Uutta Passatia TDI olen käynyt kiertelemässä. Siinä on kuulemma Webasto, mikä toimii ajon aikana automaattisesti lisälämmittimenä. Minulla ei Webastosta ole aikaisempaa kokemusta eikä tietoa. Kun pyysin tarjoukseen lisävarusteeksi lohkolämmitintä ja sisätilapistoketta, automyyjä tarjosi tilalle Webaston ajastinkelloa tai kaukosäädintä, molemmat selvästi kalliimpia kuin perinteinen lohkolämmitin. Minulla on käytettävissä sähkölämmitystolpat sekä kotona että töissä ja niissä käytön määrästä riippumaton kiinteä kuukausimaksu, joten sen takia en Webastoa välttämättä tarvitse. Mutta onko muita syitä, miksi kannattaisi siirtyä lohkolämmityksestä Webaston käyttäjäksi? Hyviä neuvoja kaivataan.....
Webasto vai lohkolämmitin?
3
1315
Vastaukset
- jpph68
No sehän kannattaa tietysti miettiä oman tarpeen mukaan, kumpi mukavampi.
Itse olen paljon käyttänyt autoa, missä Webasto on ja kyllä siitäkin omat etunsa löytyy tietyissä olosuhteissa. Onhan se mukava pistää Weba pörräämään, kun vaikka kylmänä talvipäivänä tai sateisena kesäpäivänä odottelee esim. jotain vaikkapa kaupasta tai muuten. Ei tarvi lonksuttaa autoa käynnissä ja silti ei tule kylmä tai mene ikkunat huuruun.
Lisäksi Webasto on tietenkin aina riippumaton siitä sähkövirrasta, jos vaikka menee kyläilemäänkin, niin voi hyvin "naapurissa" laittaa myllyn pyörimään ja aina on lämminn auto.
Itse olen nukkunut työmatkalla autossa, kun tuli uni silmään kesken matkan ja oli kiva nukuskella, kun auto oli koko ajan mukavan lämmin.
Toki mielipiteitä on monia ja tässä yksi!! - Hieman pettynyt polttoainet...
Suosittelen ottamaan ulkoisella energialla toimivan ns.lohkolämmittimenkin vaikka ottaisitkin kyseisen Webaston lisäsarjan. Mikäli käytät Webastoa joka aamu ja ilta 1/2-2 tuntia ja ajat mahdollisesti vain lyhyt kestoisia työmatka ajoja töihin ja kotiin saatat ällistykseksesi huomata hyvinkin pian että akku onkin tyhjä, koska lyhyessä ajossa akku ei ehdi latautua ja toisaalta kovalla pakkasella akkun latautuminen kestää pidenpään. Karkea nyrkkisääntö onkin että olisi ajettava vähintään yhtä kauan kun on webastoa käytetty. Tinen asia on niiden polttoainekäyttöisien lämmittimien luotettavuus. Niin monta kertaa olen kokenut itse ja nähnyt kun lämmitintä tödella tarvittaisiin niin niiden näytöissä vaan vilkkuu vikakoodit käynnistys nappia painettaessa ja mitään ei tapahdu.
Sinänsä webasto on hieno lisävaruste ja kyseisen auton ajonaikaiseen lisälämmitykseen ja lämpiämisen nopeuttamiseen hyvä varuste (niin kauan kun toimii). En nyt halua parjata kyseisiä laitteita koska olen itsekkin käyttäjä ja korjannut ko. laitteita, mutta käytän silti myös vanhanaikasta lohkolämmitintä ja suosittelen varustamaan uudet autot edelleen myös sillä sen käyttövarmuuden takia.- molemmat
mutta eipä ole tullut lohkolämmitintä käytettyä koskaan. Webasto on niin kätevä, ja riittää, että se on päällä vain 15-20 min.
Se on kuitenkin muistettava, että autolla on ajettava päivässä yhtä kauan, kuin lämmitintä käytetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224730Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43354Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263160Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss252583Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu602280Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181759Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91364Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171225Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut81223Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky4988