niin.. kuinkahan tämän sanoisi... Olin ihan normaalista "hiljaisella" hetkellä vessassa ja hoidin asiani.. Pyyhin takapuoltani ja tunsin, että nyt ei ole kaikki kohdalla.. Kurkkasin paperiin, näin siinä verta.. Kurkkasin vielä pönttöön, mutta siellä ei näkynyt verta sanokaa millaiseen tautiin tuollainen oire voi olla, vai tarvitseeko minun todella huolestua vai satuinko vain raapimaan haavauman paperilla...
verta ulostaessa
3
5572
Vastaukset
- Perähaava
Jos verta oli vaan paperissa, niin luultavasti se on peräisin peräaukon seudulta, eikä suolistosta. Peräpukama tai muu haavauma. Kannattaa pitää hetken aikaa paikat puhtaana. Jos ei mene parissa päivässä ohi, niin kannattaa kysyä lääkäriltä.
- nimim.peräpukama
jos paperissa oli punaista viirua, niin kyse on todennäköisesti peräpukamista. ei niin vaarallista sinänsä.
jos on kyse suolensisäisestä verenvuodosta, niin on kysymys mustasta ulosteesta.
itsellänihän on peräpukamia ollut varmaan jo 10 vuotta. kipeitä pyyhittäessä. - todella kipeä
oli että ensin alkoi tulla samalla lailla verta pyyhkiessäni. Silloin tällöin harvakseltaan. Kun vaivaa oli jatkunut muutaman kk menin tk:n lääkärin vastaanotolle ja tutkittuaan sanoi että todennäköisesti kyse on sisäisistä peräpukamista jotka uloste on saanut rikki ja siksi vuotaa verta. Eli ei hoitoa muutakun lisää kuitua ruokavalioon niin uloste pysyy pehmeänä. Vaiva jatkui kuitenkin siitä huolimatta ja saattoi mennä 3kk ettei ollut mitään oiretta. Sitten oireet tulivat pahempina. Olin jatkuvalla ripulilla ja verta alkoi tulla enemmän ja välillä muulloinkin kun vessareissun yhteydessä. Tuli myös vatsakivut. Menin uudestaan lääkäriin joka määräs peräsuolen tähystyksen. Siellä sitten sain kuulla olevani kroonisesti sairas peräsuolesta ja 45cm suolesta tulehtunut ja lääkitystä päälle, joka muuten kestää loppuelämän. En halua pelotella sinua mutta ole tarkkana ja hakeudu lääkäriin ajoissa ettei tilanne pahene. itsekin mietin olisiko tilanne toinen jos olisin heti vaatinut tähystystä....Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi434036Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal513681- 703238
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak943115Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892094- 352048
- 241909
- 351870
- 311861
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231794