Onko Volvon geartronic kestävä vaihteisto?

Kysyisin, että minkälaisia kokemuksia teillä on tästä geartronic:sta? Olen kuullut, että se ei kestäisi suuria vääntöjä, pitääkö paikkansa? Onko hyvä valinta tulevaan autooni, 2.5T koneeseen se sopisi todella hyvin. Antakaa mielipiteitä, kokemuksia ja ei kiitos provoja, eikä mutulla heitettyjä vastauksia, vaan ihan omistajien mielipiteitä.

Ps. Kiitoksia jo etukäteen asiallisista vastauksista!!!!!
Ilmoita


Ostin tuollaisen kaytettyna ja olen itse ajanut 25 tkm (nyt mittarissa vajaa 80 tkm). Ei ole ollut ongelmia. Tosin taytyy sanoa etta itse Geartronic:ia en itse valttamatta uuteen autoon ostaisi, eipa ainakaan meikalaisen tule sita manuaaliasennossa kaytettya oikeastaan koskaan. Automaattipuoli pelaa niin hyvin...:-)
6 VASTAUSTA:
200 tkm ja laatikossa vika. Kallis korjattava ja hankala löytää oikeaa... ja a... muuten niin mukava
WEBA kirjoitti:
200 tkm ja laatikossa vika. Kallis korjattava ja hankala löytää oikeaa... ja a... muuten niin mukava
Hyvä laatikko joo, siihen asti ku prakas. Mulla töksäyttää kakkoselta kolmoselle vaihtaessa. Volvon merkkiliike sano, että lääkkeeksi on tarjota koko perkeleen laatikon vaihto, kuinkas muuten. Kilometrejä about 130tkm. Prkl.
Volvot mättää kirjoitti:
Hyvä laatikko joo, siihen asti ku prakas. Mulla töksäyttää kakkoselta kolmoselle vaihtaessa. Volvon merkkiliike sano, että lääkkeeksi on tarjota koko perkeleen laatikon vaihto, kuinkas muuten. Kilometrejä about 130tkm. Prkl.
joo itselläni on vaihdettu volvoon 280tkm kohdalla tehdas uusi laatikko ja nyt ajettu 292tk ja laatikko rikki. oireena kakkoselta kolmoselle vaihtaessa nykäisee ja vaihteistosta ei löydy välillä kutos (6) vaihdetta.
nyt odotellaan avainvaunulta tietoa kuka maksaa ja mitä maksaa.. eli en kyllä suosittele kenellekkään kyseistä vaihteistoa.
T.N.T.8.5 kirjoitti:
joo itselläni on vaihdettu volvoon 280tkm kohdalla tehdas uusi laatikko ja nyt ajettu 292tk ja laatikko rikki. oireena kakkoselta kolmoselle vaihtaessa nykäisee ja vaihteistosta ei löydy välillä kutos (6) vaihdetta.
nyt odotellaan avainvaunulta tietoa kuka maksaa ja mitä maksaa.. eli en kyllä suosittele kenellekkään kyseistä vaihteistoa.
248tkm. ja laatikko nykii varsinkin lämpöisenä nelos ja kutosvaihteelle vaihtaessa sekä manuaali että automaattipuolella. Merkkiliike ei edes yritä korjata. Uutta vaan tilalle. Uusi laatikko vaihtotyöt öljyt ym. kerrottiin hinnaksi yht. 6570€ Onko vähä kallista remonttia???
Tämmöstä... kirjoitti:
248tkm. ja laatikko nykii varsinkin lämpöisenä nelos ja kutosvaihteelle vaihtaessa sekä manuaali että automaattipuolella. Merkkiliike ei edes yritä korjata. Uutta vaan tilalle. Uusi laatikko vaihtotyöt öljyt ym. kerrottiin hinnaksi yht. 6570€ Onko vähä kallista remonttia???
Uusi laatikko kestää varmaan vähintään saman verran eli kokonaiskuluksi tulee 1,3 senttiä/km. Jos ajat paljon km-korvausajoa (korvaus 46 senttiä/km), niin ei merkittävä kulu tuolla km-määrällä. Tosin yhdellä kertaa yllätyksellinen summa, jos ei ole varautunut.

Tosin autosi arvo on nyt hieman alle 20000 eur (uusihan maksaa vähintään 57 000), joten tuntuuhan korjaus isolta, joka maksaa 30% auton nykyarvosta. Osalla kyllä laatikko kestää 500tkm ja osalla ei. Ajotyylin agressiivisuus voi vaikuttaa merkittävästi kestoon.
Volvot mättää kirjoitti:
Hyvä laatikko joo, siihen asti ku prakas. Mulla töksäyttää kakkoselta kolmoselle vaihtaessa. Volvon merkkiliike sano, että lääkkeeksi on tarjota koko perkeleen laatikon vaihto, kuinkas muuten. Kilometrejä about 130tkm. Prkl.
Mitä tarkoitat hyvällä, kun puhut Volvon automaattilootasta, itselläni kyllä kesti rikkoutumatta 150000km, mutta sitten vaihdoin pois, laatikko Volvossa toimii esim ruumisautoissa, ja suoralla tiellä, mutta mutkaisella, jossa joutuu vaihtamaan, niin menee arpomiseksi, eli ei ehdi mukaan, kun nopeus vaihtuu pieniin kiihdytyksiin, ja nopeuden vähentämiseen. Kannattaisi käydä vertailemassa Audin, BMV, jopa Mersunkin automaatteihin.
+Lisää kommentti
vääntöjä volvoissa taida olla tarjolla muilla koneilla, joten luulis tuon siis kestävän.
mikäs se vaihtoehto sitten olis, manuska? ei kiitos rumpalin työvälineitä ainakaan minulle.
Ilmoita
Jumaleissön, Geartronicit kestää yli 200tkm??

Hitto Subaruissa laukee laatikot ja viskolukko siinä 100tkm paikkeilla, ja sitä ei pidetä edes mitenkään erikoisen huonona :)
1 VASTAUS:
mahtasto nää subarut mistä laukee laatikko ja visko olla alunperin reilu 200hv imppuja mitkä lastutettu liki tuplatehoisiks ja sikapoljennas ollu.Kun en saa n-ryhmäläisestä parin vuoden kilpa-ajol rikki
+Lisää kommentti
oletteko öljyjä vaihtanu ennen särkymistä
Ilmoita
Se laatikkohan on GM:n 4T65E eikä se kestä missään autossa, kun maksimissaan 180 000 km.
Ilmoita
Tuossa s80 aluperin käytettin eri laatikkoa kuin muissa ,kuten tuossa yllä jo sanottiin kaikissa muissa automaatti on aisinin tekemä ja vääntöä se ei kestä yli 460nm.
1 VASTAUS:
Siis T6 tuo Gm aski.
+Lisää kommentti
V70 automaatti ja ajettu 486000 km ja pelaa kuh enkeli. Kolme kertaa oon tuona aikana vaihtanut lootan öljyt ja 1500 kg vaunua on tullut vedettyä noin 10000 km
aikoinaan. Ei ainakaan tähän mennessä valittamista.
3 VASTAUSTA:
V70 T5 ja 300 tkm takana ja hyvin kestää laatikko, laatikon öljynvaihdosta huolehtiminen melko pieni juttu autoilun kokonaiskustannuksissa
meneekö 400 tkm kirjoitti:
V70 T5 ja 300 tkm takana ja hyvin kestää laatikko, laatikon öljynvaihdosta huolehtiminen melko pieni juttu autoilun kokonaiskustannuksissa
Miten ne öljyt vaidetaan, möäärä, mittatikku jne?
vippe4 kirjoitti:
Miten ne öljyt vaidetaan, möäärä, mittatikku jne?
Korjaamo juttuja automaattivaihteisissa yleensä...
+Lisää kommentti
Autona S80 T6 ja moottorin tehot kevyen kenttä päivityksen jälkeen 320Hv/430Nm. Ja eikä ole mitään murheita ollut tuon Gm geartronic laatikon kanssa. Öljyt kun muistaa vaihtaa niin minimoi nuo murheet.
Ilmoita
onko noissa Aisinin laatikko? Voiko sitä vahvistaa? Automaattilaatikoissa kannattaa melkein vaihtaa öljyt tiheämmin mitä suositellaan, varsinkin sellaisissa tapauksissa jossa koneesta otetaan enemmän (tai paljon) vääntöä ulos....
Ilmoita
Siinä on vaan sellanen pikku kikka että Volvon huolto-ohjelmassa, jota käytetään S80 T6 autoon, ei ole vaihdelaatikkoöljyjen vaihtoja ollenkaan. Eli laatikkoöljyjen vaihto EI KUULU huolto-ohjelmaan. Jotkut liikkeet eivät sitä edes suostu tekemään. Uudet öljyt saat uudella laatikolla on periaate. Vikojen yllättäessä, volvolla on kyllä korjaus autoosi: Uusi vaihdelaatikko, n.5000e. EI voi kun raivolla ihmetellä tätä toimintaa.
Ilmoita
ok
Ilmoita
Kyllä ne öljyt sinne laatikkoon saa vaihdettua ei nyt kannata olla niin uus avuton.
Ilmoita
Kuopiossa ainaskin merkkihuollossa eli Avain-Vaunussa tekevät oikeaoppisesti automaattivaihteiston öljynvaihdon ns. huuhtelumenetelmällä, se siis tarkoittaa käsittääkseni sitä että pusketaan uutta öljyä niin kauan sisään että joka paikkaan (myös momentinmuuntimeen) virtaa uutta öljyä ja entinen likainen öljy kaikkine paskoineen poistuu kokonaan systeemistä... en tiedä menikö tuo nyt ihan oikein... Mutta joka tapauksessa tämä menetelmä on paljon parempi kuin se että valutetaan tyhjennyspropusta ja sitten täytetään uutta öljyä tilalle.... nimittäin huuhtelemalla saadaan ne paskat pois ja ulos... Ja tottakai suodattimet pitää vaihtaa myös! Tuolla Kuopiossa hintakaan ei ollut paha, jotain 250 - 300 euroa?
Ilmoita
Noista menee venttiilikoneisto jos niihin ei vaihdeta öljyjä. Jos ajetaan paljon kaupungissa tai vedetään kärryä niin ehdottomasti 60-80tkm välein öljyt muuten ei kestä. Mun mielestä vaikka ajettais maantieajoa kokoajan niin öljyt on järkevä vaihtaa 60-80tkm välein. Ei noilla kilometreillä ole minusta iso kustannus.

Se on jännä, että huollot vaihtaa uuden laatikon jonka hinta on 5000-8000€ kun uusi venttiilipöytä maksaa 790€. Harvemmin kun nuo aisinin laatikot hajoaa mekaanisesti. Tuota laatikkoa on ihan turhaan haukuttu kun syyt löytyy omistajasta. Uskallan väittää, että oikein pidettynä yksi parhaimia automaatteja.
Ilmoita
Minulla v70 d5 awd 2008 ajettu 297tkm ja laatikkolle ei ole tarvinnut tehdä mitään.
1 VASTAUS:
V70 T4 2001 313 tkm, Geartronic-vaihteisto toiminut ongelmitta koko ajan. Pahimmillaan ajeltu alle -40 asteen pakkasissa. 300 tkm:n kohdalla vaihdatin 1. kerran öljyt. Käsivalintamahdollisuudelle ei oikeasti mitään käyttöä/tarvetta.
+Lisää kommentti
On noita kuulemma "parit" porsinut. Tän laatikon tienoilta olen ainoan kerran kuullut huoltoneuvojan sanovan naispuoliselle asiakkaalle vaikerrellen "tuota, istutaanpa nyt aivan rauhassa alas ja katsotaan mitä autolle pitäisi tehdä"

Se 7t remppaan voi aiheuttaa lievää vapinaa polvissa. Kyseisellä kerralla taidettiin myös kyyneleitä yrittää peitellä.
3 VASTAUSTA:
s.a.kari mikä on V70 T4??sellasta oo olemassakaan.
ja venttiilipöytä volvolta ei todellakaan lähde 790e
Mistä näitä satusetiä riittää?Jos ei oo omakohtaisia kokemuksia kyseisistä autoista niin kannattaa pitää sormet pois näppikseltä.
Yli 20vuotta oon ajanut volvoilla(kaikki automaatilla)mm.240,740,850,940,s90.s80,v70,xc90 on ollut bensa ja dieselkoneella,etu/takavetoja awd malleja.
Autoja ollut yli 20kpl mittarilukemat 150tkm ylöspäin aina 550tkm asti ja yks ainut laatikko mennyt vaihtoon joka sekin ajettu vain 170tkm ja volvosopimus voimassa koko ajalta laatikkoöljyt ajallaan vaihdettu.Joskus se osuu jokaisen kohdalle,vaikka uus laatikko ei ilmanen ollutkaan ei mulla oo mitään moittimista volvoista edelleenkään niillä jatketaan tänäkin päivänä.
Monia pelottaa varmaan kun mittarissa alkaa oleen puolimiljoonaa km sitähän ei kaikenmerkkisissä autoissa näe koskaan:-)
Eikä tarvi omistaa hitsiä!!
Minulla S80 D5 vm. 2002. Laatikkona Aisin Warner ja nyt jo meni automaattilaatikko hajalle vuonna 2018. Ja ajettukin Volvolla vasta 672 416 km,,,, on ne kyllä heikkoa tekoa. Pitänee laittaa joko korean poikien ihme, jolla kuulemma pääsee pidemmälle??
Juu kannattaa vaihtaa. Itseltä löytyy Transporterista Aisinin huoltovapaa loota ja 600 000 näille laatikoille tuntuu olevan se mitä ne kestävät ajoa. Venttiilipöytähän noista menee, tai oikeastaan tiivisteet menevät ja ohivuoto kasvaa liian suureksi. Venttiilipöydän saa muistaakseni johonkin tonnin hintaan.
+Lisää kommentti
Kylläpäs on V70 T4 180hv jotta siinä faktaa ja ylimpänä T5:nen kattokaapa uusien volvojen sivut.
1 VASTAUS:
Ei ole 2001 mallista T4
+Lisää kommentti
Ajotavalla pystyy varmasti paljo vaikuttamaan, ei vaihdeta pakilta D:lle ennen kuin auto on pysähtyny jne
1 VASTAUS:
Repiminen rikkoo kaiken, automaatitkin. Automaatit kestää normaalia ajoa niin kuin manuaalikin, kummatkin saa kulumaan rikki kun poljetaan väärällä tavalla. Ei ne laatikot ole täydellisiä, välityksiä pitäisi tuplasti enemmän että vääntö ei rikkoisi laatikkoa..
+Lisää kommentti
Ketju vanha , mutta aihepiiri aina ajankohtainen.

Säännölliset öljyn- ja suodattimenvaihdot (mieluten se oikea öljyn huuhteluvaihto), sekä oikea käyttötapa, niin kyllä noiden askien tulisi kestää vakaasti.

.

"5 Things You Should Never Do In An Automatic Transmission Vehicle"

- https://www.youtube.com/watch?v=6zzEtxJkC7Y

Sekä:

"Ajatko kaksoiskytkin-periaatteella toimivalla automaatilla? Varo: Näitä ohjeita rikkomalla saat laatikkosi taatusti hajalle"

- http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001215599.html

.
Ilmoita
Tälläisiä on yli 200tkm ajetut.
1 VASTAUS:
Niinpä, ei enää voi vannoa että auto kestää, hinnassa se ei juurikaan näy. 200tkm pitäs se 10k maksaa vaikka mikä vaan kallis vika on jo ovella
+Lisää kommentti
Geartronicista pitää vaihtaa öljyt säännöllisesti. Ihmeellistä, ettei ole huolto-ohjelmassa. Vähintään sama vaihtoväli kuin nokka-akselin hihnassa.
Ilmoita
I SHIT Vaihdeisto ei hyvä hankala huoltaa s 80 4x4 model.
Ilmoita
Vähän myöhässä tämä kommentti, mutta. Itsellä ollut Volvon automaatteja nyt kaksi. Ensimmäinen lähti minulta reilu 300tkm ajettuna ja ei mitään vikaa laatikossa, öljyt vaihdettu 60tkm välein. Nyt S60 kohta samat 300tkm ja ainakin tähän asti moitteitta toiminut. Yksi asia automaatissa on, että et pakilta vahdissa vaihda ajovaihteelle ja päinvastoin. Toinen asia, että anna auton käydä sen aikaa, että kierrokset tasoittuu/ laskee normaalille, sitten vasta liikkeelle. Kyllä Volvon laatikko on moneen muuhun nähden kestävä.
Ilmoita
Sisin warner on valmistanut jo n.15 vuotta Volvoihin geartronic automaattivaihteistot, hyviä kestäviä ovat, itsellä 8 vaihtinen tällähetkellä.
Ilmoita
Jep. Sanon samat. Kestäviä vaihteistoja ovat, kunhan öljyt muistaa vaihtaa säännöllisesti! Silloin kestää todella hyvin kilometrejä!

Omasta kokemuksesta voin sanoa että ainakin Mersun laatikot ovat hajonneet vaikka on öljyt vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti. On tullut kalliita remontteja +2000e
Ilmoita
Käsitinkö oikein että kummatkin kestaa t6sen gm ja 2.5t geart.. jos öljyjä vaihellaan
Ilmoita
OBS! en ole ikinä kuulut,ja nähnyt että volvon voiman siirto olis pettänyt,ja hajonnut,on nytkin volvo 850 GLT automatti joka on kulkenut 220 000kilm olen tämän pitänyt vain muisto esineenä,koska olen itse ollut mukana kun tästä tehtiin proto tyyppi,ja hammas pyöriä valmistettiin,latikkoihin europan suurimmassa pajassa joka oli silloin omistaja BENGT LAGERANS,ja fima oli nimeltä VIRSBO BRUK,ja latikot kasattiin SÖPINGISSÄ,on ollut volvo amatsoneja 142 144 164 s60 S80 tällä hetkellä on V70 eranoli eikä ole ikinä ollut vaihdelatikko ongelmia!mutta tietenkään ei ole ikuinen mutta tiedän TAXSI jotka on kulkenut 450 000-600 000kilme ilman ongelmitta !!!
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Onko Volvon geartronic kestävä vaihteisto?

Kysyisin, että minkälaisia kokemuksia teillä on tästä geartronic:sta? Olen kuullut, että se ei kestäisi suuria vääntöjä, pitääkö paikkansa? Onko hyvä valinta tulevaan autooni, 2.5T koneeseen se sopisi todella hyvin. Antakaa mielipiteitä, kokemuksia ja ei kiitos provoja, eikä mutulla heitettyjä vastauksia, vaan ihan omistajien mielipiteitä.

Ps. Kiitoksia jo etukäteen asiallisista vastauksista!!!!!

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta