Mitä kokemuksia löytyy esim. pelkän kiiltävän maalin jättämisestä keittiön välitilaan sen perinteisen kaakelin sijaan? Lasia ja terästäkin näkyy lehdissä, mutta lieneekö hankala pitää siistin näköisenä... Mietin sitten, että kaipa siihen kävisi myös kunnon tasoite ja päälle kulutusta kestävä maalipinta, joka kestää pyyhkimistä. Säästyisi laatoitukselta, eikä tarttisi hinkata niitä laattojen väliä aina kun spagettikastiketta on roiskunut.
Ei kaakelia välitilaan
6
4986
Vastaukset
- ffffff
Laita vaan laatat, on helppoa,
kunhan suunnitelet jos olet aloittelija ja annat asian olla "mietintämyssyssä" eli tavalaan päätettynä ainakin viikon ennen kuin ryhdyt hommiin.
Kun oli suora alusta, laitoin laatat kiinni silikonilla ja saumasinkin silikonilla.
Silikonia ei tarvitse laittaa kuin pieniä pisteitä,
5 cm välein, kiinnityksessä.
20 v jälkeen tulos loistava.
Niitä saumoja on vähemmän, kun käytät suurempia laattoja.
(kun silikonilla saunaa, pitää olla siisti, ettei se leviä laatoille, vaikka voihan sen pyyhkiä pois,
lähtee helpollakin pieni ja ohut lasipinnalta) - lasia
Maalaa tai tapetoi välitila ja laita lasi päälle. Lasia löytyy myös eri väreissä.
Tai sitten alumiinilaminaattia (löytyy ainakin keittiä netistä) - maalia vaan
Meillä alkaa kohta kalusteiden asennus keittiöön, enkä vieläkään tiedä mitä sinne välitilaan laitetaan. Tosiasiassa en haluaisi sinne mitään. Olen myös miettinyt pelkkää maalia, siis kunnolla kiiltävää sellaista. Miksi se ei voisi toimia? Kuka sen sanoo, että siellä pitää jotain erityistä olla? Lasia olen harkinnut joo, mutta kun on niin kulmikasta ja mutkikasta... Oliskin suora ja selkeä seinän pätkä... Katsotaan miten käy. Ehkä ne kaakelit sinne tulee kuitenkin, kunhan äiti ja anoppi käyvät taivastelemassa...
- DamagedGoods
Mä revin just kaakelit helvetaan ja tarkoitus olisi kanssa jättää seinä "au naturel". Tasottaa vaan skrubut kostean tilan Prestolla ja sitten vaan Luja-maali päälle. Jos rupeaa sotkeentuun niin sitten vaan maalaa päälle. Sottapytty kun olen niin kyllä ne kaakelitkin on aina pinttynyt rasvatipoista yms. joten helpommalla pääsee renoveeraamisessa kun ei tarvi kuin vähän maalia. Kaverilla on pelkkä vaalea betoni lakka suoraan pinnassa ja hyvin on kuulemma pelittänyt. Vähän enemmän sellanen arkkitehti-look, mutta jokainen makunsa mukaan.
- Ford Prefect
Tein juuri noin tuossa puoli vuotta sitten: välitilaan vain tasoitus ja Luja-maali päälle. Näyttää kyllä hyvältä ja muuten on kestänyt hyvin myös pyyhkimistä, mutta uunin tuuletusaukosta (joka on lähellä seinää) puhkuu käytön aikana höyryä, josta on pinttynyt jo tahra sen kohdalle seinään. Ei se tahra vielä silmään satu kun äkkiä katsoo, mutta varmaan pahenee ajan myötä. Tällä menolla pitää laittaa siihen lasi tai jotain muuta varmasti vuoden kuluessa.
- marsu
Meille kävi 4 vuotta sitten niin, että ei osattu päättää laittaakko lasia vai kaakelit välitilaan -> jätettiin maalipinta ja hyvältä on näyttänyt kestänyt. Ei ole tullut pinttymiä tms. vaikken aina ruoanlaiton jälkeen seinää heti pyyhikään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724899Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1134600- 794070
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak973968Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223004- 352748
- 282687
- 372662
- 392643
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232494