Huoltajuudesta luopuminen

Voiko ennen naimisiinmenoa tehdä sellaisen avioehtotyylisen sopimuksen, jossa nainen luopuu vaatimuksistaan lasten huoltajuuden suhteen mahdollisen eron sattuessa?
Normaalissa avioehdossahan voidaan pelkästään luopua oikeudesta toisen omaisuuteen. Lapset ja niiden huoltajuus ei tässä tapauksessa ole omaisuutta.

16

1347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanuunamamma

En usko että olisi suomessa mahdollista,
      en kuitenkaan tiedä.

avioerotilanteessahan pitäisi pyrkiä lapsen edun mukaiseen ratkaisuun.

Eikä ole välttämättä lapsen edun mukaista se, että on aikoja sitten niin päätetty, kun ei tiedä tämänhetkistä tilannetta.

Ja ihmettelisin suuresti sellaisen ihmisen motiiveja mennä naimisiin, joka tällaisen avioehdon allekirjoittaisi.

Laki palstalta saattaisit saada tietoa asiaan.

• asia todella jos

omaisuusasiakin pitää nykyään miettiä avioliittoon menemisen yhteydessä.

Nykyaika on raakaa...
        ihmiselle

• ... on liikaa naisen puolella avioerotilanteessa. Samalla naiset laulaa kuorossa että tämä on oikein koska äidit on, selviä poikkeustapauksia lukuunottamatta, aina lapsille parempia huoltajia kun isät. Lasten etu my ass. Älkää sitä tulko minulle syöttämään.
        Minulla on omat syyni pitää itseni parempana huoltajana, edellyttäen että todellakin olen lapsen biologinen isä.
        Jos viitsisin, niin ihmettelisin sellaisen ihmisen motiiveja mennä naimisiin, joka allekirjoittaisi minkä tahansa avioehdon. Näin se vaan on nykyään, että kaikkeen on fiksua varautua.

• Jossu

Allekirjoittasitko sellaisen paperin itse?

Onko laivasähköasentaja duunissa liikkuvassa laivassa vai raakileessa telakalla?

• Sillä nainen on muutenkin "aivan liian" vahvoilla eroprosessissa.
        Sähkömies koulutetaan ensisijaisesti liikkumaan laivan mukana, mutta toki myös telakka on varteenotettava työnantaja. Itsekin olen lähettänyt useita hakemuksia Rauman ja Turun telakoille viimeaikoina. Ne ei vaan yleensä halua ottaa opiskelijoita, vaan katsoo että on jo valmistunut koulusta.
        Joku valopää on muuten saanut päähänsä nimetä merikoulun sähköukon koulutusohjelma laivasähköasentajaksi. Samalla nimikkeellä koulutetaan telakkasähköasentajia, eli niitä jotka ei lähde merelle, vaan on telakalla rakentamassa laivoja. Muut koulut käyttää tätä törkeästi hyväkseen mainonnassa, ja antaa telakkasähköasentajiksi opiskelevien luulla pääsevänsä merelle. Villi huhu kertoo jopa yhdestä tapauksesta, jossa oppilaskato oli asian selvittyä niin iso että koko kurssi jouduttiin perumaan. Tosiaan, varsinaisia laivasähkömiehiä koulutetaan vain Raumalla ja Ahvenanmaalla. Tämä kannattaa kertoa jos on jotain tuttavia telakkasähköasentajakurssilla.

• Jossu
        Jean-L kirjoitti:

Sillä nainen on muutenkin "aivan liian" vahvoilla eroprosessissa.
        Sähkömies koulutetaan ensisijaisesti liikkumaan laivan mukana, mutta toki myös telakka on varteenotettava työnantaja. Itsekin olen lähettänyt useita hakemuksia Rauman ja Turun telakoille viimeaikoina. Ne ei vaan yleensä halua ottaa opiskelijoita, vaan katsoo että on jo valmistunut koulusta.
        Joku valopää on muuten saanut päähänsä nimetä merikoulun sähköukon koulutusohjelma laivasähköasentajaksi. Samalla nimikkeellä koulutetaan telakkasähköasentajia, eli niitä jotka ei lähde merelle, vaan on telakalla rakentamassa laivoja. Muut koulut käyttää tätä törkeästi hyväkseen mainonnassa, ja antaa telakkasähköasentajiksi opiskelevien luulla pääsevänsä merelle. Villi huhu kertoo jopa yhdestä tapauksesta, jossa oppilaskato oli asian selvittyä niin iso että koko kurssi jouduttiin perumaan. Tosiaan, varsinaisia laivasähkömiehiä koulutetaan vain Raumalla ja Ahvenanmaalla. Tämä kannattaa kertoa jos on jotain tuttavia telakkasähköasentajakurssilla.

