Onko Volvon geartronic kestävä vaihteisto?

Tuleva Volvoilija

Kysyisin, että minkälaisia kokemuksia teillä on tästä geartronic:sta? Olen kuullut, että se ei kestäisi suuria vääntöjä, pitääkö paikkansa? Onko hyvä valinta tulevaan autooni, 2.5T koneeseen se sopisi todella hyvin. Antakaa mielipiteitä, kokemuksia ja ei kiitos provoja, eikä mutulla heitettyjä vastauksia, vaan ihan omistajien mielipiteitä.



Ps. Kiitoksia jo etukäteen asiallisista vastauksista!!!!!

58

52621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V70 T5 2001

      Ostin tuollaisen kaytettyna ja olen itse ajanut 25 tkm (nyt mittarissa vajaa 80 tkm). Ei ole ollut ongelmia. Tosin taytyy sanoa etta itse Geartronic:ia en itse valttamatta uuteen autoon ostaisi, eipa ainakaan meikalaisen tule sita manuaaliasennossa kaytettya oikeastaan koskaan. Automaattipuoli pelaa niin hyvin...:-)

      • WEBA

        200 tkm ja laatikossa vika. Kallis korjattava ja hankala löytää oikeaa... ja a... muuten niin mukava


      • Volvot mättää
        WEBA kirjoitti:

        200 tkm ja laatikossa vika. Kallis korjattava ja hankala löytää oikeaa... ja a... muuten niin mukava

        Hyvä laatikko joo, siihen asti ku prakas. Mulla töksäyttää kakkoselta kolmoselle vaihtaessa. Volvon merkkiliike sano, että lääkkeeksi on tarjota koko perkeleen laatikon vaihto, kuinkas muuten. Kilometrejä about 130tkm. Prkl.


      • T.N.T.8.5
        Volvot mättää kirjoitti:

        Hyvä laatikko joo, siihen asti ku prakas. Mulla töksäyttää kakkoselta kolmoselle vaihtaessa. Volvon merkkiliike sano, että lääkkeeksi on tarjota koko perkeleen laatikon vaihto, kuinkas muuten. Kilometrejä about 130tkm. Prkl.

        joo itselläni on vaihdettu volvoon 280tkm kohdalla tehdas uusi laatikko ja nyt ajettu 292tk ja laatikko rikki. oireena kakkoselta kolmoselle vaihtaessa nykäisee ja vaihteistosta ei löydy välillä kutos (6) vaihdetta.
        nyt odotellaan avainvaunulta tietoa kuka maksaa ja mitä maksaa.. eli en kyllä suosittele kenellekkään kyseistä vaihteistoa.


      • Tämmöstä...
        T.N.T.8.5 kirjoitti:

        joo itselläni on vaihdettu volvoon 280tkm kohdalla tehdas uusi laatikko ja nyt ajettu 292tk ja laatikko rikki. oireena kakkoselta kolmoselle vaihtaessa nykäisee ja vaihteistosta ei löydy välillä kutos (6) vaihdetta.
        nyt odotellaan avainvaunulta tietoa kuka maksaa ja mitä maksaa.. eli en kyllä suosittele kenellekkään kyseistä vaihteistoa.

        248tkm. ja laatikko nykii varsinkin lämpöisenä nelos ja kutosvaihteelle vaihtaessa sekä manuaali että automaattipuolella. Merkkiliike ei edes yritä korjata. Uutta vaan tilalle. Uusi laatikko vaihtotyöt öljyt ym. kerrottiin hinnaksi yht. 6570€ Onko vähä kallista remonttia???


      • riippakivi
        Tämmöstä... kirjoitti:

        248tkm. ja laatikko nykii varsinkin lämpöisenä nelos ja kutosvaihteelle vaihtaessa sekä manuaali että automaattipuolella. Merkkiliike ei edes yritä korjata. Uutta vaan tilalle. Uusi laatikko vaihtotyöt öljyt ym. kerrottiin hinnaksi yht. 6570€ Onko vähä kallista remonttia???

