Mikä kiire ja hoppu?

Mummara

Mikä ihmeen kiire ja hoppu ihmisillä on uuteen suhteeseen vaikka edellinen ei ole kunnolla edes päättynyt?
Eräskin tuttu nainen, nuori, kahden lapsen äiti ns heitti miehensä pellolle ja kas, kuviohin ilmestyi tuota pikää uusi, entistä ehompiko mies.
Miltä mahtaa naisen lapsista tuntua? Isä pois ja uusi mies heti, aivan välittömästi kuvioihin.
Vähän voisi edes antaa aikaa itselleen, miettiä, käydä läpi ero tms ennenkuin ryhtyy hommailmaan lapsille isäpuolta.
Vaan onko niin että x:llä täytyy näyttää?

12

1437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmia

Ja mitähän toisten elämä ja toisten tekemät ratkaisut niin kovin sinua rassaa? Eläisit omaa elämääsi.

• mummara

Jaa, vai niin? Kyllä se kuule kuuluu, silloin kun työkseen näkee näitä " onnellisia" uusperheitä joissa ovat kaikki sekaisin äidit isät isäpuolet vaarin ja mummonpuolikkaat sisarpuolet ja bio vanhemmat - edelleen kysyn - miksi niin julmettu kiire uuteen suhteeseen? aikuiset voivat selvitä ihmissuhdedraamastaan, mutta kun siihen liittyy lapsia meidän lapsia sinun lapsia yhteisiä lapsia niin luuleeko joku,ettei sitä maksua joskus vielä makseta oikein rankimman mukaan? lapset eivät ole kissoja tai heittopusseja, tapaillaan kun ehditään kun äxät ja nyxät antavat luvan ja kaiken tämän keskelläkö lasten pitäisi varttua tasapainoisiksi ihmisiksi? eipä se niin käy, lapset käyvät ties missä terapiassa mammat ja papat toisessa, tulee"kasvatus"ongelmia kun kukaan ei oikeastaan välitä, karmee hinku vaan saada uus nyxä....hohihjaa minä näen työkseni näitä uusperheitä enkä ymmärrä - ja kun lapsilla menee huonosti - kenen mahtaa olla syy? no joo, y h t e i s k u n n a n.....hankkikaa itsekin elämä, mutta älkää tuhotko viattomia ihmislapsia siinä kiireessä....

• tuosta työstäsi..
        mummara kirjoitti:

Jaa, vai niin? Kyllä se kuule kuuluu, silloin kun työkseen näkee näitä " onnellisia" uusperheitä joissa ovat kaikki sekaisin äidit isät isäpuolet vaarin ja mummonpuolikkaat sisarpuolet ja bio vanhemmat - edelleen kysyn - miksi niin julmettu kiire uuteen suhteeseen? aikuiset voivat selvitä ihmissuhdedraamastaan, mutta kun siihen liittyy lapsia meidän lapsia sinun lapsia yhteisiä lapsia niin luuleeko joku,ettei sitä maksua joskus vielä makseta oikein rankimman mukaan? lapset eivät ole kissoja tai heittopusseja, tapaillaan kun ehditään kun äxät ja nyxät antavat luvan ja kaiken tämän keskelläkö lasten pitäisi varttua tasapainoisiksi ihmisiksi? eipä se niin käy, lapset käyvät ties missä terapiassa mammat ja papat toisessa, tulee"kasvatus"ongelmia kun kukaan ei oikeastaan välitä, karmee hinku vaan saada uus nyxä....hohihjaa minä näen työkseni näitä uusperheitä enkä ymmärrä - ja kun lapsilla menee huonosti - kenen mahtaa olla syy? no joo, y h t e i s k u n n a n.....hankkikaa itsekin elämä, mutta älkää tuhotko viattomia ihmislapsia siinä kiireessä....

siispä kysynkin seuraavaa..
        jos lapsilla on ongelmia ja siihen haetaan apua,on yhn lapsella syy se,et vanhemmat on eronneet,uusperheen lapsella se,et asuu uusperheessä..mitä teette silloin kun ydinperheen lapsella on ongelmia?vainko heillä se on yksilöllistä ja ehkä luonteeseen kuuluvaa?
        koska tuskin olet työssäsi vain uusperheiden parissa,niin osaat varmaankin vastata..

