Palomuuripellet älkää vaivautuko.
Ongelma--> Selaimella/moz/exp) ei pääsyä nettiin aina joskus pääsee. Ohjelmat eivät saa päivityksiä aina.
Kestää kauan yhdistyä.
Koneessa uusi xp, ja kokeiltu ilman palomuuria yms. virusturvaa.
Verkkokortti vaihdettu, samoin johto ja adsl-modeemin 4 eri porttia kokeiltu. Ja nämä toimivat toisessa koneessa ihan normaalisti ja siinä sama käyttis, softat yms...
Hakee kyllä ip-osoitteen ja data liikkuu.
ONKO BIOS ASETUKSISSA JOTAIN MITÄ VOISI VIELÄ KATSOA? Koska varmuudella tiedän että tämän koneen biossia on räplätty ja tällä on oltu netissä ennen sitä.
ASIANtuntija Apua?????
64
2480
Vastaukset
- Surffari
niin vertaa koneiden verkkoasetukset, ovatko ruksit samalla tavalla toimivassa ja ei toimivassa koneessa.
- Ykä44
Joo nuo verkkoasetukset on kahlattu jo moneen kertaan läpi ja samalla lailla ovat.
Ja edelliselle teinille että älä vedä hernettä nenuun vaikka vähän mollasinkin sun vastauksia "ota palomuuri pois päältä". tai että "muuta palomuurin asetuksia"
On kokeiltu muurilla ja ilman. - Surffari
Ykä44 kirjoitti:
Joo nuo verkkoasetukset on kahlattu jo moneen kertaan läpi ja samalla lailla ovat.
Ja edelliselle teinille että älä vedä hernettä nenuun vaikka vähän mollasinkin sun vastauksia "ota palomuuri pois päältä". tai että "muuta palomuurin asetuksia"
On kokeiltu muurilla ja ilman.myös tarkistanut Internet-asetukset/Yhteydet/Lähiverkko-kohdasta onko ruksia kohdassa "Käytä välityspalvelinta lähiverkossa".
Jos on ruksi, niin poista se kokeeksi. Auttoiko? - Ykä44
Surffari kirjoitti:
myös tarkistanut Internet-asetukset/Yhteydet/Lähiverkko-kohdasta onko ruksia kohdassa "Käytä välityspalvelinta lähiverkossa".
Jos on ruksi, niin poista se kokeeksi. Auttoiko?ei auttanut...
- Surffari
Ykä44 kirjoitti:
ei auttanut...
oletko ensin vapauttanut Ethernet-sovittimen tiedot ja sitten hetkisen kuluttua uudistanut ne kaikki?
- Ykä44
Surffari kirjoitti:
oletko ensin vapauttanut Ethernet-sovittimen tiedot ja sitten hetkisen kuluttua uudistanut ne kaikki?
Vapauttanut? Jos tarkoitat että poistanut ajurit ja asentanut uudestaan niin kyllä. Tai kone xp lösi itse ajurit ja toista korttia olen myös kokeillut ja poistanut ensin vanhan.
- Miila¤
Ykä44 kirjoitti:
Vapauttanut? Jos tarkoitat että poistanut ajurit ja asentanut uudestaan niin kyllä. Tai kone xp lösi itse ajurit ja toista korttia olen myös kokeillut ja poistanut ensin vanhan.
menet Käynnistä Suorita, kirjoita winipcfg, OK.
Sitten painat Vapauta Uudista. Jos uudistuu, painat OK.
Ja sitten kokeilet taas. - Ykä44
Miila¤ kirjoitti:
menet Käynnistä Suorita, kirjoita winipcfg, OK.
Sitten painat Vapauta Uudista. Jos uudistuu, painat OK.
Ja sitten kokeilet taas.Sitten kun pääsen kotiin taas
- Surffari
Ykä44 kirjoitti:
Sitten kun pääsen kotiin taas
Win98:n komennon. Olikohan se XP:ssä "ipconfig"
- Miila ¤
Surffari kirjoitti:
en oo tarttenu xp:llä tehdä. Tässä ohje xp:lle:
Windows 2000/XP -käyttöjärjestelmät:
Valitse Käynnistä-valikosta Suorita > Kirjoita kenttään "cmd" (ilman ””-merkkejä) > Kirjoita "ipconfig /release" (ilman lainausmerkkejä) ja paina Enter-näppäintä. Tietokoneen IP-asetukset vapautetaan. > Kirjoita seuraavaksi "ipconfig /renew" (ilman lainausmerkkejä) ja paina Enter-näppäintä. Tietokoneen IP-asetukset uudistetaan.
Löyty tuolta:
http://www.gohome.fi/go/ukk/ - Miila¤
Surffari kirjoitti:
:)))
- ChainX
Kokeiles kirjoittaa komentoriville, koneella jonka yhteydessä on vikaa, seuraava komento(kone lähettää IP-paketin itselleen):
ping 127.0.0.1
Vastauksen pitäisi tulla alle millisekunnissa. Jos ei tule tai kestää satoja ms:ja niin koneen verkkokortissa tai sen asetuksissa on jotain vikaa.
En usko, että BIOS:ssa on mitään säätämistä kaipaavaa. Tosin ehkä silloin jos koneessa on integroitu verkkokortti, mutta silloinkin ainoa säätö taitaa olla on/off valinta.
ADSL-boxin reitityksessä saattaa olla myös vikaa. Varsinkin kun koneita on yhdistettynä enemmän kuin yksi. Mahdollinen firmwaren päivitys uusimpaan versioon on aina suositeltavaa.
Windows:n verkkoyhteyksistä kannattaa ottaa pois käytöstä kaikki tarpeettomat verkkoyhteydet. Joskus saattavat sekoittaa toisiaan.
Toimimattomalle koneelle kannattaa kokeilla määrittää IP-osoite käsin, jos DHCP on ollut käytössä. (DNS palvelimeksi ja oletusyhdyskäytäväksi ADSL-boxin osoite)- Ykä44
Sitten kun kotiudun taas
- pääsee
mikähän se virusturva mahtaapi olla, ja palomuuri?
- Ykä44
F-Securen virus/palomuuri
- Ykä44
yms... että ei vika siinä.
- pääsee
Ykä44 kirjoitti:
yms... että ei vika siinä.
..jos kehtaisin, niin sanoisin että vaihda johonkin muuhun :)
Tuliko käyttö-ohjeita mukana, ja kuinka monta sisällönvalvontavahtia, tai lapsilukkoja? Yhteyttä sinne Secureen koko rahan edestä..
- heh, heh
Tässä vedätetään kunnolla!
- tiedät
varmaksi..tai toisaalta, täällähän voisi vastata noin joka toiseen kysymykseen.
- Ykä44
Mutta totta on. En ymmärrä. Heti kun vaihdoin verkkokortin ja asensin sen kone toimi mutta ei hetken päästä taas. Kaikki pci väylät on käyty läpi ja yhdessä ei tunnistanut koko korttia.
Uudelleen käyynistyksen jälkeen näköjään pääsee hetkeksi verkkoon ja esim directx9:n asennuksen aloitus kesti todella kauan mutta sitten kun se sain latausyhteyden niin alkoi asentamaan. - höh höh
tiedät kirjoitti:
varmaksi..tai toisaalta, täällähän voisi vastata noin joka toiseen kysymykseen.
Mitäs täällä jauhetaan??
- Miila¤
Ykä44 kirjoitti:
Mutta totta on. En ymmärrä. Heti kun vaihdoin verkkokortin ja asensin sen kone toimi mutta ei hetken päästä taas. Kaikki pci väylät on käyty läpi ja yhdessä ei tunnistanut koko korttia.
Uudelleen käyynistyksen jälkeen näköjään pääsee hetkeksi verkkoon ja esim directx9:n asennuksen aloitus kesti todella kauan mutta sitten kun se sain latausyhteyden niin alkoi asentamaan.verkkokortissa.
Tosin sanoit kai että se on aiemmin toiminut. - kokeillut
Ykä44 kirjoitti:
Uudelleen käyynistyksen jälkeen näköjään pääsee hetkeksi verkkoon ja esim directx9:n asennuksen aloitus kesti todella kauan mutta sitten kun se sain latausyhteyden niin alkoi asentamaan.resetoida modeemisi? sellainen pieni rööri modeemin takana??
- koko höskä
Ykä44 kirjoitti:
Uudelleen käyynistyksen jälkeen näköjään pääsee hetkeksi verkkoon ja esim directx9:n asennuksen aloitus kesti todella kauan mutta sitten kun se sain latausyhteyden niin alkoi asentamaan.mikä oli entisenä torjuntana, saitkohan kaiken pois?
- verkkokortin
Ykä44 kirjoitti:
Uudelleen käyynistyksen jälkeen näköjään pääsee hetkeksi verkkoon ja esim directx9:n asennuksen aloitus kesti todella kauan mutta sitten kun se sain latausyhteyden niin alkoi asentamaan.ajurit uusiksi
- Ykä44
koko höskä kirjoitti:
mikä oli entisenä torjuntana, saitkohan kaiken pois?
Kun asensin xp:n uudestaan ja sitten asensin f-securen ja kokeilin ja sitten poistin sen ja asensin uudestaan.
- Miila¤
Miila¤ kirjoitti:
verkkokortissa.
Tosin sanoit kai että se on aiemmin toiminut.Luinkin nyt että verkkokortti oli vaihdettu. oli ilmeisesti niin että entinen ei kans toiminut?
Sen vielä totean, että on varmaan kokeiltu välillä pitää kiinni konetta ja modeemia, noin 15 minsaa.
Ja vielä että kaapeli koneeseen on ehkä. Koita toisen koneen kaapelilla.
Ja yks homma mikä kerran ilmeni: modeemissa oleva kaapelin liitäntäpaikka on voinut vahingoittua, kokeile siihen toiseen, missä oleva kone on toiminut. - jauhetaan
höh höh kirjoitti:
Mitäs täällä jauhetaan??
mitä jauhetaan. Meinaakkona oikein asiallisesti osallistua keskusteluun? Kannattaa lukea alusta asti ajatuksellla ensin.
- tuplaturvat
Ykä44 kirjoitti:
Kun asensin xp:n uudestaan ja sitten asensin f-securen ja kokeilin ja sitten poistin sen ja asensin uudestaan.
sitten estämässä yhteyttä :)
- Ykä44
Miila¤ kirjoitti:
Luinkin nyt että verkkokortti oli vaihdettu. oli ilmeisesti niin että entinen ei kans toiminut?
Sen vielä totean, että on varmaan kokeiltu välillä pitää kiinni konetta ja modeemia, noin 15 minsaa.
Ja vielä että kaapeli koneeseen on ehkä. Koita toisen koneen kaapelilla.
Ja yks homma mikä kerran ilmeni: modeemissa oleva kaapelin liitäntäpaikka on voinut vahingoittua, kokeile siihen toiseen, missä oleva kone on toiminut.Joo kaksi erillista korttia ja en usko että molemmissa voi olla vikaa vaikka ei uusia olekkaan ja toisen koneen kaapelia ja moodeemin paikkaa on kokeiltu mutta en ole modeemia pitänyt kiinni muutanuin hetkeksi katkaisin virran.
- Ykä44
verkkokortin kirjoitti:
ajurit uusiksi
Monen monta kertaa ja korttikin on vaihdettu
- modeemi
Ykä44 kirjoitti:
Monen monta kertaa ja korttikin on vaihdettu
usb:n kautta piuhalla vai emonverkkokortin???
eli jos usb:n niin eikös biosista emon verkkokortti
kannata panna pois päältä... - Ykä44
modeemi kirjoitti:
kannata panna pois päältä...modeemi on zyxel prestige 600 series ja sieltä tulee ainoastaa yksi rj45 johto koneen pci verkkokorttiin. emolla ei ole integroitununa mitään
- Ykä44
modeemi kirjoitti:
kannata panna pois päältä...Joku 600mhz/256mt ja oli muuten biossista kellotettu 1200mhz kun sain sen ja ei lähtenyt sillä käymään. muutin sen 600mhz niin sain toimimaan mutta olin jo ehtinyt formatoida koneen... ja sitten ongelmat alkoivatkin. Biossia on räplätty pahemman kerran.
- koska
Ykä44 kirjoitti:
modeemi on zyxel prestige 600 series ja sieltä tulee ainoastaa yksi rj45 johto koneen pci verkkokorttiin. emolla ei ole integroitununa mitään
Mulla pätki modeemi niin hitosti
ja mulla oli modeemi vedettynä usb:n kautta sisälle
ja ajattelin sen johtuvan ristiriidasta joten ajttelin poistaa biosista integroidun verkkokortin pois päältä.. No aluksi meni hyvin, pätkimistä ei ollut mutta ykskaks se alkoi taas.. No shit sitten laitoin takaisin integroidun päälle ja yhdistin verkkokorttin kautta..Ei sekään auttanut.. No ajattelin kilauttaa kaverille ja kysyä olisiko sillä joutilasta modeemia, no sillä oli ja kokeilin sitä ja jopas ongelmat katosi, mää sitten vaihdoin modeemia.. Ei siihen edelliseen se resetointikaan auttanut vaikka monille siitä on ollut apu... No nyt on kaikki kunnossa kun huomasin että modeemi taisi olla jo kulunut... - Ykä44
koska kirjoitti:
Mulla pätki modeemi niin hitosti
ja mulla oli modeemi vedettynä usb:n kautta sisälle
ja ajattelin sen johtuvan ristiriidasta joten ajttelin poistaa biosista integroidun verkkokortin pois päältä.. No aluksi meni hyvin, pätkimistä ei ollut mutta ykskaks se alkoi taas.. No shit sitten laitoin takaisin integroidun päälle ja yhdistin verkkokorttin kautta..Ei sekään auttanut.. No ajattelin kilauttaa kaverille ja kysyä olisiko sillä joutilasta modeemia, no sillä oli ja kokeilin sitä ja jopas ongelmat katosi, mää sitten vaihdoin modeemia.. Ei siihen edelliseen se resetointikaan auttanut vaikka monille siitä on ollut apu... No nyt on kaikki kunnossa kun huomasin että modeemi taisi olla jo kulunut...Mulla on toinen kone ja siinä toimii. Olen kokeillut samalla johdolla ja portilla mutta ei niin ei. Eipä ole tälläistä vikaa enen ollut. Aina ennen on riittänyt pelkän johdon liittäminen koska asetukset tulee atomaattisesti.
- pääset
Ykä44 kirjoitti:
Joku 600mhz/256mt ja oli muuten biossista kellotettu 1200mhz kun sain sen ja ei lähtenyt sillä käymään. muutin sen 600mhz niin sain toimimaan mutta olin jo ehtinyt formatoida koneen... ja sitten ongelmat alkoivatkin. Biossia on räplätty pahemman kerran.
kotiutumaan ja kokeilemaan, pääsetkö enää tänne?
- alentuisi
Ykä44 kirjoitti:
Joku 600mhz/256mt ja oli muuten biossista kellotettu 1200mhz kun sain sen ja ei lähtenyt sillä käymään. muutin sen 600mhz niin sain toimimaan mutta olin jo ehtinyt formatoida koneen... ja sitten ongelmat alkoivatkin. Biossia on räplätty pahemman kerran.
Kellotukseen, minkään näköiseen kellotukseen vaikka olisinkin ammattilainen siinä hommassa mutta en ole.. Näkyy nuo jotka tietää paljon kellotuksista ja koneesta yleensä, ovat näkkyy melko koukussa kellotukseen ja tiedän pari kaveria jotka sitä harrastavat ja kumpikin on hajoittanut koneensa 3 kertaa..Kalliiksi se tulee..En suosittele kellekään. Joku voi ajatella että hänellä kyllä kaikki natsaa kellotuksen suhteen ja ettei varmana kone hajoa.. Saa sitä noin sanoa mutta totuus on se että ennen pitkää jotain menee koneesta, eli käry nousee..ja savut pöllyää koneesta.. Kallista lystiä..
- kuntoon
Ykä44 kirjoitti:
Vaikuttaa siltä ettei koneesi toimi vakaana..
Ja toi kellotus, mitähän se on aiheuttamassa..
Herää epäilys...Eiköhän se asetuksista selviä kun saat kuntoon.... - että...
Ykä44 kirjoitti:
Mikähän bios sinulla on??? Minkä firman, eli se merkki ja malli.. Voisit sinä laittaa biosin biossista takaisin alku asetuksiin.. Kait siellä nyt sellainen on? Eli lyöt perus asetukset päälle..
-ATL - Ykä44
pääset kirjoitti:
kotiutumaan ja kokeilemaan, pääsetkö enää tänne?
Ja tulen varmasti tänne kertomaan onko edistystä tapahtunut
- Ykä44
alentuisi kirjoitti:
Kellotukseen, minkään näköiseen kellotukseen vaikka olisinkin ammattilainen siinä hommassa mutta en ole.. Näkyy nuo jotka tietää paljon kellotuksista ja koneesta yleensä, ovat näkkyy melko koukussa kellotukseen ja tiedän pari kaveria jotka sitä harrastavat ja kumpikin on hajoittanut koneensa 3 kertaa..Kalliiksi se tulee..En suosittele kellekään. Joku voi ajatella että hänellä kyllä kaikki natsaa kellotuksen suhteen ja ettei varmana kone hajoa.. Saa sitä noin sanoa mutta totuus on se että ennen pitkää jotain menee koneesta, eli käry nousee..ja savut pöllyää koneesta.. Kallista lystiä..
Kyseisen henkilön ei ollut tarkoitus kellottaa kunhan vaan kävi biossissa kun sinne vahingossa pääsi ja muutteli kaikkia asetuksia...
- Ykä44
kuntoon kirjoitti:
Vaikuttaa siltä ettei koneesi toimi vakaana..
Ja toi kellotus, mitähän se on aiheuttamassa..
Herää epäilys...Eiköhän se asetuksista selviä kun saat kuntoon....Muutin sen takaisin siihen 600mhz missä se todennäköisesti oli ennen ollutkin kun se oli siinä 1200 niin kone ei edes käynnistynyt, lämmöt ihan ok.
- prktana
Ykä44 kirjoitti:
Kyseisen henkilön ei ollut tarkoitus kellottaa kunhan vaan kävi biossissa kun sinne vahingossa pääsi ja muutteli kaikkia asetuksia...
Käy kipeää. Ei ketään saa päästää sotkemaan biosseja, hankala muuttaa takaisin ellei tunne konetta.. Niinkös tuolla sanaoin eessä päin niin laita asetukset alkuasentoon...
- Ykä44
että... kirjoitti:
Mikähän bios sinulla on??? Minkä firman, eli se merkki ja malli.. Voisit sinä laittaa biosin biossista takaisin alku asetuksiin.. Kait siellä nyt sellainen on? Eli lyöt perus asetukset päälle..
