Voiko kissa syödä sianlihaa?? Jossain täällä siitä mainittiin... Raakanakin???? Vai ainoastaan kypsennettynä? Miten kypsennätte??? Jostain olin lukenavinani, että sian lihaan liittyy jokin tulehdusriskii yms... Ainakin liian usein annettuna... Miten usein sitä voisi antaa esim. viikossa? Ajattelin vaan, että nuo possun suikaleet ovat paljon halvempia, kuin naudan... Sian sydäntä annoin kyllä raakana ja hyvin maistui... Tarkoitus olisi suunnata tuohon Sörnäisten lihatukkuun joku päivä ostamaan pakastinlokero täyteen erilaisia lihoja ja sisäelimiä;o).
KISSALLA SIAN LIHAA??
9
2241
Vastaukset
- assik
kissalle ;o)
- Kati-74
Annan sianlihaa raakana noin kerran viikossa. Kasvattaja kertoi että voi antaa ihan raakana...naudanlihan pakastettuna mutta raakana. Muistelen vain jostain lukeneeni että kissa ei pysty hyödyntämään sianlihaa yhtä hyvin kuin naudan mutten nyt ole 100% varma asiasta. Toki sianlihakin on moninkerroin parempaa kuin purkkiruuat jotka sisältää monesti viljaa.
- Panda.1
Annan kissalleni mitä kaupasta löytyy. Kalaa lihaa,kanaa,purkkiruokaa,makkaraa,mitä tahansa. Ainoastaan maksa ja munuainen on harvemmin. Kissa saa syödä niin paljon kuin haluaa,ruokaa on aina lautasella. Rakas elämänkumppanini on grand old lady, 4kg ja kesällä täyttää 17 v. täysii metsästää hiirii ja (ikävä kyllä) lintuja ja oravia. Pitkää ikää kissallesi! Ps. käy karkurit.fi sivulla,mulla ilmoitus varastetusta karjalankarhukoirasta.. T:Panda
- Antero..
Rotukissapuolella tutkitaan tarkkaan kissojen ruokinnan ja hyvinvoinnin suhdetta satojen tiedeihmisten voimin. Siellä eivät suosittele sianlihan syöttämistä kissalle.
Perusteluna kerrotaan sianlihan rasvamolekyylien olevan niin suuria, että ne tukkivat kissan hiusverisuonia ja aiheuttavat karvaongelmia.
Itse olen antanut vain tuoreena pakastettua naudanlihaa rasvoineen kissalle huonelämpimänä tarjoten. Kuivaruoka on ollut aina saatavilla.
Pelkkää kaurapuuroa syöden pääsisin epäilemättä myös pienillä ruokakuluilla, mutta se ei ehkä ole kovin terveellistä pidemmän päälle.- Miina
Raakaa ja keitettyä lihaa annan, mutta älkää antako raakaa jauhelihaa siinä on bakteeri kasvusto niin suuri että varsinkin pennut voi siihen kuolla.
- oletko varma
Miina kirjoitti:
Raakaa ja keitettyä lihaa annan, mutta älkää antako raakaa jauhelihaa siinä on bakteeri kasvusto niin suuri että varsinkin pennut voi siihen kuolla.
Mstäs tällaista olet kuullut? Epäilen kommenttiasi todella. Mitähän bakteereja tarkoitat? Onko bakteereja kaikissa jauhelihoissa? Jos näin on soitan kyllä jollekkin valmistajalle ja kysyn asiasta.
- Wank
oletko varma kirjoitti:
Mstäs tällaista olet kuullut? Epäilen kommenttiasi todella. Mitähän bakteereja tarkoitat? Onko bakteereja kaikissa jauhelihoissa? Jos näin on soitan kyllä jollekkin valmistajalle ja kysyn asiasta.
Ainakin meidän pennut on kovassa kunnossa & hyvässä vedossa vaikka parhaamme mukaan olemme yrittäneet niitä myrkyttää sikanauta- ja naudan paistijauhelihalla.
- Riikka
oletko varma kirjoitti:
Luin tuon jauhenliha bakteeri viestin ja kyllä sydän hyppäsi kurkkuun!! Kyllä mäkin olen antanut jauhenlihaa, mutta en kovin paljon...En ole kylläkään myöskään koskaan kuullut moisesta!
Soititko sitten valmistajalle?
- tytti_21
Kissalle kanataa antaa suikale lihaa yks kerta päivässä ja hills raksut on kans hyvä antaa niit, koska se pitää kissan hampaat ja ei tuu mitään vaikeit hammas juttui, mut kissa hammas kiveä, niikuin koiril kans ja sitä ei voi estää, minä ainakin suositelen näitä juttui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3711685Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334629Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2502810Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1392552- 1071602
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo81015- 82810
40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207802- 10708
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv59703