kilpailuta sähkö

max

38

7690

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästöä.

Sopimukseni Kainuun Energiassa voimassa vielä tämän vuoden loppuun yös. 3,02 ja pvs. 4,40 senttiä. Keskihinnaksi laskin oman kulutukseni perusteella 3,63 senttiä.

Muuten noista lista hinnoitteluista yleensä, katsoin ennen joulua Imatranseudun Sähkön hintaa, joka oli vertailulistalla todella edullinen. Pyysin tajousta ja sain huomattavasti kalliimman tajouksen kuin hinta oli listalla. Myöskin huomattavasti kalliimman, kuin Kainuun Energialla on. Vertailu kannattaa, mutta todellisen hinan tietää vasta, kun pyytää oikean kirjallisen tarjouksen omasta kohteestaan.

• kun on hokattu vaihtaa sähk...

Vaihdoin sähköyhtiötä jo muutama vuosi sitten ja koko ajan olen sen jälkeen saanut halvempaa sähköä kuin mitä tämä Kainuun Energian tarjoukset ovat olleet. Tarjouksiahan he ovat laitelleet sieltä viime vuosina milloin milläkin nimellä.

Onhan ne sieltä aina säännöllisesti laittaneet muka tarjouksiaan, mutta eipä ole ollut mitään järkeä hyväksyä heidän tarjouksiaan kun muualta on saanut sähkönsä halvemmalla.

Ei ole tullut pidettyä kirjaa paljonko on tullut säästettyä, mutta ihan mukavasti ilmeisestikin euroissa. Mitäpä sitä makselemaan turhaan euroja tälle paikalliselle yhtiölle joka lienee vielä ruotsalaisessa omistuksessakin.
        Tässäkin suhteessa on mukava suosia suomalaista ja ottaa sähkönsä suomalaisessa omistuksessa olevalta sähköyhtiöltä.

• Kokonaishinnan

Suurin osa tuo sähkön taksilla vaikka olisi halvempiakin kulkuneuvoja

• kertoa
        kun on hokattu vaihtaa sähk... kirjoitti:

Vaihdoin sähköyhtiötä jo muutama vuosi sitten ja koko ajan olen sen jälkeen saanut halvempaa sähköä kuin mitä tämä Kainuun Energian tarjoukset ovat olleet. Tarjouksiahan he ovat laitelleet sieltä viime vuosina milloin milläkin nimellä.

Onhan ne sieltä aina säännöllisesti laittaneet muka tarjouksiaan, mutta eipä ole ollut mitään järkeä hyväksyä heidän tarjouksiaan kun muualta on saanut sähkönsä halvemmalla.

Ei ole tullut pidettyä kirjaa paljonko on tullut säästettyä, mutta ihan mukavasti ilmeisestikin euroissa. Mitäpä sitä makselemaan turhaan euroja tälle paikalliselle yhtiölle joka lienee vielä ruotsalaisessa omistuksessakin.
        Tässäkin suhteessa on mukava suosia suomalaista ja ottaa sähkönsä suomalaisessa omistuksessa olevalta sähköyhtiöltä.

meille, mikä yhtiö on toimittajana ja mitkä hinnat. Minä laitoin tuolla ylempänä omat hintani näkyviin. (yö 3,02 päivä 4,40).
        Saataisiin todellista vertailua, eikä vain väittelyä paljastamattomien lukujen perusteella.

• suhteen
        Kokonaishinnan kirjoitti:

Suurin osa tuo sähkön taksilla vaikka olisi halvempiakin kulkuneuvoja

voi vain sanoa, että ota tai itke ja ota, jos meinaat sähköä käyttää.

• ---
        kertoa kirjoitti:

meille, mikä yhtiö on toimittajana ja mitkä hinnat. Minä laitoin tuolla ylempänä omat hintani näkyviin. (yö 3,02 päivä 4,40).
        Saataisiin todellista vertailua, eikä vain väittelyä paljastamattomien lukujen perusteella.

ennen n.100e kolmen kuukauden välein. Nyt vattenfall ja n.60 e kolmen kuukauden välein. Saman verran sähkölaitteita, mutta asun toisella paikkakunnalla ja sen myötä vaihtu sähköyhtiö. Jos nyt muuttasin takaisin Kajaaniin ja ostaisin sähkön vattenfallilta, pysyiskö tuo hinta samana, vai? Kertokaa viisaammat!

• kyllä selvittämään
        kertoa kirjoitti:

nimittäin sen mikä on kulloinki edullisin sähköyhtiö.

Tämä uusi hintavertailu pavelu on ihan hyvä.
        Siitä saa vinkkiä miltä yhtiöiltä kannattaa tarjouksia pyytää.
        Ja kuten vertailusta käy ilmi, niin se antaa suuntaa millaisia tarjouksia kukin yhtiö pystyy tekemään.

Ennen kaikia niiden jotka ostavat sähkönsä näiden sähköyhtiöiden hinnastojen mukaisilla hinnoilla kannattaa ehdottomasti vaihtaa toimittajaa.

• päinvastoin.
        kyllä selvittämään kirjoitti:

nimittäin sen mikä on kulloinki edullisin sähköyhtiö.

Tämä uusi hintavertailu pavelu on ihan hyvä.
        Siitä saa vinkkiä miltä yhtiöiltä kannattaa tarjouksia pyytää.
        Ja kuten vertailusta käy ilmi, niin se antaa suuntaa millaisia tarjouksia kukin yhtiö pystyy tekemään.

Ennen kaikia niiden jotka ostavat sähkönsä näiden sähköyhtiöiden hinnastojen mukaisilla hinnoilla kannattaa ehdottomasti vaihtaa toimittajaa.

Noilla listahinnoilla en tekisi yhdenkään kanssa sopimusta. Kauppa tehdään niin, kuin aina tehdään. Asikkaan ja myyjän henkilökohtaisella sopimuksella.

Ymmärrän hyvin, että kaikkia ei ole "kauppamiehiä", mutta sitä en ymmärrä, että ilman todellisia lukuja väitetään jotain yhtiötä edullisemmaksi kuin toista.

Siis vielä kerran; sähköntoimittaja Kainuun Energia, suora sähkölämmitys, vuosi kulutus n. 18 000 kWh suhteessa yö 8 000 ja päivä 10 000 kWh
        yösähkön myyntihinta 3,02 senttiä, päiväsähkö 4,40 senttiä perusmaksu 2,00 €/kk.

Tuokaa yhtä selkeät vertailut esille!

• sen voi itse kukin testata
        päinvastoin. kirjoitti:

Noilla listahinnoilla en tekisi yhdenkään kanssa sopimusta. Kauppa tehdään niin, kuin aina tehdään. Asikkaan ja myyjän henkilökohtaisella sopimuksella.

Ymmärrän hyvin, että kaikkia ei ole "kauppamiehiä", mutta sitä en ymmärrä, että ilman todellisia lukuja väitetään jotain yhtiötä edullisemmaksi kuin toista.

Siis vielä kerran; sähköntoimittaja Kainuun Energia, suora sähkölämmitys, vuosi kulutus n. 18 000 kWh suhteessa yö 8 000 ja päivä 10 000 kWh
        yösähkön myyntihinta 3,02 senttiä, päiväsähkö 4,40 senttiä perusmaksu 2,00 €/kk.

Tuokaa yhtä selkeät vertailut esille!

Nyt ei ole kyse siitä millä hinnalla joku on aikaisemmin saanut tehtyä sopimuksia, vaan siitä että minulla olisi tarve juuri nyt vertailla eri sähköntoimittajia ja tehdä uusi sopimus.

No internet apuun ja otan vertailun aluksi Kainuun Energian ja Helsingin Energian välillä niiden internet sivuilta löytyvien tietojen väliltä.

Kainuun Energia :
        perusmaksu 3 euroa/kuukausi
        Päiväenergia 5.39 snt/kwh
        Yöenergia 3.95 snt/kwh

Helsingin Energia :
        perusmaksu 2 euroa/kuukausi
        Päiväenergia 4.25 snt/kwh
        Yöenergia 3.48 snt/kwh

Joten tässä tapauksessa ei vaadi suurta matemaatikkoa kun voi sanoa kumpi yhtiöistä on halvempi. Vinkkinä voi sanoa, että se ei todellakaan ole tämä Kainuun Energia !!

