Väsyttää

Eräs VL

Välillä mietin että jaksanko käydä enää seuroissa. Näen siellä ison joukon ihmisiä, monet tunnen nimeltä, mutta en todella tunne heitä. En koskaan tapaa heitä vapaa-ajallani, vietä heidän kanssaan aikaa. Tuntuu, että puhe Jumalan lasten välisestä rakkaudesta on sanahelinää kohdallani.
Lisäksi minua ärsyttää suunnattomasti puhujat, jotka kohdistavat lohduttavat sanansa perheellisille, ikään kuin leskiä, naimattomia, orpoja jne. ei olisi joukossa ollenkaan! :(

8

1246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EX VL isä

Minulla oli juuri samanlaisia tuntemuksia jumalanlasten keskenäisestä rakkaudesta aikoinaan.
      Olin vielä vl ja olimme hillareissulla vl porukalla ja ne hillakaverit vaan solvas muita uskovaisia kokoajan.

• väsynyt myös

Ilmoittaudu työvuoroon keittiöön, tutustut varmasti lähemmin ihmisiin. Siitä se sitten alkaa.
      Mutta on totinen tosi, että yksinäisellä on hankalat oltavat. Muistan itsekkin silloin yksinäisenä, miten sitä häpesi sitä yksinäisyyttään ja seuroihin menokin tuntui tosi hankaleelta.
      Vaikka alkaa se yksinäisyys tuntua nytkin, kun puoliso seilaa milloin missäkin ja pitää mennä monesti yksin seuroihin.
      Lapset on aikuisia, joten niistä ei ole enää seuraa.
      Lopetettuani työvuoroni ovat ystävät sitä myöten kaikonneet. Tuntuu, ettei ole enää mitään asiaa, kun ei ole niistä työasioista keskusteltavaa.
      Lopetin työvuoroni, kun se kävi niin raskaaksi ja joutui tekemään niin pitkiä työvuoroja.
      Emännillä kun työvuoro kestää koko päivän.

• kuulostaa tutulta

vuosia kipuilin asian kanssa. Minä kävin kylässä niin perheissä kuin yksinäisten luona. Sain useita kummilapsia, olin mukana pitämässä leirejä, kerhoja, nuorisoiltoja, osallistuin keittiö ja siivousvuoroihin...kaiken keskellä kuitenkin yksin.
      Kotonakaan ei ollut ketään jonka puoleen kääntyä, jonka olkaan nojata ja jonka käsiin luottaa kun elämä painoi. Saarnat eivät auttaneet kun ystävät puuttuivat.
      Jos puhelin muutaman kerran vuodessa soi kysymys oli ry:n siivouksesta, keittiö-, kerho- tai retkityöstä. Minä 'uuvuin'. Miksi minulla oli merkitystä vain silloin kun tarvittiin työntekijää? en jaksanut pitää uskovaisia enää ystävinäni. Nyt kun kaikesta on aikaa vuosia, edelleeenkään minulla ei ole suurta ystäväjoukkoa ympärilläni, mutta on muutama jotka oikeasti välittävät minusta ja siitä mitä minulle kuuluu. Ystävyys ei ole sananhelinää eikä yhdessäolo 'velvollisuutta'.
      Tiedän, etten osaa ajatuksiani selkeästi esittää, mutta nyt tunnen että saan olla se mitä olen ja siitä huolimatta minusta välitetään - oikeasti.

• Desdu

Olen köyhästä kodista kotoisin. Nuorena kuljin aika vaatimattomassa vaateparressa, sillä vanhemmilla ei ollut varaa oikein kalliisiin vaatteisiin. Osin tästä syystä olin koulussa vältelty kaveri. Etsin kavereita uskovaisista nuorista, menin mukaan raamattuluokkaan. Olin siis tuolloin vl. Heti huomasin, että en ollut oikein luontevassa seurassa. Minua tuijotettiin kuin marsilaista, lukuisista käynneistä ja yrityksistä huolimatta en saanut ystäviä. Mittari tuli täyteen siinä vaiheessa, kun eräs ry:n johtohenkilö piti raamattuluokkaa. Hän opetti ja kyseli. Huomasin, että vastasin miten vain, mikään vastaukseni ei hänelle kelvannut. Aina piti jollain tavalla "veljellisesti" nokkaista. "Parempien" perheiden lasten vaatimattomampikin vastaus sai kehuja ja ylistystä. Menestyin tuolloin koulussa aivan hyvin, ettei ainakaan järjenjuoksusta pitänyt olla kiinni. Kesällä menin kesätöihin ja ostin muodikkaammat vaatteet ja olin niinkuin muutkin. Koulusta rupesi löytymään oikein mukavia kavereita. He eivät aiemmin vain kiusaamisen pelosta uskaltaneet olla rääsyläisen kavereita. Vl:lle en kelvannut edelleenkään. Jätin vl-piirit.

Noista ajoista on aikaa vuosikymmeniä. Tunnen paljon vl:ä (puoli sukuani on vl:iä), mutta olen huomannut, että vl:nä oleminen ei ollenkaan takaa rakastavaista suhtautumista lähimmäisiin. Avioliittoni hajosi joitakin vuosia sitten. Olin henkisesti ahtaalla. Vl-sukulaisistani vain yksi uskalsi ääneen antaa tukensa minulle. Muilta, "epäuskoisilta" ystäviltäni, sain paljon rakkautta, lohdun sanoja, halauksia, ymmärtämystä ja kaikenlaista muuta tukea. Jälleen kerran laittoi ajattelemaan.......

Äkkiä luettuna tämä voi vaikuttaa kovin kärjistetyltä, mutta erään verkko-operaattorin sanoin voisi todeta:....elämä on.

• joo-o

Ei ystävät itsestään juokse syliin. Täytyy itsekkin olla aktiivinen.

• hilmina

Tilanteesi on tuttuakin tutumpi. Rukoilen sinulle jaksamista. Kannattaa muistaa, että seurojen perussanoma, evankeliumi, on kaikille sama. Emmehän ole uskomassa siksi, että viihdyttäisiin tai edes pärjättäisiin. Vaan siksi, että päästäisiin taivaaseen. Mihin silloin uskovaisten joukosta lähtisimme?

Jos et jaksa lähteä seuroihin, Helsingin ry:n seurat on mahdollista kuunnella Lähiradiosta tiistai-iltaisin tai puhelimella seurailtoina (ei ole kallista). Numero on Päivämiehessä.

• ...on monasti...

...aihetta mennä, jos ihminen jää aivan yksin.
      Todella harvinainen ilmiö on sellainen ihminen, joka jää aivan yksin itse portteja sulkematta.

Sen tiedän kokemuksesta, että avioliittoasia kasvaa yksinäisillä ja etenkin naisilla aivan liian suureen rooliin elämässä.
      Molemmat säädyt, naimisissaolo ja naimattomuus ovat yhtä arvokkaita.

Kun olet tuon asian kanssa tasapainossa, sinusta ollaan "kiinnostuneita" toisen sukupuolen taholta vielä sittenkin, vaikka et ole enää aivan nuori.

En minä ainakaan olisi halunnut itselleni sellaista vaimoa, joka haluaa vain naimisiin ja ei mitään muuta.

• harvinainen ilmiö

ja harvinaisemmaksi sen tekee vielä se etten minäkään (useista puhemiesten yrityksistä huolimatta) halunnut itselleni miestä ja lapsia vain sen takia, että joku avulias aatu luuli että minulle on sama mies kuin mies...minä kun uskoin ja edelleen uskon että siihen tarvitaan tunteita ja tahtoa...molemmin puolin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      31
      3250
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe