Ilmalämpöpumppujen markkinoinnissa

Katteettomia lupauksia

Jos ilmalämpöpumppu kiinnostaa niin kannattaa tutustua Kuluttaja lehdessä 1/2006 olevaan artikkeliin.

Artikkelista selviää ilmalämpöpumppujen realismi ja annetaan hyviä vinkkejä ostoa harkitsevalle.

- kaikkiin asuntoihin ilmalämpöpumppu ei sovellu
- ilmalämpöpumppu ei tuo säästöä alle 10 asteen pakkasissa
- laitetta ei saa asentaa itse
- ilmoitetut antotehot toteutuvat vain 10... 11 asteen lämpötilassa
- jos laitetta käytetään myös jäädytykseen, rahallista säästöä ei tule

jne...

Artikkelissa ovat mukana Motiva, Sulpu ja kaksi pettynyttä ilmalämpöpumpun ostajaa.

... taitaa osa rajoitteista päteä myös ilma-vesi lämpöpumppuihin....

26

9300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gaysekai

Minä olen pumpannut gaysekailla jo 200e säästöä! Joten kyllä se kannattaa!

• Coolman

Ilmalämpöpumput ovat leluja.

• saat

tulla uskossasi onnelliseksi.

• ainakin

säästää.. noin 100 kilowattia menee vähemmän viikossa ku muilla taloyhtiön asunnoilla..

• no, ei se mittään

naapureistaan huolestunut kansalainen, naapureistaan huolestunut kateellinen kansalainen vai peräti öljyn poltosta leipäsi tienaava?
      Eiköhän jokainen osaa itsekin laskea ja arvioida - tai ainakin pitäisi.
      Suurin ongelma ovat väärää infoa levittävät "kilpailevan ratkaisun" omistajat ja/tai myyjät, joille ei riitä oman kehuminen!

• Katteettomia odotuksia

"- kaikkiin asuntoihin ilmalämpöpumppu ei sovellu"

Aijaa, ja miksikö ei? Kyllä sitä voi ILP:llä jäähdytellä vaikka kaukolämmössä / kiinteää vastiketta maksaisikin.

- ilmalämpöpumppu ei tuo säästöä alle 10 asteen pakkasissa

"Väärin, on edellen halvempaa kuin suora sähkölämmitys -20 taitaa olla aika liki, jolloin kannattaa vehkeet sammuttaa"

"- laitetta ei saa asentaa itse"
      Saa, mutta kylmäainetäytön / ilmauksen tekeminen on lupavaraista yrittäjälle, itse saa asentaa ihan niin paljon kuin ehtii ja kerkee - nestekaasukäyttöisissä ei edes tarvitse "tulkita" asetuksia

"- ilmoitetut antotehot toteutuvat vain 10... 11 asteen lämpötilassa "
      Tämä on totta, kannattaa lukea testejä.

"- jos laitetta käytetään myös jäädytykseen, rahallista säästöä ei tule"

Tämä lähestyy absoluuttista idiotismia. Puuttuu vain: ILP:ä ei saa laittaa mikroaaltouuniin.

• petynyt

Pitää paikansa ainkin utimaten lämpöpumupput
        täysin kelvotomia Suomem talveen muutaman selaisen ostanut ja petynyt pahasti myöskään
        huolto ei toimi kunnolla muuta ei taphdu kuin ¨
        kirjeitä tulee mitään ei korjata

• lukihäirö
        petynyt kirjoitti:

Pitää paikansa ainkin utimaten lämpöpumupput
        täysin kelvotomia Suomem talveen muutaman selaisen ostanut ja petynyt pahasti myöskään
        huolto ei toimi kunnolla muuta ei taphdu kuin ¨
        kirjeitä tulee mitään ei korjata

Sulla oh pha lukihäirö

• ultimate
        lukihäirö kirjoitti:

Sulla oh pha lukihäirö

juu ja josus kirjotakin väärin

• sfgdhfjfjdhg

Pelottaako ilma vesilämpöpumppujen tulo markkinoille?
      Taitaa pelottaa?

