kummat unet

annita

Näin viime yönä kaksi unta, jotka olivat enteellisen tuntuisia.

1) Huomasin mustan hämähäkin, joka ryömi aikuisen poikani jalkaterälle. Pelkäsin hämähäkin vahingoittuvan, unessa oli tärkeää, että sille ei kävisi huonosti.
Poikani nousi kirjoituspöydän päälle seisomaan ja hämähäkki kiipesi hänen päänsä päälle.
Koko ajan jännitin hämähäkin putoamista.
Katosta roikkui metallinen ketju ja hämähäkin onnistui hyppämään sinne lankansa varassa.
Olin helpottunut, että eläin selviytyi elossa.

2) Istutin pellolle vadelman taimia. Äkkiä havaitsin pellon takana kaksi suurta dinosaurusta, jotka tulivat minua kohti. Pakenin entiseen kotitalooni, ahtauduin oudon kapeasta ovesta sisään veistä apuna käyttäen. Selvisin, vaikka dinosaurukset olivat melkein tavoittaneet minut.
Talossa ja turvassa ollessani ääni sanoi minulle: "Lastenhoitajat joutuvat useasti väkivallan kohteeksi."
Unessa ymmärsin lauseen olevan tieteellisen tutkimuksen tulos.

- Edellinen uni on hassu, että dinot olivat kuin piirrossarjan hahmoja. Uni tuntuu irralliselta elämäntilanteeseeni nähden. En ole lastenhoitaja, väkivaltaa en koe, enkä ole kovin nuori enää.

Osaisiko mahdollisesti joku tulkita?

2

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensimmäinen uni voi kertoa, että et ole valmis irrottamaan otettasi pojastasi. Niin kuitenkin on tehtävä, poikasi on jo itsenäinen, aikuinen ja sinä koet sen ehkä uhana omalle itsellesi, anna poikasi siis seisoa jo täysin omilla jaloillaan, et voi enää estää hänen askeleitaan, valintojaan elämässä tai nousta hänen ajatustensa vartijaksi eli antaa hänelle omia neuvojasi.
      Toinen uni kertoo jostain pelostasi. Voisi liittyä samaan teemaankin kuin ensimmäinen. Sinun tulisi nyt kasvattaa itsellesi omaa elämää, mutta pelkäät päästää irti vanhasta. Dinot ovat hyvin vanhoja eläimiä, missä todella vanhassa roikut. Ajatus voi olla että "mitä kaikkea olenkaan tehnyt toisten hyväksi ja tässä palkka", et koekaan enää olevasi hyödyllinen kenellekään. Ehkä nyt onkin aika olla hyödyllinen vain itselleen, tervettä itsekkyyttä olisi syytä kehittää ja antaa piut paut syyllisyyden tunteille. Olet tehnyt rakkauden työtä toisten hyväksi ja nyt on oma aikasi saada rakkautta itseltäsi. Olet jo liian kauan lykännyt oman itsesi rakastamista, nyt on viimeistään sen aika.

• annita

Molemmat tulkinnat pitävät paikkansa!
        Nousin todellakin poikani ajatusten vartijaksi. Hieman vitsinä kampanjoin voimallisesti poikaani äänestämään minulle mieluista presidenttiehdokasta. Poika asuu toisella paikkakunnalla, ja olen häneen yhteydessä päivittäin. Hän taitaa olla liian tärkeä henkilö minulle. Tulkinta antaa ajattelemisen aihetta.
        Toisen unen tulkinta osui myös nappiin, sillä eräs lapsistani asuttaa vanhaa kotitaloa, ja yritin unessa hädissäni tunkeutua sinne.
        Olla vain hyödyllinen itselleen on minulle hirveän vaikeaa.
        On tässä läksyä kerrakseen opittavaksi.
        Kiitos sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      73
      5002
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      117
      4717
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4203
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      106
      4158
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3318
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3124
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2787
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2773
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2762
    Aihe