Pösön valot?

Ihmetys

Tuota onkos näissä uusissa pösöissä huonotkin ajovalot? Meinaan kun tuolla liikenteessä näkee paljon 206 ja 307 mallisia pösöjä joissa poltellaan sumuvaloja? Tuossa 306:ssa nuo perustuikut valaisevat aivan hyvin tietä. Vai ostaakohan noita uusia pösöjä ennätysmäärä heikkonäköisiä?

13

1791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Topias

Taitaa tauti tarttua.

Seuraappa muuten huviksesi raskaita rekkavetureita: niillä taitaa olla ihan eri laki sumuvalojen käyttöön kuin meillä henkilövaunujen omistajilla.

Lieneekö jopa määräys pitää sumuvalot aina päällä...

• Ihmetys

Kun tarkoitin juuri sitä, että nimenomaan noissa Pösöissä (206/307) näkee sumuvaloja päällä enemmän kuin missään muissa merkeissä/malleissa. Ihan konkreettisesti tuossa viikonlopun aikana 95% nähdyistä 206/307 malleista ajeli sumarit päällä riippumatta oliko valoisaa vai pimeää. Ja täysin riippumatta siitä oliko kuskina lippispäinen amiskaveri vai filttihattuinen perheenpää. Tämä sai minut vain ajattelemaan että näissä uusissa pösöissä on jotain vikaa. Omassa 306:ssa valot ainakin toimii.

• Antti M
        Ihmetys kirjoitti:

Kun tarkoitin juuri sitä, että nimenomaan noissa Pösöissä (206/307) näkee sumuvaloja päällä enemmän kuin missään muissa merkeissä/malleissa. Ihan konkreettisesti tuossa viikonlopun aikana 95% nähdyistä 206/307 malleista ajeli sumarit päällä riippumatta oliko valoisaa vai pimeää. Ja täysin riippumatta siitä oliko kuskina lippispäinen amiskaveri vai filttihattuinen perheenpää. Tämä sai minut vain ajattelemaan että näissä uusissa pösöissä on jotain vikaa. Omassa 306:ssa valot ainakin toimii.

Ei mielestäni kuulu kyllä merkkiuskolliseen
        toimintaan lainkaan. Mielestäni jopa päinvastoin,
        aika harvoin näitä tulee vastaan.
        Itse en käytä ollenkaan, johtuneeko kuitenkin
        siitä 306-jutusta..

• Pösö
        Ihmetys kirjoitti:

Kerroppas miten voit nähdä 307:n polttelevan
        sumuvaloja, tiedätkö edes missä ne sijaitsee
        kyseisessä autossa ?

• teeemu
        Ihmetys kirjoitti:

mä olen tehnyt täsmälleen saman havainnon volvon
        v-mallien kohdalla! tullut mieleen, että
        volvoissa on tavallista vaikeampi valokatkaisin!
        mutta että psa:n tavarassa myös...

• HDi Rulez
        teeemu kirjoitti:

Ainakin 306 HDi:ssä palaa sen verran kirkas
        merkkivalo mittaristossa, että ei ne kirkkaalla
        säällä päällä olevat etusumuvalot ole unohtuneet
        päälle - tai sitten täytyy kyllä olla sokea!.

Ja ne sumuvalot (ja pakkovalot myös) pitää kytkeä
        uudelleen joka kerta kun auton on sammuttanut ja
        mahdolliset pakkovalot sammuttanut valosummerin
        huutamisen takia. Päivävaloasennossa sumarit
        eivät mene päälle 306:ssa.

PS. Miten ihmeessä erottaa milloin 307:ssa on
        etusumuvalot päällä ja milloin
        korkeudensäätöpyörä kojelaudassa säädetty
        poskelleen :)

• Topias
        Ihmetys kirjoitti:

Luulen että pitävät nuita sumuvaloja ihan näön vuoksi. "Siinä on lyksiä"...

Oma kokemukseni on opettanut että näkemiseen apua niistä ei juuri ole. Päästin keikkakärrystämmekin lisävalot pois tarpeettomina, vaikka siinä kyllä oli lisäpitkät.

Pösöissä on hyvät valot.

• teeemu
        Topias kirjoitti:

Luulen että pitävät nuita sumuvaloja ihan näön vuoksi. "Siinä on lyksiä"...

Oma kokemukseni on opettanut että näkemiseen apua niistä ei juuri ole. Päästin keikkakärrystämmekin lisävalot pois tarpeettomina, vaikka siinä kyllä oli lisäpitkät.

Pösöissä on hyvät valot.

>Pösöissä on hyvät valot.

no ei ainakaan mun 205:ssa ollut.

• Topias
        teeemu kirjoitti:

>Pösöissä on hyvät valot.

no ei ainakaan mun 205:ssa ollut.

Ei minunkaan.

Mutta tein siihen relekytkennän: vedin virransyötön ajovaloille paksulla johdolla suoraan laturilta. Ja vaihdoin laatupolttimot.

Nyt on sitten 205:ssa ihan kelvolliset valot.

• Pelle Hermanni
        teeemu kirjoitti:

Taidat olla kateellinen!? Hommaa ite sumarit tai
        auto josa on ne.

• teeemu
        Pelle Hermanni kirjoitti:

Taidat olla kateellinen!? Hommaa ite sumarit tai
        auto josa on ne.

mun autoissa on ollut vakiona sumarit '91 lähtien
        (3 eri merkkiä) ja yhden käden sormin voi laskea
        kerrat, jolloin niistä on ollut mitään hyötyä.
        pelle, pää pois perseestä, niin näet ettei sumarit
        voi aiheuttaa kateutta, vaan pelkkää vitutusta.

• tet
        Ihmetys kirjoitti:

En tiedä onko tällä asian kanssa mitään tekemistä, mutta josko ne "sumuttajat" haluavat vain pitää takasumarit päällä esim. lumipöllyn takia? Tässä 307:ssahan on tuo sumuvalojen kytkin ihan hanurista, ensin pitää laittaa etusumuvalot päälle jotta takasumarit saa päälle. Ei oo Mulhousen poika patonkia puriessaan hokannut, että takasumuvaloa voi tarvita silloinkin kun etu-sellaista ei tarvi...

• Pate

että pakko pitää aina pimeällä päällä. Näyttää
      olevan varsin yleinen käytäntö riippumatta auton
      merkistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe