Mulla on 96 litranen akvaario! Millasii kaloja ehdottaisitte??? Vastatkaa kaikki???
96Litraa
14
805
Vastaukset
- harakka
Jos kallistut platy-miljoonakala -linjalle, niin sitten vaan niitä koska ovat kovan veden kaloja. Mahd 1 tyttöpartis joukkoon.
Jos et taas halua ed mainittuja kaloja, niin valikoima huomattavasti laajempi; esim: pariskunta hunajarihmoja pinnalle, 26 lämmössä viihtyviä tetroja parvi, monnisia parvi.
Taikka; pariskunta pikkuaffenia (töythtökääpiö, perhoskirjo), parvi tetroja, monnisia.. lämpöä n 25-26 ja pehmeää vettä.- tietämätöön
Kiitos! Voisko laittaa miekkapyrstöjä??
- minä
tietämätöön kirjoitti:
Kiitos! Voisko laittaa miekkapyrstöjä??
Liian pieni miekkapyrstöille.
- Tietämätöön
Kaikki muutkin kertokaa mielipiteitänne. On kiva kuulla kuka tykkää mistä??? Ja tulis hyvii vaihtoehtoja lisää...
- Rihma
Harakan kalastoehdotelmat oli hyvät.
Mittaile ataasi vesiarvot, millaiset ne ovat?
Miekkapyrstöjä ei kannata noin pieneen ottaa. - jensku
mä tykkään ainakin täplämonnisista, jotka on vilkkaita parvikaloja...
- ...jotka on vastannu
jensku kirjoitti:
mä tykkään ainakin täplämonnisista, jotka on vilkkaita parvikaloja...
Kiitos kaikille jotka on vaivautunut auttamaan!:)
- sipe
noin 100l akvaario, juuri hankittu. Siinä tuli mukana entiseltä omistajalta lehtikaloja , monneja ja balettikaloja. Tulevat hyvin toimeen keskenään, balettikalat ovat jopa tehneet poikasia. Tosi kiva niitä on seurata.
- harakka
Se on Palettikala eikä baletti..
Lehtikaloja ei missään nimessä noin pieneen akvaarioon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eikä myöskään palettikaloja!
Älä nyt vaan tietämätön tästä mitään oppia ota!!! - Plekostomus
Ei kannata ottaa lehtikaloja noin pieneen, vaativat huomattavasti suuremman altaan joka on vähintään 50 senttiä korkea.
http://sv.aqua-web.org/lehtikalat.html
Palettikala mahtuu juuri ja juuri tuon kokoiseen, yksilöstä riippuen voivat olla äkäisiäkin, mutta lehtikaloista olisi luovuttava välittömästi.
http://www.varusteleka.fi/laura/kalat.php?nayta=56 - sipe
harakka kirjoitti:
Se on Palettikala eikä baletti..
Lehtikaloja ei missään nimessä noin pieneen akvaarioon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eikä myöskään palettikaloja!
Älä nyt vaan tietämätön tästä mitään oppia ota!!!Ja anteeksi huolimattomuus virheeni kirjoituksessa. Koska kalat tulivat akvaarion mukana, en tiedä miten ne hävittäisin kauniilla tavalla. Lehtikalat ei ole minun lempi kalojani, ei myöskään paletti kalat, mutten raski niitä roskiin heittää, koska ovat edellisessä paikassa voineet hyvin, ja jopa lisääntyneet.
Neuvokaa toki miten kannattaa menetellä,sillä sain akvaarioni vasta perjantaina. Minulla oli 10v. sitten akvaario ja siinä oli tetroja.Kuulen mielelläni HYVIÄ neuvoja, ja toteutankin mahdollisimman pian. - sipe
sipe kirjoitti:
Ja anteeksi huolimattomuus virheeni kirjoituksessa. Koska kalat tulivat akvaarion mukana, en tiedä miten ne hävittäisin kauniilla tavalla. Lehtikalat ei ole minun lempi kalojani, ei myöskään paletti kalat, mutten raski niitä roskiin heittää, koska ovat edellisessä paikassa voineet hyvin, ja jopa lisääntyneet.
Neuvokaa toki miten kannattaa menetellä,sillä sain akvaarioni vasta perjantaina. Minulla oli 10v. sitten akvaario ja siinä oli tetroja.Kuulen mielelläni HYVIÄ neuvoja, ja toteutankin mahdollisimman pian.Mittasin vasta nyt tuon akvaarion koon, kun se mielestäni näytti isommalta kuin meidän entinen 100l akvaario ja yllätys yllätys saimmekin 180l.akvaarion. sattuuhan niitä vahinkoja.
- harakka
sipe kirjoitti:
Ja anteeksi huolimattomuus virheeni kirjoituksessa. Koska kalat tulivat akvaarion mukana, en tiedä miten ne hävittäisin kauniilla tavalla. Lehtikalat ei ole minun lempi kalojani, ei myöskään paletti kalat, mutten raski niitä roskiin heittää, koska ovat edellisessä paikassa voineet hyvin, ja jopa lisääntyneet.
Neuvokaa toki miten kannattaa menetellä,sillä sain akvaarioni vasta perjantaina. Minulla oli 10v. sitten akvaario ja siinä oli tetroja.Kuulen mielelläni HYVIÄ neuvoja, ja toteutankin mahdollisimman pian.Se on todella sääli jos täällä jaellaan sellaisia neuvoja, jotka ovat ihan... no sieltä. Jotkut menevät vielä ja noudattavat kirjaimellisesti.
Kalat ovat kuitenkin eläviä eläimiä ja jotkut ihan luonnosta pyydystettyjä! - sipe
harakka kirjoitti:
Se on todella sääli jos täällä jaellaan sellaisia neuvoja, jotka ovat ihan... no sieltä. Jotkut menevät vielä ja noudattavat kirjaimellisesti.
Kalat ovat kuitenkin eläviä eläimiä ja jotkut ihan luonnosta pyydystettyjä!Tarkoitukseni ei ollut jakaa neuvoja kenellekkään, kerroin vain, että SAIN noin paljon kaloja kylkiäisenä, kun hankin akvaarion. Kauppa sovittiin puhelimitse ja tiesin vain , että kaloja tulee mukana. Akvaariokin oli lähes tuplasti suurempi(180l) kuin odotin.
Tarkoitukseni on hävittää lehtikalat, kahta vielä harkitsen jätettäväksi. En halua kovin isoja kaloja. Minä todella pidän kaloista ja haluan että ne voi hyvin ja viihtyy.
Edelliselle omistajalle oli suositellut saamiani kaloja akvaarioliikkeen myyjät...joten virheitä sattuu.
Kertoisitteko minulle vielä, mikä värikäs kala, jos mikään, viihtyisi paletti kalan kanssa?
Miten töyhtökääpiö ahven?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458