S-type

ei vakuuttanut

Olen aina ollut lievä Jagge-fani, mutta työreissulla Saksassa mieli hiukan muuttui.

Olimme nimittäin työkaverin kanssa samana päivänä pidemmän rupeaman sekä 04-mallin 530i että S-type 3.0 V6 kyydissä. Molemmat totesimme saman asian - Bemarin kyyti oli parempaa; hiljaisempaa, parempi jousitusmukavuus, paremmat takatilat jne. Yleensäkin kyyti Bemarissa oli tasokkaampaa.

En sano, että Jagge oli huono, mutta Bemari vaan oli parempi. Samahan (esim. S-typen rengasmelu) on kyllä ollut luettavissa eri lehtien koeajoissa.

Älköön nyt Jaggen omistajat sitten ottako näitä täysin subjektiivisia näkemyksiä liian fanaattisesti tahi hyökkäykseksi valitsemaanne automerkkiä kohtaan.

29

5817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dandy boy

      sillä 530i Bemari on aikalailla pelkkä perheauto ja vasta 700-sarjalaiset lasketaan luksusautoiksi.

      • nyt ei

        ainakaan ole mikään luksusauto - paitsi ehkä hinnaltaan. Ja siinäkin pelkästään Suomessa.


    • olla, mutta

      jagge on kaunis ja bemari aivan älyttömän ruma. :)

      • Dandy boy

        Minusta S-type on yksi rumimimmista Jaguaareista ja jopa BMW530i näyttää paremmalta. Tästä ei kannata nyt hirveesti provoutua vaikka ajankin BMW:llä, sillä Jagge on kyllä yksi unelmistani (mutta ei kyllä s-type). XJR olisi jo siisti.


      • näytti

        olevan Mondeo sisältä. No, kauniimpi sekin kuin vanha eskoortti!


    • monia...

      Aika erikoista, että juuri nuo asiat, joita BMW 5-sarjalaisessa kehuit, ovat juuri niitä asioita, joita minä samaisessa autossa moitin. No, takajalkatilaa siinä toki on taksiinkin riittävästi, mutta muuten näkemyksemme menevät täysin ristiin. Itse kullakin on oikeus omaan mielipiteeseen... ja tunnekysymyksiähän nämä seikat paljolti ovatkin (ja niihin voi puolestaan vaikuttaa vaikkapa naapurin/tuttavan juuri hankkima Jaguar!). Minun mielipiteeseeni vaikuttaa pelkästään se, että ajan Bemarilla työkseni. Jaguaria olen joskus myös kokeillut, mieli tekisi kokeilla uudestaan.

    • XJ/XJR

      Mielestäni kun Jaguaareista puhutaan niin se ainoa oikea on edustava XJ. Olipa sitten kutonen tai kasi niin tyyliä kyllä löytyy. Onhan S-typekin ihan nätti mutta joku siitä puuttuu. X-typestä en viitsi sanoa mitään...

    • koslajagge

      Ajelin itse ennen A6:lla kunnes autokuume iski. Kävin ajelemassa monia autoja ja liipasimella oli seuraavat autot:

      a) MB E 3 litran diesel
      b) BMW 530D
      c) Jagge S-type 3.0

      Ehdottomasti paras ajotuntuma oli Mersussa. BMW ja Jagge olivat aika lähellä toisiaan. Kummatkin silti selvästi äänekkäämpiä kuin mese. Ehkä BMW oli karvan verran paremman tuntuinen kuin S-type - mistään merkittävästä erosta ei ollut kysymys.

      Ostin silti jaguaarin! Ai miksi? No tässä syyt:

      - se oli halvin tästä kolmikosta varusteineen
      - se oli päältä selvästi tyylikäimmän näköinen
      - Sisältä sitä ei voi verratakkaan BMW:n natsidesigniin
      - sen imago pesi sakemannit mennen tullen

      Olen ollut ihan tyytyväinen autoon (tosin käsijarrun kanssa oli pikku episodi), mutta rengasäänet vähän harmittavat. Muuten auto on oikein hiljainen. Ehkäpä sopivalla rengasvalinnalla saa sen hiljaisemmaksi.

      • tulee

        säestämään matkaasi. Jos se häiritsee Keski-Euroopan sileillä teillä hyvillä kesärenkailla, et tule pääsemään siitä eroon.

        Jaggen sisustuksen Ford-natsidesign ei taas tehnyt minuun vaikutusta. Nämä ovat tietysti makuasioita.

        Autojen halpuudestahan ei alunperin ilmeisesti ollut kysymys, mutta joillekin se tietysti näyttelee merkittävintä roolia päätöksenteossa. Tällöin muiden merkkien poissulkeminen pitää osata perustella myös itselleen - joskus jopa niin hyvin, että alkaa itsekin uskoa niitä juttuja.


      • natsi-design
        tulee kirjoitti:

        säestämään matkaasi. Jos se häiritsee Keski-Euroopan sileillä teillä hyvillä kesärenkailla, et tule pääsemään siitä eroon.

        Jaggen sisustuksen Ford-natsidesign ei taas tehnyt minuun vaikutusta. Nämä ovat tietysti makuasioita.

        Autojen halpuudestahan ei alunperin ilmeisesti ollut kysymys, mutta joillekin se tietysti näyttelee merkittävintä roolia päätöksenteossa. Tällöin muiden merkkien poissulkeminen pitää osata perustella myös itselleen - joskus jopa niin hyvin, että alkaa itsekin uskoa niitä juttuja.

        Aika huisaa, jos jaggen sisältä löysit "Ford-natsidesignin".
        Olet ehkä ainoa maailmassa, mutta tietenkin oikeassa, koska kyseessä on makuasia, eikä makuasoista sovi kiistellä.
        Tietenkin sekin voi vaikuttaa, mitä haluaa - vaikkapa naapurin autosta - löytää. Silloinkin alkaa helposti uskoa "niitä juttujansa".
        Mutta kamoon, halpoja ritsojahan nuo ovat, jos töissä vähänkään säännöllisesti käy, oikeasti kaikki.
        Mihin muuten itse päädyit, kun hinnalla ei ollut niin väliä?


      • olla

        tämä uusikoppainen 530d vielä koeajossasi, jos kerran oli "E 3 litran diesel", joka taas poistui jo vuosia sitten - 320 tuli tilalle.

        E39 500-sarjaa suitsutettiin aikoinaan puolueettomissa autolehdissä maailman parhaaksi autoksi - uutta mallia on kehuttu paremmaksi. Näissä artikkeleissa tuskin on tuijotettu hintaa tai ulkonäköä, joista ensimmäinen liittyy lompakon paksuuteen ja toinen on katsojan silmässä.


      • oikeassa
        olla kirjoitti:

        tämä uusikoppainen 530d vielä koeajossasi, jos kerran oli "E 3 litran diesel", joka taas poistui jo vuosia sitten - 320 tuli tilalle.

        E39 500-sarjaa suitsutettiin aikoinaan puolueettomissa autolehdissä maailman parhaaksi autoksi - uutta mallia on kehuttu paremmaksi. Näissä artikkeleissa tuskin on tuijotettu hintaa tai ulkonäköä, joista ensimmäinen liittyy lompakon paksuuteen ja toinen on katsojan silmässä.

        Tottahan tuo on. Jos sulla olisi tuommonen maailman paras BMW, sulla olisi ihan varmana parempi ja kauniimpi auto kuin hänellä, jolla on S-type.
        Ja olisit myös paljon rikkaampi kuin hän.


      • taitaa
        olla kirjoitti:

        tämä uusikoppainen 530d vielä koeajossasi, jos kerran oli "E 3 litran diesel", joka taas poistui jo vuosia sitten - 320 tuli tilalle.

        E39 500-sarjaa suitsutettiin aikoinaan puolueettomissa autolehdissä maailman parhaaksi autoksi - uutta mallia on kehuttu paremmaksi. Näissä artikkeleissa tuskin on tuijotettu hintaa tai ulkonäköä, joista ensimmäinen liittyy lompakon paksuuteen ja toinen on katsojan silmässä.

        olla kaikki, vaikka tyyppimerkinnät onkin nykyään 280 ja 320 jne. Hiukan hämäävää kyllä.


