Hei!
Olen ostamassa itselleni uutta tietokonetta.
Millä tietokoneella on paras hinta laatu suhde?
Niitähän on nyt vaikka minkälaisia enkä oikein tiedä mikä...
Hinta sais olla siinä 500€ ylös tai alas...
Käytän konetta lähinnä yleisjuttuihin..ainut on että kone täyttyy mulla aika noppee valokuvilla,musiikilla ja elokuvilla joten nykyinen kone aina jumittaa...no eipä tässä ole muistiakaan kun vaivaset 19gt tossa kiintolevyllä.
Myös olisi mukavaa jos uusimmat pelit toimisi.
Eli mielipiteitä mistä kannattaa minkä merkkistä ja mikä olis hyvä ja luotettava.
Mia
tietokone:paras hinta...
8
939
Vastaukset
- kovakalu69
alle 500€ et saa mistään ilman näyttöä mutta noita valmiita nyt saa gigantista jne...
gigantti
PACKARD BELL IMEDIA2341
PB pöytätietokone AMDSemp 3000 prosessori, 512MB DDR, 80GB kiintolevy, DVD /-RW asema PACKARD BELL IMEDIA2341
Integroitu 64MB näytönohjain, 10/100 verkkokortti
479€
COMPAQ PRESSR1710SF
Pöytätietokone PC, AMD Sempron 3000 prosessori, 512 MB RAM, 160 GB kiintolevy ja DVD tallenin COMPAQ PRESSR1710SF
ATI 256MB SHARED/9in1/3PCI/LAN Muuntautuva ja hyvän näköinen PC kotikäyttöön. AMD Sempron 3000 prosessori, , muistikortinkujija ja integroitu 5.1 piiri. Jopa 8,5 GB tallennus yhdelle DVD:lle 16x DVD /- R/RW(DL) tallentimella.
549€
anttila saa osamaksulla
Hp pavilion a1300
AMD Sempron™ 3000 -prosessori
256 Mt DDR-SDRAM
80 Gt Ultra DMA -kiintolevy 7 200rpm
ATI Radeon XPRESS 200
DVD±R/±RW, 16x/8x
10/100BTIEEE 1394 FireWire® jne.. jne..
549.00 € tai 52.20 € kk
hobby hall saa osamaksulla
Fujitsu Siemens Computers SCALEO Ja300-10
AMD Sempron 3000
512 Mt
160 Gt
Dual Layer DVD /-RW /-R
Mustikortinlukija
ATI Xpress 200 näytönohjain
Integroitu Realtec ALC880, 7.1
Integroitu 10/100
599,00 e tai 40,80 e/kk
kannettava gigantista
FUJITSU SIEMENS AMIL7300500SF 599,-
Kannettava Fujitsu Siemens Cm360 1,4 GHz prosessori, 256MB RAM, 30GB kiintolevy, Combo-asema, 15" näyttö - Von-Bruker
Sanon tämän aivan ensimmäisenä. Älä osta merkkikonetta (tietty oma mielipide). Vaan käy liikkeessä, joka valmistaa koneita. Ostat sieltä haluamasi paketin, voit jättää siitä pois niitä "turhia" komponentteja/oheislaitteita.
sitten lopetat kovalevytilan puhumisen muistina :-) nykyisin ei ole 40G pienempiä.
Ristiriidassa sun hinta ja lause "Myös olisi mukavaa jos uusimmat pelit toimisi." Uusimmat pelit eivät pyöri 500€ koneessa PISTE... - joku tuollainen
http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&cid=10&gid=180&sgid=18001&vid=&pcode=DCPCINTCONF330&whid=
"Myös olisi mukavaa jos uusimmat pelit toimisi."
Tuo nyt vähän särähtää.
Ihan varma on että alle 1000e koneessa ei uusimmat
pelit pyöri. - parhaat
Parhaan ja edullisimman tietokoneen saat ostettua Tietokonekaupasta, kasaavat sinulle tarpeisiisi parhaiten soveltuvan kokoonpanon.
- Mission impossible
500 eurolla saat nippanappa näytönohjaimen... kannattaa ehkä parremin kartoittaa tuo mitä haluaa ja mitä on valmis sijoittamaan.
500 euroa ja uusimmat pelit on yhtälö joka ei toteudu.
Ja sisältyykö tuohon 500 euroon myös näyttö? - Ei saa pelikonetta
Jos osista aletaan kasaamaan ja oletetaan että käyttöjärjestelmänä on XP, otetaan käyttöön openoffice ja ilmainen virustorjunta sekä muistia 512M niin rahaa jää aika laihasti muihin osiin:
Näyttö 129
kiintolevy 45
prosessori 56
muisti 40
emolevy 39
näytönohjain 33
Poweri 18
Kotelo 22
CD/DVD asema 13
Näppis 4
Hiiri 3
XP 85
Virustorjunta
Office
Kaiuttimet 12
Yhteensä 500 euroa... tuolla ei kyllä pelaa vaan se on aivan minimikone ilman ihmeellisiä kikkailuja, 40G levyllä ja hitaimmalla kaupasta saatavilla olevalla prosessorilla. Mutta, se on silti uusi täysin toimiva tietokone joka soveltuu moneen tarkoitukseen, mutta ei pelaamiseen.
