MIkä on minimipalkka

yleensä ruokaravintolat

tietääkö kukaan mikä on minimituntipalkka , tuollaisessa ruokaravintolassa työskentelevällä, ilman mitään kokemusta tai koulutusta alalle? Kun tuolla ammattiliiton sivuilla lukee, että työssäoloehtoa nollattaessa, pitää työstä maksettava palkka olla vähintään minimipalkka.

15

7855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

TESin mukaan harjoittelijan palkka on jotain 7 euroa, saliapulaisen ~8.25 ja tarjoilijan ~9.16 ja kaippa se minimi on jotain 6 euron luokkaa...

• Fury

Uskoisin että sen tulisi olla bout 6-7 €.. Ilman koulutusta/kokemusta.

• kokemusta on

harjoittelijan palkka on 6,58e/h. En sitten tiedä voiko tuosta enää pienempää palkkaa saada..

• alalla duunis

jos tarjoilet myös viiniä, olutta tai muita vastaavia alkoholi pitoisia juomia niin sinulla pitää olla anniskelupassi ja silloin minipalkka on 9,14 mahdolliset lisät eli ilta, yö, sunnuntai, aatto ja varavastaavan lisät..

• juppis

minipalkka tarjoilijalla (ent. kassatarjoilija) on 0-2 vuotta 8,95€ lisät

• dsfdsfdsfdsffds

Itse tienaan baaritarjoilusta joku 8.35e/h. Alan koulutusta ei ole, vajaa pari vuotta ekstrana.

• A-KV

ei tarvitse olla anniskelupassia. vain siinä tapauksessa tarvitset passin jos työskentelet yksinäsi tai olet alle 18v ikäinen.

• adanni
        A-KV kirjoitti:

ei tarvitse olla anniskelupassia. vain siinä tapauksessa tarvitset passin jos työskentelet yksinäsi tai olet alle 18v ikäinen.

onko ihan kohtuutonta pyytää n.8 euron tuntipalkkaa sali/tarjoilija/keittiö-työstä jos on n. 2 viikon työkokemus alalta?

• Kyyppäri87

Mulla ainakin oli harjottelijan palkka 9,06€ tunti

• Tuoltalöytyy
    • Ruokapalvelutyönteki

Mistähän näkisi kunnallisen alan palkkatulukot? Olen ruokapalvelutyöntekijä kunnalla ja tuntuu aika pieneltä, kun tuntipalkkani on jotain 7,4 euroa! Kokemusta ei vielä ole yli vuottakaan, mutta olen suurtalouskokki.

• kvtes kertoo

• ota selvää

Kokin alkupalkka jo on isompi kuin tuo.
        Itse olen ollut kaupungilla töissä ruokapalvelut. n 2v. ja palkkani on 10.15 €/h. ja minusta tuokin on todella surkea palkka. kaupassa sain jo vuosia siten 12 €/h.

Mitä muuten pidät työstäsi, vastaako kuvaa ?

• Ruokapalvelutyönteki

Kiitos linkistä.

Työni on ihan ok. Mutta olen sijaisena ympäri kaupunkia, mutta ei kai se voi vaikuttaa tuntipalkkaan? Vai voikohan?

Työ vaihtelee vähän paikasta riippuen. Joissakin olen yksin (esim. päiväkoti) ja teen kaiken keittiötyön. Isommissa joissakin paikoissa sijainen pääsee tekemään kaikkea työtä (esim. jos työntekijät ovat vuoropäivinä linjastolla, tiskissä jne. niin olen kierrossa mukana) ja joissakin sijainen tekee vain viikkosiivouksia ja tiskaa.

• hjjl

kuulostaa Ikaalisten kaupungilta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      74
      1004
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe