evarin peränstefat

kimmo

heippa! evikan perässä vedet ja öljyt sekaisin.vettä ei tosin ole paljon mutta öljyn väri on kuitenkin vaalentunut.onko vaihto hommiin hyviä vinkkejä.kannattaako homma jättää ammattilaisille? paljonkohan kustantaa? kone 20.hv vm.97

10

1196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

, että vielä kannattaa stefoihin kajota ,uudet öljyt sisään muutaman kerran ajoa ja katsoa uudestaan jos silloin on öljy harmaata , perä auki .

• Eskelinen

Onkohan täällä oikeasti kukaan itse stefoja vaihtanut...

Joskus aikaisemmin kyselin Mariner 40hv 4t vm 02 potkurin stefan vaihtamisvikkejä, mutta hiljasta oli....

Osaako kukaan sanoa varmasti, että pitääkö perää edes purkaa vai saako homman hoidettua irrotamalla potkurin, kaivamalla vanhan stefan pois ja laittamalla uuden tilalle?

• maukka

Melko helppo homma. Eli ensin perä irti. Avaat ne viisi (muistaakseni) pulttia ja katkaiset vaihteensiirtotangon. Nyt perän pitäis lähtee irti helposti vetämällä. Seuraavaksi irroitat sen potkurinakselin ympärillä olevan laakeripukin (tai mikä viralliselta nimeltään onkaan). Tarvitset siihen pitkävartisen työkalun, minkä saat ujutettua siitä melko kapeasta raosta sisään, missä kaksi avattavaa pulttia sijaitsee. Laakeripukki on melko lujasti kiinni, ja sen ulos vetämiseen on varmasti ulosvetäjä paras työkalu, mutta onnistuu ilmankin sitä. Itse laitoin vahvan narun "puolien" välistä ja vedin sen sillä irti. Varmista, että laakeripesä ei irrotessaan pääse tippumaan mihinkään, jottei hajoa. Sitten vaan ronkit vanhat stefat pois ja uudet tilalle, ja kannattaa samalla vaihtaa myös pystyakselin stefat ja tsekata vesipumpun kunto.

• Mike

Ei riittää poistamalla potkuria! Muistaakseni vaatii evarin oma ulosvetäjä siihen...olen kyllä tehnyt semmoinen kerran itselleni. Voit tarkista ja etsi kuvia ja ehkä työkalut tästä: http://ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?reqFor=29
      Jos sulla on kompura ja painemittari, voit pistä 0,3 kg alaosaan kuin se on tyhjä...silloin kuulet missä vuoto on. Vouto voi olla toisessa päässäkin.

• saa helposti

noin pieneen tilaan vaikka polkupyörän pumpulla. Kannattaa olla itse asiassa varovainen, ettei riko mitään koska 0,3 baria ei ole hirveän paljon. Polkupyörän renkaissa on tyypillisesti 4-5 baria.

• Mike
        saa helposti kirjoitti:

noin pieneen tilaan vaikka polkupyörän pumpulla. Kannattaa olla itse asiassa varovainen, ettei riko mitään koska 0,3 baria ei ole hirveän paljon. Polkupyörän renkaissa on tyypillisesti 4-5 baria.

Hyvä esimerkki!

• kimmo
        Eskelinen kirjoitti:

Onnistuisi tuo akselin stefohen (numerot 63&64) vaihto ilman koko perän purkamista.

http://ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&req4Browse=1&lvlCode=4&pCode=C0343216&path=MM~A0000024~M0018692~M0018693~C0343216&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=

Any comments?

joo siltä se näyttäis.olen kuullut et ne sais vaihettua putkurintakaa kiertämällä puuruuvit stefoista läpi ja niistä tongeilla vetämällä pitäs tulla ulos.tätä aattelin koittaa.kiitos paljon kuvista ja kommenteista(kaikille muillekkin)

• Pölhis
        kimmo kirjoitti:

joo siltä se näyttäis.olen kuullut et ne sais vaihettua putkurintakaa kiertämällä puuruuvit stefoista läpi ja niistä tongeilla vetämällä pitäs tulla ulos.tätä aattelin koittaa.kiitos paljon kuvista ja kommenteista(kaikille muillekkin)

Laakerikaupasta!
        Tulee huomattavasti halvemmaksi kuin perämoottoriliikkeestä!

• 150

Tilaa alkuperäinen alapään täydell.alap. tiivistesarja ja vesipumpun siipipyörä( ei US-p... harakiriä) vaikka netistä.
      Edull. ja nopea tapa . Hae kirjastosta / lainaa kaverilta / osta korjausopas ja toimi sen mukaan. Vaihda samalla vesipumpun siipipöyrä niin pääset vesiperästä. Vesi voi tulla vaihteistoon potkuriakselin, pääakselin tai vaihteensiirtäjän tiivisteen ohi.
      Vaihda kaikki !!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe