kotilo probleema

lilpero

mulla olis kamala ongelma.
mulla on kamalasti kotiloita mun akvaariossa,siis en ole ostanut niitä,ne vain ilmestyivät luultavasti kasvien mukana.
akvaario on ollut minulla päälle 2vuotta,eikä ne ole lähteneet vaikka mitä olen tehnyt.. olen pessyt hiekan tulisella vedellä,putsannut kasvit ja harjannut kaikki linnat/kivet ja muut koristeet,silti niitä aina jostain tulee..
niiden munat on kuin sammakon kutua,siis semmonen limanen möntti jossa näkyy tarkasti katsottuna pieniä pisteitä..

olisiko jollain sama ongelma ja selvinnyt moisista kiusankappaleista??

inhottaa kun niitä on akvaario täys,vaikka kuinka tapan niitä!

19

11305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T52

      Sama ongelma.... pieniä etänoita/kotiloita mitä lienee akvaario täynnä.

      Olen ysrittänyt pestä ja puunata akvariota ja sen sisustuksia monella eri tavalla mutta aina seuraavana aamuna uusi sukupolvi etanakotiloita on akvaariossa.

      Löytyykö tähän mitään apua?

      • harakka

        Kun käytät hakutoimintoa tai selaat viestejä taaksepäin, niin tämän tästä samasta asiasta kirjoitetaan..


      • Ihmeellinen luonto

        Luonnossakin vesissä missä kalat elää on kotiloita
        Akvaariossa kotiloilla on usein vielä paremmat olo
        suhteet kun harrastaja ruokkii kaloja usein liikaa
        ja kotilotkin saavat ruokaa ja lisääntyvät. Hanki
        siis kotiloille kilpailijoita. Niitä voivat olla
        esim. Klovninuoliainen, harlekiininuoliainen ym
        Ota selvää minkä kokoiseksi em kalat kasvavat
        verrattuna akvaariosi kokoon. Voin myös hankkia
        kotiloiden kilpailijoiksi parven esim.- kuparimonnisia. Pyri tasapainoon akvaariosi kalojen ja kotiloiden suhteen. Kotiloista voi olla
        hyötyä kun ne puhdistavat akvaarion pilaantuvasta
        ruoasta, mutta samalla ne tuottavat jätettä. Mieti
        mitä luonnossa tapahtuu.


    • Hanki muutama tiikerinuoliainen. Ne hoitavat nopeasti kotilot.

      • seme

        työllä aina kun näet kotilon poistat sen akvaariosta

        kaupoissa on myös kotilo ansoja, joihin tulee syötti sisälle. Kalat eivät niihin mahdu, mutta kotilot kyllä. ;)


    • Levännuoliainen

      Suosittelen kotilontappoaineita, mutta muista: noudata tarkkaan annostelu-ohjeita.

      itsellänikin on ollut ihan sama onkelma, mutta tappoaineella pääsin siitä.

    • poistaja

      mistäs päin olet??

      • Ossi

        Ei ole ongelma eikä mikään,mikäli altaasi koko antaa periksi? 2 tiikerinuoliaista hoitaa koko ongelman noin viikossa.Tästä on kokemusta. Itse sain epätoivottuja vieraita altaaseni,ja ensin huomasin vain muutaman postitorvikotelon.Tapoin ne,ja seuraavana päivänä niitä oli kaksin verroin.Enää en pystynyt tappamaan edes niitä kaikkia jotka olivat näkyvissä,koska tuntui että ne lisääntyivät jo silmissä.Hommasin kaksi tikrua,ja kas kummaa,ei aikaakaan kun kaikki kotilot olivat hävinneet.
        Itseasiassa minulla olisi nyt yksi työtön tikru vailla duunia,sillä sille toiselle kävi kylmät heti toisena päivänä kun kotiutin sen.
        Tämä työtä vailla oleva tikru asustelee Nokialla,ja mikäli n.8cm pitkä kala olisi pirkanmaalle menossa niin auttelisin kyllä kuljetuksien suhteen.(sovittavissa).


      • lilpero

        Järvenpäässä...


    • et ole yksin!

      Mulla on aivan sama ongelma! En tiedä mitä niille voisi tehdä, muutakuin imeä miitä pohjaimurilla... Isoimmat lähti ainakin meillä sillä lailla...Jos haluu vastata mulle, niin olen selittänyt ongelmani tarkemmin otsikolla "Voiko kotiloita olla liikaa?" Nimimerkki on "Auttakaa!"

      • Arska

        Hommaa akvaarioon muutama keltabarbi kyllä kotolot häviää. ne syöö ne.


      • Arppa
        Arska kirjoitti:

        Hommaa akvaarioon muutama keltabarbi kyllä kotolot häviää. ne syöö ne.

        Juu, verkkonuoliainen hoitaa kans homman mut niitä pitää olla kaks.
        Muuten jahtaa muita kaloja


    • _Mirska_

      Joo, meidän akvaarioon on ilmestynyt pari kotiloa heti sen jälkeen kun hankimme kaksi akvaariokukkaa. Nyt tosin olemme huomanneet vasta kaksi kotiloa, ne ovat todella pieniä noin 5 mil. Niistä ei vielä ole haittaa, mutta jos niitä enemmänkin ilmenee..... :)

    • milu_icewinds

      No tiikerinuoliainen syö ne mieluiten omenakotilot nouki kotilot pääsee helposti

    • Moni litrainen akvaariosi on?

    • kotiloton+2 omppua:D

      koko akvaario kuivatukseen ja homma uusiks,tai sit se kala mikä niitä syö mutta niit tulee jokatapauksessa lisää koko ajan.
      pesee hiekat kuumalla kiehuvalla vedellä,kuivattaa sen,n pariviikkoa ja sama homma akvaariolle. niin sit loppuu kotilot,sit vaan akvaario uusiks ja kalat takas..
      autto meillä,kalat siis hoitoon tai toiseen akvaan siks aikaa...

    • Kotioista eroon!

      On myös muitakin kotiloita, joilla saa tapettua roskakotilot.
      roska kotilot meinaan syö kasveja, minulla on ollut myös näitä kyseisiä inhokkeja.
      Ne söivät kaikki kasvini! Siksi hankinkin petokotiloita, ja huomattavasti vähentyneet! en ole nähnyt muutakun ihan pikkuruisia roska kotiloita, mutta muutamassa tunnissa ne taas katoavat. Petokotilot maksavat ideaparin faunattaressa 3,60 tai 3,90 en muista tarkkaan.

      En suosittele mitään etana myrkkyjä! Ne tappavat hyvin usein kalat!

      • korjaus :D

        Kirjoitus virhe!

        lempäälän Ideaparkissa :D


    • Itselläni oli kotilo ongelma. Hommasin kolme verkkonuoliaista, jotka söi kaikki kotilot. Nyt on ongelma kun ei ole kotiloita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe