti. Esim. vuoteessa kyljen vaihto, kengännauhoja solmiessa, pöydän alle kurkatessa jne. Olen vasta 35 v. nainen. Ekan kerran ilmeni 12v. sitten, nyt vuoden sisään kolme kertaa, parhaillaankin vaivaa. Mulla on nyt 4 kk ikäinen lapsi (ja toinen on jo 6 v.). Lääkäri selitteli raskauden vaikutusta yms. vaivaani, mutta en usko tähän. Mitkä nikamat sulla erityisesti olivat 'vinossa'? Olen menossa laivalle piakkoin, ja vähän pelottaa miten laivan keikkuminen vaikuttaa olotilaani nyt...!

hyvänlaatuista asentohuimausta.. Minullakin on samantyyppiset nämä oireet, mutta ainoa ero on että jatkuvasti. Kyllä minullakin kun päätä tai silmiä nopeasti kääntää alkaa kovemmin huimaamaan. Viimmeisin diagnoosi lääkäriltä (neurologi taas) oli hyvänlaatuinen asentohuimaus. Ei jotenkin vaan jaksa uskoa, mutta jos se sitä olisi, niin loppuelämän riesahan se olisi :(

• pääsee eroon
        - - - kirjoitti:

tai ainakin siihen saa helpotusta tiettyjen harjoitusten avulla.
        Muistelen, että siinä toistettaisiin huimausta aiheuttavia asentoja (siedätys) tms. lääkäri kyllä osaa neuvoa.

• +++
        - - - kirjoitti:

Niskanikamat olivat jumissa. Heti ensimmäisen käsittelyn jälkeen olo oli aivan kuin toisella ihmisellä. Jumissa olevat nikamat, olivat ne sitten missä päin rankaa tahansa, voivat aiheuttaa kaikenlaisia outoja oireita. Millekään puoskarille en kehota menemään, vaan koulutetulle naprapaatille tai kiropraktikolle. Itse ainakin olen sieltä apua vaivoihini saanut.

• samaa vaivaa

Siitä hyvälaatuisesta asentohuimauksesta voi seurata myös niska/selkävaivoja, kun tasapainoelin antaa väärää tietoa asennosta, ja lihakset sitten yrittää korjata asentoa sen väärän tiedon mukaan. Itse kärsin toistakymmentä vuotta niskavaivoista ja koko tähänastisen ikäni tasapainohäiriöistä/huimauksesta, jotka kaikki laitettiin kaularangan pikkasen pullistuneen välilevyn piikkiin. Naprapaatti aukoi nikamalukkoja oikein urakalla ja kyllä siitä aina olikin apua -joksikin aikaa. Nyt sitten korvalääkäri diagnosoi sen asentohuimauksen ja antoi asentohoito-ohjeet --> ensimmäisenä hävisi niskakivut ja jumitukset sekä se he*****llinen huimaus! Ja vuosia jatkunut keinutuskin vähenee päivä päivältä..

• Sama ongelma

Oletko saannut ratkastua ongelmasi? Onko sulla muuten myös päänsärkyä? tai huonovointisuutta?
      Itselläni täsmälleen samat oireet. Olleet viikon ja loppua ei näy. En vielä ole käynnyt neurologilla mutta kohta varaan kyllä ajan.

• viisikymppinen nainen

samanlainen huimaus minulla jos tulee henkistä painetta tai vain joku ajatus josta saa paineita niin silloin huimaa pahasti niskani jämähtävät helposti siis kumpi oli ensin sairas niska vai henkinen paine en ole vielä käynyt lääkärissä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe