LSD,mitä järkeä??

kysyn vaa

Mitä kiksejä joku saa lsd:stä?aiheuttaako harhat muka hyvää oloa? LSD:N kokeilijat/käyttäjät kertokaa!

90

12086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herrajee

      Naurattaa ihan vietävästi kun joku, jolla ei selvästi
      ole minkäänlaista tietoa huumeista kyselee tällaista.
      Jos otat Lsd:tä ei siitä aiheudu pelkästään harhoja
      ja muuten selvä olo.
      Kokonaisvaikutus on hyvin laaja eikätkä hallusinaatiot
      ole koko juttu.
      Kerran tosin olen vain happoa testannut enkä kokeile
      uudestaan. On meinaan senverran vaarallista aivoille
      kun tuppaa tekemään reikiä niihin :)
      Polttakaa hamppua!

      • plingplong

        No ei sullakaan kauheasti tunnu tietoa olevan, vaikka kokemusta olisikin.

        Tänään satuin katsomaan dokumentin LSD:stä. Eräs haastateltu mm. kertoi käyttäneensä LSD:tä kerran viikossa 6 vuotta. Täysin terveeltä ihmiseltä tuntui. Lisäksi yksi kuuluisimmista LSD:hen liitetyistä ihmisistä, Timothy Leary, kuoli 83-vuotiaana eturauhassyöpään (tavallinen vanhoilla miehillä). Muuten tervejärkisenä ihmisenä, jolla vain sattui olemaan takanaan n. 36 vuotta satunnaista LSD:n käyttöä.

        Itse en LSD:tä ole päässyt kokeilemaan, muita psykedeelejä kylläkin. Ja tuntuu tosiaan huvittavalta (samalla surulliselta) miten ihmiset kuvittelevan vaikutuksen olevan vain aistiharhoja. Psykedeelit todellakin laajentavat ymmärrystä ja noita tuntemuksia on mahdoton sanoin kuvailla.

        Jos ihmisellä ei ole taipumusta mielenterveydellisiin ongelmiin, niin voin jopa suositella psykedeelejä parempaan tuntemukseen itsestään ja ympäristöstään. Kuulostakoon joidenkin korviin miten kornilta tahansa.


      • Ei-Hajuakaan

        "Kokonaisvaikutus on hyvin laaja eikätkä hallusinaatiot
        ole koko juttu."

        Psykedeelit kiinnostaa minua juurikin visuaalien vuoksi. Naureskelut ja kumisormet on toissijanen juttu. Visuaaleista minä saan "kiksit".

        No itse olen sellainen fraktaalien ihailija, joka tuijottaa stereogrammeja huviksensa, että kai se pitää olla visuaaliseen psykedeliaan suuntautunut henkilö, että visuaaleista nauttii. Niin, visuaaleista, ei hallusinaatioista.

        Hallusinogeenihän on vanha sana, joka määriteltiin, kun hapon käyttäjät kuvailivat visuaaleja tutkijoille ja tutkijat päättelivät niiden olevan hallusinaatioita, eivätkä visuaaleja.

        Visuaali = Jokin näyttää erilaiselta, mitä se oikeasti on.
        Vrt. Seinä väreilee ja hengittää, värit aaltoilee.

        Hallusinaatio = Näet jotain mitä ei ole.
        Vrt. Lentävä lehmä kirkkaalla taivaalla.

        Vielä ei ole se lehmä näyttäytynyt. Seinät hengittelee silloin tällöin ja seinäkellot hymyilee.

        Vaan kemikaalimössöihin tulee harvemmin koskettua. Sienet ja kanna riittää silloin tällöin. Jaa, sehän on muuten perjantai.


        "On meinaan senverran vaarallista aivoille
        kun tuppaa tekemään reikiä niihin :) "

        No nyt on menneet hapot ja essot sekasin. Hapot eivät aiheuta mitään pysyvää niinkään, vaan se oli MDMA, joka aiheuttaa laboratoriorotilla fyysisiä reikiä aivoihin. Hapot taasen ei aiheuta fyysisiä ongelmia. No kyllähän pitkällinen käyttö jättää jäljet, se on varmaa, mutta ei se reikiä sinne päähän tee.

        Tai jos tekee, niin käy sanomassa se juuri 100-vuotta täyttäneelle Albert Hofmannille, joka otti viimeeksi 97-vuotiaana "tripin"...


      • mioumiou
        plingplong kirjoitti:

        No ei sullakaan kauheasti tunnu tietoa olevan, vaikka kokemusta olisikin.

        Tänään satuin katsomaan dokumentin LSD:stä. Eräs haastateltu mm. kertoi käyttäneensä LSD:tä kerran viikossa 6 vuotta. Täysin terveeltä ihmiseltä tuntui. Lisäksi yksi kuuluisimmista LSD:hen liitetyistä ihmisistä, Timothy Leary, kuoli 83-vuotiaana eturauhassyöpään (tavallinen vanhoilla miehillä). Muuten tervejärkisenä ihmisenä, jolla vain sattui olemaan takanaan n. 36 vuotta satunnaista LSD:n käyttöä.

        Itse en LSD:tä ole päässyt kokeilemaan, muita psykedeelejä kylläkin. Ja tuntuu tosiaan huvittavalta (samalla surulliselta) miten ihmiset kuvittelevan vaikutuksen olevan vain aistiharhoja. Psykedeelit todellakin laajentavat ymmärrystä ja noita tuntemuksia on mahdoton sanoin kuvailla.

        Jos ihmisellä ei ole taipumusta mielenterveydellisiin ongelmiin, niin voin jopa suositella psykedeelejä parempaan tuntemukseen itsestään ja ympäristöstään. Kuulostakoon joidenkin korviin miten kornilta tahansa.

        Olet ehkä oikeassa, mut sanosin tosta "jos ihmisellä ei ole taipumusta mielenterveydellisiin ongelmiin".
        Kaikilla on itseasiassa "taipumusta" mielenterveydellisiin "ongelmiin", eli se on suomeks sitä että me ollaan ihmisiä jotka reagoi tunteillaan ja psyykellään; ihminen jolla niitä "taipumuksia" ei ole lainkaan on kyllä sellanen jolla on pää puuta ja sydän kivestä.

        Lähinnä LSD:n suhteen on kyse siitä miten ihminen pystyy käsittelemään eteen tuleviaan omia psyykkisiä aistimuksiaan, kuinka pelottavina kokee uudet sisäiset maailmat, ehkä tietynlainen kypsyys jossa uudet asiat ei enää kauheesti pelota ja potentiaalinen kokeilija vois funtsii miten on aihemmin suhtautunu omiin uusiin tuntemuksiinsa ja sisäisten maailmojen järjestelyihin. Löytäny ulos? vai jääny niihin? Löytäny uutta luovuutta vai kehittäny lisää neurooseja?

        Erilaiset biologisperäset psyyken sairaudet esim skitsofrenia tai taipumus siihen vois olla syy olla ottamatta happoa. Mut monikaan nuori esim ei tiedä tällasesta taipumuksestaan.

        Mä "suosittelisin" LSD:tä enssijasesti keski-ikäsille tai sitä vanhemmille vahvan psyyken omaaville mummeleille jotka seisoo jalat tukevasti maassa, on käyny läpi monenlaista mut liikaa juuttunu jotenki.


      • Ad Afab
        mioumiou kirjoitti:

        Olet ehkä oikeassa, mut sanosin tosta "jos ihmisellä ei ole taipumusta mielenterveydellisiin ongelmiin".
        Kaikilla on itseasiassa "taipumusta" mielenterveydellisiin "ongelmiin", eli se on suomeks sitä että me ollaan ihmisiä jotka reagoi tunteillaan ja psyykellään; ihminen jolla niitä "taipumuksia" ei ole lainkaan on kyllä sellanen jolla on pää puuta ja sydän kivestä.

        Lähinnä LSD:n suhteen on kyse siitä miten ihminen pystyy käsittelemään eteen tuleviaan omia psyykkisiä aistimuksiaan, kuinka pelottavina kokee uudet sisäiset maailmat, ehkä tietynlainen kypsyys jossa uudet asiat ei enää kauheesti pelota ja potentiaalinen kokeilija vois funtsii miten on aihemmin suhtautunu omiin uusiin tuntemuksiinsa ja sisäisten maailmojen järjestelyihin. Löytäny ulos? vai jääny niihin? Löytäny uutta luovuutta vai kehittäny lisää neurooseja?

        Erilaiset biologisperäset psyyken sairaudet esim skitsofrenia tai taipumus siihen vois olla syy olla ottamatta happoa. Mut monikaan nuori esim ei tiedä tällasesta taipumuksestaan.

        Mä "suosittelisin" LSD:tä enssijasesti keski-ikäsille tai sitä vanhemmille vahvan psyyken omaaville mummeleille jotka seisoo jalat tukevasti maassa, on käyny läpi monenlaista mut liikaa juuttunu jotenki.

        "Kaikilla on itseasiassa "taipumusta" mielenterveydellisiin "ongelmiin", eli se on suomeks sitä että me ollaan ihmisiä jotka reagoi tunteillaan ja psyykellään"

        Ei tod. näin. Se ei ole mielenterveydellinen ongelma vaan taipumus siihen. Yhtä paljon mielenterveydellisiä ongelmia synnyttää puhdas logiikka joka ei kykene kuitenkaan loppujen lopuksi kuvaamaan dynaamista ja ristiriitaista arkitodellisuutta tai edes ihmisyyttä.

        Mielenterveydellisissä ongelmissa kyse on jostain muusta - yleensä käsitteistön ja dialogin ja henkisen toiminnan erkaantumista sellaiseksi että se aiheuttaa ristiriidan ympäristön kanssa. Sisäinen malli voi ihmisellä olla juuri niin "omalaatuinen" kuin vain voi olla kunhan välissä on toimiva tulkkaava rakenne joka sulauttaa mielen yhteisöön.

        Joku on osuvasti sanonut : Skitsofreniaa ei määrittele se mitä yksilön sisällä tapahtuu vaan se mitä yksilön ja havaitsijan välillä tapahtuu.

        "ehkä tietynlainen kypsyys jossa uudet asiat ei enää kauheesti pelota ja potentiaalinen kokeilija vois funtsii miten on aihemmin suhtautunu omiin uusiin tuntemuksiinsa ja sisäisten maailmojen järjestelyihin."

        Tosin väitämpä että nuori dynaaminen ja mukautumiskykyinen mieli on parempi LSD kokemuksen kannalta kuin urautunut ja lukkiutunut "aikuinen" mieli. Realiteettiriippuvaiselle aikuiselle LSD:n antama kulttuurishokki on varmasti paljon suurempi kuin luonnostaan sulautumiskykyiselle kehittyvälle mielelle...

        "Erilaiset biologisperäset psyyken sairaudet esim skitsofrenia tai taipumus siihen vois olla syy olla ottamatta happoa. Mut monikaan nuori esim ei tiedä tällasesta taipumuksestaan."

        Tämä toisaalta totta. Mutta LSD:tä on käytetty myös onnistuneesti mielenterveyspotilailla terapialääkkeenä ja hyviä kokemuksia on ollut monissa eri MT-ongelmissa. Ongelma voi olla siinä että kontrolloimaton ja kritiikitön fantasiaan tarttuva mieli voi saada LSD:tä kimmokkeen joka säilyy myös vaikutuksen ulkopuolelle mielen tarttuessa kritiikittä assosiaatioihin ja kasvattaen niiden päälle uuden pragman.

        "Mä "suosittelisin" LSD:tä enssijasesti keski-ikäsille tai sitä vanhemmille vahvan psyyken omaaville mummeleille jotka seisoo jalat tukevasti maassa, on käyny läpi monenlaista mut liikaa juuttunu jotenki."

        Minä en tiukkapipoille joiden elämänmantra on "minä olen oikeassa ja se on tärkeintä". Saattaapi murhe tulla rinnan alle kun ego hakataan palasiksi...


      • psyke
        Ad Afab kirjoitti:

        "Kaikilla on itseasiassa "taipumusta" mielenterveydellisiin "ongelmiin", eli se on suomeks sitä että me ollaan ihmisiä jotka reagoi tunteillaan ja psyykellään"

        Ei tod. näin. Se ei ole mielenterveydellinen ongelma vaan taipumus siihen. Yhtä paljon mielenterveydellisiä ongelmia synnyttää puhdas logiikka joka ei kykene kuitenkaan loppujen lopuksi kuvaamaan dynaamista ja ristiriitaista arkitodellisuutta tai edes ihmisyyttä.

        Mielenterveydellisissä ongelmissa kyse on jostain muusta - yleensä käsitteistön ja dialogin ja henkisen toiminnan erkaantumista sellaiseksi että se aiheuttaa ristiriidan ympäristön kanssa. Sisäinen malli voi ihmisellä olla juuri niin "omalaatuinen" kuin vain voi olla kunhan välissä on toimiva tulkkaava rakenne joka sulauttaa mielen yhteisöön.

        Joku on osuvasti sanonut : Skitsofreniaa ei määrittele se mitä yksilön sisällä tapahtuu vaan se mitä yksilön ja havaitsijan välillä tapahtuu.

        "ehkä tietynlainen kypsyys jossa uudet asiat ei enää kauheesti pelota ja potentiaalinen kokeilija vois funtsii miten on aihemmin suhtautunu omiin uusiin tuntemuksiinsa ja sisäisten maailmojen järjestelyihin."

        Tosin väitämpä että nuori dynaaminen ja mukautumiskykyinen mieli on parempi LSD kokemuksen kannalta kuin urautunut ja lukkiutunut "aikuinen" mieli. Realiteettiriippuvaiselle aikuiselle LSD:n antama kulttuurishokki on varmasti paljon suurempi kuin luonnostaan sulautumiskykyiselle kehittyvälle mielelle...

        "Erilaiset biologisperäset psyyken sairaudet esim skitsofrenia tai taipumus siihen vois olla syy olla ottamatta happoa. Mut monikaan nuori esim ei tiedä tällasesta taipumuksestaan."

        Tämä toisaalta totta. Mutta LSD:tä on käytetty myös onnistuneesti mielenterveyspotilailla terapialääkkeenä ja hyviä kokemuksia on ollut monissa eri MT-ongelmissa. Ongelma voi olla siinä että kontrolloimaton ja kritiikitön fantasiaan tarttuva mieli voi saada LSD:tä kimmokkeen joka säilyy myös vaikutuksen ulkopuolelle mielen tarttuessa kritiikittä assosiaatioihin ja kasvattaen niiden päälle uuden pragman.

        "Mä "suosittelisin" LSD:tä enssijasesti keski-ikäsille tai sitä vanhemmille vahvan psyyken omaaville mummeleille jotka seisoo jalat tukevasti maassa, on käyny läpi monenlaista mut liikaa juuttunu jotenki."

        Minä en tiukkapipoille joiden elämänmantra on "minä olen oikeassa ja se on tärkeintä". Saattaapi murhe tulla rinnan alle kun ego hakataan palasiksi...

        LSD:n kuten psykedeelien suhteen yleensä set & settingillä, oikeanlaisella valmistautumisella sekä oikealla seuralla on suuri ennaltaehkäisevä vaikutus mielenterveysongelmien syntyyn. Totta kai matka voi olla pelottava, sillä ihminen näkee itsestään asioita joita ei välttämättä koeta miellyttävinä. LSD ei sinänsä aiheuta uusia pelkoja mutta se tuo vanhat pelot ihmisen käsiteltäväksi. Koska ihmisen normaalit defenssitoiminnot ovat psykedeelien vaikutuksesta deaktiivisessa tilassa pelot voivat muuttua kontrolloimattomaksi paniikkikohtaukseksi ja psykoosiksi. LSD:stä ei ole kokemuksia mutta sienten ja ayahuascan perusteella sanoisin että nuo paniikkikohtaukset ovat suhteellisen vaarattomia, ja "tripille jääminen" on pelkkää huumevalistuksen syöttämää propagandaa.


      • Beeb

        edes missään propaganda sivuilla ei ole tietoa lsdn aiheuttamista aivovaurioista


      • mioumiou
        Ad Afab kirjoitti:

        "Kaikilla on itseasiassa "taipumusta" mielenterveydellisiin "ongelmiin", eli se on suomeks sitä että me ollaan ihmisiä jotka reagoi tunteillaan ja psyykellään"

        Ei tod. näin. Se ei ole mielenterveydellinen ongelma vaan taipumus siihen. Yhtä paljon mielenterveydellisiä ongelmia synnyttää puhdas logiikka joka ei kykene kuitenkaan loppujen lopuksi kuvaamaan dynaamista ja ristiriitaista arkitodellisuutta tai edes ihmisyyttä.

        Mielenterveydellisissä ongelmissa kyse on jostain muusta - yleensä käsitteistön ja dialogin ja henkisen toiminnan erkaantumista sellaiseksi että se aiheuttaa ristiriidan ympäristön kanssa. Sisäinen malli voi ihmisellä olla juuri niin "omalaatuinen" kuin vain voi olla kunhan välissä on toimiva tulkkaava rakenne joka sulauttaa mielen yhteisöön.

        Joku on osuvasti sanonut : Skitsofreniaa ei määrittele se mitä yksilön sisällä tapahtuu vaan se mitä yksilön ja havaitsijan välillä tapahtuu.

        "ehkä tietynlainen kypsyys jossa uudet asiat ei enää kauheesti pelota ja potentiaalinen kokeilija vois funtsii miten on aihemmin suhtautunu omiin uusiin tuntemuksiinsa ja sisäisten maailmojen järjestelyihin."

        Tosin väitämpä että nuori dynaaminen ja mukautumiskykyinen mieli on parempi LSD kokemuksen kannalta kuin urautunut ja lukkiutunut "aikuinen" mieli. Realiteettiriippuvaiselle aikuiselle LSD:n antama kulttuurishokki on varmasti paljon suurempi kuin luonnostaan sulautumiskykyiselle kehittyvälle mielelle...

        "Erilaiset biologisperäset psyyken sairaudet esim skitsofrenia tai taipumus siihen vois olla syy olla ottamatta happoa. Mut monikaan nuori esim ei tiedä tällasesta taipumuksestaan."

        Tämä toisaalta totta. Mutta LSD:tä on käytetty myös onnistuneesti mielenterveyspotilailla terapialääkkeenä ja hyviä kokemuksia on ollut monissa eri MT-ongelmissa. Ongelma voi olla siinä että kontrolloimaton ja kritiikitön fantasiaan tarttuva mieli voi saada LSD:tä kimmokkeen joka säilyy myös vaikutuksen ulkopuolelle mielen tarttuessa kritiikittä assosiaatioihin ja kasvattaen niiden päälle uuden pragman.

        "Mä "suosittelisin" LSD:tä enssijasesti keski-ikäsille tai sitä vanhemmille vahvan psyyken omaaville mummeleille jotka seisoo jalat tukevasti maassa, on käyny läpi monenlaista mut liikaa juuttunu jotenki."

        Minä en tiukkapipoille joiden elämänmantra on "minä olen oikeassa ja se on tärkeintä". Saattaapi murhe tulla rinnan alle kun ego hakataan palasiksi...

        Puhuinko tiukkapipoisuudesta? Hoh hoi, taas pantiin omia sanoja toisen sanomiks. Tarkotin keski-ikäsellä naisella esim itseni kaltasta entista ja nykyistä hippiä jolla on 50 vee elämänkokemus ja tiukkapiposuus kauuuukana, mut 1000 kertaa enemmän elämänkokemusta ku jollain elämäänsä alottelevalla nuorella jotka usein, kuten olen huomannu ja olin itsekin aikoinaan, pelkää omaa varjoaankin. Ei kaikki keski-ikään ehtineet oo tiukkapipoja, kai sun mieles on sen verran avaratunu et kykene tunnistamaan ihmisistä erilaisia ominaisuuksia, siis noin live-elämässä...

        Ja puhuinko ihmisestä jolla on mantra "minä olen oikeassa ja se on tärkeintä"? En todellakaan, itse kuvittelet tähän nyt jotain tuntemaasi perusporvaristuulipukutyyppiä jollasesta mä en maininnu halaistua sanaa.

        Tohon "nuorten joustavaan mieleen" sanosin et osa nuorista on mieleltään joustavia, osa hyvin hauraita ja osa hyvin mustavalkosesti ajattelevia, jo valmiiks taantuneita; osa jälkimmäisestä ryhmästä avartuu vanhemmiten, osa jää juuttuneisiin ajattelumalleihinsa, yhteiskunnallisesti, inhimillisesti.

        Noin muuten olen kyl sitä mieltä et kaikilla ihmisillä ON mahdollisuus psyykkisiin ongelmiin. Sen näkee sit jokainen mitä psyyke kestää ku riittävän järkyttävä tilanne tulee eteen, se voi olla ulkosesta todellisuudesta, se voi tulla sisältä.

        Ihmisen todellinen ensimmäinen murrosikä on muuten vasta nelikymppisenä, ei alle 20-vuotiaana kuten meille on opetettu. On myytti että keski-iässä ihmisen mieli alkais automaattisesti lukkiutua ja urautua, nimenomaan siinä vaiheessa alkaa varsinainen kasvu ihmisyyteen, todellinen jäiden lähtö ja asioiden uudelleen arviointi. Tai sanotaan että toislla alkaa, toisilla ei.

        Oman elämänsä ja mielensä entisiä itsestäänselvyyksiä voi murtaa positiivisessa mielessä monella eri tavalla, jokainen valitsee omat keinonsa.

        On totta että varsinkin Suomessa monet keski-ikäiset on masentavan arkirealiteettiriippuvaisia väärällä tavalla ja joutuu käymään kaiken maailman luovan toiminnan kursseilla, mut yhtä lailla monet nimenomaan esim nelikymppisinä alkaa henkistymään merkittävästi siinä missä parikymppisen maailmaan kuuluu paljon pragmaattisempi elämänote, selkeet realiteetit, omilla jaloillaan seisominen johon maailmaan henkisyys tai hengellisyys ei kuulu lainkaan, se on vähän niiku luonnonlakien mukaan järjestyny niin.

        Vierailepa joskus paikassa jossa käsitellään ihmisten psyykkisiä ongelmia niin huomaat kuinka "realiteettiriippuvaisia" on vasta valmistuneet n. 27-34 vuotiaat sairaanhoitajat ja vastaavat verrattuna myöhemmässä keski-iässä oleviin jotka kykenee näkemään ja tajuamaan myös sydämellään ja sanoisinpa että kolmannelle silmällään jos kuudes aisti on kehittyny.

        Ja lopuks sanoisin että todellinen henkisen tien kulkija (en puhu kristinuskosta) ei tarvitse välttämättä lainkaan aivokemikaaleja koska mieli on niin hienoille väreilytaajuuksille viritetty että lsd:n kaltanen idea on sen omiin toimintamekanismeihin verrattuna sen verran kömpelö ku yrittäis melodikalla soittaa kappaletta johon tarvitaan poikkihuilu.


      • Ad Afab
        psyke kirjoitti:

        LSD:n kuten psykedeelien suhteen yleensä set & settingillä, oikeanlaisella valmistautumisella sekä oikealla seuralla on suuri ennaltaehkäisevä vaikutus mielenterveysongelmien syntyyn. Totta kai matka voi olla pelottava, sillä ihminen näkee itsestään asioita joita ei välttämättä koeta miellyttävinä. LSD ei sinänsä aiheuta uusia pelkoja mutta se tuo vanhat pelot ihmisen käsiteltäväksi. Koska ihmisen normaalit defenssitoiminnot ovat psykedeelien vaikutuksesta deaktiivisessa tilassa pelot voivat muuttua kontrolloimattomaksi paniikkikohtaukseksi ja psykoosiksi. LSD:stä ei ole kokemuksia mutta sienten ja ayahuascan perusteella sanoisin että nuo paniikkikohtaukset ovat suhteellisen vaarattomia, ja "tripille jääminen" on pelkkää huumevalistuksen syöttämää propagandaa.

        " "tripille jääminen" on pelkkää huumevalistuksen syöttämää propagandaa."

        Lähinnä tripille jääminen tarkoittaa sitä että jo entuudestaan mielenterveysongelmaiselle laukeaa tila päälle ja tila jatkuu päihtymyksen jälkeenkin. Tästä on tosiaan väännetty väkisin se väärä johtopäätös että kuka tahansa voi jäädä tripille jo mikrogrammasta riippumatta olosuhteista.

        ... Monet MT-potilaat pääsee ikuiselle tripille vanhempien kuoleman seurauksena niinsanotusti. Terveellä ihmisellä on kyky palautua täysin ennalleen sekä läheisen kuolemasta että LSD:n vaikutuksesta vaikka molemmat ihmistä ravisteleekin henkisesti...


      • Ad Afab
        mioumiou kirjoitti:

        Puhuinko tiukkapipoisuudesta? Hoh hoi, taas pantiin omia sanoja toisen sanomiks. Tarkotin keski-ikäsellä naisella esim itseni kaltasta entista ja nykyistä hippiä jolla on 50 vee elämänkokemus ja tiukkapiposuus kauuuukana, mut 1000 kertaa enemmän elämänkokemusta ku jollain elämäänsä alottelevalla nuorella jotka usein, kuten olen huomannu ja olin itsekin aikoinaan, pelkää omaa varjoaankin. Ei kaikki keski-ikään ehtineet oo tiukkapipoja, kai sun mieles on sen verran avaratunu et kykene tunnistamaan ihmisistä erilaisia ominaisuuksia, siis noin live-elämässä...

        Ja puhuinko ihmisestä jolla on mantra "minä olen oikeassa ja se on tärkeintä"? En todellakaan, itse kuvittelet tähän nyt jotain tuntemaasi perusporvaristuulipukutyyppiä jollasesta mä en maininnu halaistua sanaa.

        Tohon "nuorten joustavaan mieleen" sanosin et osa nuorista on mieleltään joustavia, osa hyvin hauraita ja osa hyvin mustavalkosesti ajattelevia, jo valmiiks taantuneita; osa jälkimmäisestä ryhmästä avartuu vanhemmiten, osa jää juuttuneisiin ajattelumalleihinsa, yhteiskunnallisesti, inhimillisesti.

        Noin muuten olen kyl sitä mieltä et kaikilla ihmisillä ON mahdollisuus psyykkisiin ongelmiin. Sen näkee sit jokainen mitä psyyke kestää ku riittävän järkyttävä tilanne tulee eteen, se voi olla ulkosesta todellisuudesta, se voi tulla sisältä.

        Ihmisen todellinen ensimmäinen murrosikä on muuten vasta nelikymppisenä, ei alle 20-vuotiaana kuten meille on opetettu. On myytti että keski-iässä ihmisen mieli alkais automaattisesti lukkiutua ja urautua, nimenomaan siinä vaiheessa alkaa varsinainen kasvu ihmisyyteen, todellinen jäiden lähtö ja asioiden uudelleen arviointi. Tai sanotaan että toislla alkaa, toisilla ei.

        Oman elämänsä ja mielensä entisiä itsestäänselvyyksiä voi murtaa positiivisessa mielessä monella eri tavalla, jokainen valitsee omat keinonsa.

        On totta että varsinkin Suomessa monet keski-ikäiset on masentavan arkirealiteettiriippuvaisia väärällä tavalla ja joutuu käymään kaiken maailman luovan toiminnan kursseilla, mut yhtä lailla monet nimenomaan esim nelikymppisinä alkaa henkistymään merkittävästi siinä missä parikymppisen maailmaan kuuluu paljon pragmaattisempi elämänote, selkeet realiteetit, omilla jaloillaan seisominen johon maailmaan henkisyys tai hengellisyys ei kuulu lainkaan, se on vähän niiku luonnonlakien mukaan järjestyny niin.

        Vierailepa joskus paikassa jossa käsitellään ihmisten psyykkisiä ongelmia niin huomaat kuinka "realiteettiriippuvaisia" on vasta valmistuneet n. 27-34 vuotiaat sairaanhoitajat ja vastaavat verrattuna myöhemmässä keski-iässä oleviin jotka kykenee näkemään ja tajuamaan myös sydämellään ja sanoisinpa että kolmannelle silmällään jos kuudes aisti on kehittyny.

        Ja lopuks sanoisin että todellinen henkisen tien kulkija (en puhu kristinuskosta) ei tarvitse välttämättä lainkaan aivokemikaaleja koska mieli on niin hienoille väreilytaajuuksille viritetty että lsd:n kaltanen idea on sen omiin toimintamekanismeihin verrattuna sen verran kömpelö ku yrittäis melodikalla soittaa kappaletta johon tarvitaan poikkihuilu.

        Eläpäs värähtele noin kiivaasti. Kolikossa on vain kaksi puolta ja silti se on sama kolikko kuten on ymmärtääkseni meidän molempien näkökanta samaa mieltä loppujen lopuksi :)

        Sanoja ei pitäisi säästellä, olen pahoillani jos tein niin.


      • LSDPÄÄHÄHÄHÄÄ

        Okei, selitetäänpäs tämän reikälegendan syntyä nyt hieman:

        LSD on lysergihapon dietyyliamidi. Sen lempinimi on kuitenkin HAPPO.

        Mitäs fiksut tyypit on tästä päätelleet? No tietty sen, että LSD olisi happo. Happo syövyttää! => Johtopäätös: LSD syövyttää aivoja, eli aiheuttaa "reikiä päähän".

        LSD ei ole mikään oikea happo, vaikka sitä hapoksi kutsutaan. LSD on lysergihapon _dietyyliamidi_, eli se on hapon osa. Se ei ole neurotoksinen. Torajyvä, josta LSD on johdettu, sen sijaan on hengenvaarallinen.

        BBC:n mukaan LSD on fyysisesti jopa kannabista vaarattomampi.


      • poaskfpojse+gjhs09gj

        ei happo nyt oikeasti mitään reikiä tee :p (jos nyt ei sarkasmia ollut)


      • 15+12= 27

        ''Kerran tosin olen vain happoa testannut enkä kokeile
        uudestaan. On meinaan senverran vaarallista aivoille
        kun tuppaa tekemään reikiä niihin :)
        Polttakaa hamppua! '' Naurahdin :) ei sullakaan sitä tietoa näytä hirveesti olevan näköjään... Olet sekoittanut Amfetamiinin millä ei ole sitten mitään tekemistä LSD:n kanssa. Että ei muutakun /facepalm


    • Terve

      Oletko katsonut koskaan peiliin?

      Ei sellaiseen joka näyttää kasvosi - vaan sellaiseen joka näyttää ajatuksesi? Luuletko ettei mielesi normaalisti kiellä sitä egon avulla joka on väärin, huonosti tai josta et itsessäsi oikeasti pidä?

      LSD:stä ei saa hyvää oloa, korkeintaan uudelleen löytämisen riemua. Estotonta tähän hetkeen palaamista, kaiken uudelleen kokemista ei-triviaalilla tavalla. Mielen esteiden hetkellistä purkua ja paluuta suoraan havaitsemiseen ja defenssien riisumista. Alasti oloa - henkisesti.

      LSD tarjoaa jotain mitä ehkä olemme kokeneet joskus lapsuudessa alkaessamme hahmottaa maailmaa. Tosin aikuisen mielen tiedoilla ja kokemuksella varustettuna. Pystyy tarkkailemaan henkistä toimintaansa joka useimmiten on normaalisti meiltä itseltämme peitossa. Analysoida jonkun reaktion syytä ilman reaktion kieltämistä ja analyysin kieltämistä koska mieli pääsee kerrankin katsomaan peiliin joka peilaa todellista minää paljaana.

      Mitä järkeä?

      Itseensä tutustuminen on useimmiten hieno asia - tai vähintäänkin erittäin opettavainen asia, kuten myös ympäröivän maailman täytenä kokeminen viimeisintä piirtoa ja yksityiskohtaa myöten. Täydellistä läsnäoloa.

      "Harha" josta puhut on vain osa LSD:n mahdollisista vaikutuksista jos vain istuu eikä aktivoi itseään suuntaan tai toiseen. Se on sitä elokuvateatterissa huvikseen istumista ja jännän jutun passiivista havaitsemista. Siinäkään mitään väärää ole, tutkia millaisia unikuvia valveilla voi nähdä. Jotkut diggaa siitäkin.

      • PiPo

        "LSD:stä ei saa hyvää oloa, korkeintaan uudelleen löytämisen riemua"

        Itselläni aina kun happoa syön niin tulee TODELLA euforinen olo... Parempi kuin essoista tai poreesta.. Sääli vain, että ei kovin usein happoa saatavilla ole.

        Ja tuo euforia on enemmänkin 'psykedeelistä' On aina niin 'siistii', että siitä tulee oikein 'tärisevän' hyvä olo :) Vaikee selittää :)


      • Ankkuli
        PiPo kirjoitti:

        "LSD:stä ei saa hyvää oloa, korkeintaan uudelleen löytämisen riemua"

        Itselläni aina kun happoa syön niin tulee TODELLA euforinen olo... Parempi kuin essoista tai poreesta.. Sääli vain, että ei kovin usein happoa saatavilla ole.

        Ja tuo euforia on enemmänkin 'psykedeelistä' On aina niin 'siistii', että siitä tulee oikein 'tärisevän' hyvä olo :) Vaikee selittää :)

        Ei mulle vaan. Henkistä avaruutta koen, en hyvää oloa.

        Vedetään johtopäätös että riippuu kokijasta.


      • Anonyymi
        PiPo kirjoitti:

        "LSD:stä ei saa hyvää oloa, korkeintaan uudelleen löytämisen riemua"

        Itselläni aina kun happoa syön niin tulee TODELLA euforinen olo... Parempi kuin essoista tai poreesta.. Sääli vain, että ei kovin usein happoa saatavilla ole.

        Ja tuo euforia on enemmänkin 'psykedeelistä' On aina niin 'siistii', että siitä tulee oikein 'tärisevän' hyvä olo :) Vaikee selittää :)

        Sama mulla


    • LSD'd

      Mitä kiksejä joku saa lsd:stä?aiheuttaako harhat muka hyvää oloa? LSD:N kokeilijat/käyttäjät kertokaa!

      On täysin yksilöstä kiinni miten LSD vaikuttaa. Itselläni menee ruokahalu kymmeneksi tunniksi ja välillä kokemus ahdisti. 4 kertaa kokeilin ja totesin, ettei tämä ole ollenkaan minun juttuni.

      Ja tosiaan joku puhuikin jo hallusinaation ja visuaalejen eroista.
      Hallusinaatio voi olla myös sellainen mikä ei tapahdu mitenkään näkökentässä, vaan ajatusassosiaatiot menevät väärin = vääristyneitä ajatuksia.

      LSD ei ole bilehuume, ei ainakaan minusta. Kokeile vain jos olet sinut itsesi ja elämäsi kanssa. Älä kokeile ensimmäisillä kerroilla paikoissa, joissa on paljon ihmisiä.

    • Beeb

      no harhat voi olla hyvinki mielyttäviä, esim jos näkee jotain hienoja valojuttuja tms, eikä lsd:n "syvin olemus" ole ne hallusinaatiot

    • bredap.shorty

      Mulla on käyny sama ku sulla Mushroom

      • kannabishomo

        kokeile neuroleptejä. Esim rispeldal on kovasti kehuttu. Pitää syödä joka päivä.
        Erittäin kummaa jos visuaalit on jäänyt päälle.
        Söit liikaa sieniä.
        Sydänhakkaus voi olla orastava paniikkihöirö. Siihen sopii bensot.


      • Penden123

        tuttua hommaa, älä stressaa ota lissää :)


    • mizuyy

      ""LSD ei ole bilehuume, ei ainakaan minusta. Kokeile vain jos olet sinut itsesi ja elämäsi kanssa. Älä kokeile ensimmäisillä kerroilla paikoissa, joissa on paljon ihmisiä. ""

      TÄYSIN SAMAA MIELTÄ! :'DD Ekaa kertaa kokeilin kaverilla, josta lähdin bileisiin. Nousut alkoivat vasta bileissä, olin ainoa joka oli ottanut LSDtä. Oon normaalisti sosiaalinen ja puhelias, mutta nyt kommunikointi oli hankalaa ja ihailin enimmäkseen väriseviä seiniä ja aaltoilevii värejä. Muitten kysymykset mehi vähän ohi, tajusin sen et pääs heittää ja nauroin vaa kun tiesin etten pystyny vastaamaan mitään selkeetä. Välillä puhuin tosi asiallisesti mut päätin et oon hiljaa aiheuttamatta hämminkii. Muut oli pajautellu et hilpeenä nekin jumitus ja viina virtas kans. Jalat tärisi koko ajan ja oli tosi kuuma fiilis, mut helmet visuaalit joo! Ei näkyny mitään saatanoita tai jumalia seinillä, joista kaveri oli varottanut etukäteen. Pahoja trippejä en oo kokenut vielä tähän mennessä, onneks.. keillään niistä kokemusta?? haluisin kuulla

      • everythingg

        LSD on vaarattomampia huumeita, tupakka ja alkoholi haitallisempaa ku lsd!!! olo rennonpi, tulee visuaaleja ja suurilla annoksilla hallusinaatioita, iha helmi mut ei sovi hyvin pippaloihin.


      • -25
        everythingg kirjoitti:

        LSD on vaarattomampia huumeita, tupakka ja alkoholi haitallisempaa ku lsd!!! olo rennonpi, tulee visuaaleja ja suurilla annoksilla hallusinaatioita, iha helmi mut ei sovi hyvin pippaloihin.

        Tiettyihin pippaloihin sopii oikein mainiosti.


      • ht
        -25 kirjoitti:

        Tiettyihin pippaloihin sopii oikein mainiosti.

        sopii hyvin esim psykereiveihin ja tuttuihin kotibileisiin.


    • wyrarararara

      LSD:tä ottanut ehkä n. 50 kertaa elämäni aikana. Lisäksi lukuisia muita hallusinogeenejä; ayahuascaa, sieniä, dmt:tä, salviaa, ketamiinia, mdma:ta, 2c-b/c/e/d/i, 4-aco-dmt ja 4-ho-met...

      Sekä huonoja että hyviä trippejä mahtuu paljon joukkoon. Oikeastaan mun mielestä psykedeeleissä _pahat tripit_ on parhaita. Pahoilla tripeillä joutuu kohtaamaan pelkonsa ja pelko ja paniikki katoavat vasta kun hyväksyy asiat sellaisina kuin ne on, eikä enää yritä muuttaa mitään. Täydellinen hyväksyntä!!! Se on tripin tavoite.

      Ja tiedätkö mitä? Myös onnellisuus on sitä; hyväksyntää. Se ei tarkoita, etteikö voisi haluta tehdä jotain tai ehkä muuttaakin jotain asioita. Se tarkoittaa, että hyväksyy asioiden olevan niin kuin ne ovat ja tietää, ettei niitä _tarvitse_ muuttaa ollakseen onnellinen.

      Psykedeelit ovat hyvää harjoitusta. Ne myös osoittavat, miten loputon ja ihmeellinen ihmismieli on! Omaa mieltä on hyvä osata kunnioittaa ja arvostaa.

      • wyrarararara

        että mielestäni ihmiset, jotka yrittävät muuttaa ulkopuolisia asioita korjatakseen omaa pahaa oloaan, saavat yleensä enemmän tuhoa kuin hyvää aikaan.

        Psykedeelit opettavat, ettei mitään tarvitse muuttaa; pelko ja paha olo katoaa hyväksynnän myötä. Psykedeelit opettavat päästämään irti kontrollin ja vallan halusta ja heittäytymään virran vietäväksi; minne ikinä matka viekään, sinne mennään luottavaisin mielin koska muutakaan ei voi. Vastarinta on täysin turhaa.


      • ht
        wyrarararara kirjoitti:

        että mielestäni ihmiset, jotka yrittävät muuttaa ulkopuolisia asioita korjatakseen omaa pahaa oloaan, saavat yleensä enemmän tuhoa kuin hyvää aikaan.

        Psykedeelit opettavat, ettei mitään tarvitse muuttaa; pelko ja paha olo katoaa hyväksynnän myötä. Psykedeelit opettavat päästämään irti kontrollin ja vallan halusta ja heittäytymään virran vietäväksi; minne ikinä matka viekään, sinne mennään luottavaisin mielin koska muutakaan ei voi. Vastarinta on täysin turhaa.

        hyväksyminen on aika hyvä avainsana kaikkeen mitä maailmassa tapahtuu, hyväksyt kaiken mitä tapahtuu vaikka olisi negatiivinenkin asia niin vitutus ei nouse päähän oikeen missään vaiheessa, maailma on sairas mesta jossa tapahtuu asioita joita ei voi yksinkertaisesti hyväksyä, mutta nämä asiat kannattaa sivuttaa koska niille ei oikein mitään voi


      • Wyrarara
        ht kirjoitti:

        hyväksyminen on aika hyvä avainsana kaikkeen mitä maailmassa tapahtuu, hyväksyt kaiken mitä tapahtuu vaikka olisi negatiivinenkin asia niin vitutus ei nouse päähän oikeen missään vaiheessa, maailma on sairas mesta jossa tapahtuu asioita joita ei voi yksinkertaisesti hyväksyä, mutta nämä asiat kannattaa sivuttaa koska niille ei oikein mitään voi

        Niinpä.

        Toisaalta taas jos hyväksyy myös ne negatiiviset asiat osaksi elämää, on helpompi keskittyä vaikuttamaan niihin asioihin _joihin voi vaikuttaa_ kun ei ota stressiä kaikesta siitä muusta, mille ei voi mitään.

        Musta se että hyväksyy myös negatiiviset asiat eikä tule niistä onnettomaksi ei tarkota samaa kuin että makaa flegmaattisena sohvalla tekemättä yhtään mitään minkään eteen - päinvastoin. Jos pystyy olemaan onnellinen huolimatta siitä, että välillä käy paskaa, niin pysyy myös paremmin toimintakykyisenä.

        Psykedeelit voi viedä kontrollin sulta täysin. Jos yrität pitää kontrollista kiinni, meet vaan paniikkiin ja kohtaat paljon pelkoa. Luopumalla kontrollista ja hyväksymällä sen, et "nyt mä en voi mitään tälle mitä tapahtuu" pelko katoaa. Siksi ne on hyvää harjoitusta.