-ATLEn muista mikä biossi oli mutta kun kokeilin tuota niin että vaihdoin kokeeksi jotain ja painoin f5 mikä on restore defaults niin mitään ei tapahtunut vaikka olin muuttanut sitä yhtä ihan piruuttaan.
- pommiin
Ykä44 kirjoitti:
Ja tulen varmasti tänne kertomaan onko edistystä tapahtunut
jos et kohta kotiudu pehkuihin..
- ellikkäs
Ykä44 kirjoitti:
En muista mikä biossi oli mutta kun kokeilin tuota niin että vaihdoin kokeeksi jotain ja painoin f5 mikä on restore defaults niin mitään ei tapahtunut vaikka olin muuttanut sitä yhtä ihan piruuttaan.
default settings.Restore settings pitäisi kyllä elvyttää....Mites toi kun käytät sitä patteria irti koneesta? Hyvä koneen käyttäjä sinusta ainakin tulee, sä ainakin tutkit asioita ja työnnät pääsi pensaikkoon kohti tuntematonta..Oikea homma..
- mulle taas
ellikkäs kirjoitti:
default settings.Restore settings pitäisi kyllä elvyttää....Mites toi kun käytät sitä patteria irti koneesta? Hyvä koneen käyttäjä sinusta ainakin tulee, sä ainakin tutkit asioita ja työnnät pääsi pensaikkoon kohti tuntematonta..Oikea homma..
ainakin on yritetty opettaa, että päänsä tunkeminen tietämättömänä joka paikkaan on tyhmyyttä. Varsinkin tietokoneista on syytä pysyä erossa...tulee kallis lasku perässä.
- sinulle on
mulle taas kirjoitti:
ainakin on yritetty opettaa, että päänsä tunkeminen tietämättömänä joka paikkaan on tyhmyyttä. Varsinkin tietokoneista on syytä pysyä erossa...tulee kallis lasku perässä.
opetettu.. Usko minua..Elämässäsi kun haluat mennä eteenpäin, niin on sallittava virheet, eli uskaltaa kokeilla kaikkea ja virheet opettavat.. Et sinä epäonnistu vaikka epäonnistutkin vaan onnistut koska uskallat yrittää. Ei koneen käyttöäkään opi ellei uskalla kokeilla kaikkea ja opetella.. esim Xp:nkin
voi aina asentaa uudelleen jos tulee sellainen virhe
joka sen aiheuttaa..Siinä ainakin oppii sen mitä ei ensi kerralla tee... - maksu
mulle taas kirjoitti:
voi tulla maksullisilla sivuilla, kait sinä jo olet sen oppinut että tiedät missä ei kannata käydä...
Elämässä yleensä kun tahdot oppia uusia asioita, niin silloin on uskalletava yrittää ja mennä kohti tuntematonta.. Niin sinä kasvat ihmisenä parhaiten.. - Ykä44
ellikkäs kirjoitti:
Batteryn vois vielä ottaa pois, mutta eiköst sitä pitänyt pitää ainakin vuorokausi ennen kuin bios nollaantuu?
- vuoksi-----
Ykä44 kirjoitti:
Batteryn vois vielä ottaa pois, mutta eiköst sitä pitänyt pitää ainakin vuorokausi ennen kuin bios nollaantuu?
pidä vuorokausi...
-ATL - Ykä44
mulle taas kirjoitti:
Ton ikäinen kone ei ole mikään kallis 600mhz ja kalliiksi se tulisi viedä liikkeeseenki ja ei oppisi mitään ensi kertaa varten.
- Ykä44
pommiin kirjoitti:
jos et kohta kotiudu pehkuihin..
:) :)
- ylläpito..
sinulle on kirjoitti:
opetettu.. Usko minua..Elämässäsi kun haluat mennä eteenpäin, niin on sallittava virheet, eli uskaltaa kokeilla kaikkea ja virheet opettavat.. Et sinä epäonnistu vaikka epäonnistutkin vaan onnistut koska uskallat yrittää. Ei koneen käyttöäkään opi ellei uskalla kokeilla kaikkea ja opetella.. esim Xp:nkin
voi aina asentaa uudelleen jos tulee sellainen virhe
joka sen aiheuttaa..Siinä ainakin oppii sen mitä ei ensi kerralla tee...minulle taas tulee mieleen, että voisin mennä nukkumaan, ja tulla aamulla tarkistamaan, onko kysyjän ip vaihtunut aamuvuoroon tullessa..
- Ykä44
vuoksi----- kirjoitti:
pidä vuorokausi...
-ATLEttä nämä verkko-ongelmat juihtuvat biossista? Siellä on kyllä asetuksia jos jonkin näköistä väylille jne... mene ja tiedä.
- Ykä44
ylläpito.. kirjoitti:
minulle taas tulee mieleen, että voisin mennä nukkumaan, ja tulla aamulla tarkistamaan, onko kysyjän ip vaihtunut aamuvuoroon tullessa..
Silloinhan toinen kone pelittää ja vaihtuuhan se muutenkin kun pääsen aamulla kotiin.
- nukkumatti
Ykä44 kirjoitti:
Että nämä verkko-ongelmat juihtuvat biossista? Siellä on kyllä asetuksia jos jonkin näköistä väylille jne... mene ja tiedä.
ja tietokoneet, epävakaa yhdistelmä. Älä mene sinne sorkkimaan enää.
- Ykä44
nukkumatti kirjoitti:
ja tietokoneet, epävakaa yhdistelmä. Älä mene sinne sorkkimaan enää.
Että saa sen rakkinen joskus toimimaankin tai sitten ei.
- ChainX
Ykä44 kirjoitti:
Että nämä verkko-ongelmat juihtuvat biossista? Siellä on kyllä asetuksia jos jonkin näköistä väylille jne... mene ja tiedä.
BIOS:n asetuksissa on vikaa (ja vaikutusta lisälaitteisiin) siinä tapauksessa, jos se jakelee IRQ:t (keskeytyspyynnöt) väärin. Käytännössä siis antaa kahdelle eri tyyppiselle lisälaitteelle saman IRQ numeron. Tämän ongelman voi tosin lähes aina pois sulkea jos BIOS on tyyppiä PNP (plug and play, lukee ruudussa ensimmäisten käynnistys tekstien joukossa), BIOS:ssa PCI paikkojen IRQ numeroiden jako on määritetty automaattiseksi ja käytössä on PNP:tä tukeva käyttöjärjestelmä kuten windows 2000 tai XP. Voit kuitenkin huviksesi vilkaista windows:n kautta millä laitteilla on mikäkin IRQ:
Laitehallinta -> näytä -> resurssit tyypin mukaan -> keskeytyspyyntö(IRQ). Kahdella eri "kategorian" laitteella ei saa olla samaa IRQ:ta.
Yleisesti IRQ ongelmista voi sanoa, että jos niitä on ei (lisä)laite yleensä toimi ollenkaan. - vuoronvaihto
Ykä44 kirjoitti:
Että saa sen rakkinen joskus toimimaankin tai sitten ei.
taisi käydä kuten ounasteltiinkin...nukuit pommiin.
- Ykä44
Että vika olisi jotenkin biossista koska konetta käynnistäessä tulee ilmoitus että bios update failed ja tiedän että siellä on käyty muuttelemässa asetuksia.
Ja luulen että mozillakin pääsisi nettiin kun vaan ei olisi aika rajaa. Koska directx9:n lataamisen yhdistäminen kesti tosi kauan mutta kun sai yhdeyden niin alkoi lataamaan microsoftin sivuilta ja asensi.- uusi...
biosin päivitys. asenna se ja kokeele toimiiko. saat sen emon valmistajan sivuilta.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254771Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53402Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283210Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272649Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu762385Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91404Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171265Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41148