• m;mara
        tuosta työstäsi.. kirjoitti:

siispä kysynkin seuraavaa..
        jos lapsilla on ongelmia ja siihen haetaan apua,on yhn lapsella syy se,et vanhemmat on eronneet,uusperheen lapsella se,et asuu uusperheessä..mitä teette silloin kun ydinperheen lapsella on ongelmia?vainko heillä se on yksilöllistä ja ehkä luonteeseen kuuluvaa?
        koska tuskin olet työssäsi vain uusperheiden parissa,niin osaat varmaankin vastata..

Kyllä ehjissäkin perheissä on ongelmia.
        Mutta syy ei ole sielläkään"yhteiskunnan" vaan monta kertaa aivan muuta.
        Jos yh:n perheen lapsella menee huonosti, kaikki tiedämme, ettei se yksinhuoltajuus suinkaan ole syy.
        Monella yksinhuoltajaperheellä menee monta kertaa paremmin kuin ns ehjissä perheissä -
        mutta kas, sivuutat itse asian eli miksi - edelleen kysyn miksi on niin julmettu kiiru ja hoppu saada uusi perhe, yhteisiä lapsia? miettiköö joku miltä niistä kaikista lapsista tuntuu kun joka puolelta pomppaa esiin sen seitsemää uutta "sukulaista" mihin sellaiset lapset voivat tuntea kuuluvansa - he"vierailevat" liian monessa perheessä - on äidin koti, on isän koti, on yhteinen koti ja nyxän koti - - -
        mutta missä on lapsen perusturvallisuus, missä on tunne, että tänne minä kuulun, tämä on minun ikioma kotini? juureton lapsuus tuottaa valitettavasti juurettomia aikuisia.

• toisilla ehkä
        m;mara kirjoitti:

Jos yh:n perheen lapsella menee huonosti, kaikki tiedämme, ettei se yksinhuoltajuus suinkaan ole syy.
        Monella yksinhuoltajaperheellä menee monta kertaa paremmin kuin ns ehjissä perheissä -
        mutta kas, sivuutat itse asian eli miksi - edelleen kysyn miksi on niin julmettu kiiru ja hoppu saada uusi perhe, yhteisiä lapsia? miettiköö joku miltä niistä kaikista lapsista tuntuu kun joka puolelta pomppaa esiin sen seitsemää uutta "sukulaista" mihin sellaiset lapset voivat tuntea kuuluvansa - he"vierailevat" liian monessa perheessä - on äidin koti, on isän koti, on yhteinen koti ja nyxän koti - - -
        mutta missä on lapsen perusturvallisuus, missä on tunne, että tänne minä kuulun, tämä on minun ikioma kotini? juureton lapsuus tuottaa valitettavasti juurettomia aikuisia.

itse olin 8v yhna siitä 2v seurustelin "lapsilta salaa" ja varmistin et meidän tunteet on aitoja,ennenkuin esittelin miehen lapsille..nyt 10kk ikäinen yhteinen lapsi,ja onnellinen uusperhe ollaan..kaikki tyylillään,mut kyllä minäkin olen sitämieltä et ensin omaelämä kohdilleen ennenkuin uutta suhdetta rakennetaan.
        mut meillä perheneuvolassa (ennen tätä suhdettani jo) ei lapsen ongelmaksi keksitty muuta kuin et olin yh,sitä toitotettiin 5-10krt joka käynnillä..arvaa auttoiko? = )

• m:mara
        toisilla ehkä kirjoitti:

itse olin 8v yhna siitä 2v seurustelin "lapsilta salaa" ja varmistin et meidän tunteet on aitoja,ennenkuin esittelin miehen lapsille..nyt 10kk ikäinen yhteinen lapsi,ja onnellinen uusperhe ollaan..kaikki tyylillään,mut kyllä minäkin olen sitämieltä et ensin omaelämä kohdilleen ennenkuin uutta suhdetta rakennetaan.
        mut meillä perheneuvolassa (ennen tätä suhdettani jo) ei lapsen ongelmaksi keksitty muuta kuin et olin yh,sitä toitotettiin 5-10krt joka käynnillä..arvaa auttoiko? = )

Kyllä luulisi tosiaan, että olisi päästy syyllistämästä yksinhuoltajia, mutta sitä virhettä kyllä ikävästi tekevät myös ns ammattilaiset - monta kertaa tasapainoinen yksinhuoltajaperhe on parempi kuin riitaisa "ehjä"perhe joka todellisuudessa voi olla minkälainen helvetti tahansa ,mutta ulospäin ovat kulissit pystyssä.
        jos sinua on mollattu, sanon vain että älä välitä ja olet varmasti tehnyt hyviä ratkaisuja,
        sitähän tässä yritin kirjoittaa siitä kiireestä hankkia uusi nyxä kun monella lapsella on eri äiti isäpuoli harva se kuukausi aamiaispöydässä..

• johtuen aikuisten sekoiluista
        mummara kirjoitti:

Tämä sisarensa tappaneelle veljellekkin äiti teki uusperhettä lujaa rankan eron jälkeen. Lasten mielenterveys ei enään kestä aikuisten nopeen elämäntahdin mukana. Siellä varmaankin eron jälkeen heti uusi suhde, uuden lapsen odotus,samaan aikaan talon rakennus projekti ym. ja edelliset lapset jätettiin heitteille. Uutta lasta odotettiin mutta edellisien henkisestä hyvinvoinnista ei huolehdittu. Esikoinen jätettiin vaan huolehtiin pikkusiskosta. Mikä on täysin väärin. Murkkuikäiselle ero saattaa olla traumaattisempi kuin pienemmille. Asioiden piti olla onnellisesti ulkopuolisten silmissä siellä ja nyt ei kukaan ymmärrä mikä meni pieleen!

Aikuisille on helppoo mennä eteenpäin elämässä, hakee uusi suhde, tehdä heti uusi lapsi, mutta pysyykö entiset lapset "perässä" näin nopeessa tahdissa?

Olen muuten samaa mieltä kanssasi ja ymmärrän mitä ajat takaa.

Entistäkin traagisemmat tapahtumat tulee lisääntyyn. Katsokooko vanhemmat peiliin koskaan? Tuskimpa vaan. Uusperheenperustajat selittelevät kaikilla mahdollisilla tavoilla kuinka onnellista on ja lapsetkin onnellisia reppu selässä kuljeksien kodista toiseen. Ja aina vaan ovat uusperheen lapset onnellisimpia jos tulee uusi puolikas viemään senkin pienen ajan edellisiltä lapsilta minkä he sitä ennen olivat ehkä vanhemmiltaan saaneet. Kun ajattelee kuinka paljon vastasyntynyt rääpäle tarvitsee kaiken huomion. Kaikkien pitää sen uuden tulokkaan ehdoilla elää tai olla elämättä kokonaan niin kuin nämä uudet kakaran vääntäjät vaativat.

Eikö vanhemmat tajua koskaan että erot vievät lapsilla enemmän aikaa sopeutua kuin aikuisilla?

Täytyykö heti muuttaa yhteen ja alkaa uutta kakaraa vääntään vaikka edellisestäkään paskasta ei olla toivuttu?

• ....
        m;mara kirjoitti:

Oletko tekemisissä ammattisi puolesta myös niiden onnellisten uusperheiden kanssa? Tietenkin sinulla on tuo katsomus asiaan jos päivästä toiseen joudut näkemään niitä negatiivisia tapauksia tietyllä osalla. Yhteiset ja omat ja toisten; yhdistävä sana on lapset. Eikö ne kaikki ole yhtä tärkeitä? Surullista kuulla kuinka jotkut pitävät yhteistä lasta huonompana/parempana niihin toisen tai omiin lapsiin verrattuna. Suomeen mahtuu monenlaista tarinaa, myös oikeasti onnellisia, jossa lapset kasvavat tasapainoisiksi yksilöiksi. Siinä tosin vaaditaan KAIKILTA oma panostuksensa ja realistinen suhtautuminen elämään; niin puolikkailta kuin exiltä tai uudessa parisuhteessa elävillä. Alkuperäiselle osoitin kirjoituksen.

• todella sekaisin

En minäkään ymmärrä sitä hoppua. Tavallisella ihmisellä menee ainakin vuosi selvittää, mikä meni pieleen, surra epäonnistumista, eheytyä.
      Nämä uutta heti sisään ovat varmaan rakkaus- tai läheisriippuvaisia ja kyllä silloin lapset kärsii.
      Itse elin kolme vuotta ihanaa sinkkuelämää, todella hyvää aikaa lasten kanssa. Sen jälkeen tuli kuvioihin monet harrastukset ja vihdoin myös uuden suhteen luominen. Yhteiseen talouteen muutamme vasta lasten lennettyä pesästä, tätä on jatkunut pari vuotta, tuntuu aidolta aikuisten rakkaudelta.

• muille

Se oikein kiiruhtaa joka viisaasti viipyy. Olet ilmeisesti sitä harvinaista tyyppiä joka ei "kusten juokse".

Ihmisen pitää kyetä myös yksinoloon, muuten hän ei eheydy koskaan entisestä vaan oravanpyörä pyörii vaan entistäkin tuskallisemmin.

Itselläni pitkä suhde takana ja jos jostain syystä päättyisi niin en kykenisi heti hyppäämään "tuntemattomaan". Moraalini ei sallisi minkäänmoisia laastari suhteita. Sillä en ole läheisriippuvainen vaan itsenäinen ihminen. Elin jo itsenäisesti ennen avioliittoani joten se ei tuota tuskaa tulevaisuudessakaan. Nämä itsenäistymisen kehityksestä vaille jääneet ihmiset ovat pahimpia. Aviomiehenikin oli itsenäisesti elänyt jotenka en voi edes sietää ressukoita.

Inhoan älyllisesti vajavaiseksi jääneitä läheisriippuvaisia ressukoita. Jotka rakentavat kaiken toise varaan ja jos kulissit kaatuu hakevat heti jonkun samanlaisen itsenäistymiseltään kehitysasteelle jääneen ressukan. Harmi vaan kun lapset kärsii!

• tunnen

muutaman sellaisen naisen jotka ovat sitten vielä vaihtaneet tuota miestä aikaslailla usein. Eikä siinä minusta mitään pahaa ole, mutta miksi nämä kaikki uudet ehdokkaat pitää heti esitellä lapsille ja leikkiä kaikkien kanssa kotia?

Kun itse erosin, tapailin kyllä miehiä enemmän kuin tarpeeksi, mutta ainuttakaan näistä en lapsilleni esitellyt. Kunnes tapasin nykyisen mieheni jonka kanssa ollaan nyt asuttu ja eletty yhdessä yli 3 vuotta.

• Happy mama

No jaa, kiire ja kiire, tuskin monikaan metsästämällä metsästää uutta kumppania vain sen vuoksi, että heti pitäisi uusi saada, enkä oikein usko tuohon exälle näyttö teoriaankaan.
      Kaikenkaikkiaan olen sitä mieltä, että lapset voivat hyvin silloin, kun vanhemmat voivat hyvin, eli jos vanhempi on tasapainoinen ja onnellinen uudessa suhteessaan, alkoi se sitten miten nopeasti tai hitaasti tahansa.
      On mielestäni kohtuutonta asettaa mitään "sopivia" aikoja siihen, milloin uuden suhteen aloittaa tai milloin ja miten asian lapselle/lapsille esittää, jokaisen pitäisi tehdä ja toimia, niinkuin itse parhaaksi näkee ja tuntee. (eikä lapsilta salailu välttämättä ole aina paras tai oikea ratkaisu)
      Ja näitä toisten elämän paremmin tietäviä besserwissereitähän riittää kyllä joka oksalle, mutta pitäisi muistaa, ettei kukaan voi lopulta tietää kuin omasta elämästään, siitä mitä itse elää.
      Onnellista loppuelämää kaikille eronneille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4740
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3364
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3180
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2607
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      69
      2320
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1769
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1374
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1245
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1078
    Aihe