Olen keränyt vuosia kehäkukan siemeniä.
Olen kylvänyt niitä melkein pellon ympäri.
Ei tarvitse kuin möyhiä pelto ja heitellä siemenet ja kastella. Ne ovat tosi helppoja viljeltäviä. Edellisvuoden siemenet itävät myös helposti maassa. Tänä vuonna ajattelin tehdä siemensekoituksen samettikukista ja kehäkukista. Kehäkukat kukkivat ensin sitten samettikukat syksymmällä. Olisiko jollain kokemusta jostain yhtä helposti viljeltävistä lajikkeista.
Kehäkukkaviljelmä
1
183
Vastaukset
- Onttomukulakiurunkannus
Meillä ainakin on vanhanaikainen pienehkökukkainen jaloritarinkannus levinnyt kuin kuppa Töölössä, kuten sanonta kuuluu.
Maaperä on hyvin rehevää ja sen verran olen niiden eteen vaivautunut tekemään, että kasaan keväällä ja alkukesästä paksun kerroksen kasvijätettä niiden juurelle.
Samalla systeemillä on meillä kehittynyt todella komeaksi kasvustoksi ukonhattu, joka myös on erinomaisen kovaluontoinen tyyppi tässä ilmanalassa.
Nämä tosin ovat perennoja, joten niiden kukinta-aikakin on sitten vähän rajallisempi kuin varsinaisten kesäkukkien. Silti on kovin mukavaa seurata niiden nuppujen kehitystä ja aukeamista sekä kasvuston leviämistä ja leviämistä ja leviämistä.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511447- 639900
- 1495597
- 1443794
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 652815
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603