Masennuinpa taas kerran kun näin ensimmäistä kertaa sukulaisteni vauvan. Edellisen kerran masennuin kuin näin toisen sukulaiseni vauvan tässä hiljattain. Ja sitä ennen eräs kolmaskin sukulaiseni sai vauvan. Ja sitä ennen eräs kaverini jne... Koko ajan kuulee vauvauutisia ja näkee onnellisia vanhempia vauvoineen...
Suurin haaveeni olisi saada oma lapsi... ja jos se vain minusta olisi kiinni ja Luoja soisi, niin minulla olisi jo lapsi jos ei parikin. Mutta kun elämä on mutkikasta.
Olen kai siinä mielessä onnekkaassa asemassa, että olen saanut opiskella ja tehdä töitä -missään välissä ei ole ollut "sopiva" hetki hankkia lasta -siis mieheni mielestä. Aloitin vasta opiskelut uudella alalla. Tieto opiskelupaikasta tuli minulle yllätyksenä. Olimme jo suunnitelleet vähän toisenlaista elämää; avioliittoa ja lasta. No, naimisiin menimme, mutta vauva-asiaa lykättiin...
Mielestäni elämää ei voi sillä tavalla suunnitella, että valitsisi itse sopivan hetken milloin tulee raskaaksi. Ei se aina mene niin. Mieheni mielestä on silti järkevämpää odottaa. Ja olen itsekin vähän huolissani, että miten opiskelujeni ja motivaationi käy, jos hankimme lapsen kesken opiskelujeni...
Mieli on ollut maassa jo pitkään ja tänään taas tuli lisää masennuksen ja ehkä myös kateudenkin aihetta. Itkeskellyt olen tämänkin iltapäivän.
Kohtalotovereita?
Masennuksen masennus
6
807
Vastaukset
- Silja
...masennukseen.
- Mieli maassa
Tiedän toki tuon avunantajan, mutta siihen en ajatellut tällä kertaa turvautua. Turhia kaloreita - yritän olla dieetillä. Ja aion onnistua. Jos en voi lasta saada, haluan edes olla hoikka.
- Pikku Rouva
Mieli maassa kirjoitti:
Tiedän toki tuon avunantajan, mutta siihen en ajatellut tällä kertaa turvautua. Turhia kaloreita - yritän olla dieetillä. Ja aion onnistua. Jos en voi lasta saada, haluan edes olla hoikka.
Ukko ei suostu lapsen hankintaan, joten olen ottanut itselleni toisen elämäntehtävän; laihdutuksen. Jos en kerta saa kulkea onnellisena ja ylpeänä maha pystyssä, niin aion sitten kulkea onnellisena ja hyvännäköisenä hoikkana. Aion laihduttaa takaisin niihin mittoihin mitä joskus avioliittoni alkuaikoina olin...
- Mieli maassa
Pikku Rouva kirjoitti:
Ukko ei suostu lapsen hankintaan, joten olen ottanut itselleni toisen elämäntehtävän; laihdutuksen. Jos en kerta saa kulkea onnellisena ja ylpeänä maha pystyssä, niin aion sitten kulkea onnellisena ja hyvännäköisenä hoikkana. Aion laihduttaa takaisin niihin mittoihin mitä joskus avioliittoni alkuaikoina olin...
...että sitten JOS ja KUN joskus tulee raskaaksi ja painoa tulee, niin ei nyt ihan mahdoton mätisäkki sittenkään ole. Ja jos muutamia raskaudenaikaisia kiloja sattuu jäämään niin se ei ole niin maata kaatavaa.
- minä kans
Vähän samat asetelmat; muut saa vauvan, mutta en minä..Minulla on vakituinen työ,ihana mies ja kaiken pitäisi olla kunnossa..Ajattelin vielä opiskella, mutta en ole vielä hakenut mihinkään kouluun..Ei vielä niin paljoa "huvita" eikä ole kiire..Ikää ei ole vielä niin paljoa, että hoppu olisi, mutta kun tunnen olevani valmis..Olen jo pitkään halunnut oman nyytin..Nimetkin olen miettinyt jo valmiiksi; jos tulee tyttö niin se on Nea Jessica Johanna ja jos on poika niin se on Jose Petteri Mikael..Minäkin olen itkeskellyt tämän iltapäivän (taas vaihteeksi)..Eikä varmaan helpota kun lueskelee täällä juttuja (Jos kohtalon tovereita ei lasketa mukaan)..
Voimia sinulle..Et ole yksin..Ehkä joku päivä heräämme pieni kääre vieressä.. :)- Mieli maassa
Voimia ja jaksamista myös sinulle. Kyllä se onni vielä meillekin koittaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1635015Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa203611Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1643426Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss382927Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082689Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie282058Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191905Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121824Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1551522Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111512