Tuoreen kokemukseni mukaan vanhempia pidetään tasavertaisina lapsen lähihuoltajiksi, mikäli molemmilla on edellytyksiä olla sitä.

En kokenut missään huoltajuusriidan vaiheessa olevani erityisaemassa tai vahvoilla. Lopputulos pelotti maaliviivalle saakka. Lapsen ääni ratkaisi ja se painoi eniten vaa'assa, kumpi vanhemmista oli ollut läsnä lapsen elämässä jo ennen eroa, ja meidän tapauksessamme myös eron jälkeen.

Isät harvemmin jättävät työnsä, uran luomisensa, opiskelunsa jäädäkseen kotiin hoitamaan lasta, ja se on pohja sinun mainitsemallesi naisen vahvoilla oloon. Aika simppeliä, vai kuinka. Teoriassa isäkin voisi jäädä kotihoidonvapaalle, mutta harvan talous kestäisi sitä. Ja harva mies ihan oikeasti haluaisi jäädä siihen katiskaan.

Itse eroperheen lapsena olen miettinyt paljon vanhempieni tekemiä ratkaisuja, pohdin heidän tapaansa hoitaa eronsa ja sopia lasten tapaamiset, pohdin myös niitä virheitä, joita jokainen ihminen tekee - hekin. Olen yrittänyt ottaa opiksi heidän tekemistään koska tiedän, miltä lapsesta tuntuu eron jälkeinen vuosien sota ja sanansaattajan rooli.

Kysymykseesi lapsenluovutustestamentista lisäisin vielä: Kukaan normaali nainen ei sellaista paperia allekirjoittaisi.

• kanuunamamma
        Jossu kirjoitti:

Tuoreen kokemukseni mukaan vanhempia pidetään tasavertaisina lapsen lähihuoltajiksi, mikäli molemmilla on edellytyksiä olla sitä.

En kokenut missään huoltajuusriidan vaiheessa olevani erityisaemassa tai vahvoilla. Lopputulos pelotti maaliviivalle saakka. Lapsen ääni ratkaisi ja se painoi eniten vaa'assa, kumpi vanhemmista oli ollut läsnä lapsen elämässä jo ennen eroa, ja meidän tapauksessamme myös eron jälkeen.

Isät harvemmin jättävät työnsä, uran luomisensa, opiskelunsa jäädäkseen kotiin hoitamaan lasta, ja se on pohja sinun mainitsemallesi naisen vahvoilla oloon. Aika simppeliä, vai kuinka. Teoriassa isäkin voisi jäädä kotihoidonvapaalle, mutta harvan talous kestäisi sitä. Ja harva mies ihan oikeasti haluaisi jäädä siihen katiskaan.

Itse eroperheen lapsena olen miettinyt paljon vanhempieni tekemiä ratkaisuja, pohdin heidän tapaansa hoitaa eronsa ja sopia lasten tapaamiset, pohdin myös niitä virheitä, joita jokainen ihminen tekee - hekin. Olen yrittänyt ottaa opiksi heidän tekemistään koska tiedän, miltä lapsesta tuntuu eron jälkeinen vuosien sota ja sanansaattajan rooli.

Kysymykseesi lapsenluovutustestamentista lisäisin vielä: Kukaan normaali nainen ei sellaista paperia allekirjoittaisi.

eikös tuolla rapakon takana ainakin yksi esimerkki lapsista luopumisesta ainakin ole,
        miihkali zäksonin tapaus.
        Äiti luopui lapsista.
        Onko michael Jackson lapsien kannalta paras lähivanhempi, tai tässä tapauksessa kai ainoa vanhempi, kun äiti luopui ymmärtääkseni kokonaan lapsista.
        Muistaakseni kyllä luin uutisen että äiti nyt hakee sen sopimuksen kumoamista.

Tosin, emmehän me miihkalia henkilökohtaisesti tunne, mutta siltikään, en osaisi sanoa häntä parhaaksi huoltajaksi lapsilleen.

• Jossu
        kanuunamamma kirjoitti:

eikös tuolla rapakon takana ainakin yksi esimerkki lapsista luopumisesta ainakin ole,
        miihkali zäksonin tapaus.
        Äiti luopui lapsista.
        Onko michael Jackson lapsien kannalta paras lähivanhempi, tai tässä tapauksessa kai ainoa vanhempi, kun äiti luopui ymmärtääkseni kokonaan lapsista.
        Muistaakseni kyllä luin uutisen että äiti nyt hakee sen sopimuksen kumoamista.

Tosin, emmehän me miihkalia henkilökohtaisesti tunne, mutta siltikään, en osaisi sanoa häntä parhaaksi huoltajaksi lapsilleen.

Viimeaikaiset oikeudenkäynnit ainakin horjuttavat Mikaelin tasapainoisen isän ja hyvän miehenmallin kuvaa. Mutta ehkä lapset saavat oman Disneylandin ja unohtavat äitiä olevan olemassakaan.

*Ristii kätensä ja imeskelee kahviin kastettua sokeripalaa suussaan* :D

Pitääpä mielenkiinnosta etsiä vastaavia juttuja Suomesta, ei siis Mikael "5" Jacksonin tapaisia, vaan luovutustestamentteja... Miten tuo sana puistattaa niin paljon? D:

Siinä on muuten yksi esimerkki lapsen hyväksikäytöstä, jossa hyväksikäytetty oireilee 4-kymppisenä. Miten voi vanhemmat tehtailla rahaa lapsellaan, kuten hra&rva Jackson tekivät?

• yh-isä
        Jossu kirjoitti:

Viimeaikaiset oikeudenkäynnit ainakin horjuttavat Mikaelin tasapainoisen isän ja hyvän miehenmallin kuvaa. Mutta ehkä lapset saavat oman Disneylandin ja unohtavat äitiä olevan olemassakaan.

*Ristii kätensä ja imeskelee kahviin kastettua sokeripalaa suussaan* :D

Pitääpä mielenkiinnosta etsiä vastaavia juttuja Suomesta, ei siis Mikael "5" Jacksonin tapaisia, vaan luovutustestamentteja... Miten tuo sana puistattaa niin paljon? D:

Siinä on muuten yksi esimerkki lapsen hyväksikäytöstä, jossa hyväksikäytetty oireilee 4-kymppisenä. Miten voi vanhemmat tehtailla rahaa lapsellaan, kuten hra&rva Jackson tekivät?

Niin, ei ole varmaan miihkalin lapsilla mukavaa olla isona tässä muovimaailmassa.

Mutta yksi asia rupesi mietityttämään.
        Nyt kun puuhastellaan tätä hedelmöittymishoitolakia, vai mikä se oikein virallisesti on, niin eikö siinä käytännössä siittiön luovuttaja luovu oikeuksistaan jälkeläisiinsä, mutta tarvittaessa taloudelliset velvollisuudet jäävät?
        Silloinhan ollaan siinä aloittajan kaavailemassa tilanteessa, vaikka mitään suhdetta ei osapuolilla olisi koskaan ollutkaan.
        Paitsi, että tässä mies yksipuolisesti ja automaattisesti luovuttaa oikeudet naiselle.
        Käsittääkseni ruotsissa tuon tyyppinen käytäntö on olemassa.
        Kuinka se asia oikein on? En ole mitenkään aktiivisesti seurannut asian etenemistä suomessa.

• Jossu
        yh-isä kirjoitti:

Niin, ei ole varmaan miihkalin lapsilla mukavaa olla isona tässä muovimaailmassa.

Mutta yksi asia rupesi mietityttämään.
        Nyt kun puuhastellaan tätä hedelmöittymishoitolakia, vai mikä se oikein virallisesti on, niin eikö siinä käytännössä siittiön luovuttaja luovu oikeuksistaan jälkeläisiinsä, mutta tarvittaessa taloudelliset velvollisuudet jäävät?
        Silloinhan ollaan siinä aloittajan kaavailemassa tilanteessa, vaikka mitään suhdetta ei osapuolilla olisi koskaan ollutkaan.
        Paitsi, että tässä mies yksipuolisesti ja automaattisesti luovuttaa oikeudet naiselle.
        Käsittääkseni ruotsissa tuon tyyppinen käytäntö on olemassa.
        Kuinka se asia oikein on? En ole mitenkään aktiivisesti seurannut asian etenemistä suomessa.

ONKO NIITÄ?

Mutta! HELP! Ei kai taloudelliset velvollisuudet voi jäädä luovuttajan kontolle, koska siittiöitä voidaan hedelmöittää satoja?? Auts, onneksi -olennainen - olen nainen ;D

• yh-isä
        Jossu kirjoitti:

ONKO NIITÄ?

Mutta! HELP! Ei kai taloudelliset velvollisuudet voi jäädä luovuttajan kontolle, koska siittiöitä voidaan hedelmöittää satoja?? Auts, onneksi -olennainen - olen nainen ;D

Aivan.
        Olisihan se aika miehekästä, jos muutamia kymmeniä lesbopareja olisi elareita vaatimassa yhdeltä mieheltä, vaikka ei ikinä edes saisi jälkeläisiään nähdä.
        Ei ei, ei tuo toimi ei.

Taidan vetää kalukukkaron nyörit tiukemmalle, ettei kukaan näitä jaloja ihmisensiemeniä pääsisi vain luvatta käyttämään minun talouden kustannuksella.
        Ja jos aion rankemmin vaikkapa viljellä alkoholia, niin aluksi on tyhjennettävä lipas, ettei vaan saa taloudellisia sanktioita ladatun aseen heitteillejätöstä, jos vaikka nukahtaa jonnekin.

Että varuillaan on oltava.

• Jossu
        yh-isä kirjoitti:

Aivan.
        Olisihan se aika miehekästä, jos muutamia kymmeniä lesbopareja olisi elareita vaatimassa yhdeltä mieheltä, vaikka ei ikinä edes saisi jälkeläisiään nähdä.
        Ei ei, ei tuo toimi ei.

Taidan vetää kalukukkaron nyörit tiukemmalle, ettei kukaan näitä jaloja ihmisensiemeniä pääsisi vain luvatta käyttämään minun talouden kustannuksella.
        Ja jos aion rankemmin vaikkapa viljellä alkoholia, niin aluksi on tyhjennettävä lipas, ettei vaan saa taloudellisia sanktioita ladatun aseen heitteillejätöstä, jos vaikka nukahtaa jonnekin.

Että varuillaan on oltava.

Niin, milläs todistat hyväksikäytön jos olet itse jäänyt jonnekin tienposkeen lepäämään pöksyittä ja naapurin emäntä kaatuu fillarilla sopivasti..... Sellaisiako ne vahinkoraskaudet ovat?

• yh-isä
        Jossu kirjoitti:

Niin, milläs todistat hyväksikäytön jos olet itse jäänyt jonnekin tienposkeen lepäämään pöksyittä ja naapurin emäntä kaatuu fillarilla sopivasti..... Sellaisiako ne vahinkoraskaudet ovat?

Ja vielä pahempaa, jos siihen tormaa jostain yh-luuseri. Kuten olemme saaneet tältäkin palstalta lukea, yh tekee mielellään lapsen jokaisen vastaantulijan kanssa, niin miten suojaat itsesi ja killuttimesi vaikkapa viidentoista prosentin humalassa!

Juuri tuo mainitsemasi tapa on hyvinkin yleinen vahinkoraskauksien tapahtuma.
        Mies siinä ojanpenkalla on juuri valmistautumassa kotiinmenoon, miettien jotain keventävää sanomista toisinajattelijalle ja kuinka ollakaan huomaa housunsa jääneen vaikkapa lähiöpubin narikkaan ja kun huonomaineinen naapurin emäntä huomaa suojaamattomat sotakoneet ei hän tunnekuohultaan kykene hallitsemaan tätä manuaalista maisemanvaihtajaa ja syöksyy eväät levällään suoraan pylvääseen aiheuttaen laajaa mielihyvää itselleen sekä taloudellista katastrofia viattona miekkosen rahapussille.

Mutta sitten asiaan:
        Kerran kaksi miestä -naimaton ja naimisissa oleva- palailivat kapakasta pikkutunneilla kotia kohti.
        Vapaa kysyi, että mitäpä luulet vaimosi sanovan, kun tähän aikaan yöstä saavut kotiin?
        Naimisissa oleva totesi alakuloisesti, että: eiköhän se vaimo siihen jotain keksi, mutta mitä se minä sanon.

• lainattuna jostain
        yh-isä kirjoitti:

Ja vielä pahempaa, jos siihen tormaa jostain yh-luuseri. Kuten olemme saaneet tältäkin palstalta lukea, yh tekee mielellään lapsen jokaisen vastaantulijan kanssa, niin miten suojaat itsesi ja killuttimesi vaikkapa viidentoista prosentin humalassa!

Juuri tuo mainitsemasi tapa on hyvinkin yleinen vahinkoraskauksien tapahtuma.
        Mies siinä ojanpenkalla on juuri valmistautumassa kotiinmenoon, miettien jotain keventävää sanomista toisinajattelijalle ja kuinka ollakaan huomaa housunsa jääneen vaikkapa lähiöpubin narikkaan ja kun huonomaineinen naapurin emäntä huomaa suojaamattomat sotakoneet ei hän tunnekuohultaan kykene hallitsemaan tätä manuaalista maisemanvaihtajaa ja syöksyy eväät levällään suoraan pylvääseen aiheuttaen laajaa mielihyvää itselleen sekä taloudellista katastrofia viattona miekkosen rahapussille.

Mutta sitten asiaan:
        Kerran kaksi miestä -naimaton ja naimisissa oleva- palailivat kapakasta pikkutunneilla kotia kohti.
        Vapaa kysyi, että mitäpä luulet vaimosi sanovan, kun tähän aikaan yöstä saavut kotiin?
        Naimisissa oleva totesi alakuloisesti, että: eiköhän se vaimo siihen jotain keksi, mutta mitä se minä sanon.

"Tarinassamme on opetus From: Jaana 13.10.2000

Nainen oli eräänä päivänä golffaamassa. Hän löi pallonsa vahingossa metsikköön. Hän meni etsimään palloaan ja löysi pyydykseen juuttuneen sammakon.

Sammakko sanoi:"Jos vapautat minut tästä pyydyksestä, saat kolme toivomusta."

Nainen vapautti sammakon. Sammakko sanoi: "Kiitos, mutta unohdin mainita, että toivomuksiisi liittyy (luonnollisesti) eräs asia; mitä tahansa toivot, miehesi tulee saamaan sen 10 kertaa enemmän tai paremmin." Nainen vastasi: "Se on ihan OK," ja toivoi ensimmäiseksi olevansa maailman kaunein nainen.

Sammakko varoitti:"Tajuatko, että tämä toive saa miehesi muuttumaan maailman komeimmaksi mieheksi, Adonikseksi, jota naiset himoitsevat."

Nainen vastasi: "Asia on ihan OK. Minä olen maailman kaunein nainen, joten mieheni näkee ainoastaan minut."

Joten, TADAA - hänestä tuli maailman kaunein nainen!

Naisen toinen toivomus oli tulla maailman rikkaimmaksi naiseksi. Sammakko sanoi:"Miehestäsi tulee siis maailman rikkain mies, hänestä tulee 10 kertaa rikkaampi kuin sinä."

Nainen vastasi: "Asia on ihan OK, sillä olemme aviopari ja kaikki omaisuutemme on yhteistä. Mikä on minun, on hänen ja päinvastoin."

Joten, TADAA - hänestä tuli maailman rikkain nainen !

Sammakko kysyi naisen viimeistä toivetta. Nainen sanoi:"Haluaisin lievän sydänkohtauksen."

