Tuota onkos näissä uusissa pösöissä huonotkin ajovalot? Meinaan kun tuolla liikenteessä näkee paljon 206 ja 307 mallisia pösöjä joissa poltellaan sumuvaloja? Tuossa 306:ssa nuo perustuikut valaisevat aivan hyvin tietä. Vai ostaakohan noita uusia pösöjä ennätysmäärä heikkonäköisiä?
Pösön valot?
13
1791
Vastaukset
- Topias
Taitaa tauti tarttua.
Seuraappa muuten huviksesi raskaita rekkavetureita: niillä taitaa olla ihan eri laki sumuvalojen käyttöön kuin meillä henkilövaunujen omistajilla.
Lieneekö jopa määräys pitää sumuvalot aina päällä...- Ihmetys
Kun tarkoitin juuri sitä, että nimenomaan noissa Pösöissä (206/307) näkee sumuvaloja päällä enemmän kuin missään muissa merkeissä/malleissa. Ihan konkreettisesti tuossa viikonlopun aikana 95% nähdyistä 206/307 malleista ajeli sumarit päällä riippumatta oliko valoisaa vai pimeää. Ja täysin riippumatta siitä oliko kuskina lippispäinen amiskaveri vai filttihattuinen perheenpää. Tämä sai minut vain ajattelemaan että näissä uusissa pösöissä on jotain vikaa. Omassa 306:ssa valot ainakin toimii.
- Antti M
Ihmetys kirjoitti:
Kun tarkoitin juuri sitä, että nimenomaan noissa Pösöissä (206/307) näkee sumuvaloja päällä enemmän kuin missään muissa merkeissä/malleissa. Ihan konkreettisesti tuossa viikonlopun aikana 95% nähdyistä 206/307 malleista ajeli sumarit päällä riippumatta oliko valoisaa vai pimeää. Ja täysin riippumatta siitä oliko kuskina lippispäinen amiskaveri vai filttihattuinen perheenpää. Tämä sai minut vain ajattelemaan että näissä uusissa pösöissä on jotain vikaa. Omassa 306:ssa valot ainakin toimii.
Ei mielestäni kuulu kyllä merkkiuskolliseen
toimintaan lainkaan. Mielestäni jopa päinvastoin,
aika harvoin näitä tulee vastaan.
Itse en käytä ollenkaan, johtuneeko kuitenkin
siitä 306-jutusta.. - Pösö
Ihmetys kirjoitti:
Kerroppas miten voit nähdä 307:n polttelevan
sumuvaloja, tiedätkö edes missä ne sijaitsee
kyseisessä autossa ? - teeemu
Ihmetys kirjoitti:
mä olen tehnyt täsmälleen saman havainnon volvon
v-mallien kohdalla! tullut mieleen, että
volvoissa on tavallista vaikeampi valokatkaisin!
mutta että psa:n tavarassa myös... - HDi Rulez
teeemu kirjoitti:
mutta että psa:n tavarassa myös...Ainakin 306 HDi:ssä palaa sen verran kirkas
merkkivalo mittaristossa, että ei ne kirkkaalla
säällä päällä olevat etusumuvalot ole unohtuneet
päälle - tai sitten täytyy kyllä olla sokea!.
Ja ne sumuvalot (ja pakkovalot myös) pitää kytkeä
uudelleen joka kerta kun auton on sammuttanut ja
mahdolliset pakkovalot sammuttanut valosummerin
huutamisen takia. Päivävaloasennossa sumarit
eivät mene päälle 306:ssa.
PS. Miten ihmeessä erottaa milloin 307:ssa on
etusumuvalot päällä ja milloin
korkeudensäätöpyörä kojelaudassa säädetty
poskelleen :) - Topias
Ihmetys kirjoitti:
Luulen että pitävät nuita sumuvaloja ihan näön vuoksi. "Siinä on lyksiä"...
Oma kokemukseni on opettanut että näkemiseen apua niistä ei juuri ole. Päästin keikkakärrystämmekin lisävalot pois tarpeettomina, vaikka siinä kyllä oli lisäpitkät.
Pösöissä on hyvät valot. - teeemu
Topias kirjoitti:
Luulen että pitävät nuita sumuvaloja ihan näön vuoksi. "Siinä on lyksiä"...
Oma kokemukseni on opettanut että näkemiseen apua niistä ei juuri ole. Päästin keikkakärrystämmekin lisävalot pois tarpeettomina, vaikka siinä kyllä oli lisäpitkät.
Pösöissä on hyvät valot.>Pösöissä on hyvät valot.
no ei ainakaan mun 205:ssa ollut. - Topias
teeemu kirjoitti:
>Pösöissä on hyvät valot.
no ei ainakaan mun 205:ssa ollut.Ei minunkaan.
Mutta tein siihen relekytkennän: vedin virransyötön ajovaloille paksulla johdolla suoraan laturilta. Ja vaihdoin laatupolttimot.
Nyt on sitten 205:ssa ihan kelvolliset valot. - Pelle Hermanni
teeemu kirjoitti:
mutta että psa:n tavarassa myös...Taidat olla kateellinen!? Hommaa ite sumarit tai
auto josa on ne. - teeemu
Pelle Hermanni kirjoitti:
Taidat olla kateellinen!? Hommaa ite sumarit tai
auto josa on ne.mun autoissa on ollut vakiona sumarit '91 lähtien
(3 eri merkkiä) ja yhden käden sormin voi laskea
kerrat, jolloin niistä on ollut mitään hyötyä.
pelle, pää pois perseestä, niin näet ettei sumarit
voi aiheuttaa kateutta, vaan pelkkää vitutusta. - tet
Ihmetys kirjoitti:
En tiedä onko tällä asian kanssa mitään tekemistä, mutta josko ne "sumuttajat" haluavat vain pitää takasumarit päällä esim. lumipöllyn takia? Tässä 307:ssahan on tuo sumuvalojen kytkin ihan hanurista, ensin pitää laittaa etusumuvalot päälle jotta takasumarit saa päälle. Ei oo Mulhousen poika patonkia puriessaan hokannut, että takasumuvaloa voi tarvita silloinkin kun etu-sellaista ei tarvi...
- Pate
että pakko pitää aina pimeällä päällä. Näyttää
olevan varsin yleinen käytäntö riippumatta auton
merkistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862