Moi,
Meillä 1,5krs Lammi-kivitalo, jossa yläkerran päätykolmiot puurakenteiset. Koska koolaukset, laudoitukset ja maalaus ovat nyt tuttua puuhaa ja rappausurakan hinta olisi 10-12keur, niin puuverhous asuinkerrokseenkin alkaa tuntua kiinnostavalta vaihtoehdolta. Ulkonäöllisesti: tulisi todella syvät smyygit, ja piparkakkutyylin voi tietysti unohtaa täysin.
Onko kukaan tehnyt puuverhoiltua kivitaloa ? Olisiko jossain periaatekuvia ?
Koolaus kestopuulla, vai kävisikö ihan sahatavara ?
Paitsi, että tässä säästyisi melkoinen kasa rahaa, niin talo istuisi paremmin ympäristöönsä, ne kun ovat 90% puutaloja.
Kivitalon puuverhous
13
8377
Vastaukset
- jokainen tyylillään
Vanhempieni lähistöllä Vantaalla ainakin on uusi harkkorunkoinen rinnetalo, jossa on kokonaan lautaverhous (kaavamääräys??).
Meillä on Lammi-talo, joka on kaavan mukaan rapattava. Tosin en kyllä rupeaisi sitä missään tapauksessa puulla verhoamaankaan, kun ei tu rappauskustannus nyt niin maata mullistava ole (kuvittelin sen olevan luokkaa 20k€). Meillä rapattavaa on 250m2 smyygit ja hinta on 12k€. - Rakentaja
Kun kaava määrää , edellisessä kohteessa oli puolet talosta puuverhoiltu , tuli nätti.
- Rakentaja
toisessa kohteessa oli Leca-harkko joka slammattiin ja koolattiin 50X50 ja paneeli päälle.
Toinen oli Lammi-harkko johon tuli tervapaperi ja 30X50 koolausrima ja verhouksena oli muotoon höylätty 45x45 rima avosaumalla.
- tee se itse miehelle
sisärappaukset/oikaisut on helpompi tehdä itsekin ruiskulla ja ulkopuolen puuverhous onnistuu varmasti.
Maalaus lisäriesa. - naulaan ja naputan
Ratkaisuun vaikuttivat eniten kolmikerrosrappauksen hinta ja rakennuspaikalta saatava hyvä materiaali ulkoverhoukseen. Sahurikin on vain reilun km:n etäisyydellä ja verhoilun naputtelen itse "seuraavana suvena". Lisäsyytä löytyy myös pienehkön talon paremmasta sopeutumisesta maalaisympäristöön puuverhottuna. (Ihan vain oma ja vaimon näkemys asiasta.)
- Sami_
Uuden talon rakentaminen on harkinnassa ja Lammi puuverhous houkuttelee. Rapparit alkaa olla sellaisissa hinnoissa että puuverhoilu kiinnostaa, se kun onnistuu omatoimisesti.
- Timpuri
rakenna kokonaan puutaloa
- Sami_
Timpuri kirjoitti:
rakenna kokonaan puutaloa
Nykyisessä sekarunkoisessa talossa olen tykännyt kivirakenteista. Ei natise välipohja, kun se on betonia.
- oikein ja kunnolla
Sami_ kirjoitti:
Nykyisessä sekarunkoisessa talossa olen tykännyt kivirakenteista. Ei natise välipohja, kun se on betonia.
Ei tarvisisi marista että se natisee.
- Nimetön
Jämerän sivuilla on kerrottu miten puuverhous tehdään Siporex taloon. En tiedä tehdäänkö se yhtään samalla tavalla Lammiin.
- pena
jos haluaa rappauksen...
Sen saa halvemmalla kuin puuverhouksen.
Vaatii vaan 8..10l ylä-suppilo-ruiskun ja omaa aikaa.
300l min tuottava kompura riittää.
Ei muuta kuin rohkeasti itse tekemään.
jos ei onnistu niin sitten kaikessa hiljaisuudessa puuverhous päälle näin ajatelin itsekkin ja ei tarvinnut laittaa puuverhousta.
Ulkorappaus on PALJON helpompi homma kuin sisätasotus työ vaikka hinnat on päinvaston...:) - JiiT
... nimittäin syvät smyygit.
Jos tarkoitat ulkopuolelle, älä tee.
Kamalan näköistä, niinkuin silmät olisi painettu peukalolla sisään. Huh.
Jos teet sisäpuolelle, saat kivat ikkunalaudat.
Huonona puolena on se, että muutamana päivänä vuodessa ikkunan
alareuna voi hieman hikoilla. Ei ole ongelma, ellei siitä tee ongelmaa.
Onhan noita tehty maailman sivu, vaikka täällä joku voikin kummeksua. - Kanadasta
Tuttavani kertoi Suomen markkinoillakin olleen jo muutaman vuoden saatavana kanadalainen PVC-lameli ulkoverhous vaihtoehto, joka on kuulema ulkonaoltaan aivan lautaverhouksen nakoinen tuuletusrakoineen ja huoltovapaa.
Kanadasa siita on kokemusta jo pitkalta ajalta. Tuotteen yksityikohtia ja sen Suomen edustajaa en sen tarkemmin tunne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254771Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53412Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283210Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272649Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu782392Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91404Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171265Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91243Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41158