Eurooppalaisen oikeusturvan

keskusliitto

EOK seuraa ja valvoo, ettei viranomainen loukkaa perus-ja ihmisoikeuksiasi!

Kun asiaasi käsitellään viranomaisissa niin halutessasi EOK voi seurata ja valvoa, ettei EOK-jäsenten perus-ja ihmisoikeuksia loukata. Tilaa jäsenpalvelusta EOK:n seuranta ja valvontailmoitus, jonka saat EOK-jäsenenä edullisesti 20 eurolla. EOK:n seuranta-ja valvontailmoituksen toimitamme kirjallisesti asiaa käsittelevälle viranomaiselle.

Lisätietoa ja jäseneksi liittymistiedot
www.eok.fi

13

640

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FEROZA

jos sossu sanoo "etten saa lastani ikinä kotiin" (ilman perusteluita), niin onko hän loukannut minun perus- ja ihmisoikeuksiani?

jos sama sossu sanoo että haluan poikani 1v. kuvia sukulaisille ja kummeille "hirmu pinon" vain siksi että voin MAKSATTAA kuvat sijaisvanhemmilla (vaikka maksoin kuvat itse niinkuin oli tarkoituskin), niin onko hän loukannut perus- ja ihmisoikeuksiani?

jos sama sossu sanoo kotitarkastuksen yhteydessä että asunnossani "haisee märkä pyykki (ei pyykkiä edes kuivumassa) tai jokin kosteus- tai home vaurio" ja samanaikaisesti isännöitsijä, 4 muuta ulkopuolista ihmistä ja asianajaja sanoo asuntoni olevan moitteettomassa kunnossa, niin loukkaako hän perus- ja ihmisoikeuksiani?

tässä nyt ihan muutama asia millä sossu yrittää simputtaa. siis keksimällä keksiä syitä. toinen sossu ok. mutta tämä toinen on joku ihme persoonallisuus häiriöinen...

• kansalaisten

perusoikeuksiin kuuluu saada asiallista kohtelua viranomaisten taholta ja nuo kuvaamasi tapaukset eivät sitä ole. Olisi hyvä kaikissa tapaamisissa olla joku ulkopuolinen henkilö, sukulainen, tuttava tai ystävä paikalla. Ja toinen tärkeä asia: kaikki mahdolliset pyynnöt tms. kirjallisina.

Lisäksi jos lastasi pidetään sijoitettuna ilman asian mukaisia perusteluja, rikkoo se jo lastensuojelulakiakin.

EOK:sta saa asiantuntija-apua kaikenlaisiin väärinkäytöksiin viranomaisten taholta.

• aloitukseen
        kansalaisten kirjoitti:

perusoikeuksiin kuuluu saada asiallista kohtelua viranomaisten taholta ja nuo kuvaamasi tapaukset eivät sitä ole. Olisi hyvä kaikissa tapaamisissa olla joku ulkopuolinen henkilö, sukulainen, tuttava tai ystävä paikalla. Ja toinen tärkeä asia: kaikki mahdolliset pyynnöt tms. kirjallisina.

Lisäksi jos lastasi pidetään sijoitettuna ilman asian mukaisia perusteluja, rikkoo se jo lastensuojelulakiakin.

EOK:sta saa asiantuntija-apua kaikenlaisiin väärinkäytöksiin viranomaisten taholta.

EOK:n Oikeusturvakeskus auttaa EOK-jäseniä kaikissa oikeusturva-asioissa.

Ja jäsenmaksu on 15 e/vuosi, mikä tuntuu ihan kohtuulliselle kun ottaa huomioon, että on viranomaisten väärinkäytöksiä vastaan työtä tekevän liiton asiantuntija-avusta kysymys kuitenkin.

Neuvoa voi aina saada pelkällä jäseneksi liittymisellä, ilman että tarvitsisi seurantasopimusta tehdäkään.

• jos sosiaali sanoo

että asuntosi on asumiskelvoton,
        niin he eivät saa missään nimessä sitä käyttää yhtenäkäkään perusteena lapsen huostaanottoon.

Seuraavassa lainaus lastensuojelun keskusliiton vastauspalstalta (lastensuojelulaki)

....
        Puutteelliset asumisolot tai asunnon puuttuminen eivät ole huostaanoton peruste. Kun lastensuojelun tarve oleelliselta osin johtuu riittämättömästä toimeentulosta, puutteellisista asumisoloista tai asunnon puuttumisesta, on kunnan järjestettävä riittävä taloudellinen tuki sekä korjattava asumisoloihin liittyvät puutteet tai järjestettävä tarpeenmukainen asunto.

...

Sosiaaliviranomaisen voi haastaa oikeuteen virkavirheestä, ei sosiaalitäti ole suorittanut kiinteistöjen kuntotarkastajan tutkintoa vaikka sellaisena esiintyykin?!
        Siitähän saa vankilaa/vankeutta, jos esiintyy jonakin muun alan ammati-ihmisenä kuin oma ammattitutkinto on.
        Ja samaan syssyyn menee syyte myös virka-aseman väärinkäytöstä.

Lisäksi;
        Perhe-elämän suoja- perheen yhdistäminen on Euroopan neuvoston ihmisoikeussopimuksen 8 art eli sosiaaliviranomainen ei voi Sinulle sanoa;
        ettei ikinä lapsesi tule kotiin.

Ostakaa nauhuri käyttöönne ja aina kun tälläiset laittomasti käyttäytyvät viranomaiset alkavat ladella OMIA lakejaan ja käyttäytyä ei virkamiesmäisesti niin onpahan oikein oikeuden kestävä todiste heidän laittomuuksistaan!

Kukaan meistä lastemme äideistä ja isistä
        ei ole täydellinen,
        elävää elämäähän se vain on ja kuuluukin olla!
        Elävän elämän inhimillisyyttä!

Tsemppiä Feroza edelleen.....

• sulla papereissa
        jos sosiaali sanoo kirjoitti:

että asuntosi on asumiskelvoton,
        niin he eivät saa missään nimessä sitä käyttää yhtenäkäkään perusteena lapsen huostaanottoon.

Seuraavassa lainaus lastensuojelun keskusliiton vastauspalstalta (lastensuojelulaki)

....
        Puutteelliset asumisolot tai asunnon puuttuminen eivät ole huostaanoton peruste. Kun lastensuojelun tarve oleelliselta osin johtuu riittämättömästä toimeentulosta, puutteellisista asumisoloista tai asunnon puuttumisesta, on kunnan järjestettävä riittävä taloudellinen tuki sekä korjattava asumisoloihin liittyvät puutteet tai järjestettävä tarpeenmukainen asunto.

...

Sosiaaliviranomaisen voi haastaa oikeuteen virkavirheestä, ei sosiaalitäti ole suorittanut kiinteistöjen kuntotarkastajan tutkintoa vaikka sellaisena esiintyykin?!
        Siitähän saa vankilaa/vankeutta, jos esiintyy jonakin muun alan ammati-ihmisenä kuin oma ammattitutkinto on.
        Ja samaan syssyyn menee syyte myös virka-aseman väärinkäytöstä.

Lisäksi;
        Perhe-elämän suoja- perheen yhdistäminen on Euroopan neuvoston ihmisoikeussopimuksen 8 art eli sosiaaliviranomainen ei voi Sinulle sanoa;
        ettei ikinä lapsesi tule kotiin.

Ostakaa nauhuri käyttöönne ja aina kun tälläiset laittomasti käyttäytyvät viranomaiset alkavat ladella OMIA lakejaan ja käyttäytyä ei virkamiesmäisesti niin onpahan oikein oikeuden kestävä todiste heidän laittomuuksistaan!

Kukaan meistä lastemme äideistä ja isistä
        ei ole täydellinen,
        elävää elämäähän se vain on ja kuuluukin olla!
        Elävän elämän inhimillisyyttä!

Tsemppiä Feroza edelleen.....

huostaanoton perusteena puutteelliset asumisolot?
        Vai onko sinne mitään SELVÄSTI merkitty perusteeksi niin kuin PITÄISI olla? Annettiinko sinun vain ymmärtää kaikella pottuilulla, että asumisolot ovat ainakin yksi peruste? Ja kaiken lisäksi sun asunnossahan ei oikeasti ollut mitään vikaa.

• FEROZA
        sulla papereissa kirjoitti:

huostaanoton perusteena puutteelliset asumisolot?
        Vai onko sinne mitään SELVÄSTI merkitty perusteeksi niin kuin PITÄISI olla? Annettiinko sinun vain ymmärtää kaikella pottuilulla, että asumisolot ovat ainakin yksi peruste? Ja kaiken lisäksi sun asunnossahan ei oikeasti ollut mitään vikaa.

kaikki edellä mainitut asiat ovat sossun suullisesti sanomia. mitään näistä ei ole paperilla, ei siis noita asumisolojakaan mainittu.

tulin tuon edellisen vastaajan viestin perusteella siihen tulokseen, että sossu yrittää nimenomaan saada minua provosoitumaan.

kaikkein paras taas viimeaikaisin heidän keksintö oli se kun yritin saada tapaamista isovanhemmilleni ja pojalleni (itse olin sairaalassa), niin sossut kielsivät. perustelu: ei ole tehty kotitarkastusta ISOVANHEMPIEN luo. tätä ei oikein sosiaaliasiamieskään ymmärtänyt, eihän lasta ole isovanhemmiltani huostaanotettu vaan minulta.

viha tätä toista sossua kohtaan alkaa olla todella suuri, eli hän on nyt vissiin päässyt tavoitteeseensa.

• useampi sosiaalivirkailija
        FEROZA kirjoitti:

kaikki edellä mainitut asiat ovat sossun suullisesti sanomia. mitään näistä ei ole paperilla, ei siis noita asumisolojakaan mainittu.

tulin tuon edellisen vastaajan viestin perusteella siihen tulokseen, että sossu yrittää nimenomaan saada minua provosoitumaan.

kaikkein paras taas viimeaikaisin heidän keksintö oli se kun yritin saada tapaamista isovanhemmilleni ja pojalleni (itse olin sairaalassa), niin sossut kielsivät. perustelu: ei ole tehty kotitarkastusta ISOVANHEMPIEN luo. tätä ei oikein sosiaaliasiamieskään ymmärtänyt, eihän lasta ole isovanhemmiltani huostaanotettu vaan minulta.

viha tätä toista sossua kohtaan alkaa olla todella suuri, eli hän on nyt vissiin päässyt tavoitteeseensa.

voisitko vaihtaa käsittelijää.
        Jos olisi esimerkiksi joku "täysi"päinen mies,
        voisi olla ajan tasalla olevaa ja asiallisempaa asiakaspalvelua
        (oikein naurattaa tämä valtion ja kuntien asiakaspalveluystävällisyys...)
        Säälittävää ja laitontakin käyttätymistä
        verorahoilla palkatulta virkaihmiseltä!

Älä missään nimessä "myrkytä" itseäsi
        tuon sossun takia,
        vaikka asiasi on vakava (lapsen huostaanotto).
        Ihminen (sosiaali-ihminen) on vajavainen,
        vaikka kuvittelee itsestään jotain aivan muuta !

• FEROZA
        useampi sosiaalivirkailija kirjoitti:

voisitko vaihtaa käsittelijää.
        Jos olisi esimerkiksi joku "täysi"päinen mies,
        voisi olla ajan tasalla olevaa ja asiallisempaa asiakaspalvelua
        (oikein naurattaa tämä valtion ja kuntien asiakaspalveluystävällisyys...)
        Säälittävää ja laitontakin käyttätymistä
        verorahoilla palkatulta virkaihmiseltä!

Älä missään nimessä "myrkytä" itseäsi
        tuon sossun takia,
        vaikka asiasi on vakava (lapsen huostaanotto).
        Ihminen (sosiaali-ihminen) on vajavainen,
        vaikka kuvittelee itsestään jotain aivan muuta !

minulla on yksi sijoitusta hoitava sossu ja kuten tiedätte, nämä tantathan kulkevat työPAREITTAIN, eli aina on paikalla 2 sossua, ikäänkuin todistamassa mitä palavereissa puhutaan.

ja tämän sossun mukana kulkeva työpari on se myrkyttäjä. mietin kerran sitä vaihtoehtoa että saisi jonkun muun sossun tämän tilalle. ajattelin etten voi sellaista vaatia. olen nöyrä ja tyydyn tähän.

sosiaaliasiamieskin kerran kyllä sanoi että voisiko tämän toisen sossun vaihtaa. tosiasia on se ettei ole resursseja! eli nämä 2 sossua hoitaa ilmeisesti KAIKKI sijoituspuoleen kuuluvat asiat koko kaupungissa.

jännä kun tässä männä viikolla tapasin sijaisvanhemmat (oli vihdoin huoltosuunnitelma jossa kaikki osapuolet mukana), niin tämä provo-sossu oli oikein kiltisti eikä juuri puhunut mitään. "nostelin kissoja pöydälle" näiden sijaisvanhempien kuullen, eli kerroin mitä kaikkea minulle on sanottu tai kuinka minua on simputettu. tämä kyseinen sossu vain jupisi jotain, ei edes yrittänyt pyörtää puheitaan.

palaveri meni kaikin puolin tosi hyvin, sijaisäiti todella mukava. ainoa vaan kun puhuin elämän tosiasioista, usein kukaan ei katsonut minua silmiin, kaikki tuijotti omia varpaitaan. ja kaikki oli hiljaa. lopulta sijaisäiti itki, näytti kuin olisi melkein itkenyt toinen sossukin. liikahtikohan sossuilla sittenkin jokin herne pääkopassa?

vai onkohan minulla niin suuri lavakarisma että saan ihmiset itkemään =)

siis mainittakoon vielä että olin palaverissa täysin hillitty, rauhallinen, en kiukutellut enkä syyttänyt ketään mistään. silti vastapuolen reaktio yllätti minut.

• asiallinen ja
        FEROZA kirjoitti:

minulla on yksi sijoitusta hoitava sossu ja kuten tiedätte, nämä tantathan kulkevat työPAREITTAIN, eli aina on paikalla 2 sossua, ikäänkuin todistamassa mitä palavereissa puhutaan.

ja tämän sossun mukana kulkeva työpari on se myrkyttäjä. mietin kerran sitä vaihtoehtoa että saisi jonkun muun sossun tämän tilalle. ajattelin etten voi sellaista vaatia. olen nöyrä ja tyydyn tähän.

sosiaaliasiamieskin kerran kyllä sanoi että voisiko tämän toisen sossun vaihtaa. tosiasia on se ettei ole resursseja! eli nämä 2 sossua hoitaa ilmeisesti KAIKKI sijoituspuoleen kuuluvat asiat koko kaupungissa.

jännä kun tässä männä viikolla tapasin sijaisvanhemmat (oli vihdoin huoltosuunnitelma jossa kaikki osapuolet mukana), niin tämä provo-sossu oli oikein kiltisti eikä juuri puhunut mitään. "nostelin kissoja pöydälle" näiden sijaisvanhempien kuullen, eli kerroin mitä kaikkea minulle on sanottu tai kuinka minua on simputettu. tämä kyseinen sossu vain jupisi jotain, ei edes yrittänyt pyörtää puheitaan.

palaveri meni kaikin puolin tosi hyvin, sijaisäiti todella mukava. ainoa vaan kun puhuin elämän tosiasioista, usein kukaan ei katsonut minua silmiin, kaikki tuijotti omia varpaitaan. ja kaikki oli hiljaa. lopulta sijaisäiti itki, näytti kuin olisi melkein itkenyt toinen sossukin. liikahtikohan sossuilla sittenkin jokin herne pääkopassa?

vai onkohan minulla niin suuri lavakarisma että saan ihmiset itkemään =)

siis mainittakoon vielä että olin palaverissa täysin hillitty, rauhallinen, en kiukutellut enkä syyttänyt ketään mistään. silti vastapuolen reaktio yllätti minut.

hillitty käytös ainoa tapa saada virkamiehen aivoissa se herne parka pyörähtämään :)

Lavakarismasihan on tehnyt todellisen läpimurron kun sait ihmisissä inhimillisiä tunteita esille!!!
        Toivottavasti puree jatkossakin ja asiasi alkaa edistyä toivottuun suuntaan!

• jäseneksi

ehkä siitä on apua sitten jos jotain tapahtuu

• täällä minäkin

ja nyt jäin vielä miettimään, tilatako heti se seuranta vai katsoisko vielä hetken. Taidan pohtia ainakin viikonlopun yli kaikkia eri vaihtoehtoja.

• lukija..

Mahtaako kyseinen instanssi valvoa myös lapsen oikeuksia. Ihmisoikeuksissa puhutaan yleensä vanhempien oikeuksista ja nämä edut menevät useimmiten ristiin.

• valvoo,

lasten ja vanhempien.

Sain sieltä kuulla, että esim. YK:n lastenoikeuksien julistuksella ei ole osin mitään tekemistä suomalaisessa lainsäädännössä tällä hetkellä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      13
      11325
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3863
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      3029
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      124
      2389
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      81
      2045
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1761
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      299
      1006
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      790
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      735
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      699
    Aihe