Luin tällasen kirjan kuin "Elimistö puhtaaksi paastolla ja ruokavaliolla" kirjoittanut suomessa asuva lääkäri Ljudmila Rumjantseva. Kirjassa kerrotaan lukuisista vesipaaston positiivisista vaikutuksista joihin uskoisin myös ihon kunnostumisen lukeutuvan, tais siinä pieni maininta asiasta ollakin.
Onko kellään kokemuksia vesipaastosta aknen hoitoon? Itse ajattelin alottaa viikon vesipaaston mahdollisesti jo ensi viikolla.
vesipaasto
5
4803
Vastaukset
- kokemusta
No siis elikkä. Mulla on ollut ihon kanssa ongelmia riittämiin. Ja oon aina uskonut veden olevan siihen ja kaikkeen muuhunkin hyvä osa-apu. Joku kerta päätin aloittaa juoda vettä oikein kunnolla, ja joinkin aina vähintään litran päivässä, ja voinkin kyllä myöntää että sillä todella tuntu olevan vaikutusta.
Join vettä runsaasti noin kolmen viikon ajan.
Iho parani kyllä aika lailla, tai ainakin sen verran että sen huomasi.
Kaikki elimistön moska lähti liikkeelle ja sen kyllä huomasi!!! Taitaa mennä vähän henkilökohtaisuuksien puolelle, mutta totta on että rupesi tyhjennystarpeet olemaan jokapäiväistä hommaa=DD!!!
Se oli todella hyödyllistä kyllä se vedenjuonti!
MUTTA, laiska kun oon, ni jossain vaiheessa sekin into hiipui=)), kun tarvi rampata kokoajan vessassa=))) ja sit ei se vesi oikeen maistunu ko sitä tarvi kokoajan juoda, mutta aijon kyllä aloittaa sen tässä pian uudestaan! Heti kun saan motivoitua itseni=)))
Mutta, mun kysymykseni olisi sulle (laiska kun oon ja en ite jaksa tota kirjaa varmaankaan lukea) että mitä kaikkea muuta siellä kerrottiin sen hyödystä siellä kirjassa, että mihin vesipaasto auttaa?? Kerroppas vähän niin autat minua motivoitumaan aloittamaan sen uuestaan=)))
KIITOS, ja oli kiva vastailla tähän.
Kerro itse minullekkin lisää=))- anonyymitar
Tässä on muutamia suoria lainauksia kirjasta, en jaksanut alkaa referoimaan. Mutta saat paljon enemmän kirjasta irti jos luet sen kokonaisuudessaan.
”Vesipaaston aikana elimistön aineenvaihdunta muuttuu siten että se alkaa ravita itseään sisäisesti ottamalla energiaa varastoistaan, pääasiassa rasva- ja lihaskudoksista. Ennen kun elimistö alkaa polttamaan omaa rasvakudostaan ja nälkä on kadonnut, saattaa tulla pahoinvointioireita jotka johtuvat myrkyllisten kuona-aineiden poistumisesta, näitä oireita helpottavat mm. sauna, kylvyt, ulkoilu jne. Tällaisen erikoisaineenvaihduntatilan aikana elimistö puhdistuu, ja se saa useimmiten aikaan kaikkein positiivisimmat hoitotulokset. ”
”Paaston jälkeen elimistön sopeutumiskyky kasvaa. Regeneraation lisääntyminen on vahvistettu eläinkokein, sillä paaston jälkeen haavat paranevat nopeammin ja eäimet kestävät paremmin erilaisia infektioita.”
”…verenpaine normalisoituu ja imunesteen kierto vahvistuu. Myös veren kolesteroli- ja rasva-ainepitoisuus alenee ja puna- ja valkosolujen määrä kasvaa. ”
”Tutkimuksissa on saatu viitteitä seuraavanlaisista paaston aiheuttamista muutoksista:
-Aivojen toiminnassa on havaittu piristymistä, kun syöminen paaston jälkeen aloitetaan.
-Jakautuvia soluja voidaan havaita tavallista enemmän jo paaston alokuvaiheessa ja niiden määrä kasvaa paason lopettamisen jälkeen.
-Muotonsa menettäneiden, vanhentuneiden solujen solukalvo saa jälleen normaalin muotonsa, mikä on merkki solujen toiminnan parantumisesta.
-Paaston vaikutuksesta on havaittavissa erilaisia nuorentumisen merkkejä, minkä monet tutkijat ovat todenneet. Mm. Chicagon yliopiston tutkijat vahvistavat sen, että kun paino nousee paaston jälkeen, elimistön solujen protoplasma uudistuu. Nuorentumisen merkit ovat havaittavissa mm. ihossa.
-Maksan hiusverenkierto tehostuu, veri vaihtuu maksassa nopeammin ja maksan glykogeenivarasto kasvaa.
-Vesipaasto antaa positiivisia tuloksia varsinkin nivel- ja lihaskivuista kärsiville ja fibromyalgiapotilaille. Kroonisen tulehduksen oireet vähenevät allergiapotilailla ja monilla vatsatautipotilaille.
-Paasto normalisoi myös umpirauhasten toimintaa, ja elimistö saavuttaa sen aikana paremman fusiologisen tasoin kuin ennen sitä.”
Itsekin voisin kokeilla aluksi tuota vedenjuontia. Onhan se kuultu monesti kuinka tärkeetä se on ja jos sulla näkyi noin hyvin niitä muutoksia, niin pakkohan se on testata. - minä
anonyymitar kirjoitti:
Tässä on muutamia suoria lainauksia kirjasta, en jaksanut alkaa referoimaan. Mutta saat paljon enemmän kirjasta irti jos luet sen kokonaisuudessaan.
”Vesipaaston aikana elimistön aineenvaihdunta muuttuu siten että se alkaa ravita itseään sisäisesti ottamalla energiaa varastoistaan, pääasiassa rasva- ja lihaskudoksista. Ennen kun elimistö alkaa polttamaan omaa rasvakudostaan ja nälkä on kadonnut, saattaa tulla pahoinvointioireita jotka johtuvat myrkyllisten kuona-aineiden poistumisesta, näitä oireita helpottavat mm. sauna, kylvyt, ulkoilu jne. Tällaisen erikoisaineenvaihduntatilan aikana elimistö puhdistuu, ja se saa useimmiten aikaan kaikkein positiivisimmat hoitotulokset. ”
”Paaston jälkeen elimistön sopeutumiskyky kasvaa. Regeneraation lisääntyminen on vahvistettu eläinkokein, sillä paaston jälkeen haavat paranevat nopeammin ja eäimet kestävät paremmin erilaisia infektioita.”
”…verenpaine normalisoituu ja imunesteen kierto vahvistuu. Myös veren kolesteroli- ja rasva-ainepitoisuus alenee ja puna- ja valkosolujen määrä kasvaa. ”
”Tutkimuksissa on saatu viitteitä seuraavanlaisista paaston aiheuttamista muutoksista:
-Aivojen toiminnassa on havaittu piristymistä, kun syöminen paaston jälkeen aloitetaan.
-Jakautuvia soluja voidaan havaita tavallista enemmän jo paaston alokuvaiheessa ja niiden määrä kasvaa paason lopettamisen jälkeen.
-Muotonsa menettäneiden, vanhentuneiden solujen solukalvo saa jälleen normaalin muotonsa, mikä on merkki solujen toiminnan parantumisesta.
-Paaston vaikutuksesta on havaittavissa erilaisia nuorentumisen merkkejä, minkä monet tutkijat ovat todenneet. Mm. Chicagon yliopiston tutkijat vahvistavat sen, että kun paino nousee paaston jälkeen, elimistön solujen protoplasma uudistuu. Nuorentumisen merkit ovat havaittavissa mm. ihossa.
-Maksan hiusverenkierto tehostuu, veri vaihtuu maksassa nopeammin ja maksan glykogeenivarasto kasvaa.
-Vesipaasto antaa positiivisia tuloksia varsinkin nivel- ja lihaskivuista kärsiville ja fibromyalgiapotilaille. Kroonisen tulehduksen oireet vähenevät allergiapotilailla ja monilla vatsatautipotilaille.
-Paasto normalisoi myös umpirauhasten toimintaa, ja elimistö saavuttaa sen aikana paremman fusiologisen tasoin kuin ennen sitä.”
Itsekin voisin kokeilla aluksi tuota vedenjuontia. Onhan se kuultu monesti kuinka tärkeetä se on ja jos sulla näkyi noin hyvin niitä muutoksia, niin pakkohan se on testata.Jep. Kiitos kun jaksoit kirjoittaa nuo kaikki!=)
Mutta vielä jäi muutama kysymys kalvamaan.
Eli siis kertoisitko tuosta vesipaastosta vähän yleensä. Sisältyykö siihen muita noudatteita kuin tuo veden juominen? Se mun veden juonti ei varmaan silti ollut ihan tuollaista kunnon vesipaastoa?? Vai mitä tähän sitältyy?? Vainko veden jontia, vai myös jotain ruokavalion muutoksia?? - anonyymitar
minä kirjoitti:
Jep. Kiitos kun jaksoit kirjoittaa nuo kaikki!=)
Mutta vielä jäi muutama kysymys kalvamaan.
Eli siis kertoisitko tuosta vesipaastosta vähän yleensä. Sisältyykö siihen muita noudatteita kuin tuo veden juominen? Se mun veden juonti ei varmaan silti ollut ihan tuollaista kunnon vesipaastoa?? Vai mitä tähän sitältyy?? Vainko veden jontia, vai myös jotain ruokavalion muutoksia??Vesipaasto on nimenomaan pelkkää veden juomista, suositus on vähintään 1,5 l vuorokaudessa. En itse ole kokeillut kun mehupaastoja, mutta kuulemma kaava on sama; pari ensimmäistä päivää on yhtä tuskaa ja hirveä nälkä ja vesipaastossa myös huono olo. Sitten kun se keho alkaa kuluttamaan sitä sisäistä varastoaan, niin nälkä lähtee ja tulee energinen olo. (Kirjassa mainittiin myös että tässä vaiheessa aivotoiminta on normaalia vilkkaampaa.)
Siinä kirjassa mainittiin myös että täydellinen vesipaasto on helpompaa kuin sellanen että syö siinä jotain aivan pientä, koska sillon elimistö ei aloita sitä sisäistä kulutusta koska saa ulkopuolelta energiaa. Siinä on sitten taas sellanenkin ongelma että sen vähän ruuan pitäis olla mahdollisimman monipuolista ettei tule vajeita tiettyjen ravintoaineiden suhteen. - vesipaastoa yrittävä
anonyymitar kirjoitti:
Vesipaasto on nimenomaan pelkkää veden juomista, suositus on vähintään 1,5 l vuorokaudessa. En itse ole kokeillut kun mehupaastoja, mutta kuulemma kaava on sama; pari ensimmäistä päivää on yhtä tuskaa ja hirveä nälkä ja vesipaastossa myös huono olo. Sitten kun se keho alkaa kuluttamaan sitä sisäistä varastoaan, niin nälkä lähtee ja tulee energinen olo. (Kirjassa mainittiin myös että tässä vaiheessa aivotoiminta on normaalia vilkkaampaa.)
Siinä kirjassa mainittiin myös että täydellinen vesipaasto on helpompaa kuin sellanen että syö siinä jotain aivan pientä, koska sillon elimistö ei aloita sitä sisäistä kulutusta koska saa ulkopuolelta energiaa. Siinä on sitten taas sellanenkin ongelma että sen vähän ruuan pitäis olla mahdollisimman monipuolista ettei tule vajeita tiettyjen ravintoaineiden suhteen.kiitos anonyymitar tästä informaatiosta.oli todella hyödyllistä tietää tiettyjä seikkoja.kunnon selkeä selitys.kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603