Moi!
Mun ongelma on se, että jos ope kysyy tunnilla jonkun kysymyksen, niin menen aivan punaiseksi. Sitten en saa aina sanaakaan suusta. Olen yrittänyt rohkaistua, mutta se ei mitenkään onnistu. Sit kun katson ympärilleni, niin kaikki kattoo mua. Oisko teillä jotain vinkkejä miten voisin välttää punastumista?
Punastuminen oppitunneilla
6
1528
Vastaukset
- Mulla usein sama ongelma.
Elikäs! Olen nyt kuitenkin löytänyt keinon!
Sun pitää vaa ottaa nii rennosti ku vaa pystyt, ja ehkä vähän näyttää joltain kovikselta nii sitten et punastu sitten pätkän vertaakaan! :)
Kandee kokeilla!^^ - ...
Moi!
Mulla oli sama ongelma vielä ylä-asteella, mutta se on mennyt ohi kun on ikkää tullu. Jospa se siittä, vaikka aika kurjaahan tuo on. kieltämättä! - Puna-Heikki
Mulla on sama juttu mä oon yrittäny kaikkee mutta ne ei oo toiminut
- -gg-
Puuteroi naamas valkoiseksi, niin ei punoitus näy :D
- Maleisia
Mun luokkalaisellakin on sama ongelma. Koita vaikka hengittää syvään ja ottaa vaan ihan rennosti ja sitten sanoa.
- itse olen kokeillut
Tuohon auttaa ainoastaan se, että on aktiivinen ja vastailee opettajan kysymyksiin tunnilla tarpeeksi usein. Kun siihen vastaamiseen tottuu, sitä ei enää tarvitse jännittää.
Itseäni jännitti etenkin ala-asteella opettajalle puhuminen koko muun luokan kuulleen ja punastelin erittäin paljon. En ollut ala-asteella kovin aktiivinen, joten en koskaan ehtinyt tottua äänessä olemiseen.
Yläasteella huomasin pärjääväni paremmin ja olin tunneille aktiivisempi. Mitä enemmän vastailin ihan oma-aloitteisesti, sitä vähemmän se jännitti.
Ainoa keino päästä siitä yli on siis totutella siihen vastaamiseen.
Vasta nyt aikuisempana, kun opiskelen ihan aikuisten ihmisten kanssa, vastaamisesta on hävinnyt jännittäminen kokonaan.
Aika auttaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi564446Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal854137- 703598
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963520Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1102557- 352388
- 372272
- 242269
- 382249
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232134