Nettiin ei pääse

dillewe

Eli sain tässä uuden koneen, mutta sillä ei pääse verkkoon. Alapalkissa on ilmoitus "verkkokaapeli ei kytketty". Verkkokortin ajurit kortti on kunnossa ja muutkin verkkoasetukset. Vanhalla koneella kaikki toimii hienosti. Kortti on muuten NVIDIA nForce Networking Controller ja liittymä Sonera ADSL. Niin ja kaapeli tulee puhelinpistokkeesta suoraan koneeseen, eli mitään ulkoista modeemia ei siihen väliin tarvita (ainakaan vanhassa koneessa).

13

758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UrbaaniMänty

Sinulla olevaan korttiin en ole tutustunut, mutta muutamaa muuta ADSL korttia olen asentanut.
      Usein joutuu asennuksen tekemään pariin kolmeenkin kertaan aivan samalla kaavalla. Asenna->käynnistä uudelleen-> ei toimi ..HÖH ....poistetaan asennus...
      Asenna->käynnistä uudelleen->ei toimi ..HÖH ....poistetaan asennus...
      Asenna->käynnistä uudelleen-> JIPII! TOIMII !!

Koeta muutamaan kertaan asentaa kortti, pitkästyttävine uudelleen käynnistymineen. Luultavasti kolmas kerta toden sanoo.

Tutkimattomat ovat bittien asennusväylät :=)

• Von-Bruker

käynnistä -> ohjelmat -> apuohjelmat -> komentorivi -> kirjota ipconfig ja paina enter

• dillewe

Joo, tulee ilmoitus: ethernet-sovitin lähiverkkoyhteys "Laitteen tila: ei kytketty". Mitäs nyt?

• nvidia

Onko tosiaan noin että jos on tuo NVIDIAn kortti niin ei tarvitse ulkoista modeemia ? Itsellä sama kortti ja olen kyllä laittanut myös modeemin väliin. Katsoin tuolta laitehallinnasta/verkkosovittimet ja siellä lukee kyllä molemmat (nvidia ja modeemi). Kokeilisin muuten mutta piuha ei riitä, mutta olisi kyllä kiva tietää jos modeemi jos turhaan välissä (piuhaostoksille). Mulla Elisa ADSL.

• dillewe

sitähän minä en tässä juuri tiedä ja siksi kyselen. Laitehallinnassa on verkkosovitin ja tuo nvidia. Voiko sitten muka olla, että se tarttee väliin jonkun purkin?

• Von-Bruker
        dillewe kirjoitti:

sitähän minä en tässä juuri tiedä ja siksi kyselen. Laitehallinnassa on verkkosovitin ja tuo nvidia. Voiko sitten muka olla, että se tarttee väliin jonkun purkin?

Kyllä sä siihen modeemin tartteet. Ei ole kyseinen nVidia meininki tuttu, mutta vaikuttaisi normaalilta verkkokortilta, kun Googlekaan ei siitä mitään nopealla etsinnällä kertonut. Halvimmillaan ADSL-modeemi (USB) maksaa n. 25€ (esim RoadRunner 32 External ADSL USB-adapter.)

• nvidia
        Von-Bruker kirjoitti:

Kyllä sä siihen modeemin tartteet. Ei ole kyseinen nVidia meininki tuttu, mutta vaikuttaisi normaalilta verkkokortilta, kun Googlekaan ei siitä mitään nopealla etsinnällä kertonut. Halvimmillaan ADSL-modeemi (USB) maksaa n. 25€ (esim RoadRunner 32 External ADSL USB-adapter.)

Kokeilin ja sammutin tuon nvidian verkkosovittimen niin eipä päässy enää nettiin pelkällä modeemilla eli pelkkä tavallinen verkkokortti kyseessä kuten sanoit, kait ?

• dillewe
        nvidia kirjoitti:

Kokeilin ja sammutin tuon nvidian verkkosovittimen niin eipä päässy enää nettiin pelkällä modeemilla eli pelkkä tavallinen verkkokortti kyseessä kuten sanoit, kait ?

Laitehallinnan listassa on allekkain 1394-verkkosovitin ja nvidia. Kuten on jo varmaan käynyt ilmi, mä en älyä näistä juurikaan. Mua hämäs vaan tuo kun entisessä koneessa on TW-IA300 kortti, joka ei tosiaan tartte purkkia väliin. No ei muuta ku kaverilta purnukka lainaan ja kokeilemaan. Kiitoksia kaikille vinkeistä.

• nvidia
        dillewe kirjoitti:

Laitehallinnan listassa on allekkain 1394-verkkosovitin ja nvidia. Kuten on jo varmaan käynyt ilmi, mä en älyä näistä juurikaan. Mua hämäs vaan tuo kun entisessä koneessa on TW-IA300 kortti, joka ei tosiaan tartte purkkia väliin. No ei muuta ku kaverilta purnukka lainaan ja kokeilemaan. Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Luulin tuota 1394 modeemiksi mutta kun sullakin on se siellä niin kokeilin ja sammutin sen, netti toimii virheettä. Taidat olla sittenkin oikeassa. Kai se pitää roudata kone lähemmäs että piuha ylettää ja kokeilla. Kerron kohta tuloksen..

• Firewire
        nvidia kirjoitti:

Luulin tuota 1394 modeemiksi mutta kun sullakin on se siellä niin kokeilin ja sammutin sen, netti toimii virheettä. Taidat olla sittenkin oikeassa. Kai se pitää roudata kone lähemmäs että piuha ylettää ja kokeilla. Kerron kohta tuloksen..

1394 on firewireliitäntä, ei se ymmärrä puhelinverkkoliikenteestä mitään. Jos koneessa on modeemi, sekin vaatii toimivan lankapuhelinliitännän.
        Tässä nForcen verkkokortti ja ulkoinen adsl-modeemi.

• nvidia
        Firewire kirjoitti:

1394 on firewireliitäntä, ei se ymmärrä puhelinverkkoliikenteestä mitään. Jos koneessa on modeemi, sekin vaatii toimivan lankapuhelinliitännän.
        Tässä nForcen verkkokortti ja ulkoinen adsl-modeemi.

Joo kyllä modeemin tarvitsee väliin, ei futaa ilman. Tulipahan kokeiltua. Jaaha se olikin Firewire tuo 1394 ja se toinen on sitten verkkokortti. Viisastuipa taas vähän...

• Firewire
        nvidia kirjoitti:

Joo kyllä modeemin tarvitsee väliin, ei futaa ilman. Tulipahan kokeiltua. Jaaha se olikin Firewire tuo 1394 ja se toinen on sitten verkkokortti. Viisastuipa taas vähän...

http://www.webopedia.com/TERM/I/IEEE_1394.html

• nyt olla sillälailla

että siinä vanhassa koneessa on sisäänrakennettu
      ADSL-modemi.

Uudessa ei ole, on vain Ethernet-verkkokortti.

Se hämää, että puhelinpistikkeen RJ11-liitin
      sopii suoraan verkkokortin hieman leveämpään
      RJ45-liittimeen.

Taidat tarvita ulkoisen ADSL-sovittimen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3900
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3486
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3108
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2940
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1934
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1928
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1769
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1713
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1711
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1664
    Aihe