Miten vahva itsetunto sinulla OIKEASTI on? Sattuuko, jos joudut seinäkukkaseksi, siis nainen? Mikähän vastaava termi olis sitten miehelle ;) Joka tapauksessa. Onko itsetunto paljon kiinni siitä, miltä näytät ulospäin? Uskallatko olla erilainen aikuinen? Vai mietitkö, mitä muut sinusta ajattelevat?
Mitä varten me naiset meikkaamme? Toki se on kohteliaisuutta ympäristöä kohtaan, mutta myös sitä, että haluamme näyttää paremmalta kuin naturellina. Miesten silmissä, toisten naisten silmissä jne. Onko kroppa pidettävä kunnossa itsen vuoksi vai ulkonäön eli toisten miellyttämisen vuoksi? Hyvin harvoin näkee miestä, jolla on käsipuolessa ruma nainen, ehkä toisinpäin...
Onko sinulla itsetunto kohdallaan?
10
688
Vastaukset
- äijäkäs
Tuli mieleen tuosta pakkasesta tuo meikkauksen tarpeellisuus. Eikös niissä naamamaaleissa ole aika paljon rasvaa? Pakkaskelillä kun vetää sotamaalauksen päälle niin johan suojaa viimalta. Hiihtoretkellä voi vaikkapa huulipunapuikko olla hyvä varaeväs. Ei huolta, jos eksyy, eiku meikkipussi esiin.
Miespuolisesta seinäruususta voisi käyttää nimeä turjake tai jäämäke. Oikein toivoton tapaus voisi olla ylijäämäke. - <Ukkeli>
Eikös huono itsetunto yksinkertaisesti ole sitä, että ei tunne itseään? Yleensä huono itsetunto liitetään epävarmuuteen ja itsensä aliarviointiin. Toki se sitäkin on, mutta lähes yhtä usein ihminen luulee liikaa itsestään. Entäpä se seinä kukkanen? Vaikka hän hyvinkin tietäisi, että ei ole miesten ykkössuosikki, saattaa moinen potuttaa. Tuskin siihen tottuu. Enemmän kuitenkin eittämättä pettyy se, joka yliarvioi itsensä.
- Nuori muori
Epäilen, että kumpikin sukupuoli kaipaa tietynlaista ihailua. Nainen tykkää olla haluttu, muutenkin kuin hetken viihdyttäjänä ja mies ehkä enempikin ihailtu, miehisten kykyjensä vuoksi (= siis kaikki kyvyt)
Vai kerskaileeko naiset esim. sitä, montako miestä on tullu kaadettua ;)- romahtaa hetkessä
Alussa olen se "kiintopiste" ja saan kaiken kohteliaan huomion jonka jälkeen tietysti ihastun häneen korviani myöten ja kun aikani olen häntä miettinyt ja sitten jopa todennut hänen olevan se OIKEA! JESS!
Tulee vastaan toisia joihin hän taas innostuu ja tunnen olevani ulkopuolinen ja itsetuntoni hiipuu.. ja taas katoaa... Joten minulla on juuri nyt heikko itsetunto...
- (.)y(.)
Toisilla ihmisillä voipi olla, eri käsitys asiasta?.. :DD
Ulkoiset tekijät, ei määrittele itsetuntoani,
vaan se.. että elän sovussa, oman itseni kanssa.. :)
Vanha ja viisas neuvo..
Elä ensin sovussa oman itsesi kanssa,
sen jälkeen sinun on, helpompi tulla toimeen muiden kanssa.. :)
Maailma opettaa pientä kulkijaa...
Ulos uskallan ja kehtaan mennä, ilman pakkeliiki.. päivittäin.. :)
Luomutuote.. :DDD - keskiyonkehraaja
On ruma??
Kaikista ihmisistä löytyy jotakin kaunista vaikka ei missin muotoja omaisikaan...
Kauneushan on katsojan silmässä...
Itsetunto on kohdallaan just sillon kun ei tarvii miettiä sitä mitä muut minusta ajattelee...
Meikkaan kyllä mutta ihkas omaksi ilokseni, tulee jotenkin pirteempi olo kun ei oo just heränneen näköinen:)) - jpntar
...Hyvä sellainen tarkoittanee sitä, että hyväksyy oman itsensä sellaisenaan..ei tarvitse olla riippuvainen toisten sanomisista...:) Meikkaako hyvän itsetunnon omaava...? Ei kai itsetunto ole verrattavissa meikkaamiseen..Varmaan suurin osa naisistakin meikkaa. Minä itse en meikkaa, koska en tarvitse meikkiä...
- niisku-myy46
Mieluummin jotain ehostetta ennenkuin menen postilaatikkoa pidemmälle. Joku sanoi, että on kivempi olla heränneen näköinen ja samma här. En usko, että koskaan tulen niin vanhaksi, etten enää edes "yritä" kepulikonsteja ollakseni paremman näköinen. Toiset ovat luonnonkauniita ja olen vähän kade, myönnetään. Toisaalta sitten taas, mihin se silmä tottuu... Ja uskooko kuka olevansa luonnonkaunis - omasta itsestä sekin riippuu. Onhan näillä misseilläkin omat ongelmansa ulkonäön suhteen, mutta onneks ei tarvitse eikä ole ikinä tarvinnut olla kenenkään tillikoitavana...
Varmaan joillekin itsetunto tai omanarvontunto on ihan syntymästä asti selvää pässinlihaa; sitten on meitä, joiden täytyy kaivaa se esille tämän tästä :) - jpntar
niisku-myy46 kirjoitti:
Mieluummin jotain ehostetta ennenkuin menen postilaatikkoa pidemmälle. Joku sanoi, että on kivempi olla heränneen näköinen ja samma här. En usko, että koskaan tulen niin vanhaksi, etten enää edes "yritä" kepulikonsteja ollakseni paremman näköinen. Toiset ovat luonnonkauniita ja olen vähän kade, myönnetään. Toisaalta sitten taas, mihin se silmä tottuu... Ja uskooko kuka olevansa luonnonkaunis - omasta itsestä sekin riippuu. Onhan näillä misseilläkin omat ongelmansa ulkonäön suhteen, mutta onneks ei tarvitse eikä ole ikinä tarvinnut olla kenenkään tillikoitavana...
Varmaan joillekin itsetunto tai omanarvontunto on ihan syntymästä asti selvää pässinlihaa; sitten on meitä, joiden täytyy kaivaa se esille tämän tästä :)Niin...missitkin "tehdään" nykyisin paljon maalien avulla...Minusta itsetunto syntyy ihmisen kasvun myötä..kaikkihan lähtee kuitenkin kotoa, ympäristö muokkaa, kaverit..jne. Luonnonkaunis..hm...kyllähän siihenkin vaikuttaa tietty, millaisena itse pitää itseään, mutta esim. mustalaisetkaan eivät tarvitse meikkiä...Sitä tarkoitin..luonnonkauniilla..:)Heille kauneus on selvää....pässinlihaa....:)))))))))))))
- kuulosti
ihan siltä kuin ns. rumemmilla naisilla ei miesystävää sitten olisikaan?
Olen nainen, meikkaan jos huvittaa, yleensä nykyä'n en meikkaa, enkä silti ole koskaan joutunut olemaan seinäkukkasena. Kai mulla sitten on itsetunto kohillaan? ;)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2811508Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa584086Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1183271Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1722582Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1112335Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061875Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3241190- 67983
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20937- 65828