Laihdutus ja suola-arvot

Hei!
Mulla kävi inhottava juttu kun yritin laihduttaa,söin viikon ajan n.1000 kcal/vrk,eli varsin kohtuullinen dietti eikä nälkäkuuri.
Söin kevyen aterian joka päivä ja suolaa aivan yhtä lailla kuin muutenkin,en juonutkaan enempää kuin suositellun alle 2l päivässä.
Tästä huolimatta suolatasoni laski,johtuen mahdollisesti siitä että laihduttaessa ensin lähtee nesteitä eli nestetasapaino muuttuu...
Syön siis Trileptal lääkitystä 6x300mg pvä.
Oletteko pystyneet laihduttamaan ja miten?
Itse olen aika hukassa tän takia...
Suolan laskuhan voi aiheuttaa kouristuksia,minulle
kouristukset ovat hengenvaarallisia..
Minulla on ns.osteoporoosi,olen saanut elämässäni yhden ison kohtauksen ja heräsin sen jälkeen teholla kolme raajaa murtuneena.
Jos kohtaus tulee se voi tappaa tai ainakin vammauttaa taas,siksi pelkään kouristuksia kuin ruttoa.
Mutta tuo diettailujuttu,onko kokemusta?
32204
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Mulle kävi sama juttu suola-arvojen kanssa viime kesänä kun join liikaa vettä. Eli pitäisi yrittää juoda vaikka jotain kivennäisvettä tai light-limuja, joissa on edes vähän jotain. Itse olen parhaillaan dieetillä, mutta hitaasti sujuu. Paino kyllä laskee koko ajan. Eli harrastan paljon liikuntaa ja yritän syödä terveellisesti. Välttelen herkkuja ja rasvaisia ruokia. Juon myös paljon vettä, mutta laitan sinne yleensä sitruunaa tai limeä joukkoon. Eli vanha tylsä tapa, mutta toimii ainakin mun kohdalla.

Äänestä
  • Kiva että sinulla onnistuu dietti tuollalailla!
    Liikuntaa en voi paljonkaan harrastaa,mutta onko jollain vielä kokemuksia nesteenlähdöstä johtuvasta suolatason tippumisesta?
    Kiitos kun vastasit!

    Äänestä

suola-arvojen alhaisuus kerää nestettä elimistöön. tiesitkö tämän:)
Ite koitin joskus laihduttaa urakalla, sillä seurauksella että kohtaus tuli. Na arvot 123, eli auringonpistoslukemat.
Eli tuttua on. Tää on hullun tyhmää. Syön apydania ja vuoden aikana tullu 10kg lisää ja se ei ole erityisemmin läskiä vaan nestettä!! -Sivuvaikutuksena lihominen nestekeräymien takia:( Mikä erottaa sen läskistä on se että en lihoisi silloin ekana käsistä:)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Taistelukalatar kirjoitti:

Hei!
Mulla kävi inhottava juttu kun yritin laihduttaa,söin viikon ajan n.1000 kcal/vrk,eli varsin kohtuullinen dietti eikä nälkäkuuri.
Söin kevyen aterian joka päivä ja suolaa aivan yhtä lailla kuin muutenkin,en juonutkaan enempää kuin suositellun alle 2l päivässä.
Tästä huolimatta suolatasoni laski,johtuen mahdollisesti siitä että laihduttaessa ensin lähtee nesteitä eli nestetasapaino muuttuu...
Syön siis Trileptal lääkitystä 6x300mg pvä.
Oletteko pystyneet laihduttamaan ja miten?
Itse olen aika hukassa tän takia...
Suolan laskuhan voi aiheuttaa kouristuksia,minulle
kouristukset ovat hengenvaarallisia..
Minulla on ns.osteoporoosi,olen saanut elämässäni yhden ison kohtauksen ja heräsin sen jälkeen teholla kolme raajaa murtuneena.
Jos kohtaus tulee se voi tappaa tai ainakin vammauttaa taas,siksi pelkään kouristuksia kuin ruttoa.
Mutta tuo diettailujuttu,onko kokemusta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu