Mitenkähän paljon tuo maatalousalan opiskelu käytännössä eroaa riippuen siitä lukeeko sitä ammattikorkeakoulussa vai yliopistossa? Itse olen saanut sen käsityksen, että amk:issa on paljon käytännönläheisempää ja yliopistossa lähinnä teoreettista, mutta muuten ei ole aavistustakaan. Itse tähtään maatalousyrittäjäksi, joten nimenomaan se käytännön puoli tulisi tarpeeseen, kun taas joku maatalousneuvojan ammatti ei voisi vähempää kiinnostaa. Eli olisiko järkevämpää pyrkiä Helsingin Maatalous-metsätieteelliseen vai johonkin ammattikorkeaan?
Maatalousala / Amk vai yliopisto?
5
671
Vastaukset
- juttua
Lypsijä (AMK) on maatalouden huippuosaaja.
- Ylioppilas I
Kyllä. Siis AMK:sta valmistunut lypsykoneen käyttäjä vai maa- ja metäsataloustieteen maisteri (MMM), mietipä sitä, kumpi on se "asiantuntija" tai "osaaja" :)
Lypsijä (AMK).... voi vide mikä "korkea"koulututkinto! - lypsäjä
Ylioppilas I kirjoitti:
Kyllä. Siis AMK:sta valmistunut lypsykoneen käyttäjä vai maa- ja metäsataloustieteen maisteri (MMM), mietipä sitä, kumpi on se "asiantuntija" tai "osaaja" :)
Lypsijä (AMK).... voi vide mikä "korkea"koulututkinto!Ethän vain oikeasti ottanut tosissaan tota heittoa...
- monipuolisempaa
Viikissä voi opiskella hyvin monipuolisesti (käy vaikka katsomassa nettisivuja). Kuvittelisin, että AMK tarjoaa hyvin rajoitetumpia opiskeluohjelmia. Yrittäjä varmaa moniosaaminen olisi todella hyödyllistä. Valinta lienee kiinni siitä mitä ajattelit tehdä työksesi. Olen omassa työssäni tekemisissä paljon Viikissä kouluttautuneiden kanssa, ja kyllä ne hommat osaavat myös käytännössä.
- Onko agrologi ammattitaitoi...
itse agrologi-opintoja läpi käyneenä olen pettynyt sanontaan "amk:ssa käytännönläheisempää"... ensimmäisenä vuonna on jotain perusjuttua koneista ja navettatöistä, mutta jos ryhmät on isot, ei aikaa jää opetukseen kuin ehkä kerran koko vuoden aikana peltosaran kyntäminen oppilasta kohden... ammattikoulusta saa käytännönpohjan ja AMKssa voi sitten vasta sen jälkeen syventää ammatin teoriatietoa. amk=auta mua käytännössä... heh. vitsi vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393860Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3412993Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91892Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23761- 65751