Olen aina ollut lievä Jagge-fani, mutta työreissulla Saksassa mieli hiukan muuttui.
Olimme nimittäin työkaverin kanssa samana päivänä pidemmän rupeaman sekä 04-mallin 530i että S-type 3.0 V6 kyydissä. Molemmat totesimme saman asian - Bemarin kyyti oli parempaa; hiljaisempaa, parempi jousitusmukavuus, paremmat takatilat jne. Yleensäkin kyyti Bemarissa oli tasokkaampaa.
En sano, että Jagge oli huono, mutta Bemari vaan oli parempi. Samahan (esim. S-typen rengasmelu) on kyllä ollut luettavissa eri lehtien koeajoissa.
Älköön nyt Jaggen omistajat sitten ottako näitä täysin subjektiivisia näkemyksiä liian fanaattisesti tahi hyökkäykseksi valitsemaanne automerkkiä kohtaan.
S-type
29
5838
Vastaukset
- Dandy boy
sillä 530i Bemari on aikalailla pelkkä perheauto ja vasta 700-sarjalaiset lasketaan luksusautoiksi.
- nyt ei
ainakaan ole mikään luksusauto - paitsi ehkä hinnaltaan. Ja siinäkin pelkästään Suomessa.
- olla, mutta
jagge on kaunis ja bemari aivan älyttömän ruma. :)
- Dandy boy
Minusta S-type on yksi rumimimmista Jaguaareista ja jopa BMW530i näyttää paremmalta. Tästä ei kannata nyt hirveesti provoutua vaikka ajankin BMW:llä, sillä Jagge on kyllä yksi unelmistani (mutta ei kyllä s-type). XJR olisi jo siisti.
- näytti
olevan Mondeo sisältä. No, kauniimpi sekin kuin vanha eskoortti!
- monia...
Aika erikoista, että juuri nuo asiat, joita BMW 5-sarjalaisessa kehuit, ovat juuri niitä asioita, joita minä samaisessa autossa moitin. No, takajalkatilaa siinä toki on taksiinkin riittävästi, mutta muuten näkemyksemme menevät täysin ristiin. Itse kullakin on oikeus omaan mielipiteeseen... ja tunnekysymyksiähän nämä seikat paljolti ovatkin (ja niihin voi puolestaan vaikuttaa vaikkapa naapurin/tuttavan juuri hankkima Jaguar!). Minun mielipiteeseeni vaikuttaa pelkästään se, että ajan Bemarilla työkseni. Jaguaria olen joskus myös kokeillut, mieli tekisi kokeilla uudestaan.
- XJ/XJR
Mielestäni kun Jaguaareista puhutaan niin se ainoa oikea on edustava XJ. Olipa sitten kutonen tai kasi niin tyyliä kyllä löytyy. Onhan S-typekin ihan nätti mutta joku siitä puuttuu. X-typestä en viitsi sanoa mitään...
- koslajagge
Ajelin itse ennen A6:lla kunnes autokuume iski. Kävin ajelemassa monia autoja ja liipasimella oli seuraavat autot:
a) MB E 3 litran diesel
b) BMW 530D
c) Jagge S-type 3.0
Ehdottomasti paras ajotuntuma oli Mersussa. BMW ja Jagge olivat aika lähellä toisiaan. Kummatkin silti selvästi äänekkäämpiä kuin mese. Ehkä BMW oli karvan verran paremman tuntuinen kuin S-type - mistään merkittävästä erosta ei ollut kysymys.
Ostin silti jaguaarin! Ai miksi? No tässä syyt:
- se oli halvin tästä kolmikosta varusteineen
- se oli päältä selvästi tyylikäimmän näköinen
- Sisältä sitä ei voi verratakkaan BMW:n natsidesigniin
- sen imago pesi sakemannit mennen tullen
Olen ollut ihan tyytyväinen autoon (tosin käsijarrun kanssa oli pikku episodi), mutta rengasäänet vähän harmittavat. Muuten auto on oikein hiljainen. Ehkäpä sopivalla rengasvalinnalla saa sen hiljaisemmaksi.- tulee
säestämään matkaasi. Jos se häiritsee Keski-Euroopan sileillä teillä hyvillä kesärenkailla, et tule pääsemään siitä eroon.
Jaggen sisustuksen Ford-natsidesign ei taas tehnyt minuun vaikutusta. Nämä ovat tietysti makuasioita.
Autojen halpuudestahan ei alunperin ilmeisesti ollut kysymys, mutta joillekin se tietysti näyttelee merkittävintä roolia päätöksenteossa. Tällöin muiden merkkien poissulkeminen pitää osata perustella myös itselleen - joskus jopa niin hyvin, että alkaa itsekin uskoa niitä juttuja. - natsi-design
tulee kirjoitti:
säestämään matkaasi. Jos se häiritsee Keski-Euroopan sileillä teillä hyvillä kesärenkailla, et tule pääsemään siitä eroon.
Jaggen sisustuksen Ford-natsidesign ei taas tehnyt minuun vaikutusta. Nämä ovat tietysti makuasioita.
Autojen halpuudestahan ei alunperin ilmeisesti ollut kysymys, mutta joillekin se tietysti näyttelee merkittävintä roolia päätöksenteossa. Tällöin muiden merkkien poissulkeminen pitää osata perustella myös itselleen - joskus jopa niin hyvin, että alkaa itsekin uskoa niitä juttuja.Aika huisaa, jos jaggen sisältä löysit "Ford-natsidesignin".
Olet ehkä ainoa maailmassa, mutta tietenkin oikeassa, koska kyseessä on makuasia, eikä makuasoista sovi kiistellä.
Tietenkin sekin voi vaikuttaa, mitä haluaa - vaikkapa naapurin autosta - löytää. Silloinkin alkaa helposti uskoa "niitä juttujansa".
Mutta kamoon, halpoja ritsojahan nuo ovat, jos töissä vähänkään säännöllisesti käy, oikeasti kaikki.
Mihin muuten itse päädyit, kun hinnalla ei ollut niin väliä? - olla
tämä uusikoppainen 530d vielä koeajossasi, jos kerran oli "E 3 litran diesel", joka taas poistui jo vuosia sitten - 320 tuli tilalle.
E39 500-sarjaa suitsutettiin aikoinaan puolueettomissa autolehdissä maailman parhaaksi autoksi - uutta mallia on kehuttu paremmaksi. Näissä artikkeleissa tuskin on tuijotettu hintaa tai ulkonäköä, joista ensimmäinen liittyy lompakon paksuuteen ja toinen on katsojan silmässä. - oikeassa
olla kirjoitti:
tämä uusikoppainen 530d vielä koeajossasi, jos kerran oli "E 3 litran diesel", joka taas poistui jo vuosia sitten - 320 tuli tilalle.
E39 500-sarjaa suitsutettiin aikoinaan puolueettomissa autolehdissä maailman parhaaksi autoksi - uutta mallia on kehuttu paremmaksi. Näissä artikkeleissa tuskin on tuijotettu hintaa tai ulkonäköä, joista ensimmäinen liittyy lompakon paksuuteen ja toinen on katsojan silmässä.Tottahan tuo on. Jos sulla olisi tuommonen maailman paras BMW, sulla olisi ihan varmana parempi ja kauniimpi auto kuin hänellä, jolla on S-type.
Ja olisit myös paljon rikkaampi kuin hän. - taitaa
olla kirjoitti:
tämä uusikoppainen 530d vielä koeajossasi, jos kerran oli "E 3 litran diesel", joka taas poistui jo vuosia sitten - 320 tuli tilalle.
E39 500-sarjaa suitsutettiin aikoinaan puolueettomissa autolehdissä maailman parhaaksi autoksi - uutta mallia on kehuttu paremmaksi. Näissä artikkeleissa tuskin on tuijotettu hintaa tai ulkonäköä, joista ensimmäinen liittyy lompakon paksuuteen ja toinen on katsojan silmässä.olla kaikki, vaikka tyyppimerkinnät onkin nykyään 280 ja 320 jne. Hiukan hämäävää kyllä.
- on...
oikeassa kirjoitti:
Tottahan tuo on. Jos sulla olisi tuommonen maailman paras BMW, sulla olisi ihan varmana parempi ja kauniimpi auto kuin hänellä, jolla on S-type.
Ja olisit myös paljon rikkaampi kuin hän.eikä vain olisi. Rikkaudesta en tiedä, mutta rahan puutteen vuoksi ei tarvinnut halvempaan päätyä. Kysymys oli pelkästään ajonautinnosta ja kyydin tasokkuudesta.
Nämäkin ovat makuasioita.
Isommassa luokassa muuten uusi 745i tarjoaa aivan eri kyydit kuin kovahko ja myös hieman meluisa vanhanaikainen XJ8. Näistä minulla ei ole kumpaakaan. - kyllä
on... kirjoitti:
eikä vain olisi. Rikkaudesta en tiedä, mutta rahan puutteen vuoksi ei tarvinnut halvempaan päätyä. Kysymys oli pelkästään ajonautinnosta ja kyydin tasokkuudesta.
Nämäkin ovat makuasioita.
Isommassa luokassa muuten uusi 745i tarjoaa aivan eri kyydit kuin kovahko ja myös hieman meluisa vanhanaikainen XJ8. Näistä minulla ei ole kumpaakaan.Niin tietenkin on. :D
On täällä keskusteluissa muuten BMW-faneille oma palstakin. Tosin siellä ei kyllä ole jaggefaneja, puhumattakaan omistajia, Jaguareja kehumassa. - koslajagge
olla kirjoitti:
tämä uusikoppainen 530d vielä koeajossasi, jos kerran oli "E 3 litran diesel", joka taas poistui jo vuosia sitten - 320 tuli tilalle.
E39 500-sarjaa suitsutettiin aikoinaan puolueettomissa autolehdissä maailman parhaaksi autoksi - uutta mallia on kehuttu paremmaksi. Näissä artikkeleissa tuskin on tuijotettu hintaa tai ulkonäköä, joista ensimmäinen liittyy lompakon paksuuteen ja toinen on katsojan silmässä.En nyt muista mesen tarkkaa mallimerkkiä, mutta kyse oli uudesta E-mallista ja kone oli 3 litran luokkaa (kiihtyvyys 7.5 s / 100km/h). Samaten BMW oli tuota uusinta mallia. Koeajot tapahtuivat vuonna 2003.
Makuasioitahan nämä ovat, mutta sekä sisä- että ulkonäön suhteen rankkaisin tuon uuden bemarin melkoisen rauhattoman näköiseksi muotojen sekamelskaksi. Mese on kyllä ihan siistin näköinen peli, mutta ei se silti paljoa säväytä kun joka toinen taksi on sellainen...
Tiedätkö muuten että jos tuolla bemarilla tekee vaikkapa 60kmh nopeudesta lukkojarrutuksen, niin pysähtymisen jälkeen auto loikkaa 10cm taaksepäin. Jos alustassa on noin paljon kumia, niin millaista kyytiä mahtaa saada kun on kilometrejä enempi takana ja pakkanen on purrut? - mä tiedän
koslajagge kirjoitti:
En nyt muista mesen tarkkaa mallimerkkiä, mutta kyse oli uudesta E-mallista ja kone oli 3 litran luokkaa (kiihtyvyys 7.5 s / 100km/h). Samaten BMW oli tuota uusinta mallia. Koeajot tapahtuivat vuonna 2003.
Makuasioitahan nämä ovat, mutta sekä sisä- että ulkonäön suhteen rankkaisin tuon uuden bemarin melkoisen rauhattoman näköiseksi muotojen sekamelskaksi. Mese on kyllä ihan siistin näköinen peli, mutta ei se silti paljoa säväytä kun joka toinen taksi on sellainen...
Tiedätkö muuten että jos tuolla bemarilla tekee vaikkapa 60kmh nopeudesta lukkojarrutuksen, niin pysähtymisen jälkeen auto loikkaa 10cm taaksepäin. Jos alustassa on noin paljon kumia, niin millaista kyytiä mahtaa saada kun on kilometrejä enempi takana ja pakkanen on purrut?mitä bemari tekee, koska mä voin testata sen joka päivä. Miten sä muuten teet lukkojarrutuksen ABS-jarruilla? Taidat ajella vielä hiekkalaatikossa...
Katselin tuossa muuten aikani kuluksi yhtä brittien Type-S V6 testiä, jossa auton jarrut mainittiin vaarallisiksi - kumma kyllä verrattiin juuri luokan parhaaseen eli 530i. Voin ottaa copy-pasten tänne, mikäli joku haluaa vielä miettiä ostopäätöstään turvallisuudenkin kannalta... - jarruista
koslajagge kirjoitti:
En nyt muista mesen tarkkaa mallimerkkiä, mutta kyse oli uudesta E-mallista ja kone oli 3 litran luokkaa (kiihtyvyys 7.5 s / 100km/h). Samaten BMW oli tuota uusinta mallia. Koeajot tapahtuivat vuonna 2003.
Makuasioitahan nämä ovat, mutta sekä sisä- että ulkonäön suhteen rankkaisin tuon uuden bemarin melkoisen rauhattoman näköiseksi muotojen sekamelskaksi. Mese on kyllä ihan siistin näköinen peli, mutta ei se silti paljoa säväytä kun joka toinen taksi on sellainen...
Tiedätkö muuten että jos tuolla bemarilla tekee vaikkapa 60kmh nopeudesta lukkojarrutuksen, niin pysähtymisen jälkeen auto loikkaa 10cm taaksepäin. Jos alustassa on noin paljon kumia, niin millaista kyytiä mahtaa saada kun on kilometrejä enempi takana ja pakkanen on purrut?Tässä esim. jarrujen mittauksista:
Cut---
The S-Type 3.0L brakes are of the 4-wheel vented disc variety and come equipped with ABS and yaw control. The latter helps keep the vehicle level under heavy braking, and despite what looks to be a great system on paper, we experienced average braking results - 70 to 0 came in just under 200 feet (for comparison, the similarly priced BMW 530i stops in 167 feet).
Cut---
Eli noin 110 km/h vauhdista näyttäisi siltä, että se Bemari pomppaakin jarrutuksessa 10 metriä taaksepäin eikä 10 senttiä, hehheh!
10 metrin ero jarrutuksessa tuosta vauhdista kertoo jo aika paljon autojen laatu- ja ajettavuuseroista. Taitaa olla niitä venyviä kumiosia enemmän tuossa "fordin alustassa".
Eiköhän tämä jo riitäkin. Moikka! - koslajagge
mä tiedän kirjoitti:
mitä bemari tekee, koska mä voin testata sen joka päivä. Miten sä muuten teet lukkojarrutuksen ABS-jarruilla? Taidat ajella vielä hiekkalaatikossa...
Katselin tuossa muuten aikani kuluksi yhtä brittien Type-S V6 testiä, jossa auton jarrut mainittiin vaarallisiksi - kumma kyllä verrattiin juuri luokan parhaaseen eli 530i. Voin ottaa copy-pasten tänne, mikäli joku haluaa vielä miettiä ostopäätöstään turvallisuudenkin kannalta...minut väärin. Minulle ei ole elämän ja kuoleman asia se, että onko Jagge maailman paras auto vai ei. Sillä tasolla kun se nyt on, niin se riittää kyllä varmasti. Tuskin sinäkään bemarillasi vetelet kaasu pohjassa vormularadalla...? Myönsin jo tossa aikasemmassa viestissä, että hyvältä se bemari tuntui, mutta MINUN mielestäni se on muotoilunsa kannalta liian pullisteleva. Toisin sanoen, minun pilini on riittävän iso ilman mitään pullistelevia peltejä ja muotojen sekamelskaa olevaa ohjaamoa. Siksi minulle riittää sinun mielestäsi huono Jaguaari, joka kaiken lisöksi maksaa vähemmän kun sinun kullinjatkeesi. Toivottavasti nuo pullistelevat pellit ovat mielikuvanasi kun vedät lerssin esiin.
ps. odottelen vastinettasi tähän viestiin :-) - viestisi
koslajagge kirjoitti:
minut väärin. Minulle ei ole elämän ja kuoleman asia se, että onko Jagge maailman paras auto vai ei. Sillä tasolla kun se nyt on, niin se riittää kyllä varmasti. Tuskin sinäkään bemarillasi vetelet kaasu pohjassa vormularadalla...? Myönsin jo tossa aikasemmassa viestissä, että hyvältä se bemari tuntui, mutta MINUN mielestäni se on muotoilunsa kannalta liian pullisteleva. Toisin sanoen, minun pilini on riittävän iso ilman mitään pullistelevia peltejä ja muotojen sekamelskaa olevaa ohjaamoa. Siksi minulle riittää sinun mielestäsi huono Jaguaari, joka kaiken lisöksi maksaa vähemmän kun sinun kullinjatkeesi. Toivottavasti nuo pullistelevat pellit ovat mielikuvanasi kun vedät lerssin esiin.
ps. odottelen vastinettasi tähän viestiin :-)paljastaa, että olet noin 13v ja kirjotustaitokin on hiukan puutteellinen. Jaggeja ja bemareita olet nähnyt vain kuvissa - ja noita pippelijuttuja kuullut isoilta pojilta.
Säälittävää, että isi ja äiti päästävät teinejä sotkemaan asiallisia autokeskusteluja. - Reiska
jarruista kirjoitti:
Tässä esim. jarrujen mittauksista:
Cut---
The S-Type 3.0L brakes are of the 4-wheel vented disc variety and come equipped with ABS and yaw control. The latter helps keep the vehicle level under heavy braking, and despite what looks to be a great system on paper, we experienced average braking results - 70 to 0 came in just under 200 feet (for comparison, the similarly priced BMW 530i stops in 167 feet).
Cut---
Eli noin 110 km/h vauhdista näyttäisi siltä, että se Bemari pomppaakin jarrutuksessa 10 metriä taaksepäin eikä 10 senttiä, hehheh!
10 metrin ero jarrutuksessa tuosta vauhdista kertoo jo aika paljon autojen laatu- ja ajettavuuseroista. Taitaa olla niitä venyviä kumiosia enemmän tuossa "fordin alustassa".
Eiköhän tämä jo riitäkin. Moikka!Olin iteki aatellut hakee Saksasta Jaguar S-type V6. Niitä kun saa 60-70tkm ajettuja ja viimisen päälle huollettuja sieltä jo esim. 8000 EUR. Verotki lienee vaan muutama tonni.
Nyt mä kyllä ymmärrän syyn. Ei se brittien Morris-laatu taida olla kovin arvostettua tuolla muualla Euroopassa. Lienee kuitenkin parasta katsella saksalaista laatua. - Saksasta
Reiska kirjoitti:
Olin iteki aatellut hakee Saksasta Jaguar S-type V6. Niitä kun saa 60-70tkm ajettuja ja viimisen päälle huollettuja sieltä jo esim. 8000 EUR. Verotki lienee vaan muutama tonni.
Nyt mä kyllä ymmärrän syyn. Ei se brittien Morris-laatu taida olla kovin arvostettua tuolla muualla Euroopassa. Lienee kuitenkin parasta katsella saksalaista laatua.8000 eurolla saat kolaroidun auton, 15000 asiallisen pelin. 5-sarjan bemarit ovat täällä Saksassa käytettynä puolet halvempia kuin S-typet.
- olen jo
Saksasta kirjoitti:
8000 eurolla saat kolaroidun auton, 15000 asiallisen pelin. 5-sarjan bemarit ovat täällä Saksassa käytettynä puolet halvempia kuin S-typet.
kiertänyt Saksassa senverran että tiedän väittämäsi olevan huuhaata. S-type arvostetaan Saksassa lähinnä 2L Mondeon tasolle. Siksi kolaroimattomia, vähän ajettuja saa Mondeon hinnalla. Bemareista ja Mersuista pyydetään noin 40% enemmän.
- koslajagge
olen jo kirjoitti:
kiertänyt Saksassa senverran että tiedän väittämäsi olevan huuhaata. S-type arvostetaan Saksassa lähinnä 2L Mondeon tasolle. Siksi kolaroimattomia, vähän ajettuja saa Mondeon hinnalla. Bemareista ja Mersuista pyydetään noin 40% enemmän.
Meneppä www.mobile.de -sivuille ja tee parit hintahaut (jos osaat saksaa). Jos haetaan vaikkapa vm99 500.sarjan bemareita ja S-typejä, niin kyllä ne bemarit näyttäisi olevan halvempia.
Jos et usko, niin siitä vaan koittamaan. - Saksassa
koslajagge kirjoitti:
Meneppä www.mobile.de -sivuille ja tee parit hintahaut (jos osaat saksaa). Jos haetaan vaikkapa vm99 500.sarjan bemareita ja S-typejä, niin kyllä ne bemarit näyttäisi olevan halvempia.
Jos et usko, niin siitä vaan koittamaan.tosi halpoja, koska niissä on aika paljon vikoja. Ei sakemanni sellaista arvosta. Suomipojalle Jagget on vielä jotain ihmeellistä, mutta kyllä ne luulot karisee, kun hetken ajelette. Paljon on turhaa mainetta eikä kyyti ajettavuus ole kovin ihmeellistä. Bensaa taas kylläkin palaa aika reilusti.
Siksi ne on niin halpoja ja halpenevat kyllä Suomessakin. Odottakaa vaan. - jube
Saksassa kirjoitti:
tosi halpoja, koska niissä on aika paljon vikoja. Ei sakemanni sellaista arvosta. Suomipojalle Jagget on vielä jotain ihmeellistä, mutta kyllä ne luulot karisee, kun hetken ajelette. Paljon on turhaa mainetta eikä kyyti ajettavuus ole kovin ihmeellistä. Bensaa taas kylläkin palaa aika reilusti.
Siksi ne on niin halpoja ja halpenevat kyllä Suomessakin. Odottakaa vaan.Eipä noissa sen kummemmin vikoja tunnu olevan. Ja kyllä Jaguar vielä kuitenkin on melko ihmeellinen auto verrattuna vaikkapa 5-sarjan Bemariin, ainakin ulkomuotonsa puolesta. Ajettavuudessa Bemari pesee Jaggen, mutta tyylissä baijerilainen jää ihan 6-0. Eikä sitä bensaakaan mene sen enempää kuin mitä kutoskoneinen bensa-Bemu vie.
Mutta yhdestä asiasta ollaan tasan samaa mieltä: halpenevat ne ja nopeasti! Niin Jagge kuin Bemarikin. - dop
olen jo kirjoitti:
kiertänyt Saksassa senverran että tiedän väittämäsi olevan huuhaata. S-type arvostetaan Saksassa lähinnä 2L Mondeon tasolle. Siksi kolaroimattomia, vähän ajettuja saa Mondeon hinnalla. Bemareista ja Mersuista pyydetään noin 40% enemmän.
mielestäni ainakin mobilen hintoja kun seurailee niin suht samoilla varusteilla ja kilometreillä niin kyllä nuo bmw tuntuis olevan muutaman tonnin edullisempia..
siis 40%enemmän vai vähemmän??? - JagV12
dop kirjoitti:
mielestäni ainakin mobilen hintoja kun seurailee niin suht samoilla varusteilla ja kilometreillä niin kyllä nuo bmw tuntuis olevan muutaman tonnin edullisempia..
siis 40%enemmän vai vähemmän???...Makuasia.Tosin BMW tulee huomattavan enemmän kadulla vastaan kuin Jaggeja.
Brittiläinen tyyli vaan maksaa enemmän-elämä on. - Brittiläinen
JagV12 kirjoitti:
...Makuasia.Tosin BMW tulee huomattavan enemmän kadulla vastaan kuin Jaggeja.
Brittiläinen tyyli vaan maksaa enemmän-elämä on.tyyli. Koko ajan saa olla niitä romuja remppaamassa.
Ja muutenkin se brittiläinen tyyli on niinku brittiläinen lyyli - kammottavan näköinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18956- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875