      • on...
        oikeassa kirjoitti:

        Tottahan tuo on. Jos sulla olisi tuommonen maailman paras BMW, sulla olisi ihan varmana parempi ja kauniimpi auto kuin hänellä, jolla on S-type.
        Ja olisit myös paljon rikkaampi kuin hän.

        eikä vain olisi. Rikkaudesta en tiedä, mutta rahan puutteen vuoksi ei tarvinnut halvempaan päätyä. Kysymys oli pelkästään ajonautinnosta ja kyydin tasokkuudesta.

        Nämäkin ovat makuasioita.

        Isommassa luokassa muuten uusi 745i tarjoaa aivan eri kyydit kuin kovahko ja myös hieman meluisa vanhanaikainen XJ8. Näistä minulla ei ole kumpaakaan.


      • kyllä
        on... kirjoitti:

        eikä vain olisi. Rikkaudesta en tiedä, mutta rahan puutteen vuoksi ei tarvinnut halvempaan päätyä. Kysymys oli pelkästään ajonautinnosta ja kyydin tasokkuudesta.

        Nämäkin ovat makuasioita.

        Isommassa luokassa muuten uusi 745i tarjoaa aivan eri kyydit kuin kovahko ja myös hieman meluisa vanhanaikainen XJ8. Näistä minulla ei ole kumpaakaan.

        Niin tietenkin on. :D
        On täällä keskusteluissa muuten BMW-faneille oma palstakin. Tosin siellä ei kyllä ole jaggefaneja, puhumattakaan omistajia, Jaguareja kehumassa.


      • koslajagge
        olla kirjoitti:

        tämä uusikoppainen 530d vielä koeajossasi, jos kerran oli "E 3 litran diesel", joka taas poistui jo vuosia sitten - 320 tuli tilalle.

        E39 500-sarjaa suitsutettiin aikoinaan puolueettomissa autolehdissä maailman parhaaksi autoksi - uutta mallia on kehuttu paremmaksi. Näissä artikkeleissa tuskin on tuijotettu hintaa tai ulkonäköä, joista ensimmäinen liittyy lompakon paksuuteen ja toinen on katsojan silmässä.

        En nyt muista mesen tarkkaa mallimerkkiä, mutta kyse oli uudesta E-mallista ja kone oli 3 litran luokkaa (kiihtyvyys 7.5 s / 100km/h). Samaten BMW oli tuota uusinta mallia. Koeajot tapahtuivat vuonna 2003.

        Makuasioitahan nämä ovat, mutta sekä sisä- että ulkonäön suhteen rankkaisin tuon uuden bemarin melkoisen rauhattoman näköiseksi muotojen sekamelskaksi. Mese on kyllä ihan siistin näköinen peli, mutta ei se silti paljoa säväytä kun joka toinen taksi on sellainen...

        Tiedätkö muuten että jos tuolla bemarilla tekee vaikkapa 60kmh nopeudesta lukkojarrutuksen, niin pysähtymisen jälkeen auto loikkaa 10cm taaksepäin. Jos alustassa on noin paljon kumia, niin millaista kyytiä mahtaa saada kun on kilometrejä enempi takana ja pakkanen on purrut?


      • mä tiedän
        koslajagge kirjoitti:

        En nyt muista mesen tarkkaa mallimerkkiä, mutta kyse oli uudesta E-mallista ja kone oli 3 litran luokkaa (kiihtyvyys 7.5 s / 100km/h). Samaten BMW oli tuota uusinta mallia. Koeajot tapahtuivat vuonna 2003.

        Makuasioitahan nämä ovat, mutta sekä sisä- että ulkonäön suhteen rankkaisin tuon uuden bemarin melkoisen rauhattoman näköiseksi muotojen sekamelskaksi. Mese on kyllä ihan siistin näköinen peli, mutta ei se silti paljoa säväytä kun joka toinen taksi on sellainen...

        Tiedätkö muuten että jos tuolla bemarilla tekee vaikkapa 60kmh nopeudesta lukkojarrutuksen, niin pysähtymisen jälkeen auto loikkaa 10cm taaksepäin. Jos alustassa on noin paljon kumia, niin millaista kyytiä mahtaa saada kun on kilometrejä enempi takana ja pakkanen on purrut?

        mitä bemari tekee, koska mä voin testata sen joka päivä. Miten sä muuten teet lukkojarrutuksen ABS-jarruilla? Taidat ajella vielä hiekkalaatikossa...

        Katselin tuossa muuten aikani kuluksi yhtä brittien Type-S V6 testiä, jossa auton jarrut mainittiin vaarallisiksi - kumma kyllä verrattiin juuri luokan parhaaseen eli 530i. Voin ottaa copy-pasten tänne, mikäli joku haluaa vielä miettiä ostopäätöstään turvallisuudenkin kannalta...


      • jarruista
        koslajagge kirjoitti:

        En nyt muista mesen tarkkaa mallimerkkiä, mutta kyse oli uudesta E-mallista ja kone oli 3 litran luokkaa (kiihtyvyys 7.5 s / 100km/h). Samaten BMW oli tuota uusinta mallia. Koeajot tapahtuivat vuonna 2003.

        Makuasioitahan nämä ovat, mutta sekä sisä- että ulkonäön suhteen rankkaisin tuon uuden bemarin melkoisen rauhattoman näköiseksi muotojen sekamelskaksi. Mese on kyllä ihan siistin näköinen peli, mutta ei se silti paljoa säväytä kun joka toinen taksi on sellainen...

        Tiedätkö muuten että jos tuolla bemarilla tekee vaikkapa 60kmh nopeudesta lukkojarrutuksen, niin pysähtymisen jälkeen auto loikkaa 10cm taaksepäin. Jos alustassa on noin paljon kumia, niin millaista kyytiä mahtaa saada kun on kilometrejä enempi takana ja pakkanen on purrut?

        Tässä esim. jarrujen mittauksista:
        Cut---
        The S-Type 3.0L brakes are of the 4-wheel vented disc variety and come equipped with ABS and yaw control. The latter helps keep the vehicle level under heavy braking, and despite what looks to be a great system on paper, we experienced average braking results - 70 to 0 came in just under 200 feet (for comparison, the similarly priced BMW 530i stops in 167 feet).
        Cut---

        Eli noin 110 km/h vauhdista näyttäisi siltä, että se Bemari pomppaakin jarrutuksessa 10 metriä taaksepäin eikä 10 senttiä, hehheh!

        10 metrin ero jarrutuksessa tuosta vauhdista kertoo jo aika paljon autojen laatu- ja ajettavuuseroista. Taitaa olla niitä venyviä kumiosia enemmän tuossa "fordin alustassa".

        Eiköhän tämä jo riitäkin. Moikka!


      • koslajagge
        mä tiedän kirjoitti:

        mitä bemari tekee, koska mä voin testata sen joka päivä. Miten sä muuten teet lukkojarrutuksen ABS-jarruilla? Taidat ajella vielä hiekkalaatikossa...

        Katselin tuossa muuten aikani kuluksi yhtä brittien Type-S V6 testiä, jossa auton jarrut mainittiin vaarallisiksi - kumma kyllä verrattiin juuri luokan parhaaseen eli 530i. Voin ottaa copy-pasten tänne, mikäli joku haluaa vielä miettiä ostopäätöstään turvallisuudenkin kannalta...

        minut väärin. Minulle ei ole elämän ja kuoleman asia se, että onko Jagge maailman paras auto vai ei. Sillä tasolla kun se nyt on, niin se riittää kyllä varmasti. Tuskin sinäkään bemarillasi vetelet kaasu pohjassa vormularadalla...? Myönsin jo tossa aikasemmassa viestissä, että hyvältä se bemari tuntui, mutta MINUN mielestäni se on muotoilunsa kannalta liian pullisteleva. Toisin sanoen, minun pilini on riittävän iso ilman mitään pullistelevia peltejä ja muotojen sekamelskaa olevaa ohjaamoa. Siksi minulle riittää sinun mielestäsi huono Jaguaari, joka kaiken lisöksi maksaa vähemmän kun sinun kullinjatkeesi. Toivottavasti nuo pullistelevat pellit ovat mielikuvanasi kun vedät lerssin esiin.


        ps. odottelen vastinettasi tähän viestiin :-)


