Bela 620 DC tai vastaava DC-vene?

Tulma01

Hei!

Harkinnassa sisävesille retki/yhteysveneeksi mökille"klassinen suomalainen peruspaketti" eli 6m vene reilu
100hv moottori, joka tarjoaisi myös säänsuojaa ja väliaikaista yöpymistilaa kahdelle aikuiselle.

Vaihtoehtoina olen katsastanut Bella 620DC ja Flipper 630:n.

Onko kellään kokemuksia ko. veneiden eroista?

Tuleeko mieleen muita vaihtoehtoja? Yamarin, MV-Marin? Budjetti on alle 30keur.

Kiittäen,
Marko

15

9260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuso

      Kannattasi tsekata myös Flipper 620 C. Niissä koneet 90-150 hv. 90 hv konetta pidän itse liian pienenä, koska täysi poka päällä vvoi olla aikeuksia nousta liukuun. Eli kone > 100 hv (tai 100 hv tasan). Lisäksi suosittelen katsomaan 90-luvun veneitä, joissa kansimökki selvästi paremman näköinen.

    • vuoden vanhoina

      miksi?

    • maca

      ei riitä 100 hv kone.Mulla on 03 mallinen 620 dc ja vaihdoin 05 keväällä siihen 150 yamahan.Nyt potkii.Naapurillani on finnmaster 5700wa 115 hv koneella.Se on huomattavasti tilavampi kaikilta osin kun bellan 620.Vuoden pari vanhoja myydään kun vähän taas isompaa haetaan:)

    • Hki_vene

      Marko,
      itselläni on Bella 620 DC merikäytössä ja siinä Honda 150hv.

      On erittäin toimiva paketti ja pärjää myös kovemmassa kelissä. Avotilan saa hyvin peittoon kuomulla ja tarvittaessa kaulassa mahtuu kaksi aikuistakin nukkumaan.

      Hyvää veneilykesää!

    • Jezzu1123

      bella 620 DC on hyvä ratkaisu itelläni on sellanen, 135 hv mercuryn koneella

      • HYVÄ PERHESETTI

        Minulla on ollut kaksi kesää 620DC 175hv nelari, erinomainen paketti PÄIVÄkäyttöön. Helppo ajaa, kiinnittyä ja työnnellä saarenrannasta... Yksi asia, mitä en ostaessani tiennyt / älynnyt on se, miten suuri merkitys on nopealla laituristairtautumisella - kuomuratkaisu on kerrassaan hyvä. Siitä kun astuu etukannelle laiturilta vajaa kolme minuuttia niin kuomu on alhaalla ja vene irti laiturista. Lisää hurjasti käyttöä varsinkin lyhyille reissuille kun tulo ja meno on vaivatonta !
        Vauhti ja ajettavuus on vähintäänkin riittävä sisävesille. Yöpymiseen ei sovellu, korkeintaan 1 1 koppiin ja jos haluaa erähenkisyyttä 1 1 kuomun alle. Teltta on helpompi ja käytännöllisempi. Tai oikeastaan mökit, mitä saa vuokrata matkan varrelta... :=)

        Päiväkäyttöön helppo suositella, on kuin Corolla - tietää mitä saa.


      • .....

        ...että toi kaveri, jolle vastasit, tulee lukeen sun tekstin? Haloo hei!!! se on kirjoitettu yli kolme vuotta sitten!!!!!
        ...mistä näitä pällejä oikein riittää....


      • seppo3
        ..... kirjoitti:

        ...että toi kaveri, jolle vastasit, tulee lukeen sun tekstin? Haloo hei!!! se on kirjoitettu yli kolme vuotta sitten!!!!!
        ...mistä näitä pällejä oikein riittää....

        Näin neljä viisi vuotta sun idioottimaista kommenttia myöhemminkin näitä edelleen luetaan. Syy; ne ovat edelleen ajankohtaisia jollekin... Se lienee osa näiden palstojen ideaa. Joten go fuck your self negari.


    • jukketi

      Mulla 04 Flipper 630dc 140hp nelarilla. Kannattaa tosiaan ottaa 140-150hp koneella, ehdottomasti!
      Flipper ja Bella on melkein samanlaiset. Avotilan ratkaisu on hieman erilainen noissa. Bellassa U- sohva ja kunnon keulakaiteet. Flipper taas "automaisempi" suoralla takapenkillä. Itse näin Flipperin toimivampana, mutta makuasioita nämä on. Ihan kivasti tuolla pääsee jo pienessä tuulessakin ja nukkuminenkin onnistuu kun on vähän retkeilymieltä. Kulku tuulilasin läpi (portaat) ei ole yhtä hyvät kuin esim Yamarinissa, mutta tämäkin oli mielestäni muiden seikkojen rinnalla suhteellisen pieni "puute".

      • 6110

        Moikka vaan, itselläni ollut muutaman vuoden ajan about samankokoinen Yamarin 6110 DC, 115 - heppasella koneella. Ei tosiaan valittamista, runkokin käsittääkseni rakennettu vahvemmaksi ku Bellassa.


    • Veneilijä***
      • niin minäkin

        Alkuperäinen kysymys on esitetty kolme (3) vuotta sitten eli eiköhän homma ole jo ratkennut ilman neuvojammekin.


      • voi johtaa...
        niin minäkin kirjoitti:

        Alkuperäinen kysymys on esitetty kolme (3) vuotta sitten eli eiköhän homma ole jo ratkennut ilman neuvojammekin.

        ...hiukan harhaan jos ei ole tarkkana, vanhat viestit nousee aina ylös kun niihin vastataan.. Mutta eihän siinä mitään jos aiheesta on keskusteltavaa..


      • uudet viestit
        voi johtaa... kirjoitti:

        ...hiukan harhaan jos ei ole tarkkana, vanhat viestit nousee aina ylös kun niihin vastataan.. Mutta eihän siinä mitään jos aiheesta on keskusteltavaa..

        Uudet viestit ovat usein keskellä vanhaa keskustelua jolloin pitää vieritellä ylös ja alas koko ketju jos haluaa löytää uuden viestin. Vanhassa versiossa kaikki viestit olivat yleensä yhdellä sivulla.

        Aika heikko softa mielestäni ja heikennys edelliseen malliin verrattuna. Toki hieman modernimman näköinen, mutta vaikeammin käytettävä.


    • Anonyymi

      Näin 13v myöhemmin luen arvosteluja. olipa mukava löytää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe