onko kauriit kovia tarttumaan menneisyyteen kiinni.? vai ovatko ne vaan, että jos ohi on, ni sit on kokonaan. mietin tässä vain, että alkaa tuntua,kuin oma kauriini haihattelisi exän perään.. tai sitten kuvittelen. mutta kertokaapas..
kysyisin..?
15
2067
Vastaukset
- kauris
mä oon kauris nainen ja on joskus tosi kova ikävä exää vaikka siitä on monta vuotta. ollaan soiteltu ja juteltu mutta mitään vakavaa ei ole koskaan tapahtunut koska haluan pysyä uskollisena uudelle miehelleni
- kaurismies
soittelee entiselleen,mutta ovat ihan oikeasti vain ystäviä enää ja exäkin uudessa liitossa jo.
Jospa kauris vaan ei jätä "vihavälejä"jos ei aihetta ole.Vaan niin että "turistaan kun tavataan",ei siinä muuta tarvitse olla. - Kauris-n
kauhistuttavassa ja katkerassakin tilanteessa, kun mieheni pitkän liiton jälkeen päätti aloittaa elämän uuden naisen kanssa, en kertaakaan ajatellut, ettei hän jatkossakin olisi ystäväni. Samoin ajatteli myös ex-mieheni, koska oli oppinut tunteman kaurisluonteen lojaaliuden.
Olisin mahtunut ja mahtuisin edelleenkin esim. sukulaisjuhlissa saman katon alle hänen uuden puolisonsa kanssa. Ikävää on, että hän haluaa "miehen ilman menneisyyttä", joten ystävyyden ylläpito on mahdotonta. Exäni ei voi kotirauhan vuoksi pitää yhteyttä myöskään sukulaisiini, jotka olivat häneen vuosien varrella kiintyneitä.
Minä kyllä pidän exän sukulaisia edelleen "sukulaisina" ja tapaan heitä.
Oiskohan tuossa suhtautumisessa entiseen mieheen jotain samaa kuin suhtautumisessa lapseen. Niitä rakastaa ja niistä joutuu tavallaan joskus luopumaan. Ja niistä välittää elämän loppuun asti vaikka miten törttöilisivät.
jk. Historia oli lempiaineeni koulussa ja edelleenkin kiinnostuksen kohde :)) Olen siihen ihan koukussa. - Vanha Kauris!
Käyn itse eroprosessia läpi - suunnittelen uutta elämää, mutta nyt olemme exsäni kanssa päässeet siitä hienoon vaiheeseen, että voimme olla tosi hyviä ystäviä keskenämme ilman katkeruutta ja toiselle aiheutettua pahaa mieltä. Uskon, että tämä syväystävyys säilyy läpielämämme, joka jo kohta 50-vuoden taitteessa alkaa vääjäämättä kääntyä kohti iltaansa.
Kun ajattelen uutta suhdetta, niin kyllä sen yhtenä kulmakivenä on se, että uusikin kumppanini hyväksyy tämän tosiasian eikä ryhdy sitä mustasukkaisuudellaan pilaamaan. Edelinen kirjoittaja vertasi hyvin vanhan liiton suhdetta pesänsä jättäneisiin lapsiin - minustakin se toimii juuri noin!
Ei pilata uusia suhteita vanhoja märehtimällä vaan uskotaan, että toinen rakastaa ja on nyt tosissaan takentamassa yhteistä tulevaisuutta, johon aina se menneisyyskin jollain tavoin kuitenkin liittyy. Ajatellaan positiivisesti! - neiti
samanlaisia kokemuksia mullakin taitaa olla..ikävä kyllä..kauris ex.ni ikävöi ex.säänsä joka petti sitä viel parhaan ystävän kanssa..eli luulen et kauriit kyl haihattelee mennyttä mutta koittaa urheasti jatkaa etteenpäin! :)
- cauris
Mikäli uusi suhde vie jalat alta, niin en suostu edes vilkaisemaan taakseni. Exät on exiä, mutta pysyvät tietenkin aina tärkeinä ihmisinä elämässä.En kuitenkaan näe syytä pitää heihin yhteyttä. Pidän vain, jos elättelen toivoa uusinnasta.
- koskaan
lopu...
- poikaystävät
Jos suhde on ohi, se on ohi. Kauris ei ota uutta vakavaa suhdetta ennenkuin vanha on katkolla. Kauris voi pitää useita suhteita jos kyseessä ei ole "mitään vakavaa" siis kohtaamisia yössä.
Jos kauriilla on jäänyt entinen suhde "hoitamatta" - hänen pitää se tehdä. Hän on epärationaalinen hoitamattomien asioiden kalvaessa mieltä. Olen kaikkien entisteni kanssa sinut mutta kuten edellä mainittiin näiden uudet tyttöystävät eivät halua "mukavaa exää" maisemiin. Ymmärrän ja yhteydenpito on siksi jäänyt nollaan. Ei siksi etten olisi voinut olla ystävä. Tulen aina rakastamaan entisiäni - kuin perheenjäseniä, en niinkuin nais miestä.
Epäluulo on paras tapa ajaa kauris pois luotaan.
Tosin.. kun meitä ihmisiä on niin monenlaisia, ei kannattane sokeasti luottaa siihen yleispätevyyteen että kauris on lojaali. Se poikkeus vahvistaa sen säännön. Sanotaan nyt vielä silti kerran että moinen haihattelu on harvinaista kauriiden ajattelumallia. Tuleen ei jäädä makaamaan vaan mennään eteenpäin.- peruskauris
aina rakastamaan entisiäni - kuin perheenjäseniä, en niin kuin nais miestä"
Aivan samoin minäkin. Tunne-elämäni ei yksinkertaisesti toimi yhtä simppelisti kuin vesihanaa vääntelisi. Hana auki=nyt rakastan, hana kiinni=tippaakaa en rakasta :) - Kapricorn
peruskauris kirjoitti:
aina rakastamaan entisiäni - kuin perheenjäseniä, en niin kuin nais miestä"
Aivan samoin minäkin. Tunne-elämäni ei yksinkertaisesti toimi yhtä simppelisti kuin vesihanaa vääntelisi. Hana auki=nyt rakastan, hana kiinni=tippaakaa en rakasta :)Tämä pätee myös kaikkiin niihin, jotka kauris on hyväksynyt ystävikseen. Jos kauris kerran on sanonut jollekin, että olet ystäväni, niin kauriin puolelta se pätee, ellei toinen ala oikein todella "pottuilla" ja sekin on helppo antaa "ystävälle" anteeksi.
- kantapalaan
Kapricorn kirjoitti:
Tämä pätee myös kaikkiin niihin, jotka kauris on hyväksynyt ystävikseen. Jos kauris kerran on sanonut jollekin, että olet ystäväni, niin kauriin puolelta se pätee, ellei toinen ala oikein todella "pottuilla" ja sekin on helppo antaa "ystävälle" anteeksi.
Mä olen joskus miettiny tuota itsekseni. Miksi perkeleessä ystävälle annetaan kaikki typeryys anteeksi. Mun paras kaveri on puukottanut pahasti selkään. Kahdesti. Hiljenin hetkeksi, mutta silti olen ystävä. Miksi? Ymmärrän mistä se johtuu. Hän on heikompi. Minä kyllä kestän. Miksi ihmeessä? Eihän me kauriit olla ihmisriippuvaisia, emmekä pelkää loukkaavamme muita, jos puhumme totta? Miksi siedämme paskapäisyyttä lähimmiltämme aivan liikaa?
- kaurisn.
kantapalaan kirjoitti:
Mä olen joskus miettiny tuota itsekseni. Miksi perkeleessä ystävälle annetaan kaikki typeryys anteeksi. Mun paras kaveri on puukottanut pahasti selkään. Kahdesti. Hiljenin hetkeksi, mutta silti olen ystävä. Miksi? Ymmärrän mistä se johtuu. Hän on heikompi. Minä kyllä kestän. Miksi ihmeessä? Eihän me kauriit olla ihmisriippuvaisia, emmekä pelkää loukkaavamme muita, jos puhumme totta? Miksi siedämme paskapäisyyttä lähimmiltämme aivan liikaa?
ainakin minä siedän, etten edes odota kenenkään olevan ihmistä (tai kaurista ;) ) kummempi.
Ja kas kummaa, kun liikoja ei odota niin aina välistä yllättyy positiivisestikin.
- oma mielipide
itse sanoisin,että jos suhde on ohi,niin se on kerralla!Kauriilla on kyllä vilkas mielikuvitus!
- Vanhan Kauriin mietteitä!
Hyvä kommentti tuo edellinen - siinä näette meidän Kauriiden ehdottomuutta!
Kumminkin nyt rohkenisin olla erimieltä kanssasi - suhteen kestolla ja luonteella on varmaan aika suuri merkitys, miten suhtaudutaan jälkikäteen toiseen. Ja onko lapsia. Jos suhde on kestänyt vuosia ja siihen on kuulunut lujaa luottamusta ja ystävyyttä perustana sekä lisäksi yhteisiä lapsia. Pysyn yhäkin väitteessäni ikuisesti säilyvästä ystävyydestä (esimerkki Kauriksen jääräpäisyydestä tämäkin).
Joku kirjoitti, että mielellään olisi hyvä ystävä exsänsä kanssa, mutta nykyinen ei sitä asiaa sulata. Ymmärrän asian ja siksi
teenkin siitä uudelle mahdollisesti tulevalle rakkaalleni (jossitteleva Kauris) testinpaikan eli katson ensin, miten hän tulee suhtautumaan siihen, että tapaan exsääni, lapsiani ja exsäni sukua, johon minulla on hyvät välit edelleenkin (varmisteleva Kauris). - krrhm.
Vanhan Kauriin mietteitä! kirjoitti:
Hyvä kommentti tuo edellinen - siinä näette meidän Kauriiden ehdottomuutta!
Kumminkin nyt rohkenisin olla erimieltä kanssasi - suhteen kestolla ja luonteella on varmaan aika suuri merkitys, miten suhtaudutaan jälkikäteen toiseen. Ja onko lapsia. Jos suhde on kestänyt vuosia ja siihen on kuulunut lujaa luottamusta ja ystävyyttä perustana sekä lisäksi yhteisiä lapsia. Pysyn yhäkin väitteessäni ikuisesti säilyvästä ystävyydestä (esimerkki Kauriksen jääräpäisyydestä tämäkin).
Joku kirjoitti, että mielellään olisi hyvä ystävä exsänsä kanssa, mutta nykyinen ei sitä asiaa sulata. Ymmärrän asian ja siksi
teenkin siitä uudelle mahdollisesti tulevalle rakkaalleni (jossitteleva Kauris) testinpaikan eli katson ensin, miten hän tulee suhtautumaan siihen, että tapaan exsääni, lapsiani ja exsäni sukua, johon minulla on hyvät välit edelleenkin (varmisteleva Kauris).(kauriit eivät jossittele.. harkitsevat)
ms -no nomen-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511467- 639940
- 1505619
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792623