tietokone:paras hinta...

laatu suhde?

Hei!

Olen ostamassa itselleni uutta tietokonetta.
Millä tietokoneella on paras hinta laatu suhde?
Niitähän on nyt vaikka minkälaisia enkä oikein tiedä mikä...
Hinta sais olla siinä 500€ ylös tai alas...
Käytän konetta lähinnä yleisjuttuihin..ainut on että kone täyttyy mulla aika noppee valokuvilla,musiikilla ja elokuvilla joten nykyinen kone aina jumittaa...no eipä tässä ole muistiakaan kun vaivaset 19gt tossa kiintolevyllä.
Myös olisi mukavaa jos uusimmat pelit toimisi.
Eli mielipiteitä mistä kannattaa minkä merkkistä ja mikä olis hyvä ja luotettava.

Mia

8

939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovakalu69

alle 500€ et saa mistään ilman näyttöä mutta noita valmiita nyt saa gigantista jne...

gigantti
      PACKARD BELL IMEDIA2341
      PB pöytätietokone AMDSemp 3000 prosessori, 512MB DDR, 80GB kiintolevy, DVD /-RW asema PACKARD BELL IMEDIA2341
      Integroitu 64MB näytönohjain, 10/100 verkkokortti
      479€

COMPAQ PRESSR1710SF
      Pöytätietokone PC, AMD Sempron 3000 prosessori, 512 MB RAM, 160 GB kiintolevy ja DVD tallenin COMPAQ PRESSR1710SF
      ATI 256MB SHARED/9in1/3PCI/LAN Muuntautuva ja hyvän näköinen PC kotikäyttöön. AMD Sempron 3000 prosessori, , muistikortinkujija ja integroitu 5.1 piiri. Jopa 8,5 GB tallennus yhdelle DVD:lle 16x DVD /- R/RW(DL) tallentimella.
      549€

anttila saa osamaksulla
      Hp pavilion a1300
      AMD Sempron™ 3000 -prosessori
      256 Mt DDR-SDRAM
      80 Gt Ultra DMA -kiintolevy 7 200rpm
      ATI Radeon XPRESS 200
      DVD±R/±RW, 16x/8x
      10/100BTIEEE 1394 FireWire® jne.. jne..
      549.00 € tai 52.20 € kk

hobby hall saa osamaksulla
      Fujitsu Siemens Computers SCALEO Ja300-10
      AMD Sempron 3000
      512 Mt
      160 Gt
      Dual Layer DVD /-RW /-R
      Mustikortinlukija
      ATI Xpress 200 näytönohjain
      Integroitu Realtec ALC880, 7.1
      Integroitu 10/100
      599,00 e tai 40,80 e/kk

kannettava gigantista
      FUJITSU SIEMENS AMIL7300500SF 599,-
      Kannettava Fujitsu Siemens Cm360 1,4 GHz prosessori, 256MB RAM, 30GB kiintolevy, Combo-asema, 15" näyttö

• Von-Bruker

Sanon tämän aivan ensimmäisenä. Älä osta merkkikonetta (tietty oma mielipide). Vaan käy liikkeessä, joka valmistaa koneita. Ostat sieltä haluamasi paketin, voit jättää siitä pois niitä "turhia" komponentteja/oheislaitteita.

sitten lopetat kovalevytilan puhumisen muistina :-) nykyisin ei ole 40G pienempiä.

Ristiriidassa sun hinta ja lause "Myös olisi mukavaa jos uusimmat pelit toimisi." Uusimmat pelit eivät pyöri 500€ koneessa PISTE...

• joku tuollainen
    • parhaat

Parhaan ja edullisimman tietokoneen saat ostettua Tietokonekaupasta, kasaavat sinulle tarpeisiisi parhaiten soveltuvan kokoonpanon.

• Mission impossible

500 eurolla saat nippanappa näytönohjaimen... kannattaa ehkä parremin kartoittaa tuo mitä haluaa ja mitä on valmis sijoittamaan.

500 euroa ja uusimmat pelit on yhtälö joka ei toteudu.

Ja sisältyykö tuohon 500 euroon myös näyttö?

• Ei saa pelikonetta

Jos osista aletaan kasaamaan ja oletetaan että käyttöjärjestelmänä on XP, otetaan käyttöön openoffice ja ilmainen virustorjunta sekä muistia 512M niin rahaa jää aika laihasti muihin osiin:

Näyttö   129
      kiintolevy   45
      prosessori   56
      muisti   40
      emolevy   39
      näytönohjain   33
      Poweri   18
      Kotelo   22
      CD/DVD asema   13
      Näppis   4
      Hiiri   3
      XP   85
      Virustorjunta   
      Office   
      Kaiuttimet   12

Yhteensä 500 euroa... tuolla ei kyllä pelaa vaan se on aivan minimikone ilman ihmeellisiä kikkailuja, 40G levyllä ja hitaimmalla kaupasta saatavilla olevalla prosessorilla. Mutta, se on silti uusi täysin toimiva tietokone joka soveltuu moneen tarkoitukseen, mutta ei pelaamiseen.

• Mia__

Eli juu jos poistan sen pelikone jutun...niin meinasin ihan sellaista hyvää yleiskonetta...esim fujitsu on monella mutta toiset sanoo että ei sellaista ym. ja tottakai minulla on kaikki tarvittavat koska olen tietokonetta vain vaihtamassa.eli en tarvitse näyttöä tai näppäimiä tai mitään muutakaan.Minun kone on sen verran huono että se ei edes pyöritä tätä xp kunnolla ja ei voi olla monta sivua yhtäaikaa auki kun menee jumiin...en pysty sujuvasti esim surffailemaan ja kuuntelemaan musiikkia yhtäaikaa eli mikätahansa kone on varmaan parempi kun mun nykyinen!
        Tämä meni mulle turhan tekniseksi...

• ihan oikean koneen
        Mia__ kirjoitti:

Eli juu jos poistan sen pelikone jutun...niin meinasin ihan sellaista hyvää yleiskonetta...esim fujitsu on monella mutta toiset sanoo että ei sellaista ym. ja tottakai minulla on kaikki tarvittavat koska olen tietokonetta vain vaihtamassa.eli en tarvitse näyttöä tai näppäimiä tai mitään muutakaan.Minun kone on sen verran huono että se ei edes pyöritä tätä xp kunnolla ja ei voi olla monta sivua yhtäaikaa auki kun menee jumiin...en pysty sujuvasti esim surffailemaan ja kuuntelemaan musiikkia yhtäaikaa eli mikätahansa kone on varmaan parempi kun mun nykyinen!
        Tämä meni mulle turhan tekniseksi...

Sanoit että tarvitset vain ns. yleiskoneen, joka tässä tapauksessa tarkoittanee sitä että surffaat netissä, harrastat valokuvausta, soitat musiikkia tietokoneella ja katselet elokuvia ja lähtetät sähköpostia. Varovainen toive oli siitä että uudet pelitkin toimisivat.

Tuosta tuo koneen vaatimustaso alkaa hahmottua. Tarvitset koneen jossa on iso kiintolevy, DVD-asema (ehkä jopa polttava) ja näytönohjain jossa TV-out.

Kerrot että sinulla on jo näppäimistö, hiiri ja näyttö. Näytöstä en tiedä minkälainen se on mutta jos samanikäinen kuin koneesi, olisi senkin uusinnan aika, mutta annetaan sen olla kun kerrot sen olevan olemassa. Lisäksi koneessasi on XP, joten ilmeisesti siihen on ihan lisenssikin olemassa, tuolla säästimme budjetissa juuri lähes 100 euroa.

Kun joudut kuitenkin koneen kasauttamaan jossakin niin valitaan paikka jossa se ei ole kalleinta: mikromaja.

Valitaan ensimmäisenä kiintolevy. Mikromajan hinnastossa edullisimmat bitit saadaan levyllä
        DIAMONDMAX10 250GB DMA133 7200RPM 16MB 6L250R0, hinta 98 euroa. Vielä kun noita on varastossa 298 kappaletta ja levylle annetaan 3 vuoden takuu niin asia on kunnossa.

Koteloksi valitaan A-OPEN QF50C/MT 300W 3X3.5" 4X5.25" ainoastaan sillä perusteella että se on halvin mitä on tarjolla. Hinta 57 euroa.

Prosessoriksi valitaan AMD:n "tehokas" mutta huokea Sempron 64 2800 , hintaa boxattuna (tuuletin mukana) 82 euroa.

Tuolle pitää valita emolevy, joka on socket 754. Kun näytönohjaimeksi tulee AGP-väyläinen, otetaan halvin mikä saadaan: Asus K8U-X, 48 euroa. Äänet integroituna emolle.

Sitten otetaan mukaan polttava DVD, hitaan 44 euroa.

Muistia laitetaan 512M, halvinta mitä saadaan, 45 euroa.

Näytönohjaimeksi tulee Radeon 9600 XT, 256M muistilla hintaan 101 euroa.

Ja kokoaminen päälle 35 euroa.

Yhteensä 510 euroa (voi olla että kiintolevyjen kaapelit ei sisälly, kustannus pari euroa lisää) koneesta jolla kaikki toivomasi hommat hoituu, jopa pelaaminen tietyissä rajoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4949
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4669
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4143
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4057
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3074
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2808
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2747
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2722
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2713
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2554
    Aihe