- Mia__
Eli juu jos poistan sen pelikone jutun...niin meinasin ihan sellaista hyvää yleiskonetta...esim fujitsu on monella mutta toiset sanoo että ei sellaista ym. ja tottakai minulla on kaikki tarvittavat koska olen tietokonetta vain vaihtamassa.eli en tarvitse näyttöä tai näppäimiä tai mitään muutakaan.Minun kone on sen verran huono että se ei edes pyöritä tätä xp kunnolla ja ei voi olla monta sivua yhtäaikaa auki kun menee jumiin...en pysty sujuvasti esim surffailemaan ja kuuntelemaan musiikkia yhtäaikaa eli mikätahansa kone on varmaan parempi kun mun nykyinen!
Tämä meni mulle turhan tekniseksi... - ihan oikean koneen
Mia__ kirjoitti:
Eli juu jos poistan sen pelikone jutun...niin meinasin ihan sellaista hyvää yleiskonetta...esim fujitsu on monella mutta toiset sanoo että ei sellaista ym. ja tottakai minulla on kaikki tarvittavat koska olen tietokonetta vain vaihtamassa.eli en tarvitse näyttöä tai näppäimiä tai mitään muutakaan.Minun kone on sen verran huono että se ei edes pyöritä tätä xp kunnolla ja ei voi olla monta sivua yhtäaikaa auki kun menee jumiin...en pysty sujuvasti esim surffailemaan ja kuuntelemaan musiikkia yhtäaikaa eli mikätahansa kone on varmaan parempi kun mun nykyinen!
Tämä meni mulle turhan tekniseksi...Sanoit että tarvitset vain ns. yleiskoneen, joka tässä tapauksessa tarkoittanee sitä että surffaat netissä, harrastat valokuvausta, soitat musiikkia tietokoneella ja katselet elokuvia ja lähtetät sähköpostia. Varovainen toive oli siitä että uudet pelitkin toimisivat.
Tuosta tuo koneen vaatimustaso alkaa hahmottua. Tarvitset koneen jossa on iso kiintolevy, DVD-asema (ehkä jopa polttava) ja näytönohjain jossa TV-out.
Kerrot että sinulla on jo näppäimistö, hiiri ja näyttö. Näytöstä en tiedä minkälainen se on mutta jos samanikäinen kuin koneesi, olisi senkin uusinnan aika, mutta annetaan sen olla kun kerrot sen olevan olemassa. Lisäksi koneessasi on XP, joten ilmeisesti siihen on ihan lisenssikin olemassa, tuolla säästimme budjetissa juuri lähes 100 euroa.
Kun joudut kuitenkin koneen kasauttamaan jossakin niin valitaan paikka jossa se ei ole kalleinta: mikromaja.
Valitaan ensimmäisenä kiintolevy. Mikromajan hinnastossa edullisimmat bitit saadaan levyllä
DIAMONDMAX10 250GB DMA133 7200RPM 16MB 6L250R0, hinta 98 euroa. Vielä kun noita on varastossa 298 kappaletta ja levylle annetaan 3 vuoden takuu niin asia on kunnossa.
Koteloksi valitaan A-OPEN QF50C/MT 300W 3X3.5" 4X5.25" ainoastaan sillä perusteella että se on halvin mitä on tarjolla. Hinta 57 euroa.
Prosessoriksi valitaan AMD:n "tehokas" mutta huokea Sempron 64 2800 , hintaa boxattuna (tuuletin mukana) 82 euroa.
Tuolle pitää valita emolevy, joka on socket 754. Kun näytönohjaimeksi tulee AGP-väyläinen, otetaan halvin mikä saadaan: Asus K8U-X, 48 euroa. Äänet integroituna emolle.
Sitten otetaan mukaan polttava DVD, hitaan 44 euroa.
Muistia laitetaan 512M, halvinta mitä saadaan, 45 euroa.
Näytönohjaimeksi tulee Radeon 9600 XT, 256M muistilla hintaan 101 euroa.
Ja kokoaminen päälle 35 euroa.
Yhteensä 510 euroa (voi olla että kiintolevyjen kaapelit ei sisälly, kustannus pari euroa lisää) koneesta jolla kaikki toivomasi hommat hoituu, jopa pelaaminen tietyissä rajoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724949Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164669- 804143
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014057Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223074- 352808
- 282747
- 372722
- 402713
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232554