Heips!
Kun yritätte lasta, noudatteko raskaanaolevan ruokavaliota vaikka ette vielä tietäisi olevanne raskaana? Uskallatteko esimerkiksi ottaa pari annosta alkoholia tai käyttää ibuprofeenia särkyyn? Itselläni tuntuu olevan vaikka minkälaisia kissanristiäisiä lähes joka viikonloppu joissa tietty alkoholiakin on tarjolla, ja kroonisen endometrioosin takia joudun syömään aika lailla kipulääkkeitä. Toisaalta endometrioosi aiheuttaa sen että raskaaksi tuleminen on melko epätodennäköistä mutta ei välttämättä kuitenkaan mahdotonta. Pillerit jätin pari viikkoa sitten, enkä ihan kaiken aikaa voi olla testejäkään tekemässä varmistuakseni raskaudesta. Tällä hetkellä on vielä kondomit käytössä, sillä odottelen ekaa luomukiertoa...
Sitten toinen juttu. Onko olemassa keinoja joilla raskaaksi tuloa voisi edesauttaa? Tietenkin seksi lähellä ovulaatiota mutta entä muita?
uskaltaako vai eikö uskalla?
5
1127
Vastaukset
- Nimetön
Olen ymmärtänyt, että alkoholin käyttö ei vaurioita sikiötä niin varhaisessa vaiheessa ennen kuin edes tietää olevansa raskaana. Eli voit mielestäni huoletta elää normaalia elämää kunhan et jatkuvasti ole perskännissä. Ja ymmärsin ettei kuulu tapoihisi ja sehän ei olisi muutenkaan terveydelle suotavaa, heh. Ja uskonpa, että moni lapsi on saanut alkunsa alkoholin vaikutuksen alaisena - ja taatusti tavallisia immeisiä tullut - melkein kaikista. Ja jos ei, syy taas voi sitten on mikä tahansa maan ja taivaan väliltä.
- Nimetön
Lääkkeiden kanssa sama juttu. Normaalisti vaan ibuprofeiinia.
Miten voisit edistää raskaaksi tuloa... se onkin jo tiedettä. En tiedä. Ootte vaan vähän ennen, aikana ja vähän jälkeen oletetun ovulaation. Ei kai siinä sen kummempia konsteja ole. - vinkkiä
Pari annosta alkoholia on varmaan ok, mutta älä ylitä sitä ihan senkin takia, että alkoholin runsas käyttö vaikeuttaa raskaaksi tuloa, kuten myös kahvin runsas käyttö. Näin olen useista vauvakirjoista ja asiantuntijapalstoilta lukenut. Myös miehen runsas alkoholinkäyttö voi hankaloittaa asiaa.
Tietysti kannattaa käyttää panadolia särkyyn, mikäli tehoaa. Mutta varmaankaan ei sinulla tehoa, kun kysyit ibuprofeiinista.
Minä join viime kierron aikaan runsaasti greippimehua ja tulin raskaaksi :-) Sitähän jossain aina suositellaan :-) Tosin se voi joidenkin lääkkeiden pitoisuuksia veressä nostaa, joten sellaiset kannattaa selvittää ensin. Enkä tietenkään tiedä oliko sillä asiaan mitään vaikutusta.
Meillä raskautuminen onnistui nopeasti, oviksen aikaan joka toinen pv petipuuhissa menetelmällä.
Ovulaatiotikkuja voi toki apteekista ostaa tai netistä tilata, niillä voi oviksen ajankohdan yrittää selvittää, jos ei muuten ole tiedossa. Eivät tosin tunnu kaikilla oikein toimivan. - yrittäjäjät
Minä syön ihan normaalisti, niin kuin ennenkin..ja elän ihan niin kuin ennenkin..alkoholia käytän muutenkin harvoin..ei se haittaa jos joskus herkuttelee..sehän on vaan hyvästä.. :)
minä lasken aina kun kuukautiset loppuu niin 9 päivää eteen päin..silloin on mahdollinen ovulaatio..ja kukautisten jälkeen vain vähintään joka toinen päivä peiton alle (osa siittiöstä on viel silloin hengissä)..tietty kun peuhaa vaikka joka päivä niin on paremmat mahikset..näin sano mulle gynen lääkäri..ei ole vielä meillä tärpänny, mut ehkä joku päivä..toivottavasti pian.. :) - kuumeilija
lisää vinkkejä otan toki vielä vastaan mutta kiitokset tähän mennessä vastanneille :)
juu ibuprofeeni eli tulehduskipulääke on tosiaan lääkärin määräämää alunperin (silloin kun vielä pillereitä käytin), panadolit ei valitettavasti auta, nykyiset buranatkin on 600 mg ja siihen lisäks vielä litalginia, joka puolestaan on keskushermostoon vaikuttava lääke. kivut ovat järkyttävät, joten etenkin kuukautisten aikaan en selviä lainkaan ilman kipulääkkeitä.
alkoholia käytän muutenkin harvemmin niin että perskännejä tulisi, eikä nyt ihan joka viikonloppu sentään tule otettua :) joskus sen pari-kolme kun sille päälle sattuu.
pitänee käydä ostamassa jemmaan sitä greippimehua ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa63431Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272669Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41178