      • eihajuakaan
        Wyrarara kirjoitti:

        Niinpä.

        Toisaalta taas jos hyväksyy myös ne negatiiviset asiat osaksi elämää, on helpompi keskittyä vaikuttamaan niihin asioihin _joihin voi vaikuttaa_ kun ei ota stressiä kaikesta siitä muusta, mille ei voi mitään.

        Musta se että hyväksyy myös negatiiviset asiat eikä tule niistä onnettomaksi ei tarkota samaa kuin että makaa flegmaattisena sohvalla tekemättä yhtään mitään minkään eteen - päinvastoin. Jos pystyy olemaan onnellinen huolimatta siitä, että välillä käy paskaa, niin pysyy myös paremmin toimintakykyisenä.

        Psykedeelit voi viedä kontrollin sulta täysin. Jos yrität pitää kontrollista kiinni, meet vaan paniikkiin ja kohtaat paljon pelkoa. Luopumalla kontrollista ja hyväksymällä sen, et "nyt mä en voi mitään tälle mitä tapahtuu" pelko katoaa. Siksi ne on hyvää harjoitusta.

        Nää sun kolme kirjotustas on ku suoraan mun suusta. Eipä ole paljoa lisättävää tai poistettavaa noissa sun pähkäilyissäs.


      • eihajuakaan

        Ootkos muuten huitassu 2CB:tä nenään koskaan?

        Se ku 2CB:n syö, ni tulee se puolen tunnin lievä paha olo joillekki. Ei ny niin hirveesti, mutta vähän.

        Ku ton huitasee nenään, niin poltteleepahan ikävästi. Ja se paha olo on tiivistettynä. Ei siis mikään hirveen paha olo, että jos joku tuo sillo samaan huoneeseen pizzan, niin ei tee kyl mieli syödä sitä, mut ei oo pakko mennä poiskaan. Semmonen ikävä fiilis vatsassa, että ei tee mieli pistää mitään kiinteetä suuhunsa.

        Mut se ei kestä ku joku 10min - myös se polttelu. Toisin ku esim mygmis tai vauhti, se 2CB jatkaa polttelua sen 10minuuttia. Vaan sen jälkeen... sen jälkeen... Se iskee yhtäkkisesti. Se alkaa aallolla. Päästä jalkoihin käy hyvänolon aalto. Ja ku se lähtee hiusrajasta ja yltää nenään, niin se pyyhkäsee sen kirvelyn sataprosenttisesti pois sen saman aallon aikana. Ja ku aalto yltää varpaisiin, ni sit mentiin. Bhlangks! Sit näkyy nestettä.

        Mut 2CB överit voi olla sit to-del-la vaarallisia. Sillä saa hengen poistumaan ruumiista vähän turhan helposti. Sen terapeuttinen indeksi (eli ED50 ja LD50 arvojen välinen ero) kun on aika perhanan pieni - varsinkin nasaalisesti nautittuna. Mut lievät överit ottaneena voin sanoo, että jopa 2CB, joka ei sinällään tajuntaa muuta, vaan sen miten todellisuuden kokee, niin kyllä silläkin saa melkosia kauhukuvia silmäluomien taakse maalailtua. Nimimerkillä, jouduin konttaa vierashuoneeseen jo alkuillasta, hoin mielessäni "ne on vaa sun pään sisällä" seuraavan pari tuntia tuntia ja heräsin aamulla patjan ja lakanan välistä hiestä märkänä.

        Psykedeelien kanssa hyvä trippi on taivaallinen, autuas. Paha trippi taas voi olla turistimatka helvettiin.


      • Etap
        wyrarararara kirjoitti:

        että mielestäni ihmiset, jotka yrittävät muuttaa ulkopuolisia asioita korjatakseen omaa pahaa oloaan, saavat yleensä enemmän tuhoa kuin hyvää aikaan.

        Psykedeelit opettavat, ettei mitään tarvitse muuttaa; pelko ja paha olo katoaa hyväksynnän myötä. Psykedeelit opettavat päästämään irti kontrollin ja vallan halusta ja heittäytymään virran vietäväksi; minne ikinä matka viekään, sinne mennään luottavaisin mielin koska muutakaan ei voi. Vastarinta on täysin turhaa.

        Olen 100% samaa mieltä, mutta ei noihin kontrollin ja vallanhalun irtipääsyyn, eikä pelon ja pahan olon poistavaan hyväksyntään mitään trippejä tarvi. Minne ikinä matka viekään sinne mennään luottavaisin mielin koska muutakaan ei voi. Kaikille käy niin.


    • hulipalipoli

      Miksi ajaa toyotalla kun voi lentää LSD:llä??

      • 1+1=420

        """"Miksi ajaa toyotalla kun voi lentää LSD:llä??"""


        Just hyvä :D


    • äzkärä

      kokeile nii tiiät :)

    • sähkö23

      Voi lukea Peter Staffordin kirjan "Psychedelics encyclopedia" tai Albert Hoffmannin "Lsd-my problem child " ja tsiikaa dokkarin " Hoffmann`s potion" joka löytyy myös suomikielisin tekstein.

      • eihajuakaan

        Toi Hoffmannin ongelmalapsi on hyvä kirja. Tiedemiehen suusta se teksti, eli melko kiihkoton. Hän kuitenkin selittää asiat yksinkertaisesti, että tavallinenkin ihminen ymmärtää. Ja on siellä myös kivoja matkatarinoitakin.

        Hyvä kontrasti esim Timothy Learyn LSD-ihannointi hippihörhöilykirjoihin.


    • aivot

      Tarpeeksi suuri annos osoittaa hetkissään sen mistä suuret filosofit,mystikot,fyysikot,uskontojen perustajat ja buddha puhuvat.this is it.

    • happonaama

      vedin happoja kakskuukauttaputkeen 1-3 happoo perkerta.

      aiheutti mulle masennusta ja senjälkeen eiku mielialalääkkeitä naamaan

      mut ai vitsi kun pääsis taas tripille haha =D

    • poinhoigds

      opettele elämäään. hapot ei ole tarkotettu sunlaisille tyypeille jotka hakee vaa jotain vitun halluja.... elämä on kaunis ja elämä on siunaus ja kunnia! opettele itseäs niin sä opit muistaki :D

      • gdsh

        tyhmä sä olet! säälittää tollaset jutut.


      • JARKKO KÄRPÄNEN

        OLE SINÄ HAPPOHIPPI HILJAA ... SÄ ET POIKA TIEDÄ HUUMEISTA MITÄÄN OLEN JARKKO JAGGE VASIKKA KÄRPÄNEN ORIMATTILASTA. JA MÄ PASKON NARKKAREITTEN PÄÄLLE PAINO 40G PITUUS 1.5M LEVEYS NOLLA JOTEN HAISTAKAA KOKELAAT PITKÄ VASIKKA OLEN JA VASIKOIN TEIDÄT JA KAIKKI KETÄ NÄÄN VETÄÄ HUUMEITA ISTE OLEN NARKOMAANI ..VASIKKA ..LINNAKUNDI...MITÄTÖN ..LURJUS ...MUT HAISTAKAA KOKELAAT PITKÄ paska


      • JARKKO KÄRPÄNEN
        gdsh kirjoitti:

        tyhmä sä olet! säälittää tollaset jutut.

        IME MUN LIBIDOO JOS HIFFAAT WHAT I GONNA DO TO YOU TODAY 2.00 . MÄ OLEN perkele JARKKO JAGGE VASIKKA KÄRPÄNEN ORIMATTILASTA. TULKAA TÄNNE NI MÄ HEITÄN TEILLE PIENET LÄPÄT HÄ OLEN VASIKOINUT 300 IHMISTÄ ITSENI MUKAAN LUKIEN JOTEN OLAAAAAAAAAB WOUUUUUU WOUUUU WOUUUU MÄ OLEN VASIKKA LÄLLÄLLÄLÄ LIERU SULTA PÄÄSI SUBUPIERU WOUUUU WOUUUU LOLLLLL LOLLL HAHHAHAHAHHA HHAHAHAPALIKAT PELLET KATELLAA..MUT JOS NÄÄN JONKUN TEISTÄ NI VASIKOIN SAMANTIEN ETTÄ TIEDÄ SE WOUUU WOOUUWU.OLEN ORIMATTILASSA TULKAA TÄNNE NI HEITÄN SULLE LÄPT JA VASIKOINNIT APE.T..JARKKO KÄRPÄNEN.. ORIMATTILA F-U


      • Libidokärpänen

        Jarkko on hieno miäs


    • ei huumeita!!!!!!

      Mitä Järkeä ylipäätänsä on missään huumeissa?????????????
      Haluatte pään sekaisin,kun teillä vaikeaa,että helpottaisi olo, vai?
      Selvittäkää ne asianne,älkää sortuko huumeisiin hyvät ihmiset.
      On tässä toisillakin ollut ihan helvetin rankkaa elämässä ja on vieläkin, mutta en nyt sentään ala huumeita vetää!
      Enkä tarvitse mitään päihteitä,että olisi mukava olo.

      • 1+1=420

        ""Mitä Järkeä ylipäätänsä on missään huumeissa?????????????
        Haluatte pään sekaisin,kun teillä vaikeaa,että helpottaisi olo, vai?
        Selvittäkää ne asianne,älkää sortuko huumeisiin hyvät ihmiset.
        On tässä toisillakin ollut ihan helvetin rankkaa elämässä ja on vieläkin, mutta en nyt sentään ala huumeita vetää!
        Enkä tarvitse mitään päihteitä,että olisi mukava olo. ""


        Ei se syy ole aina se et haluais paeta jotain tai on vaikeeta,psykedeeleillä sä et pääse karkuun yhtäkään asiaa.

        Mä otan ihan vaa sen takia et mä tykkään päästä syvälle omaan mieleen,siitä oppii kaiken näköstä. Vähä niinku terapia.
        Sulla on hyvä olla selvin päin ja mä taas tykkään ottaa tajuntaa laajentavia "huumeita"...

        Jokainen tyylillään :D


      • JARKKO KÄRPÄNEN TNA

        NO OLE vittu SITTE ILMAN MENE MUUALLE VINKUMAAN JA NAUKUMAA MÄ KYYKYTÄN KUN TULET ORIMATTILAN APINA


    • eihajuakaan

      "Mitä Järkeä ylipäätänsä on missään huumeissa?????????????"

      Ne tuottaa erilaisia olotiloja. Niiden kanssa on hauskaa. Mitä järkeä ylipäätänsä on missään hauskanpidossa?

      "Haluatte pään sekaisin,kun teillä vaikeaa,että helpottaisi olo, vai?"

      Yleinen harhaluulo. Varmasti niitä eskapisteja on ja ne ovatkin niitä jotka päätyvät ongelmakäyttäjiksi. Harvemmin ne hupikäyttäjät niin tekee. Jos elämä on tasapainossa, ei huumeet tai alkoholi kovin helposti vie sitä sivuraiteille, ellei niiden anna viedä sivuraiteille. Mutta jos elämä on horjuvalla alustalla, niin päihteet voivat pahentaa tilannetta, vaikka hetkellisesti vaikuttavatkin auttavan.

      Ihan eri asioita noi viihdekäytöt ja eskapistinen pahanolon pakeneminen. Suurin osa käyttäjistä on niitä viihdekäyttäjiä.


      "Selvittäkää ne asianne,älkää sortuko huumeisiin hyvät ihmiset."

      Ei mulla ollu mitään ongelmia sillo ku käytin. Huvin vuoksi minä huumeita käytin. Huvin vuoksi minä kitaraakin soittelen.


      "On tässä toisillakin ollut ihan helvetin rankkaa elämässä ja on vieläkin, mutta en nyt sentään ala huumeita vetää!"

      No mulla ei ole ollu rankka elämä, vaan kaikki on menny pääsääntösesti nappiin. Ja itse tykkäsin psykedeeleistä. Psykedeelejä ei voi ottaa huvin vuoksi, ellei elämä ole tasapainossa. Muutoin menee tripit keturalleen.


      "Enkä tarvitse mitään päihteitä,että olisi mukava olo."

      En minäkään. Eikä minun tarvitse käydä eläintarhassakaan, että olisi mukava olo, mutta silti tykkään käydä eläintarhassa katselemassa elukoita.

      • rapakaljatölkki

        Luulin, että asut eläintarhassa ja syöt banaania. Kurs, kurs.


      • fiilarit

        "Eikä minun tarvitse käydä eläintarhassakaan, että olisi mukava olo, mutta silti tykkään käydä eläintarhassa katselemassa elukoita."

        Joo, mä ymmärrän. Sä olet siellä toisessakin paikassa missä käyt tottunut näkeen porukkaa kaltereitten takana. Sulle tulee eläintarhassa sillee kotoisa fiilis vähän joka tavalla.


    • 1+1=420

      Kokemattomat ei ymmärrä.

      Jotkut vetää viinaa ja ne saa siitä kiksit ja jotkut vetää lsd:tä ja saa siitä kiksit,mitä eroo ?

      Happo on paras aine mihin mä oon ikinä tutustunu,se kauneus ja sekavuus... ohhoh!
      Eikä ne hallut oo siinä se pääasia,kokonaisuus on se juttu :D

      • 1+1=420

        ""LSD ei ole bilehuume, ei ainakaan minusta. Kokeile vain jos olet sinut itsesi ja elämäsi kanssa. Älä kokeile ensimmäisillä kerroilla paikoissa, joissa on paljon ihmisiä. ""

        Kyllä happo voi olla myös "bile huume" kaikki riippuu sun mielestä.

        Mä en oo koskaan kyllä ollu bileissa ku happoo oon syöny,parempi on tutkii asioita ja mietiskellä :D Maailma on kaunis :)


    • paavo miettinen

      mitä vikaa trippailussa..eise ole tyhmää!!!!/säälittävää....

      luulettekste kun vedätte happoja...pystyvänne istumaan jossain vitun kaupankassalla/duunis--edes suraavanapäivänä elämä on kaunis...juttujennekanssa..empä usko. kylläse kauneis lähtee siitä kun näette öisentaivaan niin monena eri väreinä..senkauniimpaa asiaa saavanhakea..pinkkipillu yltyy tohon kauneuteen. must..ja lapsensyntymä.

      myös.......

      • Happopää

        Kuule Paavo- oon tehny yliopiston fysiikan tentin kitettävällä arvosanalla ollessani LSD-tripillä. Vastannee kysymykseesi.


      • ei-hemmetti
        Happopää kirjoitti:

        Kuule Paavo- oon tehny yliopiston fysiikan tentin kitettävällä arvosanalla ollessani LSD-tripillä. Vastannee kysymykseesi.

        Ei ihme, että Nokia menetettiin. Jos tentit on tuota tasoa, niin kohta lapiotkin tuontitavaraa.


    • JARKKO KÄRPÄNEN

      älä kokeikle ikinä ... täyttä sontaa ja tärisemistä. osta vaikka meta-amfetamiinia tai heroiinia ni kyllä helpottaa......ja jos joku huume pitäisi valita niin valitse metasubuheroamfetamiinipommi ni kyllä TIEDÄT MILTÄ TUNTUU TÄRISTÄ JA OLLA PASKAT HOUSUSSA JA KUSET TENNAREISTA KUN SYÖ TULEE kusi JA paska. T..JARKKO huuumehaamunarkomaani-insesTILAPSI ORIMATTILASTA ELI T...JAKKE KÄRPÄNEN JA OLEN VASIKOINUT 300 KERTAA JA RAISKANNUT MUMMOJA JA PAPPOJA NIIN ETTÄ paska LENTÄÄ

    • eihyääpäiää

      voi hyvää päivää.

      minun mielestä jo pelkästään se on haitallista että ihmisellä on tarve laittomiin päihteisiin tai olla kännissä koko ajan. kyllä sitä ihminen itsensä oppii tuntemaan ilman mitään psykedeelejä ja jos elämästä ei muuten kiksejä saa, menkää hoitoon.

      en tunne ketään psyykkisesti tervettä, tasapainoista, työssäkäyvää perusihmistä jolla olisi normaali perhe-elämä ja normaaleja ystäviä ja joka käyttäisi huumeita tai ihannoisi sellaisia. kaikilla on taustalla joku psyykenhäiriö tai ongelmia elämän kanssa. kyllä huumeiden käytön ympäriltä elämä on pahasti sekaisin ennemmin tai myöhemmin. minun mielestä terveellä ihmisellä ei ole edes uteliaisuudesta tarvetta laittomiin päihteisiin, sellaisilla ihmisillä on elämänarvot kunnossa eikä mistään tripeistä tarvi edes haaveilla. nuorena toki hairahtuu herkemmin mutta aikuisen ihmisen kokeilunhaluja moiseen en mitenkään ymmärrä.

      jos on ihan pakko olla niin idiootti että tietentahtoen menee huumeisiin sekaantumaan, olkaa edes sen verran järkeviä ettette houkuttele muita mukaan älkääkä hankkiko lapsia katsomaan omia sekoilujanne. sama pätee alkoholisteihin. pilatkaa elämänne ihan yksin.

      • Joku tolkku?

        Et kai sä niitä "tunnekaan", kukapa sun tutuistasi haluaisi sulle käytöstään kertos, kun selkeesti näkee että olet niin "päihdevastainen" että helpompi olla kertomatta. Laittomia päihteitä käytetään kaikissa yhteiskuntaluokissa ja törmäät heihin päivittäin jos vain liikut kotisi ulkopuolella.


      • prael

        "minun mielestä terveellä ihmisellä ei ole edes uteliaisuudesta tarvetta laittomiin päihteisiin, sellaisilla ihmisillä on elämänarvot kunnossa eikä mistään tripeistä tarvi edes haaveilla"

        Miten mielipiteesi voi olla edes teoriassa relevantti? Huumeiden käyttö on hauskaa, ja siksi sitä harrastetaan. Joku täällä jossain taisi sanoa että eihän sitä ole eläintarhassakaan pakko käydä mutta jos pitää mukavana katsella eksoottisia elukoita, kyllähän sinne pirulauta voi joskus pölskähtää paikalle.

        Sinänsä kysymys siitä mitä ihminen tunkee omaan kehoonsa omalla vapaa-ajallaan ei tietenkään ole moraaliseettinen, eikä sitä voi yhdistää muihin toimijan elämänarvoihin kuin ehkä mahdolliseen vastakulttuurihenkisyyteen, kapinointiin yhteiskunnallisia normeja vastaan. Tämä ei vielä implikoi mitään sellaisia arvoja etteikö laittomien päihteiden käyttäjä olisi ihan yhtä rakentava ja "hyödyllinen" yhteiskunnan jäsen kuin kuka tahansa muukin. Monesti enemmän niin kuin ihmiset jotka alitajuisesti, tietoisesti tai jopa kovaan ääneen luukuttavat "narkkareille" (l. ihmiselle joka on joskus käyttänyt vaikkapa LSD:tä) potkuja duunista, syrjäytymistä yhteiskunnasta, terveydenhuollosta kieltäytymistä sun muuta järkevää.


    • CCVB C

      VITUN NARKIT HALVEKSIN TOLLASIA PASKOJA OOTTE SÄÄLITTÄVIÄ

    • lsdok

      LSD:n on todettu poistavan alkoholismin jopa puoleksi vuodeksi. Lisäksi auttaa sarjoittaiseen päänsärkyyn. Erittäin mielenkiintoinen lääke ja sen tutkimukset on aloitettu taas uudelleen. Ennen vanhaan psykiatrit käyttivät sitä tunteakseen enemmän empatiaa potilaitaan kohtaan.

    • Vaara!!!

      Otin LSD:Tä ja luulin olevani papatti. Pamautin itseni. Sen pituinen se.

    • 232323

      Vittu mikä palikka...

    • LSD ja sienet on itselleni ihan jees juttu! En suosittele niitä kenellekkään, mutta joka haluaa kokeilla niin kokeilkoon. Turvallinen(tuttu) ympäristö ja seura on aloittelevalle tärkeää. Kyllä, happo ja muut psykedeelit voi laukaista skitsofrenian, jos siihen on geeneissä taipumusta. Mutta niin voi kannabiskin. Jos ganja aiheuttaa psykoosia, niin en suosittelisi käyttämään psykedeelejä. Mutta näihinkin tottuu. Olen nähnyt tyypin, joka sai ganjasta pahan psykoosin ja skitsoili. Mutta jätkä käytti silti ja ne meni ohi, eikä ole saanut kohtauksia enää koskaan. Psykedeelit on tosiaan niin monimuotoinen kokemus, että sitä on mahdoton kuvailla tarkasti. Se on koettava. Yleensä niistä on se kuva, jota koulun valistuksesta saa. Että lehmät lentää jne... Tulee pahoja trippejä joista ei koskaan selviä, vaan tappaa itsensä. Lehmä voi lentää, mutta so what. Paha trippi voi tulla, mutta ottaa bentsoja niin se menee ohi ja psyykkaaa itsensä, että kohta helpottaa, sillä otin äskettäin happoa ja se aiheuttaa tämän, eikä mikään muu. Jos tunnet epäilyksen ettet kestä tälläistä, niin jätä sikseen. Amfetamiinistakin toiset sekoilee kuin mitkäkin Niuvanniemen kuutos-osaston potilaat, mutta toiset ei ja niille se käy hyvin, kunhan sitä ei vedä kuukautta ja ole nukkumatta sitä aikaa eikä syö mitään. Vähempiäluinenkin tajuaa, että eihän sellaista kestä kukaan. Järki päähän näissä hommissa. Itsellä on 18v kokemus ja silti on paljon näkemättä ja kokematta, mutta on tullut koettua sen verran paljon, että olen tajunut jättää kovat huumeet sikseen ja otan nykyään lähinnä happoa, sieniä tai joskus pilveä. Vastaan kyllä, jos joku haluaa jotain kysellä, siis ihan oikeasti jos tuntuu, et kaikki ei ole ok, niin voi kysyä neuvoa. olisin itsekkin joskus tarvinnut neuvoa ja apua, mutta ei siihen aikaan edes lääkärit osanneet auttaa. En ala kotilääkäriksi ja en brassaile, mutta autan jos on tarpeen.

      Huumenarkomaani

      postia saa lähettää: [email protected]
      [email protected]

      Molemmat meilit on täysin salattuja ja [email protected] toimii TOR-verkossa

    • KulinaariHuligaani

      Mielestäni psykedeelien ottaminen voi saada aikaan sen että sen koomin ei pilvenpoltto aiheuta ahdistuksia. En tiedä kuinka siinä niin käy mutta aivot jotenkin vaan ohjelmoituvat rauhallisempaan tilaan, kenties pysyvästi. Ennen aina ahdistuin pilven vaikutuksesta, nykyään ei tunnu missään. Olo on vaan leppoinen. En uskalla kuitenkaan suositella kaikille, mutta tiedoksi vain että näinkin voi käydä.

    • Lentäjän poika

      Yhtä vaan en ymmärrä!!
      Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä?

    • cxmaer

      Tietämättömyys huumeista on sekä naurettavaa että erittäin vaarallista. Huumeet ovat luonnollisia, ne ovat vain molekyylejä niinkuin vesi, ilma, tai aspiriini. Monet ihmiset luulevat olevansa niin korkealle kehittyneitä elämänmuotoja että heillä on oikeus päättää muiden elämistä, luonnosta ja asioiden kulusta. Todellisuudessa yhtään sellaista ihmistä ei maalmasta löydy joka pystyisi hahmottamaan kokonaisuudessaan miten mikäkin asia vaikuttaa kokonaisuuteen.

      Huumekysymys, niinkuin monet muutkin asiat, on vain erinäisten mielipiteiden taistelua. Harvat haluavat pysähtyä ja kohdata tilanteen faktat, koska se voisi heikentää heidän asemaansa tässä väittelyssä.

      Se on ihan totta että huumeet voivat tehdä vauriota ihmisille, ja tuovat usein mukanaan rikollisuutta. Jos tähän argumenttiin vedoten sanottaisiin että kaikki huumeidenkäyttäjät ovat sellaisia, jouduttaisin myös sanomaan että jokainen kristitty vihaa homoja ja haluaa tappaa aborttilääkäreitä. Tai että jokainen muslimi on itsemurhapommittaja.

      Syy huumeiden käyttöön on yksinkertainen. Ne toimivat. Monet lääkitsevät niillä itseään kun lääkärit kieltäytyvät, monet rentoutuvat niillä mieluummin kuin hengenvaarallisiksi todetuilla alkoholilla ja tupakalla. Monet käyttävät psykedeelejä jonkin itseään suuremman etsimiseen, niinkuin raamatun lukijat. Ja monet käyttävät aineita pelkästään nautinnon hakemiseen, ja meillä muilla ei ole mitään oikeutta sitä heiltä kieltää ellemme halua sen myös meiltä kiellettävän.

      Huumeet ovat tuoneet yhteiskunnallemme hienoja asioita kautta aikojen. Lukemattoman musiikilliset mestariteokset, maalaukset ja muut meille iloa tuovat asiat ovat syntyneet huumeiden vaikutuksen alaisena olevien mielten syvyyksistä. Monet väittävät ettei niitä tarvita, ja että kyllä ihmismieli kykenee kaikkeen siihen muutenkin. Ehkä se on niin, mutta tähän mennessä ei sitä ole vielä kukaan pystynyt näyttämään toteen.

      Kirjoitukseni pointti on yksinkertaisesti tämä: Älä tuomitse niin rankasti naapuriasi, tai kadulla vastaantulevaa ihmistä jonka päässäsi merkitset 'nistiksi'. Et voi tietää mitkä olosuhteet hänet ovat tuoneet siihen pisteeseen jonka nyt edessäsi näet. Ei ole mitään sinulta pois olla kiltti yhdelle ihmiselle, ja hänelle se voi olla päivän kohokohta.

      Rationalisoi sen miten haluaa, mutta ihmisen arvo määräytyy siitä miten hän kohtelee vähempiosaistaan. Raha tulee ja menee, ihmisten mielipiteet toisesta vaihtelevat jatkuvasti mutta myötätunto tekee meistä hyviä ihmisiä.

    • 72822nnoononono

      Yllä oleva kirjoittaja puhuu asiaa. Huumeita käytetään koska ne ovat hyviä, toimivia ja mukavia. Kukapa ei haluaisi kokea mielihyvää ilman krapulaa, suoriutua arkiaskareistaan tehokkaammin, olla kestävämpi sängyssä, olla kokematta kipua, olla ahdistumatta ihmisjoukoissa, pystyä ujoudesta huolimatta juttelemaan kuin paraskin seuramies jne...

      Se on vähän kuin jonkinlaista huijaamista. Cheat-mode.

      No mutta en nyt puhunut LSD:stä vaan muista huumeista. LSD:n avulla voi oppia tuntemaan itsensä. Se on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista jonka ihminen voi saavuttaa. Samalla kun opit itsestäsi opit myös muista. Ja se ihmetyksen määrä ilman pelkoa.. Se on jotakin.

      Mutta ei huumeet sen parempia ole kuin elämäkään. Mutta esim. parisuhteita ja ystävyyttä ja muita elämän hienouksia ei saa rahalla. Luonto sentään on ilmainen toistaiseksi.

    • zvcbfffff

      Toisilla ihmisillä on erilainen välittäjäaineiden tuotanto ja metabolia aivoissa. Tämä selittää mm. sitä että miksi joku on ahdistuneempi kuin joku toinen. Tähän tietenkin vaikuttaa eletty elämä, ruokavalio, geenit jne.. Huumeilla voidaan muokata aivokemiaa niin että ujosta tulee rohkea, hiljaisesta puhelias, ainaisesta valittajasta tyytyväinen, ikävästä mukava jne.. Ongelmana on se että vanhat oireet palaavat kun vaikutus loppuu. LSD:llä ja muilla psykedeeleillä voidaan saavuttaa pysyvämpiä muutoksia itsetuntemuksen lisääntymisen kautta. On mm. huomattu että alkoholisti voi parantua alkoholismistaan puoleksi vuotta yhden LSD kokemuksen jälkeen.

      Suomalainen lääkitsee itseään viinalla, joka vaikuttaa GABA:n, samoin kuin diapamit. Kaikki on vain kemiaa.

    • captain kirk

      "minun mielestä jo pelkästään se on haitallista että ihmisellä on tarve laittomiin päihteisiin tai olla kännissä koko ajan. kyllä sitä ihminen itsensä oppii tuntemaan ilman mitään psykedeelejä ja jos elämästä ei muuten kiksejä saa, menkää hoitoon."

      Jos ihminen on varma että se normaali tietoisuudentila ja sama jokapäiväinen arki on kaikki mitä elämällä on tarjottavaa, säälin häntä. Mutta taistelen viimeiseen hengenvetooni asti oikeudesta saada tehdä omat moraaliset päätökseni, enkä jättää niitä tuollaisten säälittävien tapausten määriteltäviksi.

      Tuollainen mustavalkoinen ajattelutapa on muuten oire psyykkisestä sairaudesta (epävakaa persoonallisuus, F60.3). Kannattaisi ehkä mennä psykiatrin vastaanotolle.

    • 8765333

      Ihminen hukkaa helposti itsensä tässä markkinatalousyhteiskunnassa. Elämän perusarvot menevät helposti päälaelleen. Rakkaus muuttuu toissijaiseksi ja raha ja pinnallinen kauneus ja menestys ensisijaiseksi. Kyllä viisaammaksi voi tulla myös ilman huumeita, mutta esim. psykedeelit antavat tuolle itsetutkiskelulle ja oman arvomaailman oikaisemiselle oikein kunnon alkusysäyksen.

      Asiahan on niin että tuolla pintaliitopaikoissa itseään esittelemässä käyvät nuoret menevät helposti siihen ansaan että ulkonäkö, oma korostunut ego ja raha ovat niitä toivottavia juttuja. Psykedeelit ovat oikotie siihen viisauteen minkä ihminen tajuaa joka tapauksessa sitten vanhana mummona tai pappana. Silloin on jo vähän myöhäistä valaistua kun elämä on jo ohi ja virheet on jo tehty.

    • captain kirk

      8765333 ilmaisi asian paremmin kuin minä olisin koskaan osannut. Siitä olemassaolon merkityksen pohtimisesta ja nauttimisesta siinä monilla on kyse. Se on ihmeellisempää kuin kirjoittamalla voi kuvailla. Kun näkee asiat eri perspektiivistä, saattaa muuttaa mielensä siitä mikä oikeasti onkaan tärkeää.

    • efrgdebv

      Psykedeelipäissään osaa tosiaan nauttia elämän pienistä asioista enemmän. Joku metsässä kävely voi olla aivan ihmeellisen satumaista ja kaunista. Esim. sienistä saa lisäksi voimakasta kehon euforiaa. Jälkeenpäin kaikki voi tuntua paremmalta, värit kirkkaammilta ja ilma raikkaammalta, sielu puhtaammalta jne.. Siinä lisää syitä ottaa pikku trippi.

    • thaimaassa

      Moni kokematon ajattelee happoa lsd tai muusta että ne vain saavat aikaan halluja ja thats it.
      Tosiasiassa nämä ko substanssit avaavat aistit aivan uudelle tasolle. Aistit ovat niin tarkat, että ihminen ei selvinpäin voi aistia samaa tässä aistiärsykkeiden maailmassa.
      Lsd tarkentaa kuuloaistin, näköaistin, hajuaistin, makuaistin sekä tuntoaistin niin älyttömän tarkaksi, että se voi alkaa ahdistaa että yhtäkkiä onkin tietoinen näiden aistien olemassaolosta aivan uudella ulottovuudella.
      Aistiärsykkeiden määrä, jota aivot vastaanottavat, on mielettömän suuri vaikutuksenalaisena.

      Joskus 2v. sitten kokeilin ko ainetta ulkomailla ja alla muutama kokemus:
      ** näköaisti: näköni oli supernäkö, zoomaantui melkein mikroskooppisen tarkasti eri esineisiin ja niiden pintojen epätasaisuuksien syövereihin.
      Näin aalloittain puheen ja musiikin äänivärähtelyn energian, sen kuinka värähtelyenergia kimposi esineistä toisiin aalloittain, luoden energiaa ja liikettä sekä kuvioita sateenkaaren eri väreissä, koko näkökenttä oli öljyvärin näköistä.
      Näky oli sanoinkuvailemattoman kaunis ja upea.
      Normaali näkö ei havaitse useimpia fysiikan ja kemian ilmiöitä ja oli maagista kun pystyi ihmissilmällä näkemään energiakentät sekä sen, kuinka aine muovautuu magneettikehien mukaiseen asentoon. Maapallohan on yksi ja suuri magneetti, jossa on kaksi napaa jne.
      Näky oli samanlainen, kuin kemian kirjoissa kuvataan liike-, valo- ja äänienergia aaltoja. Huhhuh :D
      Myös tv ohjelmista sai enemmän irti, tajusi joka ikisen asian miksi ne on niin kuin on.
      Tunto: Tuntoaisti oli yliherkkä ja super aktivoitunut. Tunsin kaiken tarkasti tuulenvärinästä lattian pinnan muotoihin ja materiaalien pintaan. Joka ikisen kielessä olevan makuhermonystyrän ja toiminnan sekä sisäelinteni liikkumisen ja toimintoja. Kaiken kosketuksen ihokarvoja myöten. Koskin koiraa, ja tunsin kuinka kosketus liikkui sormenpäästäni hermoja pitkin ja käsivartta pitkin päähän tunnistettavaksi, millaiselta koira tuntuu. Aikamoista.
      Kuulo: musiikki kuulosti jännältä ja kuulo oli niin tarkka että kaikki pienet äänet joihin ei normaalisti kiinnitä huomiota, saivat säpsähtämään.
      Maku: Maut olivat ihan hullun hyviä. Maistoin ja tunsin suuni jokaikisen kolkan niin tarkasti, että luulin leukojeni ja naamani olevan irti koko päästä heheh. Säikähdin hieman ja varmistin kaveriltani kysyäkseni että onhan minulla naama tallella. Olihan se.
      Hajuaisti: Tarkka kuin mikä. :D ei voi muuta sanoa. Kaikki tuoksui niin pirun hyvälle.

      Hauskinta kokemuksessa oli se, että olin muiden mielestä enemmän selvinpäin ja skarppina kuin ikinä ja tajusin kaikesta kaiken paremmin kuin kukaan muu paikalla olija.
      Kun joku avasi suunsa ja oli sanomassa lauseen ensimmäistä sanaa, tiesin jo ennalta koko lauseen ja pitkän vastaukseni siihen ensimmäisen kuulemani sanan perusteella.

      Eniten tripin jälkeen mietityttämään jäi vapaa tahto, onko vapaa tahto vain illuusio ja onko sitä ? Minä en tiedä mutta kysymys jäi askarruttamaan päähän.

      Jos aikoo kokeilla tuota niin kannattaa asennoitua niin, että ei etsi vain "halluja" koska lsd tuo mukanaan niin tajunnanräjäyttäviä aistimuksia, että siinä voi alkaa panikoida jossei osaa käsitellä niitä ja nauttia niistä muistakin tuntemuksista, kuin vain kauniista näkymästä ;)

    • lopettanut amateur

      En nyt jaksanut koko ketjua lukea, enkä jaksa kirjoittaa 500sanan tekstiä.

      Itse asiaan, eli siis lsd ja muut hallusinaatiohuumeet (kyllä niistä muutakin saa, mutta kutsutaan niitä nyt tällä nimellä, jookos?) ovat oikeastaan ainoita huumeita, joista käyttäjä saa oikeasti jotain syvempääkin. Ja oikeastaan ainut huume, joka ei voi alkaa vituttamaan jälkeenpäin.

      Näin siis jos käytät näitä aineita turvallisessa ympäristössä ;) Täydessä yökerhossa ei ehkä paras idea, tai ei ainakaan amatöörille.

    • LSD-25

      Et ole selvästikään perehtynyt aiheeseen. Itse en ole kyseistä substanssia kokeillut, mutta on helppo ymmärtää miksi ihmiset haluavat kokeilla / käyttää sitä.

      Psykedeelien ideana on yleensä se, että tuntee olevansa enemmän selvinpäin kuin selvänä ollessaan :) Vaikea selittää, mutta ehkä ymmärrät. Se siis nostaa tietoisuuden tasoa korkeammalle.

      Ehkä et tiennyt, että DNA:n rakenne keksittiin LSD:n vaikutuksen alaisena.

      LSD avaa portin alitajuntaan, tuottaa euforiaa, ja auttaa ymmärtämään itseään sekä ympärillä olevia asioita, kuten luontoa.

      LSD:n terveyshaittoja on liioteltu huumepropagandassa valtavasti.
      Aivovaurioon tai kuolemaan johtava annos on vähintään 1000-kertainen normaaliannokseen verrattuna. Ja happoa saa yleensä lappu-muodossa, joka on yksi annos.

      • herra harha

        LSD,SIENET JA DMT On aineita mihin kannattaa suhtautua vakavasti,ne vaikuttaa niin voimakkaasti ihmisen mieleen et niiden kans kannattaa olla aika varovainen. oikein käytettynä ne vaikuttaa sun loppuelämääs todella positiivisesti,käsitykset muuttuu aika radikaalisti ellet oo jo valmiiks vapaamielinen :) mieli laajenee et tukka pölisee ;) mä oon todella onnellinen että tapasin psykedeelikulttuurin ;)


    • herra harha

      lsd:tä ei ulkopuolinen pysty edes arvostelemaan,se on henkilökohtanen juttu. visuaalit on vitun kivoja mut se ajatusmaailma vie kyllä voiton ;)

    • Pää

      Kyllä ne psykedeeliset huumeet LSD ja sienet aiheuttaa ihan samanlaista euforiaa kuin extaasikin ja ne myös samalla piristää niinkuin piri. Jos on ottanu LSD:tä niin ei väsytä kyllä ainakaan 12 tuntiin. Se on voimakas piriste. Euforia voi tosiaan olla jopa voimakkaampaa kuin opiaateista saatava. Lisäksi tulee ne visuaalit ja ajattelun muuttuminen. Iso annos päästää ikäänkuin irti omasta egosta tarkastelemaan omaa elämää ikäänkuin ulkopuolisen silmin. Siinä voi päästä moni solmu aueta kun saa perspektiiviä asioihin. Psykedeelit vastaavat siis tavallaan kaikkia muita huumeita. Ne sisältävät kaiken mahdollisen.

      • Pää

        Mutta sitten on kääntöpuolena paha matka, joka voi olla sitten ainakin hetkellisesti kauheinta mitä voi ajatella. Kuitenkin ihminen on ihan turvassa kunhan ei nyt parvekkeelta hyppää. Sen takia niillä hörhöillä onkin joku selvinpäin kattomassa trippaajan perään, että kaikki sujuu hyvin, eikä yllättävän paniikin iskiessä pääse mitään pahaa tapahtumaan. Noista voi sitten mielenterveys jopa kohentua kun tajuaa pystyvänsä selviytymään pahoistakin fiiliksistä.


      • herra harha

        ""Jos on ottanu LSD:tä niin ei väsytä kyllä ainakaan 12 tuntiin""

        Itse oon 2 kertaa nukahtanu kesken happomatkan,ensimmäinen kerta tapahtu muutaman tunnnin päästä ku olin ottanu 2 tippaa ja toinen kerta tapahtu pari tuntia sen jälkeen ku olin ottanu n.110ug happoa. Molemmilla kerroilla herätessäni olin vielä hapoissa :)


    • gngfgn

      Nukahtaahan jotkut piristeistäkin.

    • ensio railo

      Hyvää kirjaa lukiessa ei nukahda.Robert Anton Wilson : Cosmic Trigger .

    • sotkamosta

      leary.ru tarjoaa paljon materiaalia sanoin & äänin...

    • banaani1234

      Lukekaa Aldous Huxleyn Tajunnan ovet.

    • aq34t

      "Mitä kiksejä joku saa lsd:stä?aiheuttaako harhat muka hyvää oloa? LSD:N kokeilijat/käyttäjät kertokaa!"

      Kuvittele millainen on oma mielikuvituksesi. Minkälaisia ajatuksia ajattelet ja mitä näet mielessäsi kun ajattelet. Ajattele sitten että näet ne ajatuksesi yhtä konkreettisesti kuin reaalimaailman silmät auki. Ehkei se ole ihan sitä, mutta varmasti toimii jonkinlaisena kuvauksena asiasta. Pääset konkreettisempaan yhteyteen oman alitajuntasi kanssa.

      • Vismutti

        Psykedeelit vahvistavat ja herkistävät, sekä laajentavat kokemusmaailmaa. Mielenterveys voi kohentua ja jollakin se voi romahtaa. Mikä sen sitten tekee että järki lähtee. Ei ihmiset harhoistaan sekoa. Ehkä se on se ymmärryksen laajeneminen sellaisille alueille mitä ihminen ei pysty oikein sulattamaan. Täysin silkkaa harhaa nuo aineet eivät tuota vaan siinä on jotain muuta.. Noh, uskoohan jotkut Jumalaankin. Oli mitä oli niin en suosittele kokeilemaan, mutta suosittelen ihan kaikkia ihmisiä perehtymään tähän mielenkiintoiseen aiheeseen. Mielelläni en lähtisi edes spekuloimaan asialla. Pidän kunnioittavaa etäisyyttä, "jotakin" kohtaan.


    • mäkämäkämäkä

      No, kokeile niin tiedät. Se oma kokemus asioista on se paras opettaja elämässä. Ei kukaan voi sulle kertoa, millaisia kiksejä aiheuttaa mikäkin just sulle. Kaikki aineet, ihan maidosta, alkoholiin ja siihen LSD:hen vaikuttaa joka ikiseen eri tavoilla. Ja mitä järkeä? Kuka voi sanoa mitä järkeä on koko elämässä ylipäätään? Kuka sen määrittelee? Jokainen tekee sen itse omalla kohdallaan, jälleen kerran! Perkele!

      • Vkbknini

        Laktoosi-intolerantikolle maidon juominen voi olla kohtalokasta. Tästä ei voi liikaa valistaa ihmisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      31
      1459
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe