Mustasukkaisuudesta eroon?

wazzuup82

Olen ollut tyttöystäväni kanssa kihloissa noin 4 kk . Suhde on toiminut hyvin puolin ja toisin...siis ainahan niitä pikku riitoja jokaisella parisuhteessa elävällä on. Eniten harmittaa minun mustasukkaisuus tyttöystävääni kohtaan, joka omasta mielestäni menee jo järjen ohi:( Rupeaa varmaan ajan mittaan toistakin osapuolta häiritsemään...ja suhdetta en haluais pilata jonkun mustasukkaisuuden takia. Voisko joku auttaa, et miten pääsen eroon tästä tyhmästä asiasta? Kiitos....harmittaa itseäni niin paljon, että ei voi edes sanoin kuvailla!!

14

4784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatua

mustasukkasuutesi on? Milloin siis tunnet sitä ja onko ehkä aihetta olla mustis? Ite olen todella mustasukkainen nainen, ja oon huomannu miesten tuntevan eri tavalla tästä. Oma poitsuni esim on mustis jos joku toinen katselee minua vaikka discossa kun taas ite räjähdän jos hän kattelee toista naista vaan telkustakin.

• MiracleMike

Kannattaa ensin ymmärtää mitä se mustis on ja että siitä on pelkkää harmia vaan ja haittaa. Sattuuhan se, jos vaikka toisella on muitakin.. mutta voipa toisaalta vahvistaakin rakkautta. Sen kun antaa vahvistua niin ei sitä mustasukkaisuuskaan särje. Pidä vain tytöstäsi kiinni ja anna mustiksen aiheiden mennä omia menojaan ohi. Mustasukkaisuus ei ole tyylikästä ja sehän vain pahentaa tilannetta sekä vaarantaa entisestään suhteen kestävyyttä. Kannattaa luottaa vaan..

• Marja

-Rakkaus ei ole toisiinsa tuijottamista, vaan yhdessä samaan suuntaan katsomista.-
      Olin itse aikoinani tosi mustasukkainen. Päsin siitä yli kun keksin että me olemme 2 eri ihmistä, toimimme kumpikin omalla tavallamme, teemme omat ratkaisumme ja elämme omaa elämäämme. En voi enkä saa päättää toisen ihmisen asioista, omistani vain. Pilaan elämäni jos pelkään koko ajan puolisoni pettävän... Pakko vain luottaa, jos hän pettää niin sitten pettää, sen ratkaisun hän itse tekee, en voi vaikuttaa siihen. Luotan ja etenkin haluan luottaa toiseen, jos jotain sattuu niin se on sitten sen ajan murhe, mutta siihen asti voin elää onnellista parisuhdetta ilman mustasukkaisuutta, kaikilla osapuolilla on helpompi niin.
      Hyvä itsetunto ja oman elämän kunnioittaminen kannattaa.

• eka101

sormia napsauttamalla minä ainakin heti tekisin samoin.mutta kun ei se niin yksinkertaista ole.
        jos tuntuu välillä siltä että ollaan kaksi eri ihmistä samassa osoitteessa.kumpikin suunnittelee vaan omia reissujaan ja menojaan.voisi tehdä joskus
        jotakin perheen keskenkin. totta kai kavereiden kanssa pitää olla mutta jos niitä kaveri juhlia on enemmän kuin keskenään ,voi se alkaa tuntumaan siltä
        että asus niitten kanssa kun kerran tärkeämpiä kuin oma perhe.Viime kesän lomareissutkin jäi tämän takia.

• erkka

tuttu juttu.Just niinku sen olisin vaimon suusta näin kuullut.Mutta,kun juuri sen takia minusta tuntuu pahalta,koska tulkitsen sen niin että "ihan sama mulle jos menet jonkun muun mukaan,minä en välitä,itsepähän tiedät". Jää sellainen tunne ettei
        sen sanojalla ole mitään tunteita toista kohtaan.Hyvä juttu että olet päässyt mustasukkaisuudesta,minäkin olen jo pitkällä.Muutama
        pikku asia vielä kaivelee...mutta kyllä tämä on jo voiton puolella.

• mustiksen mies

Voi kun minunkin vaimoni ajattelisi noin. Täyttä asiaa. Meillä tarvitsee vaan ehdottaa että lähtisin kaverin kanssa juhlimaan niin heti alkaa viikon hiljaisuus vaikken sitten lähtisikään. ja joku kertoi että yhteisiä menoja on vähempi kuin kaveri menoja, johtuisiko siitä ettei paljon mustasukkaisen puolison kanssa halua lähteä minnekään, kun koko ajan pitää varoa olla suututtamatta toista ja mustasukkainenhan suuttuu asiasta kuin asiasta. Ei paljon yhteiset baari illat kiinnosta kun tietää että joka tapauksessa toinen jostain mielensä pahoittaa.

• pitäisi
        erkka kirjoitti:

tuttu juttu.Just niinku sen olisin vaimon suusta näin kuullut.Mutta,kun juuri sen takia minusta tuntuu pahalta,koska tulkitsen sen niin että "ihan sama mulle jos menet jonkun muun mukaan,minä en välitä,itsepähän tiedät". Jää sellainen tunne ettei
        sen sanojalla ole mitään tunteita toista kohtaan.Hyvä juttu että olet päässyt mustasukkaisuudesta,minäkin olen jo pitkällä.Muutama
        pikku asia vielä kaivelee...mutta kyllä tämä on jo voiton puolella.

olla hyvilläsi että sinuun luotetaan eikä päin vastoin ja osoittaa myös olevasi sen luottamuksen arvoinen. Itse olen jo ajatellut että pitää sinne vieraisiin sitten mennä kun vaimo kuvittelee mustasukkaisuudessaan niin kuitenkin tapahtuvan. olisipahan sitten ainakin syystä katkera eikä tyhjän takia epäilisi.

• erkka
        pitäisi kirjoitti:

olla hyvilläsi että sinuun luotetaan eikä päin vastoin ja osoittaa myös olevasi sen luottamuksen arvoinen. Itse olen jo ajatellut että pitää sinne vieraisiin sitten mennä kun vaimo kuvittelee mustasukkaisuudessaan niin kuitenkin tapahtuvan. olisipahan sitten ainakin syystä katkera eikä tyhjän takia epäilisi.

ylpeä siitä nykyään.Mutta silloin kun vaimo oli mustis se kuullosti siltä että se on normaalia.
        Hävisihän siinä samalla ainakin kaikki nuoruuden kaverit kun ei nähnyt niitä ikinä,se lienee ollut tarkoituskin.Mutta mennyt on mennyttä, turha sitä on enää jauhaa.

• outo?
        mustiksen mies kirjoitti:

Voi kun minunkin vaimoni ajattelisi noin. Täyttä asiaa. Meillä tarvitsee vaan ehdottaa että lähtisin kaverin kanssa juhlimaan niin heti alkaa viikon hiljaisuus vaikken sitten lähtisikään. ja joku kertoi että yhteisiä menoja on vähempi kuin kaveri menoja, johtuisiko siitä ettei paljon mustasukkaisen puolison kanssa halua lähteä minnekään, kun koko ajan pitää varoa olla suututtamatta toista ja mustasukkainenhan suuttuu asiasta kuin asiasta. Ei paljon yhteiset baari illat kiinnosta kun tietää että joka tapauksessa toinen jostain mielensä pahoittaa.

ottaa ero jos ei hommat suju tuon paremmin baarissa.se on varmaankin avioliiton onnellisuus mittari, jos ei suju baarissa ,ei olla onnellisia. voi vittu näitä juttuja.
        Itse lopettaisin mieluummin baari illat kuin hyvänsuhteen rakkaaseen ihmiseen jos se siitä olisi
        kiinni.

• putkis
        pitäisi kirjoitti:

ainakaan niinkuin se minulle tehtiin.toinen sanoi että odotatko sinä ,että minä käyn vieraissa että on
        sitten ainakin syy olla mustasukkainen. nyt sitten joka kerta kun se toinen lähtee baariin yksin , mietin että nytköhän se toteuttaa sen uhkauksensa ja
        tulee tosi huono olo. 4-5 vuotta tää on jatkunut enkä ole koskaan kuullut että olisi näitä sanoja pyytänyt anteeksi.loukkasi todella paljon. sitten ihmettelee että miksihän se aina mököttää kun käyn
        baarissa. en taatusti mainitse asiasta jos ei itse
        älyä miten pahasti on joskus sanonut. hiukan väärä asenne yrittää korjata ongelmaa on pahentaa sitä
        sanomalla jotain tuollaista. enää ei ole aikoihin
        ollut muuta ongelmaa kuin tämä,puhumalla se tietenkin ratkeaisi mutta ehkä se joskus muistaa
        mitä tuli sanotuksi äkäpäissään.

• suusi
        putkis kirjoitti:

ainakaan niinkuin se minulle tehtiin.toinen sanoi että odotatko sinä ,että minä käyn vieraissa että on
        sitten ainakin syy olla mustasukkainen. nyt sitten joka kerta kun se toinen lähtee baariin yksin , mietin että nytköhän se toteuttaa sen uhkauksensa ja
        tulee tosi huono olo. 4-5 vuotta tää on jatkunut enkä ole koskaan kuullut että olisi näitä sanoja pyytänyt anteeksi.loukkasi todella paljon. sitten ihmettelee että miksihän se aina mököttää kun käyn
        baarissa. en taatusti mainitse asiasta jos ei itse
        älyä miten pahasti on joskus sanonut. hiukan väärä asenne yrittää korjata ongelmaa on pahentaa sitä
        sanomalla jotain tuollaista. enää ei ole aikoihin
        ollut muuta ongelmaa kuin tämä,puhumalla se tietenkin ratkeaisi mutta ehkä se joskus muistaa
        mitä tuli sanotuksi äkäpäissään.

kuule ja pian ennenkun kadut!! Tommonen "kiukuttelu" ikivanhasta asiasta on akkamaista ja typerää jopa naiselta, saatikka mieheltä. Itse kyllä oon näin toiminut, enkä viitsinyt sanoa mitään, mutta turhaa se on, luultavasti meinaan toisesi on vaan halunnut saada sut ymmärtämään, että turhaan oot mustis, ja että aiheutat vaan harmia kaikille kun ei oo syytä epäillä. Joku kerta parin kaljan jälkeen nosta asia pöydälle kevyesti ja keskustellen, niin siinäpähän näet!

• uhoojalle
        suusi kirjoitti:

kuule ja pian ennenkun kadut!! Tommonen "kiukuttelu" ikivanhasta asiasta on akkamaista ja typerää jopa naiselta, saatikka mieheltä. Itse kyllä oon näin toiminut, enkä viitsinyt sanoa mitään, mutta turhaa se on, luultavasti meinaan toisesi on vaan halunnut saada sut ymmärtämään, että turhaan oot mustis, ja että aiheutat vaan harmia kaikille kun ei oo syytä epäillä. Joku kerta parin kaljan jälkeen nosta asia pöydälle kevyesti ja keskustellen, niin siinäpähän näet!

myöhäistä jos toinen käykin vieraissa varalta että on sitten tasapeli. jos joku uhoaa jotakin kännipäissään niin kai se sen sitten kännipäissään
        tekee , jos ei peru sanojaan ennen kuin on myöhäistä. katukoon sitten niin paljon kuin jaksaa.
        ei ole minun tehtävä udella mitä oikein tarkoitit silloin kun sanoit niin.

• kun nyt

ajattelen asiat uudella tavalla-onpa väliä ,ihan sama, ei se kuulu mulle, teen mitä huvittaa kun pitää elää omaa elämää eikä murehtia muuta. ainoa asia mikä tässä tuntuu väärältä on se että kun käyn
        baarissa ja vedän kännit alan ajatella näin ja en hallitse tekemisiäni, nuorempana temmelsin tälleen ja en todellakaan ollut mustis mistään. ehkä haen nytkin sitä. tää menee ehkä liian ääri laitaan , näin minun itseni on parempi olla kun en murehdi asioita liian pitkälle.tosi hieno olo entiseen verrattuna.tuntui tyhmältä kun myönsin itselleni
        että, hei olen mustis.päätin silloin että siitä
        tunteesta on päästävä keinolla millä tahansa, ei se tee hyvää ainakaan itselle jos ei muillekaan.

• SCARYMOVIE

DOPED GHOST

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      138
      2368
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      69
      2280
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      66
      1959
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      74
      1654
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      104
      1523
    6. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      102
      1498
    7. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      119
      1391
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      32
      1244
    9. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1191
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe