tietääkö kukaan mikä on minimituntipalkka , tuollaisessa ruokaravintolassa työskentelevällä, ilman mitään kokemusta tai koulutusta alalle? Kun tuolla ammattiliiton sivuilla lukee, että työssäoloehtoa nollattaessa, pitää työstä maksettava palkka olla vähintään minimipalkka.
MIkä on minimipalkka
15
7824
Vastaukset
- minä
TESin mukaan harjoittelijan palkka on jotain 7 euroa, saliapulaisen ~8.25 ja tarjoilijan ~9.16 ja kaippa se minimi on jotain 6 euron luokkaa...
- Fury
Uskoisin että sen tulisi olla bout 6-7 €.. Ilman koulutusta/kokemusta.
- kokemusta on
harjoittelijan palkka on 6,58e/h. En sitten tiedä voiko tuosta enää pienempää palkkaa saada..
- alalla duunis
jos tarjoilet myös viiniä, olutta tai muita vastaavia alkoholi pitoisia juomia niin sinulla pitää olla anniskelupassi ja silloin minipalkka on 9,14 mahdolliset lisät eli ilta, yö, sunnuntai, aatto ja varavastaavan lisät..
- juppis
minipalkka tarjoilijalla (ent. kassatarjoilija) on 0-2 vuotta 8,95€ lisät
- dsfdsfdsfdsffds
Itse tienaan baaritarjoilusta joku 8.35e/h. Alan koulutusta ei ole, vajaa pari vuotta ekstrana.
- A-KV
ei tarvitse olla anniskelupassia. vain siinä tapauksessa tarvitset passin jos työskentelet yksinäsi tai olet alle 18v ikäinen.
- adanni
A-KV kirjoitti:
ei tarvitse olla anniskelupassia. vain siinä tapauksessa tarvitset passin jos työskentelet yksinäsi tai olet alle 18v ikäinen.
onko ihan kohtuutonta pyytää n.8 euron tuntipalkkaa sali/tarjoilija/keittiö-työstä jos on n. 2 viikon työkokemus alalta?
- Kyyppäri87
Mulla ainakin oli harjottelijan palkka 9,06€ tunti
- Tuoltalöytyy
http://www.pam.fi/fi/tyo/tessit/Tyehtosopimukset/Marava työntekijät tes 2012-2014.pdf
- Ruokapalvelutyönteki
Mistähän näkisi kunnallisen alan palkkatulukot? Olen ruokapalvelutyöntekijä kunnalla ja tuntuu aika pieneltä, kun tuntipalkkani on jotain 7,4 euroa! Kokemusta ei vielä ole yli vuottakaan, mutta olen suurtalouskokki.
- kvtes kertoo
http://flash.kuntatyonantajat.fi/kvtes-2012-2013/html/#/176/
Kannattaisi puhua luottamusmiehen kanssa, että onko palkka oikein. - ota selvää
Kokin alkupalkka jo on isompi kuin tuo.
Itse olen ollut kaupungilla töissä ruokapalvelut. n 2v. ja palkkani on 10.15 €/h. ja minusta tuokin on todella surkea palkka. kaupassa sain jo vuosia siten 12 €/h.
Mitä muuten pidät työstäsi, vastaako kuvaa ?
- Ruokapalvelutyönteki
Kiitos linkistä.
Työni on ihan ok. Mutta olen sijaisena ympäri kaupunkia, mutta ei kai se voi vaikuttaa tuntipalkkaan? Vai voikohan?
Työ vaihtelee vähän paikasta riippuen. Joissakin olen yksin (esim. päiväkoti) ja teen kaiken keittiötyön. Isommissa joissakin paikoissa sijainen pääsee tekemään kaikkea työtä (esim. jos työntekijät ovat vuoropäivinä linjastolla, tiskissä jne. niin olen kierrossa mukana) ja joissakin sijainen tekee vain viikkosiivouksia ja tiskaa.- hjjl
kuulostaa Ikaalisten kaupungilta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389