Muistelen nuoruuttani ja muutenkin, niin aika-ajoin ja muutenkin olin jo silloin taipuvainen alakuloon, sen kanssa pystyi kyllä elämään ja olemaan työ, harrastukset olivat tärkeitä.
Myöhemmin elämässä lyhyiden työsuhteiden niitä pätkis- jälkeen oli aina masennuskausi, pelkäsi kovin miltä tuntuu olla ilman työtä, tai ilman sitä palkkaa jolla jokaisen kuuluu elää. Selvisin myös harrastuksen avulla joka oli tärkeä minulle, keskityin siihen aina vaikeina aikoina ja se antoi sen hyvän olon tunteen jota kaipasi.
Ihmisuhteissa en onnistunut, minusta oltiin kiinnostuneita mutta inhosinkin ajatusta häistä yms.
Sattuman kautta löysin ja tajusin ihmisuhteiden merkityksen, tilanne meni sitten niin jotta jäin kokonaan elämässäni yksin, työstä tuli toisarvoista, merkityksetöntä, harrastustani en voinut terveydellisistä syistä jatkaa enää. kaikki mikä oli ollut tärkeää, sillä ei ollut enää merkitystä, ihmisisuhteita ne enää halua luoda lähemmin, koska niiden aiheuttama kipu sisälläni on liian suuri. Ihmissuhteen aikana olin ensimmäisen kerran elämässäni kunnolla onnellinen, kysessä ei ollut hetken tilanne, jatkui ajallisesti niin kauan että arki yms. tuli elämään.
Sitä herää aamuisin ja mitä enemmän valoisaa on sitä vaikeammaksi olo käy.
Alkoholi ei auta minua,en ole koskaan turvautunut/tarttunut siihen on se sitten hyvä tai huono asia. vuosi sitten kävin juttelemassa tilanteestani, muistaakseni viisi kertaa,vaihdoin paikkakuntaa ja hoito jäi kesken, en syönyt lääkkeitä, en ole syönytkään, eiväthän ne poista tilannetta. Kirjoitan kai siksi että aurinko nousee joka päivä korkeammalle ja tulee se helpotuksen tunne joka on talvella taas kerran alkaa häviämään.
mitähän
2
182
Vastaukset
- ei muuta
tilannetta, mutta ne nostaa alakulon suosta, jolloin pystyy realistisemmin katselemaan elämäänsä.
- ryhmätoimintaa
hei
auringonpaluu on kyllä meille vaikuttavaa aikaa - kullekin eri tavalla. Jotkut saavat virtaa, toiset nuupahtavat... Jotain tapahtuu, kuitenkin. Siinä mielessä positiivista.
-
Olen itse tehnyt sellaista kuin Depressiotyökirja, se on ollut suuri apu ja antanut lisää Elämänhallintaa. Olen alkanut nähdä ettei - ja oma masennuksenikaan ei enää ole - sellainen yksi iso möhkäle, vaan se koostuu pienemmistä jutuista. Niitä pystyn hallitsemaan ja poistamaankin. Olo on helpottunut paljon, ihan ilman lääkkeitä.
Tiedän että joillakin paikkakunnilla on esim depressio-ryhmiä, eli masennusta potevien tapaamisia, joissa ryhmässä esim tehdään viikoittain depressiokirjaa ja tavatessa pohditaan ja vaihdetaan kokemuksia.
Sinullekin todennäköisesti löytyisi omalla paikkakunnallasi jotain täntapaista toimintaa.
Sitä vaan helposti jää siihen masennukseensa nyhjöttämään, pakota itsesi liikkeelle jos suinkin mahdollista, ja
Tartu toimeen, elämääsi voi tulla uskomattoman paljon lisää laatua ja iloa.
voimahalaus sinulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593