Säästöähän tässä tapauksessa syntyy sähkölämmitteisessä talossa vain 163,6 euroa vuodessa kun vaihtaa pois Kainuun Energialta.
        Joten olen jo laittanut tarjouspaperit vetämään näille halvemmille sähköyhtiöille ja sähköyhtiön vaihtaminen on näin varmaa.

• minä en
        sen voi itse kukin testata kirjoitti:

Nyt ei ole kyse siitä millä hinnalla joku on aikaisemmin saanut tehtyä sopimuksia, vaan siitä että minulla olisi tarve juuri nyt vertailla eri sähköntoimittajia ja tehdä uusi sopimus.

No internet apuun ja otan vertailun aluksi Kainuun Energian ja Helsingin Energian välillä niiden internet sivuilta löytyvien tietojen väliltä.

Kainuun Energia :
        Yöenergia 3.95 snt/kwh

Helsingin Energia :
        Yöenergia 3.48 snt/kwh

Joten tässä tapauksessa ei vaadi suurta matemaatikkoa kun voi sanoa kumpi yhtiöistä on halvempi. Vinkkinä voi sanoa, että se ei todellakaan ole tämä Kainuun Energia !!

Säästöähän tässä tapauksessa syntyy sähkölämmitteisessä talossa vain 163,6 euroa vuodessa kun vaihtaa pois Kainuun Energialta.
        Joten olen jo laittanut tarjouspaperit vetämään näille halvemmille sähköyhtiöille ja sähköyhtiön vaihtaminen on näin varmaa.

tee kauppoja listahinnoilla. Juuri tuo on se ongelma, että sähköä ei TODELLA kilpailuteta, vaan katsotaan netistä hinnat ja tehdään sitten sopmus.

• näin vaikeeta
        sen voi itse kukin testata kirjoitti:

Kainuun Energia :
        Yöenergia 3.95 snt/kwh

Helsingin Energia :
        Yöenergia 3.48 snt/kwh

Nämähän ovat tietysti vertailukelpoiset kun toinen on toistaiseksi voimassa oleva sopimus ja toinen määräaikainen sopimus. Pitääkö vielä selittää mikä ero näillä on.

• vähemmän toistaiseksi
        näin vaikeeta kirjoitti:

Nämähän ovat tietysti vertailukelpoiset kun toinen on toistaiseksi voimassa oleva sopimus ja toinen määräaikainen sopimus. Pitääkö vielä selittää mikä ero näillä on.

Hinnan ero on selvä ja sillä sipuli.
        Eikä edes ollenkaan vaikeakaan.

Aika paljon saa toinen sähköyhtiö nostella hintojaan ennen kuin tämä lähes tuhannen markan ero tulee kurottua umpeen.

On siinä sekin, että eiköhän halvemmalla myyvä yhtiö pyri pitempiaikaisiin asiakkuuksiin. Silloin sen edun mukaista ei ole houkutella asiakkaita halvoilla hinnoilla ja nostaa heti kohta hintoja kovin ylös. Näinhän se sahaisi omaan jalkaansa ja siitä sana alkaisi liikkumaan.

Joten tosi asia on, että Kainuun Energia on nyt vaan kalliimpi ja jotka eivät huomaa ostaa halvemmalla muualta, niin olkoon se heidän häpeänsä.

• joka on oikea
        minä en kirjoitti:

tee kauppoja listahinnoilla. Juuri tuo on se ongelma, että sähköä ei TODELLA kilpailuteta, vaan katsotaan netistä hinnat ja tehdään sitten sopmus.

Kyllä Kainuun Energian kohdalta tieto löytyi netistä juuri sähkötarjous kohdan alta.
        Luulisi sen tarkoittavan juuri sitä, että tällä hinnalla he pystyvät sähköä tarjoamaan.

Onkohan kyseisellä yhtiöllä joku muukin paikka josta harvat ja valitut pystyvät pyytämään tätä paikkaa edullisempia tarjouksia ?

