burana800

alkuraskaus

en tiennyt olevani raskaana, aivan alussa olen silloin ollut, kun olen ottanut noin voimakkaan särkylääkkeen kipuihin, miten se on saattanut vaikuttaa alkuraskaudessa. pelottavaa! hedelmöittyminen oli tapahtunut 12.12. ja lääkkeen otin uuden vuoden tienoilla...raskaus varmistui 10.1. nyt huolestuttaa.

3

565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikuttaa

jos et ole ottanut kuin kerran tuon buranan ja senkin hyvin alkuraskaudessa. Ei pitäs kaiken jären mukaan vaikuttaa. Muista tästä edespäin popsia parasetamolia kipuihin

• särkylääkettä syönyt

Onneksi tuolloin viikolla 4-5 alkio vasta kiinnittyy eikä sillä ole yhteyttä äidin vereen.

Voit kysyä asiaa aikanaan neuvolasta, tai jos asia oikein askarruttaa, soita HUSsin teratologiseen tietopalveluun. Sain tuolta huojentavaa tietoa, kun olin raskausviikoilla 3-4 (tietämättä raskaudesta) syönyt kolmea aika vahvaa lääkettä äkillisen sairauden takia.

Neuvolassa on korostettu, että ihan alkuviikoilla otettuja lääkkeitä tai juotua alkoholia ei kannata murehtia, tehtyä ei saa tekemättömäksi ja alkio ei tosiaan tuolloin vielä vaihda aineita äidin kanssa, koska istukka vasta alkaa muodostua.

• rv 21+4

Ite söin särkylääkkeitä päivittäin (1200mg Buranaa, Panacodia 500-1000mg) niiden lisäksi lihaksia rentouttavia lääkkeitä n. kk:n ajan ennen ku sain tietää olevani raskaana. Olin aivan varma että vauvalla on kaiken maailman eämuodostumat, olin paniikissa, itkin ja soitin hoitavalle lääkärille. Hän lohdutteli, ettei usko että mitään pahaa on tapahtunu, ku lopetin lääkkeet heti ku sain tietää raskaudesta. Raskaus oli silloin alkuvaiheessa (7 ).
      Vaavilla on kaikki hyvin, eilen käytiin rakenneultrassa :) Sellainen kammo on jääny siitä alkuraskaudesta, et kärsin kyl kipuni mielelläni, en aio ottaa yhen ainutta lääkettä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe