konekirjoitus nopeus...?

gsustar

Mikä on erinomainen, hyvä tai kohtalainen tulos koneella kirjoitettaessa? Eli paljon tulisi esim. viiden minuutin aikana ehtiä kirjoittamaan?

Näille on varmasti jotain hienoja termejäkin, kuulisin nekin oikein mielellään :)

12

9087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koneduunari

Itse joitain vuosia sitten työn ohessa suoritin kauppaopiston ja siellä oli "virallinen" nopeuskirjoitustesti.

Itse sain jotain hieman alle 1600 lyöntiä 10:ssä minuutissa 1:llä kirjoitusvirheellä. Virheet jotenkin miinustettiin kerroinsysteemillä lopputuloksesta...1500 oli kiitettävän raja. Tosin omasta mielestäni kirjoitin tuolloin vielä todella hitaasti, eli kyllä raja tuntui aika alhaiselta.

Testi kuulemma oli sellainen, että samalla virhekaavalla tarkastellaan oppilaitoksissa ainakin. Eli eiköhän tuo samansuuntaista ole muuallakin.

Tosin onhan noita sitten aivan mielettömän kovia testejäkin joissain ammateissa, eli aikalailla yleisluontoinen tuo koe taisi olla. Yksi tuttu haki kerran johonkin Eu:n alaiseen virkaan tms. ja siellä oli ollut testi nopeuskirjoituksesta. Muistanko aivan väärin, että oli 10 000 lyöntiä ylitettävä jossakin aivan uskomattoman lyhyessä ajassa ja virheettömästi...Tuo lyöntimäärä oli varmasti tuo, mutta aikaa en muista. Todella pieni aikakin kuitenkin oli, sen muistan. Olisiko ollut 15 minuuttia.

• puoli tuntia

tuo 10 000 lyöntimäärä!

• vuonna 1993

Itse kirjoitin 10 minuutissa 2014 lyöntiä. Virhelyöntejä 5 kpl = 50 virhepistettä. Nettolyönnit 1964. Meillä ei sen kummemmin arvosteltu, annettiin vaan todistus lyöntimäärästä. Olis kiva kokeilla mitä tänä päivänä saa kirjoitettua, kun kymmensormijärjestelmästä on käytössä ihan oma versio. :)

• ....

Meijän sairaalassa se on 7500/ puoltuntia. Jossakin toisessa sairaalassa kuulemma 8000/ puoltuntia. Riippuu paikasta..

• ja sitten
        .... kirjoitti:

Meijän sairaalassa se on 7500/ puoltuntia. Jossakin toisessa sairaalassa kuulemma 8000/ puoltuntia. Riippuu paikasta..

kun nopeus alkaa vaikuttamaan palkkaan niin täytyy olla suoritettuna virallinen nopeuskoe ja ne euromäärät mitä saa on jotain pariakymppiä per nopeustaso.

• millä kirjoittaa

Muistelen, että aikoinaan tavallisella kirjoituskoneella kiitettävän raja oli 7500/puoli tuntia ja sallittu virhe% 0,5. Itse kirjoitan tietsikalla kolmisentuhatta/10 min, mutta virheraja ylittyy, ellen korjaile.

• nykyään kai

puhutaankin tekstinkäsittelynopeudesta eikä konekirjoitusnopeudesta. Muuten, jääkö ne virhelyönnit näkyviin esim. wordin tilastotietoihin - ei ilmeisesti - eli sopii sitten solkata, niin minäkin teen, ja olen pulassa sitten kun pitäisi joku saakurin itsejäljentävä lomakesarja kirjoittaa koneella!!! VERY FUNNY!

• VÄHINTÄÄN!!!

Onpas teillä hitaat sormet.

• 7 500 vaatimus ½ t

Missä voi kokeen suorittaa todistetusti?

• joo...

Kysypä oppilaitoksista. Missäpäin Suomea olet? Nopeammin sitä kirjoittaa, jos kirjoittaa sanelusta, paperilta "sokkona" hitaammin. Valittettavasti vain paperilta luku kokeissa mahdollista...

Word ei rekisteröi virhelyöntejä. Mutta jospa käyttävät jotain toista ohjelmaa,,, näissä erilaisissa näppäilyohjelmissa usein on se ominaisuus, että sanan ollessa kesken voi korjata, mutta askelpalautin ei enää toimi välilyönnin jälkeen.

Turun seudulla ammatti-instituutti järjestää näköjään nopeustestejä... ja kyllä niitä kannattaa kysellä muistakin paikoista, joissa sihteerikoulutusta järjestetään...

• jäykkä rakkine
        joo... kirjoitti:

Kysypä oppilaitoksista. Missäpäin Suomea olet? Nopeammin sitä kirjoittaa, jos kirjoittaa sanelusta, paperilta "sokkona" hitaammin. Valittettavasti vain paperilta luku kokeissa mahdollista...

Word ei rekisteröi virhelyöntejä. Mutta jospa käyttävät jotain toista ohjelmaa,,, näissä erilaisissa näppäilyohjelmissa usein on se ominaisuus, että sanan ollessa kesken voi korjata, mutta askelpalautin ei enää toimi välilyönnin jälkeen.

Turun seudulla ammatti-instituutti järjestää näköjään nopeustestejä... ja kyllä niitä kannattaa kysellä muistakin paikoista, joissa sihteerikoulutusta järjestetään...

ONko nyt niin, että tietokoneella tehdään nuo nopeustestit? Itse valmistuin kauppaopistosta vuonna 1964 ja silloin ei tietenkään mitään tietokoneita ollut. Oli ihan aito kirjoituskone. Jäykkäkin mokoma. En enää muista lukuja, mutta todistukseen sain konekirjoituksesta 7. Kyllä minä nyt tietokoneella huomattavasti nopeammin kirjoittaisin

• juytk k

Muistaakseni netissä on joku testi, josta saa tuloksen, että millainen konekirjoitusnopeus on. Käsittääkseni testejä konekirjoitusnopeudesta ei enää tehdä, koska konekirjoitusta ei enää nykyisin opeteta kaupallisella alalla. Jos työnantaja kysyy sitä, niin voi kertoa, että mikä konekirjoitusnopeus on. Yleensä työnantaja ei kysy nopeutta ellei kyse ole tallentajasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe