miten yliopiston lopuutua

saa ammatin?

en oo koskaan tajunnut asiaa, vaikka olen huippu-viisas, ja olisin varmaan lukenut jatkossa, mutta kun hakeuduin yliopistoon ei kukaan osannut seliostaa miten saa ammatin kun on lukenut ylipopistossa jotain huuhaata.

tajuan tekniikan alueen opiskelijoiden saavan ammatin, kun ne osaa taekniikkaa ja se on tarpeen monessa asiassa, mutta joku gilosofia ja suomi, jne.

miten tollaset saa koskaan hommia, kuka sellaisia palkaa?

en itse ainakaan ottaisi hommiin jotain uskontotieteen tai psykologian tohtoria, vaikka kuinka haluaisi, jos on tarpeen hoitaa jotain oikeita asioita.

olen huomannut kuitenkin monien firmojen nimenomaan antavan opiskelu/loma- hommia juuri tolasille yliopisto-opeiskelijoille, ja ei muille.

se on tosi epis.
itse oonn ollut monen alan hallitseva tyyppi, mutta ei vain ole annettu mahdollisuuksia.

miten yliopiston loputtua saa sitten hommia, ja miten saa sellaisen ylipisto-opiskelun todistuksen viralllisesti -ja onko sen nimi joku kandidaatti vai maisteri, tms.?

12

1588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsurimaisteri

tee kuten minä, ja opiskele nyt vaikka alkuun KTM, DI sekä OTK- tutkinnot, niin kyllä jotain hanttihommia varmasti sinullekin löytyy

• kerro lisä

Onkos tuo totta. Itse oon vaan DI :( Olenko siis surkea epäonnistuja? Ihan uteliaisuudesta: minkälaisia töitä teet?

• metsurimaisteri
        kerro lisä kirjoitti:

Onkos tuo totta. Itse oon vaan DI :( Olenko siis surkea epäonnistuja? Ihan uteliaisuudesta: minkälaisia töitä teet?

on. olet. analyytikko.

• Opiskelija

kauanko meni kaikkien tutkintojen suorittamiseen yhteensä? Entä käytätkö töissäsi hyödyksi kaikkien alojen osaamista?

• junttiamis

...

• oikeusministeri,

Leena Luhtanen esimerkiksi, tai ent. valtiovarainministeri- ja nykyinen koulutusministeri, Kalliomäki - ovat saaneet kyseisen ministeripaikan vaikkei mitään opintoja koko alastaan.

Kalliomäellä kuten työministeri Filatovalla ja Karpelalla puuttuu korkeakoulun tutkinto täysin!

Nykyinen viestintäministeri ilmoitti medialle viran alkaessa, ettei mitään aavistusta koko alueesta!

Nykyään, et tarviste mitään koulutusta!
      Voit olla valtiovarainministeri ja päättää valiton budjettista, vaikkapa et ole ikinä lukenut ei taloustiedettä ei oikeustiedettä, ei enemmän kun yläasteen tasolla!

Juristinkin hommia voi harjoittaa jo oikeusministeristä lähtien vaikkei ole päästykään vielä oikikseen.

Sama tekevä se nykyään on, käytkö kouluja tai, silti voit olla kohta lääkäri juristi, päättää YLE:n mediatoiminnasta kuten Jaakonsaari, etc.

• Ylioppilas I

Käsittämätöntä, että onn samaan aikaan työvoimapulaa ja työttömiä! Esim. lääkäripula vaivaa syrjäseutuja etenkin ja isompiakin kaupunkia jo.

Kuitenkin tuolla on kaikenlaista lorvijaa makoilemassa päivät pitkät kaupungin vuokrakerrostaloasunnoissa eivätkä tee mitään sen sossun tukensa eteen. Lisäksi on vielä jopa asunnottomiakin jotka eivät myöskään tee työtä.

Esim. päivystäväksi lääkäriksi voitaisiin ottaa tuolta Reiska Valintatalon takana olevasta roskalavasta makoilemasta ja laittaa se painamaan duunia. Ei siinä enää tekisi mieli ryypätäkään, kun huomaisi miten paljon päihtymys haittaa ja väsyttää illalla raskaassa päivystyspisteessä. Itse asiassa niitä voitaisiin laittaa vaikka 3-4 samaan pisteeseen, saisivat potilaat kerrankin valittaa kaikkia vaivojaan oikein sydämensä kyllyydestä ja Reiskalla olisi aikaa kuunnella.

• j..

Karpelalla on (ammatti)korkeakoulututkinto

• jäänyt
        j.. kirjoitti:

Karpelalla on (ammatti)korkeakoulututkinto

kesken.

• työ.min.Filatovin
        jäänyt kirjoitti:

kesken.

korkeakoulun tutkinto vailla gradua.

• Ylioppilas I

Siis kyllä on kandidaatti, maisteri, lisensiaatti tai tohtori.

Esimerkiksi sairaalat palkkaavat lääketieteen kandidaatteja, lisensiaatteja ja tohtoreita.

Koulut palkkaavat filosofian maistereita.

Metsähallitus palkkaa maa- ja metsätalosutieteen maistereita.

Oikeusministeriö palkkaa oikeustieteen tohtoreita.

Hiippakunta palkkaa teologian lisensiaatteja.

Armeija palkkaa sotatieteen maistereita

Pankit palkkaavat kauppatieteen kandidaatteja

Vakuutusyhtiöt palkkaavat filosofian maistereita

jne jne jne

• et ole saanut mahdollisuutta

Oletko koskaan pohtinut oikeinkirjoituksen merkitystä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      74
      7617
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      128
      3037
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      153
      1884
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      69
      1709
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      126
      1540
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      172
      1482
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1202
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      879
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      48
      822
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      784
    Aihe