• ja justiin
        joka on oikea kirjoitti:

Kyllä Kainuun Energian kohdalta tieto löytyi netistä juuri sähkötarjous kohdan alta.
        Luulisi sen tarkoittavan juuri sitä, että tällä hinnalla he pystyvät sähköä tarjoamaan.

Onkohan kyseisellä yhtiöllä joku muukin paikka josta harvat ja valitut pystyvät pyytämään tätä paikkaa edullisempia tarjouksia ?

Eikö se mene ihmisille jakeluun, että Kainuun Energia ei todellakaan ole niitä edullisimpia sähköyhtiöitä Suomessa.

Senhän nyt sanoo jo sekin, että ei nuin pieni toimija voi kilpailla edullisuudessa markkinoilla.

• Laskettu on
        vähemmän toistaiseksi kirjoitti:

Hinnan ero on selvä ja sillä sipuli.
        Eikä edes ollenkaan vaikeakaan.

Aika paljon saa toinen sähköyhtiö nostella hintojaan ennen kuin tämä lähes tuhannen markan ero tulee kurottua umpeen.

On siinä sekin, että eiköhän halvemmalla myyvä yhtiö pyri pitempiaikaisiin asiakkuuksiin. Silloin sen edun mukaista ei ole houkutella asiakkaita halvoilla hinnoilla ja nostaa heti kohta hintoja kovin ylös. Näinhän se sahaisi omaan jalkaansa ja siitä sana alkaisi liikkumaan.

Joten tosi asia on, että Kainuun Energia on nyt vaan kalliimpi ja jotka eivät huomaa ostaa halvemmalla muualta, niin olkoon se heidän häpeänsä.

No minkäs takia minun päiväsähkönikin on halvempaa kuin usean täällä mainitun yhtiön yösähkö, ja on sitä vielä pitkään. Varmasti tulee edullisemmaksi kahden vuoden jaksolla. Sama homma tulee olemamaan jatkossakin, ei sähkön hinta ainakaan alaspäin ole menossa. Määräaikainen sopimus tulee edullisemmaksi osti mistä hyvänsä.

• tai sitten ei
        Laskettu on kirjoitti:

No minkäs takia minun päiväsähkönikin on halvempaa kuin usean täällä mainitun yhtiön yösähkö, ja on sitä vielä pitkään. Varmasti tulee edullisemmaksi kahden vuoden jaksolla. Sama homma tulee olemamaan jatkossakin, ei sähkön hinta ainakaan alaspäin ole menossa. Määräaikainen sopimus tulee edullisemmaksi osti mistä hyvänsä.

Jos aikaisemmin on tehnyt sopimuksia halvemmalla, niin hyvä niin.

Kun nyt katsoo millä hinnalla tarjoavat muut sähköyhtiöt ja tämä Kainuun Energia tämän hetken tarjouksiaan, niin täytyy todeta se, että tämä Kainuun Energia EI TODELLAKAAN ole EDULLISIN !

• ja ihan mukavasti

Säästöjä näyttää tulevan kun vertaa sähkölaskua ja näitä halvempia hintoja.

Täytyykin laittaa heti sähköyhtiö vaihtoon.
      Kiitos ja hyvästi Kainuun Energia !

• Että sillee

Kuka haluaisi ilmoittaa hintansa tuollaiseen palveluun ellei varmasti olisi halvin. Halvin näyttikin olevan tarjouserä 100:lle ensimmäiselle (yleissähkö). Eli yhtiöt ilmoittavat jonkun "kikkailuhinnan" vertailuun ja tarjoavat oikeasti muuta. Paikallisen yhtiönkin hinta näytti olevan nettisivuilla halvempi kuin vertailussa. Eipä tässä yhtään helpommalla pääse, vaikka tuolla vertailulla kuluttajan etua ajateltaisiinkin.

• Palikka

Kuka maksaa uudet sähköpiuha-asennukset jos vaihdan yhtiötä? Eihän se entisiä pitkin voi tulla?

Vai mitenkö on?

• Piuhoista,
        Palikka kirjoitti:

Kuka maksaa uudet sähköpiuha-asennukset jos vaihdan yhtiötä? Eihän se entisiä pitkin voi tulla?

Vai mitenkö on?

vaikka vaihtaisitkin sähkön toimittajaa.Johtoyhtiötä et voi edelleenkään vaihtaa.Siirtohinnan osuus on pienkuluttajilla yleensä yli 50 % sähkön kokonaishinnasta.

Kuukausi sitten vaihdoin minäkin ST1n edullisempaan sähköön,mutta eilen tuo pirulainen ST1 ilmoitti nostavansa energiahinnan melkein Kainuun Energian tasolle.Joten se siitä kilpailuttamisesta.

• Että sillee
        Piuhoista, kirjoitti:

vaikka vaihtaisitkin sähkön toimittajaa.Johtoyhtiötä et voi edelleenkään vaihtaa.Siirtohinnan osuus on pienkuluttajilla yleensä yli 50 % sähkön kokonaishinnasta.

Kuukausi sitten vaihdoin minäkin ST1n edullisempaan sähköön,mutta eilen tuo pirulainen ST1 ilmoitti nostavansa energiahinnan melkein Kainuun Energian tasolle.Joten se siitä kilpailuttamisesta.

Monet yhtiöt tarjoavat edullista hintaa toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella

• yhtiötä
        Että sillee kirjoitti:

Monet yhtiöt tarjoavat edullista hintaa toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella

tein kahden vuoden sopimuksen paljon halvemmalla, sinä aikana ei nouse eikä laske hinta.

• jamppe

joo itsellä tuli k-otsaan kainuun energian vai graninge vai mikä se silloin 2-3v sitten oli, kun kuulin että naapurissa, jolla on identtinen kämppä kuin mulla ja vähemmän sähkölaitteita, maksaa puolet vähemmän sähköstä... sen jälkeen vaihdoin yhtiötä ja mitään syytä sijoittaa rahojaan paikalliseen en keksi.
      vaikka säästäis vain euronkin vuodessa niin silti sekin on yksi turha euro vähemmän...

• voltti/kw

Mistä saa sähköä puoleenhintaan?Ehkä näit unta.

• kehujia
        voltti/kw kirjoitti:

minäkin perään. Ei näytä lukuja löytyvän muilla kuin minulla tuolta aiemmin. En ymmärrä kehumisia, ilman faktoja.

• Syksystä asti
        kehujia kirjoitti:

minäkin perään. Ei näytä lukuja löytyvän muilla kuin minulla tuolta aiemmin. En ymmärrä kehumisia, ilman faktoja.

Vaasan sähköltä yleissähköä 3,9 senttiä/kWh kun Kainuun Energialta vastaavaa saisi 5,4 senttiä/kWh. Tämä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Talon varsinainen lämmitysmuoto on kaukolämpö, sähköä kuluu 5500kWh/vuosi.

• ja sillä sipuli
        kehujia kirjoitti:

Ainakin Helsingin Energia on ollut koko ajan sähkölämmittäjille halvempi kuin tämä Kainuun Energia.

• kerro ne
        ja sillä sipuli kirjoitti:

Ainakin Helsingin Energia on ollut koko ajan sähkölämmittäjille halvempi kuin tämä Kainuun Energia.

hintatiedot. Ei sinun tarvitse aristella, jos sinulla on kerran kilpailukykyiset hinnat. Tiedetään sitten toisetkin ostaa sieltä.

• Äly hoi
        kerro ne kirjoitti:

hintatiedot. Ei sinun tarvitse aristella, jos sinulla on kerran kilpailukykyiset hinnat. Tiedetään sitten toisetkin ostaa sieltä.

Jos sopimus on tehty esim. vuosi sitten ja verrataan jonkun tarjoamiin tämän päivän hintoihin, niin ei taida siinä vertailussa olla järkeä. Enkä usko, että kukaan saa mitään erikoishintoja. Eiköhän ole varminta, kun selvittää hinnan itse muutamasta yhtiöstä ja tekee ratkaisunsa. Kun oikeasti tarkistaa nuo jutuissa esiintyneiden yhtiöiden hinnat, suoraan yhtiöltä eikä mistään vertailusta, niin eroja ei tosiaankaan lasketa senteissä.

• ja nimen omaan
        Äly hoi kirjoitti:

Jos sopimus on tehty esim. vuosi sitten ja verrataan jonkun tarjoamiin tämän päivän hintoihin, niin ei taida siinä vertailussa olla järkeä. Enkä usko, että kukaan saa mitään erikoishintoja. Eiköhän ole varminta, kun selvittää hinnan itse muutamasta yhtiöstä ja tekee ratkaisunsa. Kun oikeasti tarkistaa nuo jutuissa esiintyneiden yhtiöiden hinnat, suoraan yhtiöltä eikä mistään vertailusta, niin eroja ei tosiaankaan lasketa senteissä.

halvempia löytyy.

Itse kunkin kannattaa nähdä se vaiva, että tekee vertailun aina esimerkiksi vuosittain.

Kuten tuolla aikaisemmin kävi ilmi, niin Kainuun Energian tämän hetken tarjous on esimerkiksi sähkölämmitteiselle omakotitalolle tällä hetkellä todella paljon kalliimpi kuin muutamilla muilla yhtiöillä.

• listahinta,
        ja nimen omaan kirjoitti:

halvempia löytyy.

Itse kunkin kannattaa nähdä se vaiva, että tekee vertailun aina esimerkiksi vuosittain.

Kuten tuolla aikaisemmin kävi ilmi, niin Kainuun Energian tämän hetken tarjous on esimerkiksi sähkölämmitteiselle omakotitalolle tällä hetkellä todella paljon kalliimpi kuin muutamilla muilla yhtiöillä.

ei tarjous. Olen Kainnun Sähköstä alkaen neuvotellut itse henkilökohtaisesti sopimukseni ja verrannut sitä muiden toimittajien hintoihin. Joskus on ollut hyvin tasavahvoja tarjouksia, mutta aina se on ollut lopulta tämä kainuulainen. En missään tapauksessa maksa mistään ylimääräistä, joten kilpailutan sähköntoimittajan taas vajaan vuoden sisällä.

• että jos olisi
        listahinta, kirjoitti:

ei tarjous. Olen Kainnun Sähköstä alkaen neuvotellut itse henkilökohtaisesti sopimukseni ja verrannut sitä muiden toimittajien hintoihin. Joskus on ollut hyvin tasavahvoja tarjouksia, mutta aina se on ollut lopulta tämä kainuulainen. En missään tapauksessa maksa mistään ylimääräistä, joten kilpailutan sähköntoimittajan taas vajaan vuoden sisällä.

Sähkölämmitteisessä talossa se on kyllä ollut vuosia niin, että tämä kainuulainen sähköyhtiö ei ole pystynyt tarjoamaan edullisempaa sähköä vaan halvemmalla on saanut muualta.
        Se on tietysti eri asia, että jos he siellä sähköyhtiössä laittavat jollekkin valikoidulle pienelle joukolle jotakin erikoistarjouksia.

Tyytyväinen täytyy olla siihen, että huomasin jo vuosia sitten vaihtaa halvemmalla sähkön myyvään yhtiöön. Tämän on paljastanut sekin seikka, että aina kun tämä paikallinen sähköyhtiö on laittanut näitä tarjouksiaan, niin ne ovat osoittautuneet kalliimmiksi.

Joten minulla ei todellakaan ole mitään syytä siirtyä ostamaan tältä kainuulaiselta yhtiöltä sähköäni.

• jamppe
        voltti/kw kirjoitti:

Tais tällä naapurilla olla silloin jostain helsinkiläisestä yhtiöstä se sähkö, nimeä en enää muista.

Mutta ei se ole se pointti että oli puolet halvempaaa vaan se että vain laiskat idiootit ottaa täältä paikalliselta sähkönsä. Itse pyysin tarjoukset kun vaihdoin yhtiötä ja savosta löyty halvempi yhtiö.

ja joku tuolla kirjoitti että kainuun energia on pieni yhtiö? no ei tod ole. on paljon pienempiä ja nekin saa tarjottua halvempaa sähköä...

• siinä mielessä
        jamppe kirjoitti:

Tais tällä naapurilla olla silloin jostain helsinkiläisestä yhtiöstä se sähkö, nimeä en enää muista.

Mutta ei se ole se pointti että oli puolet halvempaaa vaan se että vain laiskat idiootit ottaa täältä paikalliselta sähkönsä. Itse pyysin tarjoukset kun vaihdoin yhtiötä ja savosta löyty halvempi yhtiö.

ja joku tuolla kirjoitti että kainuun energia on pieni yhtiö? no ei tod ole. on paljon pienempiä ja nekin saa tarjottua halvempaa sähköä...

että omistavat aika vähän näitä voimalaitoksia ja ne tahot jotka omistavat voimalaitoksia tai hallinnoivat ulkomailta tulevaa sähköä määräävät markkinahinnan.

Halutessaanhan nämä isot sähköyhtiöt pystyisivät saattaamaan näitä pieniä sähköyhtiöitä todella hankaliin tilanteisiin vedättämällä hintoja milloin mihinkin suuntaan.

• Mutrof
        siinä mielessä kirjoitti:

että omistavat aika vähän näitä voimalaitoksia ja ne tahot jotka omistavat voimalaitoksia tai hallinnoivat ulkomailta tulevaa sähköä määräävät markkinahinnan.

Halutessaanhan nämä isot sähköyhtiöt pystyisivät saattaamaan näitä pieniä sähköyhtiöitä todella hankaliin tilanteisiin vedättämällä hintoja milloin mihinkin suuntaan.

Eräs suuri suomalainen energiayhtiö hallitsee tuotantomarkkinoita. Ko. yhtiö pystyy vaikuttamaan markkinoilla olevan energianhintaan toivomallaan tavalla. Eikä yhtiön tavoitteena ole hävittää pieniä energiayhtiöitä, myyhän se heille energiaa. Yhtiön tavoitteena on pitää energianhinta korkeana, tavoitteena eurooppalainen hintataso. Oletteko seuranneet tiedotusvälineistä mikä yhtiö maksaa parhaat optiot ja takoo miljardituloksen. Ja arvatkaapa kenen taskusta.

• totisesti
        Mutrof kirjoitti:

Eräs suuri suomalainen energiayhtiö hallitsee tuotantomarkkinoita. Ko. yhtiö pystyy vaikuttamaan markkinoilla olevan energianhintaan toivomallaan tavalla. Eikä yhtiön tavoitteena ole hävittää pieniä energiayhtiöitä, myyhän se heille energiaa. Yhtiön tavoitteena on pitää energianhinta korkeana, tavoitteena eurooppalainen hintataso. Oletteko seuranneet tiedotusvälineistä mikä yhtiö maksaa parhaat optiot ja takoo miljardituloksen. Ja arvatkaapa kenen taskusta.

Vaan kyllähän ne mielellään ostelevat näitä pieniä sähköyhtiöitäkin. Siksi, että saavat otettua myös näistä siirtomaksuistakin jatkossa muhkeat voitot taskuihinsa.

• Jeps
        totisesti kirjoitti:

Vaan kyllähän ne mielellään ostelevat näitä pieniä sähköyhtiöitäkin. Siksi, että saavat otettua myös näistä siirtomaksuistakin jatkossa muhkeat voitot taskuihinsa.

Jos tarkoitat paikallista yhtiötä, niin eikös siitä ole puolet EON:in omistuksessa. EON taitaa olla kuitenkin kooltaan eri hehtaarilla kuin kaikki Suomen sähköyhtiöt yhteensä.

• kilpuri

Jos ei tahto sähkötarjouksista löytyä muutakuin listahintoja niin pistäppä mailiini sähköpostiosoitteesi niin laitan paluupostina sen hetkisen sähkötarjouksen tulemaan. [email protected] tarjoamani hinnat ovat siis tarjouksia, ei listahintoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4793
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3459
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3241
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2696
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      82
      2424
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1803
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1293
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1218
    Aihe