"kamala" kysymys

nimeton

Eipa tata oikein kehtaa nimimerkilla kysella...
No, olemme yrittaneet vauvaa jo vuoden. valilla kyllakin on ollut kuukausia, jolloin olen ollut matkoilla jne.
Nyt sitten viime viikolla hygienia alueita pestessa huomasin, etta emattimen sisalla on IHMEELLINEN kova kuin luumun paa tai miten sen nyt kuvailisi. Tama on "luumu" vasemmalla puolella ja suhteellisen syvalla...
Olen ihan kauhuissani, enka tieda onko tama normaalia, esim. kohdun suu... Aiemmin en ole niin itseani tutkaillut, mutta kuulin, etta olisi ihan hyva vahan tutkailla, mita "siella" tapahtuu.

Ensin olin varma, etta syopahan se nyt sitten on, mutta nyt olen jo hieman rauhoittunut, ja ajattelinkin kysya, etta jos on esin. endo niin tunteeko sen "sisalta" itse?
Apua, kuulostaa kylla aika pahalta, mutta ehkapa joku teista viisaammista osaa antaa selityksen...
Kiitos!

7

2074

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäriin!!

Turha sitä itsekseen on pohtia - että mikä se on - sen kun menet rohkeasti lääkäriin niin silloin saat varman tiedon mikä on kyseessä.

• endo-potilas

itselläni on endometrioosi mutta en ole moisia kyhmyjä itselläni huomannut (en sen puoleen ole tunnustellutkaan vaikka ilmeisesti kannattaisi), kivut vain on koskettaessa, kuukautisten aikana ja esim yhdynnässä kovat. suosittelen että käyt tutkituttamassa asiantuntijalla, varaa aika vaikka heti...!

• milla68798

Moikka!

En oo nyt ihan varma tarkotatkohan sitä mitä luulen, mutta kyllä emättimen sisällä tuntuu kaikennnäköstä pahkuraa.ja jos et oo paikkojas ennen tutkinu ni sittenhän et voi tietää mitä siellä on ollutkaan.

itse oon käyny säännöllisesti gyniksellä ja monessa ultrassakin oon ollu. eli varmaan ois huomattu jos ois jotain ylimääräistä tuolla alapäässä.ja mullakin tuntuu sellanen luumumainen juttu.

mutta tietysti kannattaa käydä lääkärissä, jos epäilyttää, ootko käyny muuten säännöllisesti gyniksellä??

• emilia

ihan uskalsin jo laittaa nimenikin, silla olen tassa paivan mittaan saanut 'apua" kyseiseen luumu-ongelmaan. eli tod. nak. kyseessa on kohdun napukalla kulkeva justka. se kuulemma on valilla pehmea riippuen kierrosta. jos hed. tapahtunut niin kuulemma "vetaytyy" piiloon. aikas jannaa tama naisen elama...
        hyvaa vikonloppua!!!

emilia kirjoitti:

ihan uskalsin jo laittaa nimenikin, silla olen tassa paivan mittaan saanut 'apua" kyseiseen luumu-ongelmaan. eli tod. nak. kyseessa on kohdun napukalla kulkeva justka. se kuulemma on valilla pehmea riippuen kierrosta. jos hed. tapahtunut niin kuulemma "vetaytyy" piiloon. aikas jannaa tama naisen elama...
        hyvaa vikonloppua!!!

Vähän näköjään myöhässä kirjoitan, mutta kohdunnapukkahan tuo ihan selvästi on, minkä olet tuntenut! Jos vielä tunnet siinä pienen reiän jossain kohdassa (tuntuvat mm. ovulaation aikaan ihan huulilta) niin voit olla täysin huoletta. =)

terveisin nim. "itsekin kohdunnapukkaa tutkiskeleva kuumeilija"

• nan30

Ulps, pitääkö emätinkin pestä noin/myös SISÄLTÄ? Ihan tosi ?En ole ikinä ennen tiennytkään..

• emilia

juu, ei tatte sisalta pesta ja ulokakin miedoilla saippuouilla tai vain vedella. itse kyllakin laakarin kehotuksesta kokeilen emattimen myos sisalta, onhan se hyva tuntea oma keho..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      11
      12436
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11203
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      177
      5122
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      33
      3740
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3564
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3159
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2894
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2488
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      53
      2185
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1985
    Aihe