Värisilmään myyjäksi?

aapsukka

Hei!

Paikalliseen värisilmään etsittiin sisustusmyyjää ja aloin teiltä kysymään hieman neuvoa. Pamin tessissä sanotaan, että I luokan myyjällä palkkaus 1300 euroa, tuntipalkka suurinpiirtein 8 €/h. Katsotaanko minut I luokan myyjäksi (jolla työkokemus 1-3vuotta) kun minulla on työkokemusta eri aloilta yhteensä se vuosi, vai lukeudunko nollavuotiseksi kokemukseni mukaan, kun minulla ei ole kaupan alan koulutusta ja yhtäkestoista vuoden työkokemusta kaupan alalta?

Voidaanko minut lukea tuon takia harjoittelijaksi (palkka 85% normaalista), kun minulla ei ole alan koulutusta?

Työilmoituksessa tosin oli että alan koulutus ja kokemus eduksi, eli ei kai sulje täysin pois minuakaan, vaikka minulla onkin muun alan kuin kaupan koulutus.

Ilmoituksessa sanottiin, että hakemuksessa pitää esittää palkkatoivomus. Uskallanko laittaa tuon 1300 e/kk, vai mielummin tuntipalkkatoivomus (se 8e/h)? Vai kannattaako laittaa vain, että tes:n mukaan?

Antakaahan neuvoa, asiallisia sellaisia.

6

4531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paula

Luultavasti joudut ensin harjoittelijaksi, eikä työnantajat muutenkaan katso hyvällä liittoon kuuluvia. Saahan siitä varmaan korvauksen pamin avulla jos sinua väärin kohdellaan, mutta samalla voi unohtaa työpaikan jo pelkästään tulevan ilmapiirin takia, jos pamiin joudut olemaan yhteydessä.

• aapsukka

Hei!

En itse kuulu pamiin, etsin vain heidän sivuiltaan tietoa sisustusmyyjän ja yleensäkin myyjän palkkatasosta, jotta tietäisin mitä palkkatoivomusta hakemukseen pistäisin.

Muuttaako se asiaa mitenkään?

• paula
        aapsukka kirjoitti:

Hei!

En itse kuulu pamiin, etsin vain heidän sivuiltaan tietoa sisustusmyyjän ja yleensäkin myyjän palkkatasosta, jotta tietäisin mitä palkkatoivomusta hakemukseen pistäisin.

Kannattaa kysyä
        Suomi24 > Keskustelu > Työpaikat > Ammattiliitot
        että oletko ensimmäiset pari kk harjoittelijana, vaikka sinulla on työkokemusta myyjänä. Itse en ole täysin varma siitä että lasketaanko kokemus työnantajasta vai työkokemuksesta kokonaisuudessaan.

Itse en ehkä laittaisi "TESsin mukaan", jos työnantaja erikseen pyytää palkkatoivomusta, eikä se mielestäni muutenkaan kuulosta kovin kunnianhimoiselta - riippuu ihan toimitusjohtajasta minkälaisen työntekijän hän haluaa. Jotkut tykkää hiljaisista sivustakatsojista toiset taas puheliaista markkinointimiehistä.

€8-9 euroa on aika keskiverto myyjän perustuntipalkka, jos ei lasketa lisiä mukaan (ikälisät, kielilisät(harvinaisia), iltalisät, yölisät, viikonloppulisät, jne)niin siitä tulee just se €1300/kk.

Ehkä itse laittaisin hakemukseen juuri sen €1300, jos itse hakemusta täyttäisin, mutta parhaiten tähän vastaisi varmasti joku työnantaja.
        Ei sitä voi koskaan tietää mitä työnantaja oikeasti hakee, ja jos mol.fi:stä työpaikkaa hakee niin siihen hakee usein ka. 200 muuta ihmistä, joten kaikista parasta olisi ensin päästä edes siihen työhaastatteluun, joten työhakemus kannattaa miettiä aika tarkkaan - mitä tietty työnantaja hakee, mitä jokin ketju hakee, mitä työnantaja kertoo hakevansa ilmoituksessa, minkälaisen kuvan annat itsestäsi, jne.

Ei ole mitään syytä aliarvioida itseänsä tai tekemisiään, koska kun sopimus on kirjoitettu niin kaikki vaipuu kuitenkin siihen samaan harmaaseen massaan. Tärkeintä päästä niiden kolmen kohtaa läpi (hakemus,puhelu, ja haastattelu) niin sitten tekee mitä tekee

• aapsukka
        paula kirjoitti:

Kannattaa kysyä
        Suomi24 > Keskustelu > Työpaikat > Ammattiliitot
        että oletko ensimmäiset pari kk harjoittelijana, vaikka sinulla on työkokemusta myyjänä. Itse en ole täysin varma siitä että lasketaanko kokemus työnantajasta vai työkokemuksesta kokonaisuudessaan.

Itse en ehkä laittaisi "TESsin mukaan", jos työnantaja erikseen pyytää palkkatoivomusta, eikä se mielestäni muutenkaan kuulosta kovin kunnianhimoiselta - riippuu ihan toimitusjohtajasta minkälaisen työntekijän hän haluaa. Jotkut tykkää hiljaisista sivustakatsojista toiset taas puheliaista markkinointimiehistä.

€8-9 euroa on aika keskiverto myyjän perustuntipalkka, jos ei lasketa lisiä mukaan (ikälisät, kielilisät(harvinaisia), iltalisät, yölisät, viikonloppulisät, jne)niin siitä tulee just se €1300/kk.

Ehkä itse laittaisin hakemukseen juuri sen €1300, jos itse hakemusta täyttäisin, mutta parhaiten tähän vastaisi varmasti joku työnantaja.
        Ei sitä voi koskaan tietää mitä työnantaja oikeasti hakee, ja jos mol.fi:stä työpaikkaa hakee niin siihen hakee usein ka. 200 muuta ihmistä, joten kaikista parasta olisi ensin päästä edes siihen työhaastatteluun, joten työhakemus kannattaa miettiä aika tarkkaan - mitä tietty työnantaja hakee, mitä jokin ketju hakee, mitä työnantaja kertoo hakevansa ilmoituksessa, minkälaisen kuvan annat itsestäsi, jne.

Ei ole mitään syytä aliarvioida itseänsä tai tekemisiään, koska kun sopimus on kirjoitettu niin kaikki vaipuu kuitenkin siihen samaan harmaaseen massaan. Tärkeintä päästä niiden kolmen kohtaa läpi (hakemus,puhelu, ja haastattelu) niin sitten tekee mitä tekee

Kiitoksia tosi paljon vastauksestasi!

Mietinkin tuossa juuri, että tuollaista palkkatoivomusta laitan hakemukseen. Jos palkka olisi tuosta paljoa pienempi, niin turha sitten alkaa kituuttamaan siellä. Vaihtoehtoja on kuitenkin muitakin. Tuo työ vaan kiinnostaisi tosissaan.

Nyt vaan hakemusta lähettämään ja odottelemaan toiveikkaasti puhelua heiltä. Siellä tapaamisessahan sitä paljon saisi puhuttua ja sovittua noita titteleitä (myyjä vaiko myyjäharjoittelija) ja palkka-asioita.

Saa nähä miten käy :)

• myyntimies maailmalta
        aapsukka kirjoitti:

Kiitoksia tosi paljon vastauksestasi!

Mietinkin tuossa juuri, että tuollaista palkkatoivomusta laitan hakemukseen. Jos palkka olisi tuosta paljoa pienempi, niin turha sitten alkaa kituuttamaan siellä. Vaihtoehtoja on kuitenkin muitakin. Tuo työ vaan kiinnostaisi tosissaan.

Nyt vaan hakemusta lähettämään ja odottelemaan toiveikkaasti puhelua heiltä. Siellä tapaamisessahan sitä paljon saisi puhuttua ja sovittua noita titteleitä (myyjä vaiko myyjäharjoittelija) ja palkka-asioita.

Saa nähä miten käy :)

Laita palkkatoiveeksi n. 1600e / kk, sen alle ei kannata töihin mennä.

• ....
        aapsukka kirjoitti:

Hei!

Välttämättä palkkatoivetta ei kannata hakemukseen edes laittaa, vaikka sitä pyydettäisiinkin. Mielestäni palkka sovitaan kahdenkesken työnantajan kanssa, sitten kun molemmat osapuolet tietävät asioista enemmän. Tuon palkasta sopimisen voi vaikka jotenkin kauniisti muotoilla hakemukseen palkkatoiveeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      19
      11367
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      46
      3924
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      113
      3100
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      130
      2431
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      90
      2120
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1781
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      305
      1049
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      18
      835
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      775
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      719
    Aihe