        Uusi laatikko kestää varmaan vähintään saman verran eli kokonaiskuluksi tulee 1,3 senttiä/km. Jos ajat paljon km-korvausajoa (korvaus 46 senttiä/km), niin ei merkittävä kulu tuolla km-määrällä. Tosin yhdellä kertaa yllätyksellinen summa, jos ei ole varautunut.

        Tosin autosi arvo on nyt hieman alle 20000 eur (uusihan maksaa vähintään 57 000), joten tuntuuhan korjaus isolta, joka maksaa 30% auton nykyarvosta. Osalla kyllä laatikko kestää 500tkm ja osalla ei. Ajotyylin agressiivisuus voi vaikuttaa merkittävästi kestoon.


      • 1069
        Volvot mättää kirjoitti:

        Hyvä laatikko joo, siihen asti ku prakas. Mulla töksäyttää kakkoselta kolmoselle vaihtaessa. Volvon merkkiliike sano, että lääkkeeksi on tarjota koko perkeleen laatikon vaihto, kuinkas muuten. Kilometrejä about 130tkm. Prkl.

        Mitä tarkoitat hyvällä, kun puhut Volvon automaattilootasta, itselläni kyllä kesti rikkoutumatta 150000km, mutta sitten vaihdoin pois, laatikko Volvossa toimii esim ruumisautoissa, ja suoralla tiellä, mutta mutkaisella, jossa joutuu vaihtamaan, niin menee arpomiseksi, eli ei ehdi mukaan, kun nopeus vaihtuu pieniin kiihdytyksiin, ja nopeuden vähentämiseen. Kannattaisi käydä vertailemassa Audin, BMV, jopa Mersunkin automaatteihin.


      • Anonyymi
        1069 kirjoitti:

        Mitä tarkoitat hyvällä, kun puhut Volvon automaattilootasta, itselläni kyllä kesti rikkoutumatta 150000km, mutta sitten vaihdoin pois, laatikko Volvossa toimii esim ruumisautoissa, ja suoralla tiellä, mutta mutkaisella, jossa joutuu vaihtamaan, niin menee arpomiseksi, eli ei ehdi mukaan, kun nopeus vaihtuu pieniin kiihdytyksiin, ja nopeuden vähentämiseen. Kannattaisi käydä vertailemassa Audin, BMV, jopa Mersunkin automaatteihin.

        ho hoijaa bemmit ja mersut testattu ja samoja paskoja kun tuo mun volvo s80 zf loota nyt ajettu 380 000 eikä vielä rempattu mu hidas vaihtaan niinku meseki samalla lootalla ollu uudesta asti


      • Anonyymi
        WEBA kirjoitti:

        200 tkm ja laatikossa vika. Kallis korjattava ja hankala löytää oikeaa... ja a... muuten niin mukava

        Älä Autiikko keksi.


      • Anonyymi

    • eikä sen kummempia

      vääntöjä volvoissa taida olla tarjolla muilla koneilla, joten luulis tuon siis kestävän.
      mikäs se vaihtoehto sitten olis, manuska? ei kiitos rumpalin työvälineitä ainakaan minulle.

    • Näemmä kestää

      Jumaleissön, Geartronicit kestää yli 200tkm??

      Hitto Subaruissa laukee laatikot ja viskolukko siinä 100tkm paikkeilla, ja sitä ei pidetä edes mitenkään erikoisen huonona :)

      • vrx 06

        mahtasto nää subarut mistä laukee laatikko ja visko olla alunperin reilu 200hv imppuja mitkä lastutettu liki tuplatehoisiks ja sikapoljennas ollu.Kun en saa n-ryhmäläisestä parin vuoden kilpa-ajol rikki


      • Anonyymi

        400km Subarussa ja automaattivaihdelaatikko sekä viskot ovat alkuperäisiä ja täysin kunnossa! Taisi olla jonku bemari teinin provo?


    • hannu.bleck

      oletteko öljyjä vaihtanu ennen särkymistä

    • bbtrtsdsvatrawrt

      Se laatikkohan on GM:n 4T65E eikä se kestä missään autossa, kun maksimissaan 180 000 km.

    • gs birotor

      Tuossa s80 aluperin käytettin eri laatikkoa kuin muissa ,kuten tuossa yllä jo sanottiin kaikissa muissa automaatti on aisinin tekemä ja vääntöä se ei kestä yli 460nm.

      • gs birotor

        Siis T6 tuo Gm aski.


    • jjss

      V70 automaatti ja ajettu 486000 km ja pelaa kuh enkeli. Kolme kertaa oon tuona aikana vaihtanut lootan öljyt ja 1500 kg vaunua on tullut vedettyä noin 10000 km
      aikoinaan. Ei ainakaan tähän mennessä valittamista.

      • meneekö 400 tkm

        V70 T5 ja 300 tkm takana ja hyvin kestää laatikko, laatikon öljynvaihdosta huolehtiminen melko pieni juttu autoilun kokonaiskustannuksissa


      • vippe4
        meneekö 400 tkm kirjoitti:

        V70 T5 ja 300 tkm takana ja hyvin kestää laatikko, laatikon öljynvaihdosta huolehtiminen melko pieni juttu autoilun kokonaiskustannuksissa

        Miten ne öljyt vaidetaan, möäärä, mittatikku jne?


      • vippe4 kirjoitti:

        Miten ne öljyt vaidetaan, möäärä, mittatikku jne?

        Korjaamo juttuja automaattivaihteisissa yleensä...


    • 1+6

      Autona S80 T6 ja moottorin tehot kevyen kenttä päivityksen jälkeen 320Hv/430Nm. Ja eikä ole mitään murheita ollut tuon Gm geartronic laatikon kanssa. Öljyt kun muistaa vaihtaa niin minimoi nuo murheet.

    • twetwetwtwwtet

      onko noissa Aisinin laatikko? Voiko sitä vahvistaa? Automaattilaatikoissa kannattaa melkein vaihtaa öljyt tiheämmin mitä suositellaan, varsinkin sellaisissa tapauksissa jossa koneesta otetaan enemmän (tai paljon) vääntöä ulos....

    • asd

      Siinä on vaan sellanen pikku kikka että Volvon huolto-ohjelmassa, jota käytetään S80 T6 autoon, ei ole vaihdelaatikkoöljyjen vaihtoja ollenkaan. Eli laatikkoöljyjen vaihto EI KUULU huolto-ohjelmaan. Jotkut liikkeet eivät sitä edes suostu tekemään. Uudet öljyt saat uudella laatikolla on periaate. Vikojen yllättäessä, volvolla on kyllä korjaus autoosi: Uusi vaihdelaatikko, n.5000e. EI voi kun raivolla ihmetellä tätä toimintaa.

      • Anonyymi

        Niin ja semmonen pikku juttu, että ne öljyt kannattaa lootaan vaihtaa 60-80tkm välein ni kestää hyvin. Kyllä niitä paikkoja on missä vaihdetaan vaikka kuinka paljon.


    • volvo 960

      ok

    • kädettömät miehet?

      Kyllä ne öljyt sinne laatikkoon saa vaihdettua ei nyt kannata olla niin uus avuton.

    • Kuopio / Avain-Vaunu

      Kuopiossa ainaskin merkkihuollossa eli Avain-Vaunussa tekevät oikeaoppisesti automaattivaihteiston öljynvaihdon ns. huuhtelumenetelmällä, se siis tarkoittaa käsittääkseni sitä että pusketaan uutta öljyä niin kauan sisään että joka paikkaan (myös momentinmuuntimeen) virtaa uutta öljyä ja entinen likainen öljy kaikkine paskoineen poistuu kokonaan systeemistä... en tiedä menikö tuo nyt ihan oikein... Mutta joka tapauksessa tämä menetelmä on paljon parempi kuin se että valutetaan tyhjennyspropusta ja sitten täytetään uutta öljyä tilalle.... nimittäin huuhtelemalla saadaan ne paskat pois ja ulos... Ja tottakai suodattimet pitää vaihtaa myös! Tuolla Kuopiossa hintakaan ei ollut paha, jotain 250 - 300 euroa?

    • Vaihtakaa öljyt

      Noista menee venttiilikoneisto jos niihin ei vaihdeta öljyjä. Jos ajetaan paljon kaupungissa tai vedetään kärryä niin ehdottomasti 60-80tkm välein öljyt muuten ei kestä. Mun mielestä vaikka ajettais maantieajoa kokoajan niin öljyt on järkevä vaihtaa 60-80tkm välein. Ei noilla kilometreillä ole minusta iso kustannus.

      Se on jännä, että huollot vaihtaa uuden laatikon jonka hinta on 5000-8000€ kun uusi venttiilipöytä maksaa 790€. Harvemmin kun nuo aisinin laatikot hajoaa mekaanisesti. Tuota laatikkoa on ihan turhaan haukuttu kun syyt löytyy omistajasta. Uskallan väittää, että oikein pidettynä yksi parhaimia automaatteja.

    • Volvomies

      Minulla v70 d5 awd 2008 ajettu 297tkm ja laatikkolle ei ole tarvinnut tehdä mitään.

      • s.a.kari

        V70 T4 2001 313 tkm, Geartronic-vaihteisto toiminut ongelmitta koko ajan. Pahimmillaan ajeltu alle -40 asteen pakkasissa. 300 tkm:n kohdalla vaihdatin 1. kerran öljyt. Käsivalintamahdollisuudelle ei oikeasti mitään käyttöä/tarvetta.


    • Niin huvittavaa

      On noita kuulemma "parit" porsinut. Tän laatikon tienoilta olen ainoan kerran kuullut huoltoneuvojan sanovan naispuoliselle asiakkaalle vaikerrellen "tuota, istutaanpa nyt aivan rauhassa alas ja katsotaan mitä autolle pitäisi tehdä"

      Se 7t remppaan voi aiheuttaa lievää vapinaa polvissa. Kyseisellä kerralla taidettiin myös kyyneleitä yrittää peitellä.

      • Volvo on pop

        s.a.kari mikä on V70 T4??sellasta oo olemassakaan.
        ja venttiilipöytä volvolta ei todellakaan lähde 790e
        Mistä näitä satusetiä riittää?Jos ei oo omakohtaisia kokemuksia kyseisistä autoista niin kannattaa pitää sormet pois näppikseltä.
        Yli 20vuotta oon ajanut volvoilla(kaikki automaatilla)mm.240,740,850,940,s90.s80,v70,xc90 on ollut bensa ja dieselkoneella,etu/takavetoja awd malleja.
        Autoja ollut yli 20kpl mittarilukemat 150tkm ylöspäin aina 550tkm asti ja yks ainut laatikko mennyt vaihtoon joka sekin ajettu vain 170tkm ja volvosopimus voimassa koko ajalta laatikkoöljyt ajallaan vaihdettu.Joskus se osuu jokaisen kohdalle,vaikka uus laatikko ei ilmanen ollutkaan ei mulla oo mitään moittimista volvoista edelleenkään niillä jatketaan tänäkin päivänä.
        Monia pelottaa varmaan kun mittarissa alkaa oleen puolimiljoonaa km sitähän ei kaikenmerkkisissä autoissa näe koskaan:-)
        Eikä tarvi omistaa hitsiä!!


      • Volvomies1956

        Minulla S80 D5 vm. 2002. Laatikkona Aisin Warner ja nyt jo meni automaattilaatikko hajalle vuonna 2018. Ja ajettukin Volvolla vasta 672 416 km,,,, on ne kyllä heikkoa tekoa. Pitänee laittaa joko korean poikien ihme, jolla kuulemma pääsee pidemmälle??


      • Volvo_V70_II

        Juu kannattaa vaihtaa. Itseltä löytyy Transporterista Aisinin huoltovapaa loota ja 600 000 näille laatikoille tuntuu olevan se mitä ne kestävät ajoa. Venttiilipöytähän noista menee, tai oikeastaan tiivisteet menevät ja ohivuoto kasvaa liian suureksi. Venttiilipöydän saa muistaakseni johonkin tonnin hintaan.


      • Anonyymi
        Volvomies1956 kirjoitti:

        Minulla S80 D5 vm. 2002. Laatikkona Aisin Warner ja nyt jo meni automaattilaatikko hajalle vuonna 2018. Ja ajettukin Volvolla vasta 672 416 km,,,, on ne kyllä heikkoa tekoa. Pitänee laittaa joko korean poikien ihme, jolla kuulemma pääsee pidemmälle??

        Minulla on myös S80 D5 2002. Heikko oli Aisin automaatti kun kesti vain 576 000km. No se oli omaa huolimattomuutta öljynvaihtojen kanssa. No Ruotsista löytyi Bilselsbasenista toimiva laatikko ja nyt mittarissa 620 000km. Ei ollut rakettitiedettä laatikon vaihto kun sattui löytymään työkalut ja toimivat kädet. On tämä kyllä mielenkiintoista jaarittelua näiden öljynvaihtojen kanssa. Jotkut idiootit vaihdettavat moottoriöljytkin 30 000km välein ja senhän tietää miten siinä käy, männänrenkaat kartoittuu jumiin ja alkaa motti syödä öljyä. Itse olen aina vaihtanut moottoriöljyt 10tkm välein ja moottorit on toimineet. Ai millä kokemuksella puhun, 55vuotta huolettu ja korjattukin. Omiakin autoja ollut 26 kpl. Vaihtakaa nyt hyvät ihmiset ne öljyt moottoriin, laatikkoon, haldexiin...


    • totuus esiin

      Kylläpäs on V70 T4 180hv jotta siinä faktaa ja ylimpänä T5:nen kattokaapa uusien volvojen sivut.

      • erämökki

        Ei ole 2001 mallista T4


    • Analiana

      Ajotavalla pystyy varmasti paljo vaikuttamaan, ei vaihdeta pakilta D:lle ennen kuin auto on pysähtyny jne

      • y8u7789uy98u98u

        Repiminen rikkoo kaiken, automaatitkin. Automaatit kestää normaalia ajoa niin kuin manuaalikin, kummatkin saa kulumaan rikki kun poljetaan väärällä tavalla. Ei ne laatikot ole täydellisiä, välityksiä pitäisi tuplasti enemmän että vääntö ei rikkoisi laatikkoa..


    • tomaateilla_mukavuutta

      Ketju vanha , mutta aihepiiri aina ajankohtainen.

      Säännölliset öljyn- ja suodattimenvaihdot (mieluten se oikea öljyn huuhteluvaihto), sekä oikea käyttötapa, niin kyllä noiden askien tulisi kestää vakaasti.

      .

      "5 Things You Should Never Do In An Automatic Transmission Vehicle"

      - https://www.youtube.com/watch?v=6zzEtxJkC7Y

      Sekä:

      "Ajatko kaksoiskytkin-periaatteella toimivalla automaatilla? Varo: Näitä ohjeita rikkomalla saat laatikkosi taatusti hajalle"

      - http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001215599.html

      .

    • erveererer

      Tälläisiä on yli 200tkm ajetut.

      • Ybgg

        Niinpä, ei enää voi vannoa että auto kestää, hinnassa se ei juurikaan näy. 200tkm pitäs se 10k maksaa vaikka mikä vaan kallis vika on jo ovella


    • h_ki

      Geartronicista pitää vaihtaa öljyt säännöllisesti. Ihmeellistä, ettei ole huolto-ohjelmassa. Vähintään sama vaihtoväli kuin nokka-akselin hihnassa.

    • tendersan

      I SHIT Vaihdeisto ei hyvä hankala huoltaa s 80 4x4 model.

    • trakktorimies

      Vähän myöhässä tämä kommentti, mutta. Itsellä ollut Volvon automaatteja nyt kaksi. Ensimmäinen lähti minulta reilu 300tkm ajettuna ja ei mitään vikaa laatikossa, öljyt vaihdettu 60tkm välein. Nyt S60 kohta samat 300tkm ja ainakin tähän asti moitteitta toiminut. Yksi asia automaatissa on, että et pakilta vahdissa vaihda ajovaihteelle ja päinvastoin. Toinen asia, että anna auton käydä sen aikaa, että kierrokset tasoittuu/ laskee normaalille, sitten vasta liikkeelle. Kyllä Volvon laatikko on moneen muuhun nähden kestävä.

