monta vuotta sitten eräässä hoitokodissa jossa eräs vanhus eli viimeisiä päiviään ,hänelle tuli voimakas synnin tunto ja johtaja hankki papin paikalle ,siinä pappi jakoi vanhukselle ehtoollisen mutta synnin päästöä hän ei suorittanut.Mitä mieltä olette asiasta?
Tämä tapaus on sitten tosi.Uskomattoman ihmisen mielestä vähäpätöinen mutta uskovaisen mielestä erittäin tärkeä ja suurista asioista kyse.
Olin töissä
13
1504
Vastaukset
- Lasse-setä
Mielestäni Jumala ei herätä ketään pelkästään kiusatakseen ihmistä. Aina on päämääränä sielun pelastus.
Uskon vahvasti, että ehtoollisen yhteydessä lausutut sanat uskolla vastaanotettuna avasivat taivaan.
Jeesuksen teko on niin valtava, että se riitti siihenkin tilanteeseen.- Kastettu
Veli kiteytti asian hyvin.
- Kasteen armoliitossa
Olisi hyvä itsekunkin miettiä, mikä ehtoollisen sakramentti on.
Se on evankeliumin summa.
Mitä evankeliumi on?
Se on ilmoitus siitä, vakuutus siitä, että Jumala on syntiselle armollinen, antanut ainoan Poikansa, ettei yksikään jne.
Siinä on lisäksi Kristus itse läsnä, uskottavana ja tunnettavana.
Ei synninpäästö ole todellakaan sanoista kiinni.
Kun Jeesus tulee lukittujen ovien taakse ja sanoo Shalom, on se jo Lutherin ajoista alkaen taas uudelleen käsitetty syntien anteeksiantamisen saarnaksi.
Sillä Kristuksesta ja armosta puhuminen yleensäkään ei ole mitään muuta kuin syntien anteeksi julistamista.
Sitä vartenhan Kristus tuli maailmaan.
Kun tämä asia avautuu, avautuu ymmärrys kasteen sakramenttiinkin. - Lasse-setä
Kasteen armoliitossa kirjoitti:
Olisi hyvä itsekunkin miettiä, mikä ehtoollisen sakramentti on.
Se on evankeliumin summa.
Mitä evankeliumi on?
Se on ilmoitus siitä, vakuutus siitä, että Jumala on syntiselle armollinen, antanut ainoan Poikansa, ettei yksikään jne.
Siinä on lisäksi Kristus itse läsnä, uskottavana ja tunnettavana.
Ei synninpäästö ole todellakaan sanoista kiinni.
Kun Jeesus tulee lukittujen ovien taakse ja sanoo Shalom, on se jo Lutherin ajoista alkaen taas uudelleen käsitetty syntien anteeksiantamisen saarnaksi.
Sillä Kristuksesta ja armosta puhuminen yleensäkään ei ole mitään muuta kuin syntien anteeksi julistamista.
Sitä vartenhan Kristus tuli maailmaan.
Kun tämä asia avautuu, avautuu ymmärrys kasteen sakramenttiinkin.Kai nyt yksi avaus olisi voinut mennä ilman kasteviittauksia.
Sanamuodoista voisi ottaa kohdan, joss Jeesus kysyy;: Kumpi on helpompi sanoa, sinun syntisi annetaan ateeksi vai ota vuoteesi ja käy. - Kasteen armoliitossa
Lasse-setä kirjoitti:
Kai nyt yksi avaus olisi voinut mennä ilman kasteviittauksia.
Sanamuodoista voisi ottaa kohdan, joss Jeesus kysyy;: Kumpi on helpompi sanoa, sinun syntisi annetaan ateeksi vai ota vuoteesi ja käy.Jumalan lapselle kasteviittaus ei ole rasitukseksi, vaan iloksi.
- Juaska
Ei Jeesus ristillä ollessaan erikseen julistanut syntejä anteeksi. Jeesuksen lupauksen mukaan ryöväri kuitenkin pääsi paratiisiin.
Luther korosti, että missä Jeesus on läsnä, siellä on syntienanteeksiantamus, jos se uskolla otetaan vastaan.- Kasteen armoliitossa
Eikö julistanut!!!!
Sanoihan hän: Tänä päivänä olet oleva minun kanssani paratiisissa.
Hyvänen aika sentään!!!
Tämäko muka ei olisi saarnaa syntien anteeksisaamisesta.
Eihän syntisen osa ole paratiisissa!
Mihin kamalaan kaavamaisuuteen teitä on johdatettu. - Johannes Kostaja
Kasteen armoliitossa kirjoitti:
Eikö julistanut!!!!
Sanoihan hän: Tänä päivänä olet oleva minun kanssani paratiisissa.
Hyvänen aika sentään!!!
Tämäko muka ei olisi saarnaa syntien anteeksisaamisesta.
Eihän syntisen osa ole paratiisissa!
Mihin kamalaan kaavamaisuuteen teitä on johdatettu.Ymmärsin, että juuri sitä Juaska tarkoitti, että vaikka ei niitä sanoja ´´sinun syntisi on anteeksiannettu'' Jeesus ei käyttänytkään, niin ne olivat annettu Jeesuksen antaman lupauksen mukaan. Paratiisiinhan ei pääse mitään syntistä eikä epäpyhää.
Jotkut VL-saarnaajat kun väittävät, että vain heidän suullisen julistuksen ´´synnit on anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä '' kautta olisivat synnit anteeksiannetut.
Kuten ristinryövärin esimerkki osoittaa ei em. VL väittämä pidä paikkaansa.
- Kasteen armoliitossa
Ei se ole määrätyissä sanoissa.
Vaikea sanoa mitään, kun en ollut kuulemassa,
olitko sinä koko ajan?
Ehtoollinen on myös sovintoateria ja synninpäästö jokaiselle armoa kaipaavalle.
Näin Raamattu opettaa ja se on tosi.- kuunnella
kenenkään ripittäytymistä. Ihme, ettei pappi pyytänyt sinua poistumaan. Tavallisesti sielunhoidolliset tilanteet ovat kahdenkeskisiä. Kahdenkeskisyyden tärkeys näkyy avauksessasikin. Kerrot toisen salaisuuksia ja epäilet Jumalan töitä.
Sanat eivät ole tärkeitä. Ei ole pakko sanoa Jeesuksen nimessä ja veressä, vaan se voidaan ilmaista muillakin sanoilla.
- vanhus
nautti "Kristuksen ruumiin ja veren". Eikös siinä ole, sen uskovalle, kaikki, minkä Raamatun todistama armon evankeliumi meille lupaa?
Minkälainen "synnin päästö", mielestäsi, vanhukselta tuon jälkeen jäi puuttumaan? - sivullinen_=
Kieltämättä hyviä kommentteja.Mielestäni en kyseenalaistanut sitä että pääsikö vanhus taivaaseen vai ei.Lutteri teki kyllä eläessään hyvää työtä mutta ei meidän tulisi sitoutua häneen sillä hänhän oli ihan tavallinen kuolevainen ihminen kyllä ohjeet ja oppi tulisi ottaa sanasta eikä ihmisiltä.
1.Korinttolaiskirje:
5:6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?
5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
1.Korinttolaiskirje:
11:24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni."
11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni."
11:26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
11:27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
11:28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
11:29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
11:30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
Tässähän se pyhä ehtoollinen on niin kuin kirjoitettu on.jae 27 on tärkeä kohta,johonka olisi syytä kiinnitää huomiota .
En kyseenalaista Jeesuksen sovitustyötä sillä se kaikki on Hänen kädessään ,ei meidän viisaus riitä ,onko minunkin ehtoollisen nauttiminen niin oiken kun Jeesus sen tahtoo olevan mutta luotan armoon ja Jeesuksen lupauksiin jotka hän sanassaan lupaa.Niin kauan kun sydämmestäni löytyy uskoa Jeesukseen niin pelastun.
Sekin mitä Jeesus teki vanhuksenkin hyväksi ,herätettyään hänet synnintuntoon on hyvä merkki siitä mitä oletamme tapahtuneen.- Uskosa
Matt. 26:27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri,
joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Jeesuksen veressä on vieläkin syntien anteeksiantamus. Joka sitä juo hänellä on iankaikkinen elämä, niin kuin Raamattu sanoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411311- 629202
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373609- 403348
- 632723
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722440Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal162268