      • viestisi
        koslajagge kirjoitti:

        minut väärin. Minulle ei ole elämän ja kuoleman asia se, että onko Jagge maailman paras auto vai ei. Sillä tasolla kun se nyt on, niin se riittää kyllä varmasti. Tuskin sinäkään bemarillasi vetelet kaasu pohjassa vormularadalla...? Myönsin jo tossa aikasemmassa viestissä, että hyvältä se bemari tuntui, mutta MINUN mielestäni se on muotoilunsa kannalta liian pullisteleva. Toisin sanoen, minun pilini on riittävän iso ilman mitään pullistelevia peltejä ja muotojen sekamelskaa olevaa ohjaamoa. Siksi minulle riittää sinun mielestäsi huono Jaguaari, joka kaiken lisöksi maksaa vähemmän kun sinun kullinjatkeesi. Toivottavasti nuo pullistelevat pellit ovat mielikuvanasi kun vedät lerssin esiin.


        ps. odottelen vastinettasi tähän viestiin :-)

        paljastaa, että olet noin 13v ja kirjotustaitokin on hiukan puutteellinen. Jaggeja ja bemareita olet nähnyt vain kuvissa - ja noita pippelijuttuja kuullut isoilta pojilta.

        Säälittävää, että isi ja äiti päästävät teinejä sotkemaan asiallisia autokeskusteluja.


      • Reiska
        jarruista kirjoitti:

        Tässä esim. jarrujen mittauksista:
        Cut---
        The S-Type 3.0L brakes are of the 4-wheel vented disc variety and come equipped with ABS and yaw control. The latter helps keep the vehicle level under heavy braking, and despite what looks to be a great system on paper, we experienced average braking results - 70 to 0 came in just under 200 feet (for comparison, the similarly priced BMW 530i stops in 167 feet).
        Cut---

        Eli noin 110 km/h vauhdista näyttäisi siltä, että se Bemari pomppaakin jarrutuksessa 10 metriä taaksepäin eikä 10 senttiä, hehheh!

        10 metrin ero jarrutuksessa tuosta vauhdista kertoo jo aika paljon autojen laatu- ja ajettavuuseroista. Taitaa olla niitä venyviä kumiosia enemmän tuossa "fordin alustassa".

        Eiköhän tämä jo riitäkin. Moikka!

        Olin iteki aatellut hakee Saksasta Jaguar S-type V6. Niitä kun saa 60-70tkm ajettuja ja viimisen päälle huollettuja sieltä jo esim. 8000 EUR. Verotki lienee vaan muutama tonni.

        Nyt mä kyllä ymmärrän syyn. Ei se brittien Morris-laatu taida olla kovin arvostettua tuolla muualla Euroopassa. Lienee kuitenkin parasta katsella saksalaista laatua.


      • Saksasta
        Reiska kirjoitti:

        Olin iteki aatellut hakee Saksasta Jaguar S-type V6. Niitä kun saa 60-70tkm ajettuja ja viimisen päälle huollettuja sieltä jo esim. 8000 EUR. Verotki lienee vaan muutama tonni.

        Nyt mä kyllä ymmärrän syyn. Ei se brittien Morris-laatu taida olla kovin arvostettua tuolla muualla Euroopassa. Lienee kuitenkin parasta katsella saksalaista laatua.

        8000 eurolla saat kolaroidun auton, 15000 asiallisen pelin. 5-sarjan bemarit ovat täällä Saksassa käytettynä puolet halvempia kuin S-typet.


      • olen jo
        Saksasta kirjoitti:

        8000 eurolla saat kolaroidun auton, 15000 asiallisen pelin. 5-sarjan bemarit ovat täällä Saksassa käytettynä puolet halvempia kuin S-typet.

        kiertänyt Saksassa senverran että tiedän väittämäsi olevan huuhaata. S-type arvostetaan Saksassa lähinnä 2L Mondeon tasolle. Siksi kolaroimattomia, vähän ajettuja saa Mondeon hinnalla. Bemareista ja Mersuista pyydetään noin 40% enemmän.


      • koslajagge
        olen jo kirjoitti:

        kiertänyt Saksassa senverran että tiedän väittämäsi olevan huuhaata. S-type arvostetaan Saksassa lähinnä 2L Mondeon tasolle. Siksi kolaroimattomia, vähän ajettuja saa Mondeon hinnalla. Bemareista ja Mersuista pyydetään noin 40% enemmän.

        Meneppä www.mobile.de -sivuille ja tee parit hintahaut (jos osaat saksaa). Jos haetaan vaikkapa vm99 500.sarjan bemareita ja S-typejä, niin kyllä ne bemarit näyttäisi olevan halvempia.
        Jos et usko, niin siitä vaan koittamaan.


      • Saksassa
        koslajagge kirjoitti:

        Meneppä www.mobile.de -sivuille ja tee parit hintahaut (jos osaat saksaa). Jos haetaan vaikkapa vm99 500.sarjan bemareita ja S-typejä, niin kyllä ne bemarit näyttäisi olevan halvempia.
        Jos et usko, niin siitä vaan koittamaan.

        tosi halpoja, koska niissä on aika paljon vikoja. Ei sakemanni sellaista arvosta. Suomipojalle Jagget on vielä jotain ihmeellistä, mutta kyllä ne luulot karisee, kun hetken ajelette. Paljon on turhaa mainetta eikä kyyti ajettavuus ole kovin ihmeellistä. Bensaa taas kylläkin palaa aika reilusti.

        Siksi ne on niin halpoja ja halpenevat kyllä Suomessakin. Odottakaa vaan.


      • jube
        Saksassa kirjoitti:

        tosi halpoja, koska niissä on aika paljon vikoja. Ei sakemanni sellaista arvosta. Suomipojalle Jagget on vielä jotain ihmeellistä, mutta kyllä ne luulot karisee, kun hetken ajelette. Paljon on turhaa mainetta eikä kyyti ajettavuus ole kovin ihmeellistä. Bensaa taas kylläkin palaa aika reilusti.

        Siksi ne on niin halpoja ja halpenevat kyllä Suomessakin. Odottakaa vaan.

        Eipä noissa sen kummemmin vikoja tunnu olevan. Ja kyllä Jaguar vielä kuitenkin on melko ihmeellinen auto verrattuna vaikkapa 5-sarjan Bemariin, ainakin ulkomuotonsa puolesta. Ajettavuudessa Bemari pesee Jaggen, mutta tyylissä baijerilainen jää ihan 6-0. Eikä sitä bensaakaan mene sen enempää kuin mitä kutoskoneinen bensa-Bemu vie.

        Mutta yhdestä asiasta ollaan tasan samaa mieltä: halpenevat ne ja nopeasti! Niin Jagge kuin Bemarikin.


      • dop
        olen jo kirjoitti:

        kiertänyt Saksassa senverran että tiedän väittämäsi olevan huuhaata. S-type arvostetaan Saksassa lähinnä 2L Mondeon tasolle. Siksi kolaroimattomia, vähän ajettuja saa Mondeon hinnalla. Bemareista ja Mersuista pyydetään noin 40% enemmän.

        mielestäni ainakin mobilen hintoja kun seurailee niin suht samoilla varusteilla ja kilometreillä niin kyllä nuo bmw tuntuis olevan muutaman tonnin edullisempia..
        siis 40%enemmän vai vähemmän???


      • JagV12
        dop kirjoitti:

        mielestäni ainakin mobilen hintoja kun seurailee niin suht samoilla varusteilla ja kilometreillä niin kyllä nuo bmw tuntuis olevan muutaman tonnin edullisempia..
        siis 40%enemmän vai vähemmän???

        ...Makuasia.Tosin BMW tulee huomattavan enemmän kadulla vastaan kuin Jaggeja.
        Brittiläinen tyyli vaan maksaa enemmän-elämä on.


      • Brittiläinen
        JagV12 kirjoitti:

        ...Makuasia.Tosin BMW tulee huomattavan enemmän kadulla vastaan kuin Jaggeja.
        Brittiläinen tyyli vaan maksaa enemmän-elämä on.

        tyyli. Koko ajan saa olla niitä romuja remppaamassa.

        Ja muutenkin se brittiläinen tyyli on niinku brittiläinen lyyli - kammottavan näköinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      132
      2081
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1558
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1166
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      972
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      959
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      933
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      918
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      798
    10. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      20
      764
    Aihe