Tarinan opetus? Älä pelleile naisten kanssa.
        juttu 2"

• Jossu
        lainattuna jostain kirjoitti:

"Tarinassamme on opetus From: Jaana 13.10.2000

Nainen oli eräänä päivänä golffaamassa. Hän löi pallonsa vahingossa metsikköön. Hän meni etsimään palloaan ja löysi pyydykseen juuttuneen sammakon.

Sammakko sanoi:"Jos vapautat minut tästä pyydyksestä, saat kolme toivomusta."

Nainen vapautti sammakon. Sammakko sanoi: "Kiitos, mutta unohdin mainita, että toivomuksiisi liittyy (luonnollisesti) eräs asia; mitä tahansa toivot, miehesi tulee saamaan sen 10 kertaa enemmän tai paremmin." Nainen vastasi: "Se on ihan OK," ja toivoi ensimmäiseksi olevansa maailman kaunein nainen.

Sammakko varoitti:"Tajuatko, että tämä toive saa miehesi muuttumaan maailman komeimmaksi mieheksi, Adonikseksi, jota naiset himoitsevat."

Nainen vastasi: "Asia on ihan OK. Minä olen maailman kaunein nainen, joten mieheni näkee ainoastaan minut."

Joten, TADAA - hänestä tuli maailman kaunein nainen!

Naisen toinen toivomus oli tulla maailman rikkaimmaksi naiseksi. Sammakko sanoi:"Miehestäsi tulee siis maailman rikkain mies, hänestä tulee 10 kertaa rikkaampi kuin sinä."

Nainen vastasi: "Asia on ihan OK, sillä olemme aviopari ja kaikki omaisuutemme on yhteistä. Mikä on minun, on hänen ja päinvastoin."

Joten, TADAA - hänestä tuli maailman rikkain nainen !

Sammakko kysyi naisen viimeistä toivetta. Nainen sanoi:"Haluaisin lievän sydänkohtauksen."

Tarinan opetus? Älä pelleile naisten kanssa.
        juttu 2"

Oh, miten hieno tarina!

*Puttailee salissa lattiaharjalla ja paperitollolla*

Koska niitä sammakoita alkaa näkyä? :D

• mittainen!!!!

Vaade on kohtuuton. Sellaisesta sopimuksesta tulisi väkisinkin romaanin mittainen koska sinne pitäisi laittaa runsaasti ehtolauseita.

Naimisiin mennessään ei kukaan voi tietää millaiseksi elämänkumppani osoittautuu. Tai että mitä sellaista tulee tapahtumaaan, että se elämänkumppanin tulevaan käytökseen vaikuttaisi.

On pakko ottaa yksi esimerkki tähän:

Pariskunta oli onnellisessa avioliitossa, lapsia 2. Molemmat tunteneet toisensa jo yläasteikäisistä lähtien., samoin perheet.

Tuli onnettomuus miehelle, fyysinen. Vaikeasti vammautui, alkoi kyllä toipumaan mutta kivut jäivät. Mies alkoi, tottakai, muuttua: kuka nyt ei muuttuisi kun joutuu kipujen kanssa elämään 24h/ vrk.

Kipuklinikalla määrättiin aluksi vahvoja särkylääkkeitä, sitten opiaatteja ja sitten jotain tosi stydiä, josta en valitettavasti osaa tarkemmin kertoa. Muistan vain sen, että vaimo kertoi niiden olevan täyttä huumetta.

Miehen persoonallisuus alkoi muuttua todenteolla. Tuli viinaa, entistä vahvempia lääkeannoksia, väkivaltaa.
      Ero tuli ennenpitkää, sekin.

Jos tuossa tapauksessa olisi ollut mainitsemasi ehto, olisi se ollut varsinainen karhunpalvelus lapsille! Nyt heillä on mahdollisuusa säädellä koska tapaavat isäänsä, sillä hänkin haluaa tavata lapsensa järjellisessä tilassa....

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      20
      12488
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      9
      11250
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      179
      5147
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      35
      3780
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3594
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3257
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2944
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2638
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      57
      2207
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      2015
    Aihe