Paljonko kilometrejä????

Erkka

Miten on kilometrejä karttunut? Itselläni noin 250 km. Talven tavoite Vuokatti hiihdossa, 60 km vapaalla. Suihkimisiin...

24

5427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiihtäjä-82

Vapaalla tyylillä 430 km. Ihan hyvä hiihtotalvi ollut kelienkin puolesta täällä Keski-Suomessa.

• minä

~2500km

• jts

n.100000 km!!35 vuoden aikana..nyt alkaa vissii olla jotain tonnin pintaan..tällee veteraani-iällä ei noi kilometrimäärät enää ratkase..vaan se laatu..pohja on senverran kova ettei tartte enää talvella lykätä mahottomasti..riippuu tietysti talvestakii..kesällähän se hiihtokunto rakennetaa..mulla tulee kesällä aika paljo kilometrejä ku oon hurahtanu toho rullaluisteluhiihtoo..se on hiton mukavaa touhua..tääläpäin on tota maaseutuasfalttia kiva räpeltää menemää..
      sellasta..-26..saharakeli..lepopäivä!!

• kuntoilija2

näillä lumilla olen hiihtänyt noin 2300km.

• hiihtomies 40

jts, paljonko sinä hiihdät kesäisin ja kummalla tyylillä vai molemmilla?
        Itse hiihdin viime kesänä 1210km perinteisen suksella. Kuitenkin luistelutyylillä välillä.
        Tähän lajiin taisin hurahtaa oikein tosissaan.
        Mulla on molemman tyylin sukset, mutta luistelusuksi on niin pirun raskasta että en oikein jaksa niillä mennä.(kumi pyörät). Perinteistä voisin mennä vaikka miten pitkään.(tuli tehtyä jopa viidentunnin lenkkejä).
        PS. Nyt Pakkasta 27,4

• jts
        hiihtomies 40 kirjoitti:

Itse hiihdin viime kesänä 1210km perinteisen suksella. Kuitenkin luistelutyylillä välillä.
        Mulla on molemman tyylin sukset, mutta luistelusuksi on niin pirun raskasta että en oikein jaksa niillä mennä.(kumi pyörät). Perinteistä voisin mennä vaikka miten pitkään.(tuli tehtyä jopa viidentunnin lenkkejä).
        PS. Nyt Pakkasta 27,4

2005 toukokuun alusta marraskuun 21:seen päivään..seuraavana päivänä sato lunta..
        ski rollia..n.1000km tasat.n.2300 km. luistelua..ja kaikki muut rämpimiset pitkin metsiä...n.300 km..soutua..n.200 km..vesijuoksuu..n.100 tuntii..ja kerkesin olla eukonkii harmina iha tarpeeks..mulla oli rullilla kesällä pisin lenkki n.70 km..pari-kolme..sellasta..

• M48
        hiihtomies 40 kirjoitti:

PS. Nyt Pakkasta 27,4

Jos luistelu kesäkelillä tuntuu raskaalta niin kokeile rullaluistimia. Ihan hyvä korvike luiteluhiihdolle. Täällä pohjoisessa on karkeat asfaltit, joten ei oikein mukavaa.Mutta monasti kyläilyreissulla otan rullat mukaan ja esim. Oulusa on mahtavat, sileät kevyenliikenteen väylät. Ja niitä riittää. Sileä, tuoreehko pikipinta, lämmin kesäilta, piiitkä lenkki, ja kiireesti saunaan ja terassille.

• maajänis

Tälle talvelle 1042 km. Tavoite 2500 km.

• supraflex

tällä viikolla 500 km rikki mikäli pakkasherra suo.

• TÄYNNÄ

TÄNÄ TALVENA

• atomicx

Nyt taisi lipsahtaa k kirjain tuohon m eteen:))

• jts

sanonpa näin kokemuksesta..taitaa olla huulijuttu..sori vaa..

• kuntohiihtjä1
        jts kirjoitti:

sanonpa näin kokemuksesta..taitaa olla huulijuttu..sori vaa..

Hiihtopäiviä tälletalvea voi olla noin 90 vrk, (marras,joulu,tammi) mikäli aikoo jaksaa hiihtää täytyy joskus pitää lepopäiväkin.
        Pakkaset ja kaikki muu vie muutamia päiviä. Sairastelut omansa.
        Sanoisin, että todellinen MAX hiihtomäärä näillä lumilla voi todellakin jollakin karpaasilla olla lähellä 2000 km, muuta harva siihen pääsee. 22 km joka päivä, ilman lepoja...Bull Shittiä

Itse lähestyn 500 km ensimmäinen hiihtopäivä oli 30.11. Tammikuussa sain kasaan vähän yli 300km, ja siihenkin täytyy olla matkassa lähes joka päivä. Viikon pakkasjakso huomioon ottaen

• M48
        kuntohiihtjä1 kirjoitti:

Hiihtopäiviä tälletalvea voi olla noin 90 vrk, (marras,joulu,tammi) mikäli aikoo jaksaa hiihtää täytyy joskus pitää lepopäiväkin.
        Sanoisin, että todellinen MAX hiihtomäärä näillä lumilla voi todellakin jollakin karpaasilla olla lähellä 2000 km, muuta harva siihen pääsee. 22 km joka päivä, ilman lepoja...Bull Shittiä

Itse lähestyn 500 km ensimmäinen hiihtopäivä oli 30.11. Tammikuussa sain kasaan vähän yli 300km, ja siihenkin täytyy olla matkassa lähes joka päivä. Viikon pakkasjakso huomioon ottaen

Olisi kiva kun tietäisi missäpäin kukin hiihtelee. Kyllä meillä täällä Kuusamossa joskus hiihdellään vielä toukokuullakin. Eli aikaa on. Mutta jos välillä pitää tehdä ansiotyötä, niin lyhyt on tuo kausi lumen päällä jos meinaa ehtiä tuhansia kilometrejä.

• hiihtelijä77
        kuntohiihtjä1 kirjoitti:

ehän kyllä 22km päivässä oo juuri mikään ja 25 astetta pakkasta hiihossa ei haittaa mitään jos haluja hiihtää on. Hiihtokaudella ei tarvi minun mielestä lepopäiviä vaan vaihtelevan vauhtisia lenkkejä niin kyllä into säilyy ja lihakset palautuu. Talvella ei myöskään kannata turhaan sairastella. 30-50 km päivässä on sopiva annos hiihtoa.

• tuhansia kilometrejä

Kertokaapas miten nuo tuhansien kilometrien määrät on mahdollista saavuttaa ja vieläpä jo tässä vaiheessa talvea? Millä hiihtotyylillä?

Tiedän, että kunto siinä pitää olla tosi hyvä mutta kuitenkin. Kuulostaa niin hurjilta nuo lukemat.

Paljonko sitten hiihdätte päivässä/viikossa ja jääkö siinä aikaa ylipäätään mihinkään muuhun? Vai oletteko jo työelämän jättäneet?

Ihan mielenkiinnosta siis kyselen :)

• Jusu_80

Oletetaan, että jossain pohjoisessa on päästy hiihtämään marraskuun alusta asti (niin joku voisi kertoa miten ylös joudutaan menemään, etelä-suomessa ei voi kuin uneksia moisesta) no se tekee tähän päivään mennessä 14-15 viikkoa eli 3000 km vaatisi hiihtoa joka ikinen viikko 200 km eli noin 28,5 km lenkkejä joka ikinen päivä.

Lasketaanpa toiste päin oletetaan että kaveri käy keskimäärin neljä kertaa viikossa hiihtämässä. Lenkit ovat aika pitkiä (esim. 40 30 25 20) se tekee 115 km/viikko. Tällä päästään 1725 km... Joku tuossa väitti hiihtäneensä tänä talvena yli 7000 km.. Väittäisin, että ei pidä paikkansa, no huvinsa kullakin.

• Jusu_80
        Jusu_80 kirjoitti:

Oletetaan, että jossain pohjoisessa on päästy hiihtämään marraskuun alusta asti (niin joku voisi kertoa miten ylös joudutaan menemään, etelä-suomessa ei voi kuin uneksia moisesta) no se tekee tähän päivään mennessä 14-15 viikkoa eli 3000 km vaatisi hiihtoa joka ikinen viikko 200 km eli noin 28,5 km lenkkejä joka ikinen päivä.

Lasketaanpa toiste päin oletetaan että kaveri käy keskimäärin neljä kertaa viikossa hiihtämässä. Lenkit ovat aika pitkiä (esim. 40 30 25 20) se tekee 115 km/viikko. Tällä päästään 1725 km... Joku tuossa väitti hiihtäneensä tänä talvena yli 7000 km.. Väittäisin, että ei pidä paikkansa, no huvinsa kullakin.

...niin vielä pitää ottaa huomioon, että siellä missä on voinut ehkä hiihtää jo marraskuun alussa on varmastikkin ollut kovia pakkasia. No sen vielä ymmärrän että jos on oikea hiihtohullu niin lähtee hiihtämään yli 20 asteen pakkasella, mutta ei kai nyt kukaan silloin ainakaan yli 25 km lenkkejä hiihdä..

• asd

*hiihtämällähän niitä kilometrejä tulee
        *molemmilla tyyleillä
        *riippuu vähän reeniohjelmasta miten pitkää reeniä tehdään, mutta 6-13reeniä per vko. aikaa kuluu 7-15h per vko reeni aikaa huolto ja muut, mutta eihän niitä lasketa. kyllä sitä aikaa jää *muuhunkin vielä hyvinkin.
        *opiskelija(/hiihtäjä)

• usko

Ihan kaikkea ei todellakaan kannata uskoa mitä netissä kirjoitellaan.

• tero*

Mukavaa Erkka että sinäkin tulet Vuokattihiihtoon.
      Itsekin ajattelin samaa matkaa kuin sinä eli 60 vapaalla. Olen ollut mukana alusta saakka.
      Jaa.hiihtokilometrejä. Omasta mielestä liian vähän :)

• joo

Tulipa ilmottauduttua vuokattiin kuudellekympille.Hiihto kilsoja tälle talvelle n.400.Kannattaa tosiaan panostaa treenissä laatuun,liiallisella hiihtämisellä (pohjakuntoon nähden)saa vain paikat jumiin,kokemusta siitäkin.

• M48

Nyt on tarkalleen 504. Pakkaset häiritsee pahasti. Pitää tasoittaa metsäsuksilla ja lumikengillä tarpoen tuolla metsän siimeksessä. Tuhansia kilometrejä hiihtäneet on oma lukunsa, ei heistä kannata välittää. Mutta on täällä varmaan sellaisia ikiliikkujia joilla on mittarissa jo tonni, pari.
      Kauden tavoitteena on 1000 mailia. Oma pokani antoi minulle ko. tavoitteen ollessaan Jenkkilässä viime keväänä. Keväällä lenkkien pituus lisääntyy ja kilometrejä kertyy, mutta alkukaudesta on mahdoton kerätä tuhansia, varsinkin jos siinä sivussa tekee ansiotyötä. Keväällä on mukava lähteä täältä Kuusamosta korkeanpaikan leirille Ylläkselle. Siellä tulee hiihdeltyä lomaillessa 50-70 km parhaina päivinä. Tanssi-illan jälkeen jää vähemmälle, mutta silloinkin parikymppiä palauttavana ennen saunaa on ok. Olen myös pitänyt n. 10 v:n ajalta graafista taulua. On mukava seurata miten kilometrit kertyy talven aikana eri vuosina.

• Paskakuntonen

Nyt on tullut 612 km mittariin. Eka kerta marraskuun 19. Jos kävisi viikon hiihtämässä lapissa marraskuun alussa ja Oulussa hiihtokausi jatku maksimissaan huhtikuun loppuun. Huhtikuun hiihdot pääosin meren jäällä (tai lapissa), joka kantaa huhtikuun loppuun. Siis 6 kk. Maksimissaan 25 päivää/ kk ja keskimäärin 20 km. Siis 6*25*20= 3 000 km. Itse pääsen kyllä yli 1000 km:n.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4750
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3374
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3180
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2617
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      70
      2322
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1245
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1098
    Aihe