Hei!
Muutin uudistuotantoasuntoon, eli tämä kerrostalo on vain 3-vuotta vanha. Kuitenkin, huoneistossa on jostain kumman syystä todella (mielestäni!) ruma parvekkeen oven väritys sekä viereinen ikkuna. Eli jotain hirveää keltaisen-oranssia puuta. Ovi ja ikkunan karmit ovat hyväkuntoiset koska ovat siis uudet, mutta susirumat!
Asunnon omistaja ei ala minun mieltymyksien mukaan vaihtamaan tuota täysin uutta ja toimivaa ja ehjää ovea, mutta minulla on kuitenkin hänen lupa maalata parvekkeen ovi ja ikkunankarmit valkoiseksi halutessani, jonka aijon siis tehdä. Ongelmana on etten ole kovinkaan näppärä kädentöissä enkä ole koskaan edes maalannut tavallista seinää!
Haluan että työnjäljestä tulee siisi ja kaunis, onko mahdollista palkata jokin ammatti-ihminen tekemään sen? Onko mahdollista että itse osaisin kunnostaa ovesta mieleiseni? Olen lukenut olikohan se nyt Tikkurilan-sivuilta parvekeoven maalauksen ohjeet huolella mutta työhön ryhtyminen pelottaa.
Eli lähinnä jotain neuvoja, rohkaisua ja tsemppiä teiltä hakisin. Tai sitten totaalityrmäys että tajuaisin jättää oven rauhaan etten vain pilaa sitä. Onko kukaan maalannut itse amatöörinä parvekkeen ovea (siis vain sisäpuolelta), tuliko siistiä jälkeä ja onko aivan mahdotonta suoriutua tehtävästä itse?
Olen yrittänyt jo peittää ruman oven verhoilla, mutta kun olen tupakoitsija ja käyn parvekkeella usein, on verho usein sivuun työnnettynä.
Kiitos, jos joku osaa neuvoa toivotonta!
Parvekeoven maalaus
4
655
Vastaukset
- Jimbo
Jos oven maalipinta on ehjä, ei maalaukseen tarvita työläitä ja vaikeita pohjatöitä.
Kunnon pesu ja siisti ylimaalaus 2-3 kertaan alla olevan maalin tummuudesta riippuen riittää.
Maalikaupasta löytyy sopiva tartuntapohjamaali ja pintamaali.
Itse tehden tuo ei ole kummallinen homma, jos maalausvehkeet pysyvät kädessä.
Teettäen tuohon ei mene montaa tuntia.
Jos kerran olet toivoton kädentöissä, voi käydä niin, että et osaa maalata ovea
vuokraisännälle kelpaavalla tavalla.
Valitse itse.- croissantti
Jos ovi on hyvässä kunnossa, et tarvitse muuta kuin hiekkapaperia, purkin Otexia ja purkin Empireä... ja tietenkin pensselin. Rohkeasti töihin vain!
- kuitenkin
croissantti kirjoitti:
Jos ovi on hyvässä kunnossa, et tarvitse muuta kuin hiekkapaperia, purkin Otexia ja purkin Empireä... ja tietenkin pensselin. Rohkeasti töihin vain!
maalata vaahtomuovitelalla, saa siistiä jälkeä.
- kannata
kuitenkin kirjoitti:
maalata vaahtomuovitelalla, saa siistiä jälkeä.
kokemattoman ottaa empireä, se on vaikea maali. Futura tai maalarin valkolakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi554379Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal824069- 703538
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963460Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1082479- 352338
- 242219
- 362209
- 382189
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232084