Nukuin toissa yönä käteni päällä ja seurauksena oli värttinähermon vamma. Ranteeni on koukkuasennossa eikä suostu tahdon voimalla oikenemaan. Kävin terveyskeskuksessa ja lääkäri kirjoitti diagnoosiksi Radialispareesi i.sin ja sanoi, että asia korjaantuu itsestään.
Tämä on pelottavaa. Onko teillä muilla kokemuksia? Kuinka kauan korjaantuminen vie? Ei olisi varaa odotella pitkiä aikoja. Ja korjaantuuko tämä todella itsestään? Olen todella peloissani.
Auttakaa
14
10292
Vastaukset
- Markku.S
Et kertonut kumpi ranne,oikeassa on ainakin rannekanavan tukos,no nyt se ainakin korjaantuu,elä hermoile.
- tilanne sama
Nyt jo neljättä päivää. Vasen käsi ei ranteesta eteenpäin suostu ojentumaan. Ei minnkäänlaista korjaantumisen merkkiä. Kädestä ei ole minkäänlaista apua kirjoittamisessa, koska sormea ei pysty ohjaamaan. Olen paniikissa.
KORJAANTUUKO TODELLA ITSESTÄÄN!!?? KUINKA KAUAN KESTÄÄ?? Muistaakseni lääkäri sanoi että tämä on Saturday Night Palse.
Kokemuksia hyvät ihmiset!!! - Markku.S
tilanne sama kirjoitti:
Nyt jo neljättä päivää. Vasen käsi ei ranteesta eteenpäin suostu ojentumaan. Ei minnkäänlaista korjaantumisen merkkiä. Kädestä ei ole minkäänlaista apua kirjoittamisessa, koska sormea ei pysty ohjaamaan. Olen paniikissa.
KORJAANTUUKO TODELLA ITSESTÄÄN!!?? KUINKA KAUAN KESTÄÄ?? Muistaakseni lääkäri sanoi että tämä on Saturday Night Palse.
Kokemuksia hyvät ihmiset!!!Ok.Kokeillaanpa uudestaan,vasen värttinäluun pinne on tosiaan kyseessä kuten lääkäri jo todennut.
- vaiva jatkuu
Markku.S kirjoitti:
Ok.Kokeillaanpa uudestaan,vasen värttinäluun pinne on tosiaan kyseessä kuten lääkäri jo todennut.
Nyt kohta viikko takana eikä vasemman käden rantee ojentajalihas edelleenkään toimi. Diagnoosi on kyllä oikea, mutta minua huolettaakin kaksi asiaa: 1) paraneeko itsestään? 2) kuinka kauan paranemiseen yleensä menee aikaa? En olisi ikinä uskonut, kuinka invalidisoiva vaiva tämä oikein on. Esimerkiksi tämän kirjoittamisessa vasemmasta kädestä ei ole mitään apua.
Siis onko jollakin kokemuksia tästä vaivasta ja sen paranemisesta? Miten paranemista voisi kotikonstein edistää? - kandi
vaiva jatkuu kirjoitti:
Nyt kohta viikko takana eikä vasemman käden rantee ojentajalihas edelleenkään toimi. Diagnoosi on kyllä oikea, mutta minua huolettaakin kaksi asiaa: 1) paraneeko itsestään? 2) kuinka kauan paranemiseen yleensä menee aikaa? En olisi ikinä uskonut, kuinka invalidisoiva vaiva tämä oikein on. Esimerkiksi tämän kirjoittamisessa vasemmasta kädestä ei ole mitään apua.
Siis onko jollakin kokemuksia tästä vaivasta ja sen paranemisesta? Miten paranemista voisi kotikonstein edistää?Värttinähermo on vaurioitunut joutuessaan puristuksiin olkaluuta (humerus) vasten. Tämä ei ole ihan epätavallinen vaiva, mutta tietysti inhottava.
Hermot paranee hitaasti, joten ei syytä huoleen, vaikka käsi on vielä viikon jälkeen ennallaan. Paraneminen kestää useita viikkoja, täydellinen paraneminen jopa kuukausia, joten kärsivällisyys on tarpeen.
Kotikonstit eivät paranemista nopeuta, mutta kannattaa yrittää liikutella kättä niin paljon kuin voi - jumppa on aina hyvästä. - Kiitos
kandi kirjoitti:
Värttinähermo on vaurioitunut joutuessaan puristuksiin olkaluuta (humerus) vasten. Tämä ei ole ihan epätavallinen vaiva, mutta tietysti inhottava.
Hermot paranee hitaasti, joten ei syytä huoleen, vaikka käsi on vielä viikon jälkeen ennallaan. Paraneminen kestää useita viikkoja, täydellinen paraneminen jopa kuukausia, joten kärsivällisyys on tarpeen.
Kotikonstit eivät paranemista nopeuta, mutta kannattaa yrittää liikutella kättä niin paljon kuin voi - jumppa on aina hyvästä.Kiitos! Sinä olit ainoa, joka vastasi. Tiedätkö enemman? Kerro, lohduta minua!
- kandi
Kiitos kirjoitti:
Kiitos! Sinä olit ainoa, joka vastasi. Tiedätkö enemman? Kerro, lohduta minua!
No mitäs tähän enempää voi sanoa kuin että tsemppiä ja jaksamista, kyllä se siitä korjaantuu. Jos et saanut tukilastaa ranteeseesi, niin sellainen kannattaisi kyllä pyytää, helpottaa elämää huomattavasti (käden purustusvoimahan toimii, kunhan ranne on suorassa asennossa).
Tavallinen vaiva. Ikävä, muttei vaarallinen.
Hauskana yksityiskohtana: Vaiva liittyy toisinaan boy-meets-girl-tilanteeseen - herrasmies ei kehtaa ottaa käsivarttaan kauniin naisen alta pois koko yönä... - kädetönkö?
kandi kirjoitti:
No mitäs tähän enempää voi sanoa kuin että tsemppiä ja jaksamista, kyllä se siitä korjaantuu. Jos et saanut tukilastaa ranteeseesi, niin sellainen kannattaisi kyllä pyytää, helpottaa elämää huomattavasti (käden purustusvoimahan toimii, kunhan ranne on suorassa asennossa).
Tavallinen vaiva. Ikävä, muttei vaarallinen.
Hauskana yksityiskohtana: Vaiva liittyy toisinaan boy-meets-girl-tilanteeseen - herrasmies ei kehtaa ottaa käsivarttaan kauniin naisen alta pois koko yönä...sama homma mulla vasurissa, mutta onneksi jaksan pitää jo rannetta suorassa kun käsi on suoraan ylös. oikeasti antaa hyvän käsityksen vammautumisesta. jumppailua ja parantumisen odottelua. alle viikko sitten tapahtui.
- käsimieskö?
kädetönkö? kirjoitti:
sama homma mulla vasurissa, mutta onneksi jaksan pitää jo rannetta suorassa kun käsi on suoraan ylös. oikeasti antaa hyvän käsityksen vammautumisesta. jumppailua ja parantumisen odottelua. alle viikko sitten tapahtui.
olen tuo edellinen kirjoittaja ja nyt käsi toimii jo lähes 100%. aika kauan meni. yöt kannattaa käyttää rannetukea paranemisen nopeuttamiseksi. :)
- veltto ranne
kävin tänään sairaalassa ja todettin sama vika paranee itsestään mutta menee useita viikkoja ennen ku on terve elikkäs minun kohdalla pitkää sairaslomaa tietää tämä tapaus koska meni just siit kädestä mikä olen ammattina maalari
- käsipuoli
olen ollut jo puolitoista viikkoo saikulla. ja ei tunnu käsi paranevan. liikettä on tullut lisää. turhauttavaa kun itse ei voi tehdä mitään
- asdf3
Ole nyt puoli vuotta, sitten voivat alkaa tekemään jotain.
- asdf3
vedät vaan sen käden suoraksi väkisin niin se toimii...
- Vasuriko??
Olen kärsinyt nyt jo puolitoista viikkoa kyseisestä vaivasta oikeassa kädessä. Terveys/arvauskeskuksessa sanoivat että tule 2,5kk:n päästä, jollei muutosta ole tapahtunut!!! Soitin yksityiselle Neurologille, jonka tutkimukset kustantivat 101€ ja tuloksena lähete sähköshokki hoitoon parin viikon päästä..! Tilanne tuntuu todella ahdistavalle ja kiusalliselle esim. kaupan kassalla kun yrität kaivaa kolikoita tms. taskusta, ja ei onnistu tällä mun kädellä kyllä ainakaan.. Olen oikea kätinen ja nyt on pakko ollut tulla toimeen pelkällä vasurilla.. ON MUUTEN YLLÄTTÄVÄN VAIKEAA!! Onko kohtalotovereilla kertoa, kuinka pitkään on paraneminen kestänyt..??? Ja onko jumpasta tai venyttelystä mitään apua vai annanko levätä käden ns. täysin toimettomana..?? Kiitos vastauksista jo etukäteen!!! :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411301- 629162
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403348
- 612713
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722430Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal152249