    • Rryy

      Sisin warner on valmistanut jo n.15 vuotta Volvoihin geartronic automaattivaihteistot, hyviä kestäviä ovat, itsellä 8 vaihtinen tällähetkellä.

    • Raino12455

      Jep. Sanon samat. Kestäviä vaihteistoja ovat, kunhan öljyt muistaa vaihtaa säännöllisesti! Silloin kestää todella hyvin kilometrejä!

      Omasta kokemuksesta voin sanoa että ainakin Mersun laatikot ovat hajonneet vaikka on öljyt vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti. On tullut kalliita remontteja 2000e

    • Janappis

      Käsitinkö oikein että kummatkin kestaa t6sen gm ja 2.5t geart.. jos öljyjä vaihellaan

    • virsbo

      OBS! en ole ikinä kuulut,ja nähnyt että volvon voiman siirto olis pettänyt,ja hajonnut,on nytkin volvo 850 GLT automatti joka on kulkenut 220 000kilm olen tämän pitänyt vain muisto esineenä,koska olen itse ollut mukana kun tästä tehtiin proto tyyppi,ja hammas pyöriä valmistettiin,latikkoihin europan suurimmassa pajassa joka oli silloin omistaja BENGT LAGERANS,ja fima oli nimeltä VIRSBO BRUK,ja latikot kasattiin SÖPINGISSÄ,on ollut volvo amatsoneja 142 144 164 s60 S80 tällä hetkellä on V70 eranoli eikä ole ikinä ollut vaihdelatikko ongelmia!mutta tietenkään ei ole ikuinen mutta tiedän TAXSI jotka on kulkenut 450 000-600 000kilme ilman ongelmitta !!!

    • Anonyymi

      Hyviä kokemuksia , ei ongelmia , Volvo V70 D5 mittarissa 565000 km.

    • Anonyymi

      On tosi kestävä, ja toimiva laatikko, olen ajanut jo 255000km eikä mitään häikkää, molemmat puolet toimii tosi hyvin, etenkin vaunua vetäessä on hyvä tuo valita paoli.

    • Anonyymi

      S80 automaatti ajettu 800000km eikä mitään vikaa missään.

    • Anonyymi

      Hyviä kokemuksia on .
      Omallani on ajettu 570000 km vaihteistossa , no broblems.

    • Anonyymi

      Likaisilla öljyillä ei kannata automaateilla ajella, vaihtaa ajoissa.

      Värin muuttaneella öljyllä ajelu ei ole hyväksi. Laatikon toiminta heikkenee suunnitellusta vaikka se toimisi.

    • Anonyymi

      Mun kaverilla on nyrkkipaja jossa puolitusinaa näitä Geartronic laatikkoja halllinurkassa.
      Katsottiin nitä avattuja ja ne himmelit mitkä kuluvat ovat kuin jostain lastenleluista eli todella kevytrakenteista matskua.
      Olen ajanut 300000 km Volvo MK1 tinavitosella ja MK2 myös ahtamaton mosa eikä valittamista Borg&Warner laatikoista.
      ainoa tietysti jos öljyt vanhat niin nykäisee kakkoselle vaihtaessa kovassa kiihdytyksessä.
      Vaikka vanha topic olen nyt hankkimassa käytettyä automaatti Volvoa enkä viitsi hankkia Geartronicilla varustettua koska ajan yli 300000km. asti näillä laitteilla jos elän tietty.
      Mukava laatikko mutta ei luotettava ikääntyessään ja Volvon laatikon pitää kestää kilometrejä.

      • Anonyymi

        Se markkinointitermi "Geartronic" ei itsessään tarkoita muutakuin, että automaattilaatikkoa voi käyttää sähköisellä ohjauksella manuaalin tavoin, eli vaihtaa itse vaihdetta. Itse vaihdelaatikko on sama riippumatta onko se varustettu "Geartronic" ominaisuudella vai ei.

        Kannattaa vaihdattaa ne vaihdelaatikon öljyt säännöllisesti niin kyllä se laatikko kestää. Toki hajoamisen vaara kasvaa kilometrien lisääntyessä, mutta niin se menee kaikissa muissakin osissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe