Auttakaa tumpeloa!

Tumpelo No. 1.

Miten käytän Ubuntun Live CD?

Kiitos.

12

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • live-cd

Laita CD sisään ja käynnistä kone uudelleen.
      Jos lähtee lataamaan windowsia, sinun täytyy asettaa BIOS:ta CD-asema 1st. boot device, tämä onnistuu usein painamalla del heti kun kone käynnistyy ja asetuksia kikkailemalla.

• Tumpelo NO1

Kokeilen nyt...

• äskeinen
        Tumpelo NO1 kirjoitti:

Kokeilen nyt...

Miten onnistui kokeilu?

• Edelleen Tumpelo
        äskeinen kirjoitti:

Miten onnistui kokeilu?

Valittaa jotain "Haluatko että (en muista mikä,oli ainakin X kirjain kuitenkin)katsoo ongelmat? kyllä.. ei)" Jotenka siihen asti se LIVE:n käyttö meni,edelleen olen halukas kokeilla Linuxia...Mitä tein väärin? Saako LIVE:ä asentaa kun C/:llä on windows vai tarviiko sen kiintolevyn osioida?

Vinkkejä otetaan vastaan...

• äskeinen
        Edelleen Tumpelo kirjoitti:

Valittaa jotain "Haluatko että (en muista mikä,oli ainakin X kirjain kuitenkin)katsoo ongelmat? kyllä.. ei)" Jotenka siihen asti se LIVE:n käyttö meni,edelleen olen halukas kokeilla Linuxia...Mitä tein väärin? Saako LIVE:ä asentaa kun C/:llä on windows vai tarviiko sen kiintolevyn osioida?

Vinkkejä otetaan vastaan...

olisi tärkeää kirjata ilmoitukset ylös.
        Live-CD:tä ei asenneta yleensä vaan se toimii ilman asennusta.

• Tumpelo
        äskeinen kirjoitti:

olisi tärkeää kirjata ilmoitukset ylös.
        Live-CD:tä ei asenneta yleensä vaan se toimii ilman asennusta.

Nyt kohta mä jätän koko homman väliin viikoksi...

Laitoin levyn asemaan,käynnistin koneen uudestaa,se alkoi lähteä levyltä ja kysyi ensin kielen jonka jälkeen latasi jotain tosi kauan,kunnes sit tuli jokin X? juttu,joka englannin ymmärrykdeni mukaan haluaa etsia vian... Mut siihen se kuitenkin jää..

Mitä tarkoitat kun Ubuntua (Live) ei tarvitse asentaa?

Olen jo kerran jätänyt LIVE_CD Ubuntun saamisen kuntoon viikoksi...

• tumppu1st
        Tumpelo kirjoitti:

Laitoin levyn asemaan,käynnistin koneen uudestaa,se alkoi lähteä levyltä ja kysyi ensin kielen jonka jälkeen latasi jotain tosi kauan,kunnes sit tuli jokin X? juttu,joka englannin ymmärrykdeni mukaan haluaa etsia vian... Mut siihen se kuitenkin jää..

...live -versioiden idea nimenomaan on siinä, että voit kokeilla asentamatta mitään. Käynnistyminen on tottakai hitaampaa cd:ltä.

Otapa seuraavaksi kerraksi se ilmoitus meille luettavaksi. Jotkut meistä osaavat englantia.

-T

• olemaan..
        Tumpelo kirjoitti:

että jollei live-linux toimi niin ei kannatta ruveta asentamaan varsinaista linuxiakaan.
        Sulla varmaan joku komponetti-ongelma. esim. liian uusi näytönohjain. Mikä versio sulla live-ubuntusta on. Mulla oli v. 5.04 kanssa probleemia nvidia gf6600gt kanssa mutta kun kokeilin v.5.10 niin jo pelitti.

• Tumpelo
        olemaan.. kirjoitti:

että jollei live-linux toimi niin ei kannatta ruveta asentamaan varsinaista linuxiakaan.
        Sulla varmaan joku komponetti-ongelma. esim. liian uusi näytönohjain. Mikä versio sulla live-ubuntusta on. Mulla oli v. 5.04 kanssa probleemia nvidia gf6600gt kanssa mutta kun kokeilin v.5.10 niin jo pelitti.

vaikuttaisko se? Näytönohjain on joku ATI Radeon 128 Mb... KOkeilen uudestaan ja kirjaan ,noin kello 3

• Tumpelo
        Tumpelo kirjoitti:

vaikuttaisko se? Näytönohjain on joku ATI Radeon 128 Mb... KOkeilen uudestaan ja kirjaan ,noin kello 3

"Failed to start the X-Server (your graphical interface). It is likely that it is not set up correctly. Would you like to view the X-Server output to diagnose this problem?
        Yes No "

Tällaista tuli...Auttakaa..

• eilinen
        Tumpelo kirjoitti:

"Failed to start the X-Server (your graphical interface). It is likely that it is not set up correctly. Would you like to view the X-Server output to diagnose this problem?
        Yes No "

Tällaista tuli...Auttakaa..

tarkoittaa, että graafista käyttäjärajapintaa ei voitu käynnistää, ja se johtuu tod.näk. siitä, että sitä ei ole konfiguroitu oikein.
        Yleensä sitä ei tarvitse live-kokeiluissa konffata ollenkaan.
        Epäilen, että sinulla on todella outo näyttö, tai näytönohjain.
        Laita tämä virheilmoitus Linux-palstalle, niin saat todennäköisesti vastauksen ongelmaasi.
        Minä en osaa enempää tähän sanoa.

• Tumpelo
        eilinen kirjoitti:

tarkoittaa, että graafista käyttäjärajapintaa ei voitu käynnistää, ja se johtuu tod.näk. siitä, että sitä ei ole konfiguroitu oikein.
        Yleensä sitä ei tarvitse live-kokeiluissa konffata ollenkaan.
        Epäilen, että sinulla on todella outo näyttö, tai näytönohjain.
        Laita tämä virheilmoitus Linux-palstalle, niin saat todennäköisesti vastauksen ongelmaasi.
        Minä en osaa enempää tähän sanoa.

...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4989
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4699
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4183
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4097
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3288
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3104
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2777
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2753
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2752
    Aihe