• kyllä

Kyllä pelotaa rahastetaan ihmisiä ihan susi vehkeillä. Täytyisi olla joku raja kuin huonoja
        vehkeitä saa myydä hyvä uskoisille.Etelä-europaan tarkoitetut vehkeet ei toimi täällä.

• dgzhghdhgh
        kyllä kirjoitti:

Kyllä pelotaa rahastetaan ihmisiä ihan susi vehkeillä. Täytyisi olla joku raja kuin huonoja
        vehkeitä saa myydä hyvä uskoisille.Etelä-europaan tarkoitetut vehkeet ei toimi täällä.

En puhunutkaan Ultimatesta, joka on ihan varmasti paskaa laatua, vaan näistä uusista ilma/vesilämpöpumpuista.
        Näistä sinä et varmaan ole kuullutkaan, joten älä kommentoi.

• ultimate
        dgzhghdhgh kirjoitti:

En puhunutkaan Ultimatesta, joka on ihan varmasti paskaa laatua, vaan näistä uusista ilma/vesilämpöpumpuista.
        Näistä sinä et varmaan ole kuullutkaan, joten älä kommentoi.

Kumosia ne on si

• onse
        kyllä kirjoitti:

on se kumma ku aina jollakin tutulla on paska ultimate mulla ollu toista kuukautta päällä tämmönen ultimate eikä mitään vikaa vielä siinä on varmasti jotain vikaa ku se on ultimate 7 ja toimii siinä mis noi 2000 ilpitkin

• ultimate
        onse kirjoitti:

on se kumma ku aina jollakin tutulla on paska ultimate mulla ollu toista kuukautta päällä tämmönen ultimate eikä mitään vikaa vielä siinä on varmasti jotain vikaa ku se on ultimate 7 ja toimii siinä mis noi 2000 ilpitkin

Onnitelen olet saanut yhden toivan pumpun
        suurimalla osalla ne ollut sutta ja sekundaa

• ulti toimii
        ultimate kirjoitti:

Onnitelen olet saanut yhden toivan pumpun
        suurimalla osalla ne ollut sutta ja sekundaa

tunnetko montakin ultin omistajaa en ole itse kuullu tai lukenu näistä kyseisistä henkilöistä en kyllä itsekään tunne muita vain oma henkilökohtainen kokemus (näistä niin sanotuista niin sanotuista paskoista ulteista)johon itse olen olut tyytyväinen hintaansanähden panat paukkuu siinä mis muukkin samoin mitsut tärisee niin ettei sängyssä pysy (lainaan erästä mitsun omistajaa. tyytyväistä sellaista -20 kuulemma ei kestäny enää tärinää oli pakko sammuttaa

• ultimate
        ulti toimii kirjoitti:

tunnetko montakin ultin omistajaa en ole itse kuullu tai lukenu näistä kyseisistä henkilöistä en kyllä itsekään tunne muita vain oma henkilökohtainen kokemus (näistä niin sanotuista niin sanotuista paskoista ulteista)johon itse olen olut tyytyväinen hintaansanähden panat paukkuu siinä mis muukkin samoin mitsut tärisee niin ettei sängyssä pysy (lainaan erästä mitsun omistajaa. tyytyväistä sellaista -20 kuulemma ei kestäny enää tärinää oli pakko sammuttaa

No niin yritäpäs tavoitaa utimaten huoltoa

puhelimella ei onnistu itse olen yrtänyt

viikko tolkulla puhelin kyllä hälytää ja on

välillä varattu mutta ei kyllä vastata

mitä siihen tuntemiseen tulee ole ystävällinen

ja kysy kulutaja asia mieheltä. Valituksista

jo rupeaa löytymään muitakin jotka ovat

ostaneet ihan paska vehkeen. Kun sitä ei millään

opi että halpa ja hyvä ei saa yhdessä

Rupeaa otamaan patiin kun vähän väliä

saa käydä raapimassa jäätä pois ja iroitamassa

potkurin

• ulti toimii
        ultimate kirjoitti:

No niin yritäpäs tavoitaa utimaten huoltoa

puhelimella ei onnistu itse olen yrtänyt

viikko tolkulla puhelin kyllä hälytää ja on

välillä varattu mutta ei kyllä vastata

mitä siihen tuntemiseen tulee ole ystävällinen

ja kysy kulutaja asia mieheltä. Valituksista

jo rupeaa löytymään muitakin jotka ovat

ostaneet ihan paska vehkeen. Kun sitä ei millään

opi että halpa ja hyvä ei saa yhdessä

Rupeaa otamaan patiin kun vähän väliä

saa käydä raapimassa jäätä pois ja iroitamassa

potkurin

paljoks sulla on lämpöpyyntö mulla on 25astetta ja sulattaa hyvin entäs toi pohjakaapeli ottaakse kennoon kii jos koskettaa niin siirrä vähän niin

• ultimate
        ulti toimii kirjoitti:

paljoks sulla on lämpöpyyntö mulla on 25astetta ja sulattaa hyvin entäs toi pohjakaapeli ottaakse kennoon kii jos koskettaa niin siirrä vähän niin

Valitetavasti se ei auta meillä on 2 utimaten

pumppua molemissa sama homma kerran vuokrokaudessa sulatetava. Väärin päin kierätyksellä eli lämmintä ulos jos ei sulata
        niin jäätä kertyy niin paljon että potkuri jää
        kiini. Yksi etukin on ei kery jäätä koneen alle
        muita puolia ei sittenolekaan. Naapurilla on
        hauskaa kun katselevat touhua koneen ympärillä
        säällä kuin säällä. Vähän harmitaa kun olisi voinut ostaa kunonkin laiteen. Eikä tämöistä
        asksrtelua koko talveksi. Juanuksena tämäkin
        varmaan jo lämitää ilman jäätymistä

• ulti toimii
        ultimate kirjoitti:

Valitetavasti se ei auta meillä on 2 utimaten

pumppua molemissa sama homma kerran vuokrokaudessa sulatetava. Väärin päin kierätyksellä eli lämmintä ulos jos ei sulata
        niin jäätä kertyy niin paljon että potkuri jää
        kiini. Yksi etukin on ei kery jäätä koneen alle
        muita puolia ei sittenolekaan. Naapurilla on
        hauskaa kun katselevat touhua koneen ympärillä
        säällä kuin säällä. Vähän harmitaa kun olisi voinut ostaa kunonkin laiteen. Eikä tämöistä
        asksrtelua koko talveksi. Juanuksena tämäkin
        varmaan jo lämitää ilman jäätymistä

no on sulla huonosäkä tai sitten asentaja ei oo tienny mitä tekee tyhjiöiny huonosti koneen ei tos muuta voi olla mulla on pyöriny tammikuun alusta joka päivä eikä oo jäätyny.Ja sulatus toimii tosi hyvin tos 17asteen pakkasilla noin 3tunnin välein tolla 25asteen pyynnillä

• ultimate
        ulti toimii kirjoitti:

no on sulla huonosäkä tai sitten asentaja ei oo tienny mitä tekee tyhjiöiny huonosti koneen ei tos muuta voi olla mulla on pyöriny tammikuun alusta joka päivä eikä oo jäätyny.Ja sulatus toimii tosi hyvin tos 17asteen pakkasilla noin 3tunnin välein tolla 25asteen pyynnillä

Ultin viimesyksynä myymät mallit järestään

ongelmaisia. Rakennetta ehkä paranettu uudemissa

malleissa. Maahan tuoja luvanut uudet piirikortit ja maraskuusa ei viellä tullut
        ei kyllä huoltokaan oikein toimi. Toinen ongema
        että kylmälaite asentaja ei takuuna meinaa
        näitä vehkeitä korjata. Kun rahojen saamista
        maahan tuojalta ei mitään takeita ja he eivät halua
        tehdä talkoo töitä ultille

• ulti toimii
        ultimate kirjoitti:

Ultin viimesyksynä myymät mallit järestään

ongelmaisia. Rakennetta ehkä paranettu uudemissa

malleissa. Maahan tuoja luvanut uudet piirikortit ja maraskuusa ei viellä tullut
        ei kyllä huoltokaan oikein toimi. Toinen ongema
        että kylmälaite asentaja ei takuuna meinaa
        näitä vehkeitä korjata. Kun rahojen saamista
        maahan tuojalta ei mitään takeita ja he eivät halua
        tehdä talkoo töitä ultille

toi on törkeetä toimintaa jos haluu pysyy markkinoilla mut henkilökohttaisest en voi sanoa mitää ku mun omas ultis ei oo ollu mitään vikaa toimii ihan hyvin joulukuus tilasin tammikuus asensin alus kyllä huurtu mut nyt ei 24 pitää vielä kuivana näin plusankin pinnas pakkailla ei huurretta edes oo mut sulattaa kuitenkin välillä noin 3tunninvälillä

• HUHjane
        ulti toimii kirjoitti:

toi on törkeetä toimintaa jos haluu pysyy markkinoilla mut henkilökohttaisest en voi sanoa mitää ku mun omas ultis ei oo ollu mitään vikaa toimii ihan hyvin joulukuus tilasin tammikuus asensin alus kyllä huurtu mut nyt ei 24 pitää vielä kuivana näin plusankin pinnas pakkailla ei huurretta edes oo mut sulattaa kuitenkin välillä noin 3tunninvälillä

Oottelehan parit kesät eli talvet.
        Kerro sitten kuinka Ultermannesi toimii...
        En lähtisi kehumaan laittetta joka on puhissut seinälläsi vasta muutaman kuukauden.

Sori vaan, mutta ennustaisin laitteellesi aika lyhyttä ikää...jos käytät ilppiä lämmitykseen.

Kokemusta on halpamasiinoista. Joka kymmenes saattaa jopa toimia kuten pitää.

• Ultityytyväinen
        HUHjane kirjoitti:

Oottelehan parit kesät eli talvet.
        Kerro sitten kuinka Ultermannesi toimii...
        En lähtisi kehumaan laittetta joka on puhissut seinälläsi vasta muutaman kuukauden.

Sori vaan, mutta ennustaisin laitteellesi aika lyhyttä ikää...jos käytät ilppiä lämmitykseen.

Kokemusta on halpamasiinoista. Joka kymmenes saattaa jopa toimia kuten pitää.

Minulla ollut 1.8 vuotta ultimate pro13 inverter.
        Toiminut loistavasti olen pitänyt säädön 24astetta ei mitään ongelmia toimii niin kuin pitääkin. asensin itse. suurin tyä oli reijän tekeminen hirsirunkoon. kesät viilentää talvet lämittää,ei ole tarvinnut laittaa kertaakaan lämpöpattereita päälle. hinta 1099. tilaan vielä toisenkin ja hinta nyt 800euroa!

• raksaaja--sh

Mutta se artikkeli on oikeasti asiallinen, kannattaa tutustua ennen kuin ostaa.

• siltikkiii

et toi noi se viilennykseen käytettävä teho vähentää kylmäkalusteire sähkökulutust aik lai samal mital, et ei siin pers´nettoo tul heltteil viilentäjes.

Mitakkee vaik ite 30 asten heltteel mitä viä kylmäpömpeli ja kui pal pumppu ni se periaattes viilentä ilimatteks.

Miättikkääpä ny sitä si siin ohes.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1060
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      936
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe