Viimeinen lekurikäynti...

... kohta edessä?

Colliemme on 9-vuotias, pyylevä vanha rouva. Se on saanut kaksi outoa 'epilepsia-kohtausta (?)' ja lisäksi sen toinen lonkkamalja on korjattu leikkauksella. Aika ajoin koira askeltaa todella vaikeasti kipeällä lonkallaan. Silloin tulee aina mieleen, onko tuo enää koiran arvoista elämää, kun ei kävely ja pystyyn nouseminen enää suju kunnolla... Nyt kysynkin miten menetellään, kun halutaan viedä koira lopetettavaksi. Henkisesti vaikea juttu, onko myös kukkarolle kallista?

3

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dude

ell tuli kotiin. koiramme sai myös "epilepsian" kaltaisia kohtauksia, eikä olisi ollut mitään miletä lähteä kuljettamaan sairasta koiraa keskellä yötä, niin ell tuli kotiin ja nukutti koiramme ikuiseen uneen. Kyllä maksoi jotain 60e mutta ei siinä kyllä kukkaroa ajatellut kun näki koiransa makaavan lattialla itse tietäen että paranemista ei ole..

• Mapuccino

Painiskelin itse saman ongelman kanssa vajaa vuosi sitten. Koirani oli vasta 4,5v. mutta parantumattomasti sairas ja oli vain ajan kysymys minä hetkenä koiran tila romahtaa.
      Viikon ajan mietin ja surin asiaa, mutta päätöksen teko oli lopulta kuitenkin helppo. Ajattelin että koirani on saanut elää hyvän elämän(vaikkakin lyhyen), olen aina huolehtinut sen hyvinvoinnista ja miksi siis en huolehtisi loppuun asti, siten että koirani elämän liekki sammuisi tuskattomaksi.
      Kun päätös oli tehty sovin ajan eläinlääkärimme kanssa. Koirani viimeisen päivän vietimme "kuin viimeistä päivää". Teimme pitkän lenkin, leikimme, söimme koirani lempiherkkuja, nautittiin yhdessäolosta...
      Viimeinen reissu oli todella raskas vaikka olinkin tilanteeseen valmistautunut etukäteen ja surrutkin jo hyvän aikaa. Suru helpottaa vasta aikanaan, mutta lohduttauduin sillä ettei koirani tarvinnut kärsiä.
      Kustannuksista mulla ei ole tarkkaa käsitystä. Oma koirani tuhkattiin ja hankin sille uurnan ja nämä taisivat kustantaa enemmän kuin itse lääkäri.

• aina

Jouluna lähti meiltä koiravanhus, munuaiset lopetti toimintansa ja liikkuminen, varsinkin portailla alkoi olla lähes mahdotonta. Lääkäriin mentiin muka "katsotaan, miten hoidetaan", vaikka kyllä tiedettiin sen olevan viimeinen reissu. Lääkäriaikaa varattaessa sanottiin "koiran voivan huonosti".
      Maksoi muistaakseni 70, autossa olleeseen vilttiin koira käärittiin ja vietiin hautaan omalle maalle.

Myöhemmin mietittiin, että se oli ollut jo ainakin kuukauden hyvin huonossa kunnossa, sitä ei vain kukaan halunnut nähdä...Jälkeenpäin kotona jutellessa koko perhe oli sitä mieltä, että oltiin pitkitetty turhaa sen elämää, niin raskasta koiran elämä oli ollut viimeiset viikot.

Mutta luopuminen on aina raskasta, ja sitä yrittää siirtää ja siirtää...

Voimia sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      20
      12518
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      11
      11271
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      183
      5164
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3803
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      197
      3614
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      56
      3307
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2964
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      16
      2823
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      94
      2295
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      2025
    Aihe