kuinka paljon rahaa?

tero t

Kuinka paljon olette yleensä varanneet rahaa 1vk matkalle ja kahdelle ihmiselle!!??

17

3060

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirkku

..siitä, haluatteko shoppailla ym. kunnolla vaiko olla säästöliekillä?! Itellä on ollu yl. 500 € vkoa kohden/hlö ja sillä saa mahansa ja matkalaukkunsa eri hyvin täyteen. Tosin yhden kahen vkon reissun heitin 400 €:n budjetilla ja silti sain ostettuu vaatteitakin.

• Zeynep1

riippuu siita mita haluatte tehda.

itse otan etelan lomille aina mukaan n. 250e ja se on riittanyt.
      silla olen vuokrannut paivaksi auton (jonkun toisen kanssa), kaynyt joka paiva ulkona syomassa kaksi kertaa, kampaajalla, veneretkella ja ostanut pari vaatetta. en kay iltaisin pahemmin ulkona muuta kun leffassa.

tiedan etta tama on alle monen muun budjetin mutta mulla on tapana tinkia, en syo viiden ruokalajin aterioita satamaravintoloissa tai juo viinia. en myoskaan ajele taksilla. tutut, jotka ovat matkustelleet kanssani turkissa ovat saaneet suurinpiirtein saman verran rahaa kulumaan viikon aikana.

• Säästäri

50 euroa päivässä riitti Alanyassa toissa kesänä mulle ja 9 vuotiaalle, viime kesänä Marmariksessa oli sama vähän alakanttiin. Onko Marmaris kalliimpi vai hinnat nousseet, en osaa arvioida, ehkä kumpikin.

• Minä vaan

Jos kaksi ihmistä lähtee niin kyllä nöin 100e vrk vois olla aika hyvä määrä,Riippu tietysti mitä siellä tekee,Turkki kyllä on nykyään aika kallis maa,että kyllä siellä rahaa saa palamaan vaikka kuinka,ota lisäksi visa mukaan.

• ALISAN

500e viikon reissussa ja 50e jäikin vielä.. söin ja join ravintolassa jokapäivä. 3 retkellä olin ja ostin vielä tuliaisia vaatetta ja muuta, hyvin riitti.. rahaa saa menemään vaikka 2000e jos vaan haluaa mutta mulle riitti 450e.

• hintatietoinen

Täytyy ottaa huomioon, että Alanya on tällä hetkellä Välimeren kalleimpia lomakohteita. Taitaa mennä jo ohi Kyproksen vastaavista paikoista.

- Pita-kebab n. 8 e
      - pizza n. 7 e
      - aurinkovarjo 4 e/ päivä
      - iso olut n.4 e
      eli 50 e päivässä/ henkilö

• Zeynep1

No ei kylla ole Alanya mennyt Kyproksen hintatason ohi.

Tassa pienta vertailua Kyproksen Nikosiasta lokakuun lopussa.

- Pita-kebab n. 9 e
        - pizza n. 15 e
        - iso olut n. 6,50 e
        - kahvi starbucksissa paakadun varrella 8e

Huomaa, etta Nikosia ei ole edes ns. "turistikohde" kuten Agia Napa ja vaikkapa Pafos, jossa hinnat on viela korkeampia.

Vertailun vuoksi on pakko myos mainita etta myos Alanyasta loytyy edullisia paikkoja mutta niita pitaa hieman etsiskella. Antalyassa taas hinnat on selvasti alhaisemmat.

• ...
        Zeynep1 kirjoitti:

- Pita-kebab n. 9 e
        - pizza n. 15 e
        - iso olut n. 6,50 e

Huomaa, etta Nikosia ei ole edes ns. "turistikohde" kuten Agia Napa ja vaikkapa Pafos, jossa hinnat on viela korkeampia.

Vertailun vuoksi on pakko myos mainita etta myos Alanyasta loytyy edullisia paikkoja mutta niita pitaa hieman etsiskella. Antalyassa taas hinnat on selvasti alhaisemmat.

Kuka maksaa kahvista 8euroo? Voi hitsi, kyllä mä tota Alanyaakin luulin edullisemmax ku noi uudet hinnat...

• Zeynep1
        ... kirjoitti:

Kuka maksaa kahvista 8euroo? Voi hitsi, kyllä mä tota Alanyaakin luulin edullisemmax ku noi uudet hinnat...

hinta oli Kyprokselta. Strabucks. Kaikki kyproslaiset on tottuneet maksamaan Starbucksin isosta jaakahvista 8e. sellasta on elama Kyproksella.
        Turkissa sama kahvi maksaa Istanbulin paakadun Starbucksissa 2,80e ja Lontoossa 5e.

• mutta
        Zeynep1 kirjoitti:

hinta oli Kyprokselta. Strabucks. Kaikki kyproslaiset on tottuneet maksamaan Starbucksin isosta jaakahvista 8e. sellasta on elama Kyproksella.
        Turkissa sama kahvi maksaa Istanbulin paakadun Starbucksissa 2,80e ja Lontoossa 5e.

kun laitoit nuo Alanyankin hinnat, niin kyllä nekin tuntuu kalliilta :/ Luulin vähä edullisemmax. On tosiaan hinnat nousseet siitä kun turkin Marmariksessa joskus 7v sitten kävin. Vaikka joka paikassahan taitaa tietenkin olla sama juttu...

• tebis
        Zeynep1 kirjoitti:

Täällä on mainittu noin 500 eurosta viikossa per aikuinen ja mielestäni se kuullostaa aika hyvältä (riittävältä) Meillä on mennyt yleensä kahden viikon matkalla 2000 euroa 2 aikuista ja 2 kouluikäistä lasta! Tosiaan kaikki riippuu siitä mitä aikoo lomalla tehdä, jos kokkailee itse huoneistohotellissa aamiaiset, lounaat jne. rahaa mennee luonnollisesti huomattavasti vähemmän.....Merkitystä ei ole sillä juoko olutta tai viiniä, sillä limut ja jäätelökin maksaa (enemmän kuin kalja!?)
        Tuskin turkin hinnat ovat vilä kuitenkaan ihan suomea tasoa? vaikka ovatkin nousseet, tuo kyproksen 15euon pitsa kuullostaa jo tosi hurjalta, jos pitää paikkansa niin ehkei pitsaa kannata kyproksella syödä :)

• Zeynep1
        tebis kirjoitti:

Täällä on mainittu noin 500 eurosta viikossa per aikuinen ja mielestäni se kuullostaa aika hyvältä (riittävältä) Meillä on mennyt yleensä kahden viikon matkalla 2000 euroa 2 aikuista ja 2 kouluikäistä lasta! Tosiaan kaikki riippuu siitä mitä aikoo lomalla tehdä, jos kokkailee itse huoneistohotellissa aamiaiset, lounaat jne. rahaa mennee luonnollisesti huomattavasti vähemmän.....Merkitystä ei ole sillä juoko olutta tai viiniä, sillä limut ja jäätelökin maksaa (enemmän kuin kalja!?)
        Tuskin turkin hinnat ovat vilä kuitenkaan ihan suomea tasoa? vaikka ovatkin nousseet, tuo kyproksen 15euon pitsa kuullostaa jo tosi hurjalta, jos pitää paikkansa niin ehkei pitsaa kannata kyproksella syödä :)

pitsan sijaan kyproksella voi kokeilla vaikka lammitettya kanawrappia, joka maksoi 8e Pohjoisessa ja Etelassa 12e.
        kiva oli myos veneretki joka maksoi 35 euroa, Turkissa pari viikkoa aikaisemmin 10 euroa.

kaupassa halloumi-juustopala nikosiassa 6e, turkissa sama huimat 3e. fetakilo 5e turkissa, kyproksella 8e.

jaatelot kantsii turkissa ostaa isoista supermarketeista (Gima, Migros, Tansas, Afra jne.), samoin ruoat. suurimpia kiskureita on hotellien allasbaarit ja pienet kulmakaupat.

myos paikkoja, joissa on englantilaisia, kannattaa valttaa kuin ruttoa, niissa on nimittain korkeammat hinnat kun lontoossa ja eika britit "auringonpistokseltaan" (=kalja/makkara/paistettukananmunapistokseltaan) jaksa valittaa.

• Kalkanille
        Zeynep1 kirjoitti:

pitsan sijaan kyproksella voi kokeilla vaikka lammitettya kanawrappia, joka maksoi 8e Pohjoisessa ja Etelassa 12e.
        kiva oli myos veneretki joka maksoi 35 euroa, Turkissa pari viikkoa aikaisemmin 10 euroa.

kaupassa halloumi-juustopala nikosiassa 6e, turkissa sama huimat 3e. fetakilo 5e turkissa, kyproksella 8e.

jaatelot kantsii turkissa ostaa isoista supermarketeista (Gima, Migros, Tansas, Afra jne.), samoin ruoat. suurimpia kiskureita on hotellien allasbaarit ja pienet kulmakaupat.

myos paikkoja, joissa on englantilaisia, kannattaa valttaa kuin ruttoa, niissa on nimittain korkeammat hinnat kun lontoossa ja eika britit "auringonpistokseltaan" (=kalja/makkara/paistettukananmunapistokseltaan) jaksa valittaa.

Kiitti vinkistä missä on brittejä niin kaikki maksaa. Ollaan lähdössä Kalkanille ja siellä ei muuta olekkaan kuin brittejä. Kaikki hotellit täys ja sitten niiden omia villoja seutu pullollan. Joten rahaa tulee palamaan rajusti sen ainakin olen ymmärtänyt niiden omilta keskustelupalstoilta. Tässä vähän mietiskellään mennäänkö sinne vai ei????

• Zeynep1
        Kalkanille kirjoitti:

Kiitti vinkistä missä on brittejä niin kaikki maksaa. Ollaan lähdössä Kalkanille ja siellä ei muuta olekkaan kuin brittejä. Kaikki hotellit täys ja sitten niiden omia villoja seutu pullollan. Joten rahaa tulee palamaan rajusti sen ainakin olen ymmärtänyt niiden omilta keskustelupalstoilta. Tässä vähän mietiskellään mennäänkö sinne vai ei????

moikka

kannattaa varmaan ainakin kayda katsastamassa millainen paikka on. en ole itse kaynyt mutta puolet brittityokavereista on .... kehuvat kovasti kaikkea muuta kuin hintatasoa.

lahella on kuulemma aika paljon rantoja ja pikkukylia, jotka on varmasti halvempia. pataran rantaa on kehuneet kaikki, aivan loputtoman pitka, niin pitka etta jopa briteilta saa olla rauhassa.

muistaakseni myos joulupukin alkuperainen kotikyla on jossakin lahella (Demre?). Kasista paasee Kreikan Kastellorizoon kaymaan veneella.

The Guardian julkaisi matkaliitteessaan pitkan jutun Kasista ja Kalkanista aikaisemmin tana vuonna, maisemat oli todella hienoja ja juttu oli pelkkaa kehua (ovat usein aika kriittisia).

laita ihmeessa kommenttia ja kertomusta kun tulet takaisin.

• Kalkanille
        Zeynep1 kirjoitti:

moikka

kannattaa varmaan ainakin kayda katsastamassa millainen paikka on. en ole itse kaynyt mutta puolet brittityokavereista on .... kehuvat kovasti kaikkea muuta kuin hintatasoa.

lahella on kuulemma aika paljon rantoja ja pikkukylia, jotka on varmasti halvempia. pataran rantaa on kehuneet kaikki, aivan loputtoman pitka, niin pitka etta jopa briteilta saa olla rauhassa.

muistaakseni myos joulupukin alkuperainen kotikyla on jossakin lahella (Demre?). Kasista paasee Kreikan Kastellorizoon kaymaan veneella.

The Guardian julkaisi matkaliitteessaan pitkan jutun Kasista ja Kalkanista aikaisemmin tana vuonna, maisemat oli todella hienoja ja juttu oli pelkkaa kehua (ovat usein aika kriittisia).

laita ihmeessa kommenttia ja kertomusta kun tulet takaisin.

Varasimmekin matkan Kalkanille sen vuoksi että olisi jotakin erilaista kuin aiemmilla reissuilla. Netistä on löytynyt paljon tietoa seudusta ja houkuttelevalta näytää. Mutta kuten sanoin niin brittien mukana tuoma hintataso on ainoa miinus seudulle.

Kyllä sinne varmaan tulee kuitenkin lähdettyä jos vain maailman tilanne sen sallii. Tällä hetkellä ei paljon haluaisi että ainakaan tanskalaiseksi luullaan.

• toukokuu
        Zeynep1 kirjoitti:

- Pita-kebab n. 9 e
        - pizza n. 15 e
        - iso olut n. 6,50 e

tuntuu kyllä noissa kyproksen hinnoissa olevan pikkusen ilmaa,ei Pafoksessakaan kyllä noin kallista marraskuussa ollut,kaksi immeistä kyllä 30egellä söi illallakin aivan hyvin

• Cakal

Pizza noin 7€? Itse olen maksanut pizzazta korkeintaan 6€ ja se onkin ollut kallien pizza mitä olen nähnyt. Alanyassa on monia pizzerioita mistä saa edullisia ja hyviä pizzoja alle 5€. Esim Pizza Pizza ja Pizza House pääkadun varrella PTT:N lähellä.

Iso olut 4€? Alanyassa on paikkoja joissa olut maksaa 1€-8€. Onko pakko valita semmoinen paikka missä maksaa enenmmän kuin haluaa pulittaa?

Alanyassa on monia hyviä ja edullisia paikkoja missä on todella hyvää ruokaa ja 2 henkeä syö ja juo 10 eurolla jos ei juo alkoholia.
        mm. Hasret joka on itäisellä puolella Aytur hotellista vähän ylöspäin ja lähteen päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      73
      5002
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      117
      4717
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4203
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      106
      4158
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3318
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3124
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2787
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2773
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2762
    Aihe