Minulla on kaksi 1,5 vuotiasta urosgerbua, jotka ovat olleet minulla n. vuoden. Ongelmamme on, että pojuni ovat aivan uskomattoman arkoja. Luulen, että niitä on kohdeltu eläinkaupassa huonosti ja kaiken lisäksi ne on näköjään vieroitettu emostakin liian aikaisin...
Kun päästän gerbut jaloittelemaan huoneeseeni, ne ovat yleensä alussa todella peloissaa, mutta rauhoittuvat sitten ja tulevat mielellään syliinkin nukkumaan. Mutta yhtäkkiä ne sitten säikähtävät jotakin niin, että alkaa kamala tömistys ja molemmat ryntäävät piiloon, josta ne eivät enää uskalla tulla ulos. Joskus ne säikähtävät, kun käännän kirjan sivua/liikahdan /keittiöstä kuuluu melua. Tai sitten ne kuulevat/aistivat muuten vain jotain pelottavaa, josta en ole tietoinen.
Mutta tämän pitkän selityksen jälkeen olisin äärettömän kiitollinen, jos joku osaisi kertoa minulle, miten saisin kullannuppuni kesyiksi ja rohkeiksi, vaikka ne kuulisivatkin/aistisivat jonkin uuden ja pelottavan äänen/liikkeen/hajun yms.
Apua aroille gerbuille!
talvia
1
137
Vastaukset
- Zeda
Gerbut taitavat olla luonnostaan vähän säikkyjä ; ) Meillä on vanhat gerbut ja vielä nekin säikkyvät ääniä, muuten kyllä ovat "kesyjä". Sinun pitää vaan antaa niille aikaa ja olla mahdollisimman paljon niiden kanssa. Anna välillä pikku herkkuja kädestäsi, jolloin ne oppivat luottamaan sinuun. Enpä muuta neuvoa osaa antaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?2012488Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä911250Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1795147Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa353780Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963594Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss543257Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092944Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132638Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie572207Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy192015