Hei.
Huomasin vasta äsken etten ole vienyt kelaan uutta verokorttia joka on voimassa 1.2 alkaen, vai pitääkö se sinne viedä? Entä meneekö nyt sitten 60 % veroa kun en ole vielä tuota uutta vienyt, vai ottaako ne kelassa vanhalla veroprosentilla. Taisipa mennä yöunet jos vähäisestä äitiysrahasta lähtee noin suuri "pala".
ÄITIYSRAHA ja
6
721
Vastaukset
- ei tartte
ilmotella veroprosentteja. Paitsi jos haluat muuttaa veroprosenttia niin silloin täytyy toimittaa muutosverokortti, jos eivät verotoimistosta laita suoraan.
Saat nukkua rauhassa. - en vienyt..
Mulla lähtee äitiysrahasta se 20% veroa (minkä kela ottaa työttömyyskorvauksistakin), olis kai ollu pienempi veroprosentti jos olisin vieny, mut jos sais veronpalautuksina sit takasin.
- amaryllis80
Äitiyspäivärahaa varten kantsii lähettää Kelaan muutosverokortti, joka on tarkoitettu sosiaalietuutta varten. Siihen saa pienemmän prosentin, eikä Kela nosta prosentteja kahella, niin kuin palkkaveroprossien kanssa tehdään.. Paitsi tietty jos haluaa palautuksia mielummin.
- äippä
välttämättä saa pienempää prosenttia..mul on verokortis 14,5 ja yks kaks verotoimisto ilmoittanu kelalle ettei riitä.vähintään 20% otettava..muutoskorttiin olisi noussut 22%.laskettu et jään kotihoidontuelle loppuvuodeksi..äitiysloma loppuu toukokuussa.ja palkasta laskettu vanhempainraha.heinäkuusta tammikuuhun sain omal prosentil..on se kiristystä tuo verohommakin!1 :)
- vein-
Itse vein uuden verokortin kelaan. Halusin saman prosentin koko vuodelle eli etuuteen ja työhön, loppuvuodesta menen töihin.
Kyllä minulta ainakin korotettiin 5%:lla, sillä pidätysprosenttini on 30% ja veroa oli mennyt 35%. tuossa on ilmeisesti mukana ne eläkeverot sekä sitten se kelan oma korotus. - minä
Kela pidättää äitiys-, isyys- ja vanhempainrahasta veron saajan henkilökohtaisen ennakonpidätysprosentin mukaan. Perusprosenttia korotetaan kuitenkin kahdella prosenttiyksiköllä osittaista vanhempainrahaa lukuunottamatta. Koska vanhempainpäiväraha on usein pienempi kuin työtulot, päivärahan veroprosentti kannattaa tarkistaa verottajalta. Kela saa ennakonpidätystiedot ja muutosverokortit suoraan verottajalta, joten verokorttia ei tarvitse esittää, ellei hakijan käytössä ole portaikkoverokorttia tai lähdeverokorttia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403751Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333344- 692958
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912800- 351818
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no821786- 241639
- 281577
- 291559
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231544